Ratkaistu MSI MPG B550 Gaming Plus ja 5600X biosin flashaus

Snicca

system error
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
210
Kyseinen emolevy ja prosessori olisi tarkoitus saada toimimaan. Eli alkutilanteena oli se, ettei kone postannut mitään.
Olen yrittänyt flashata nyt illan emolevyyn uusinta biossia, mutta joku mättää.. Netistä löytyy hyvin tähän ohjeita, mutta ei kuitenkaan asennu oikein.

Ohessa ohje minkä mukaan olen yrittänyt tehdä tuolla flash buttonilla.


Homma toimii melkein loppuun asti, mutta ledi jää vilkkumaan vaan. Annoin tunnin vilkkua, mutta pitäisi mennä n. 5minuutissa valmiiksi.
Olen koittanut eri muistitikuilla jne, mutta ei vaikutusta.

Mitähän seuraavaksi voisin koittaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 107
Kyseinen emolevy ja prosessori olisi tarkoitus saada toimimaan. Eli alkutilanteena oli se, ettei kone postannut mitään.
Olen yrittänyt flashata nyt illan emolevyyn uusinta biossia, mutta joku mättää.. Netistä löytyy hyvin tähän ohjeita, mutta ei kuitenkaan asennu oikein.

Ohessa ohje minkä mukaan olen yrittänyt tehdä tuolla flash buttonilla.


Homma toimii melkein loppuun asti, mutta ledi jää vilkkumaan vaan. Annoin tunnin vilkkua, mutta pitäisi mennä n. 5minuutissa valmiiksi.
Olen koittanut eri muistitikuilla jne, mutta ei vaikutusta.

Mitähän seuraavaksi voisin koittaa?
Onko sinulla ohjeen mukaisesti prosessori irti ja muistit irti? Etkä yritä käynnistää konetta, vaan painaa pelkästään sitä FLASH BIOS-nappia?
 

Snicca

system error
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
210
Kyllä. Mitään ei ole kiinni ja painan tuosta flash-painikkeesta. Kestää noin 5 sekuntia ja sen jälkeen ledi rupeaa vilkkumaan tasaisesti, kuten ohjevideollakin.

Ainut tosiaan on, että tämä vilkkuminen vaan jatkuu eikä lopeta n. 5-7min kuluttua kuten kuuluisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 107
Kyllä. Mitään ei ole kiinni ja painan tuosta flash-painikkeesta. Kestää noin 5 sekuntia ja sen jälkeen ledi rupeaa vilkkumaan tasaisesti, kuten ohjevideollakin.

Ainut tosiaan on, että tämä vilkkuminen vaan jatkuu eikä lopeta n. 5-7min kuluttua kuten kuuluisi.
Kyllä tähän pitäisi joku selvyys saada, kun useammalla foorumilaisella on noita flashaus-ongelmia. Itse olin myymässä/antamassa kaverille juuri noita BF-tarjousemolevyjä ja pistin BIOS-päivitykset. Verbatim ja 2GB tikulla se teki joku 5-10min asioita ja sitten valot sammuivat ja emon ledit syttyivät, ja ehkä käynnistyi myös uudestaan. Kaverilla toimi, en osaa sanoa näistä, jotka jäivät hyllyyn. Mutta siis väriledit ei syttyneet BIOS-päivityksen aikana ja se näytti menneen loppuun asti ok alle 10min ja sitten emolevyn omat ledit syttyivät ja flash-valo lakkasi vilkkumasta.
 

leripe

Ehdotuksia otetaan vastaan
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 415
Itsellä oli tikusta kiinni, onneksi yhdellä lähti toimimaan. Muistaakseni vaati ehkä vielä myös FAT formatoinnin.
 

Snicca

system error
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
210
Juu, olen formatoinut tikut FAT32 muotoon ja laittanut tiedostojuureen vain tuon yhden tiedoston mitä ohjeessakin sanotaan.
Ei ole ollut mitään vaikutusta. Flashin ledi vaan vilkkuu kokoajan.
 

leripe

Ehdotuksia otetaan vastaan
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 415
Juu, olen formatoinut tikut FAT32 muotoon ja laittanut tiedostojuureen vain tuon yhden tiedoston mitä ohjeessakin sanotaan.
Ei ole ollut mitään vaikutusta. Flashin ledi vaan vilkkuu kokoajan.
Fat32 on eri kuin Fat. Voi vaatia tarpeeksi pienen tikun, jotta fat optio näkyy perus formatoinnissa. Diskpartilla lienee onnistuvan isommillekin tikuille: Format USB Flash Drive to FAT/FAT16 (not FAT32)

Oma tikkukin on näemmä fat32 formatted, ainakin tällä hetkellä, mutta tikku on kuitekin 4gb tikku joten tukee fat formatointia suoraan.
En tiedä voiko tikun kokokin vaikuttaa, mutta tuolla yo. ohjeella saa tikun 4gb, joten sitäkin kannattaa kokeilla. Kokeile formatoida se myös 4gb muutoksen jälkeen fat32 normi fatin lisäksi, jos fatilla ei toimi.
 

Snicca

system error
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
210
Tein nuo temput. Löytyi vielä suoraan yksi 4gb tikku ja formatoin sen FAT muotoon ensin. Tällöin emolevy ei ainakaan minulla ilmeisesti tuota tunnistanut, kun ei aloittanut vilkkumaan. Jäi palamaan vaan punaisena.
Formatoin uudestaan FAT32 muotoon ja laitoin MSI.ROM tiedostona biosin juureen. Nyt tunnisti ja alkoi taas vilkkumaan. Tosin taitaa vilkkua edelleen niin kauan kuin antaa vilkkua..
Onko tuo emolevy nyt jotenkin paskana vai mistä tämä voi johtua?
 

leripe

Ehdotuksia otetaan vastaan
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 415
Tein nuo temput. Löytyi vielä suoraan yksi 4gb tikku ja formatoin sen FAT muotoon ensin. Tällöin emolevy ei ainakaan minulla ilmeisesti tuota tunnistanut, kun ei aloittanut vilkkumaan. Jäi palamaan vaan punaisena.
Formatoin uudestaan FAT32 muotoon ja laitoin MSI.ROM tiedostona biosin juureen. Nyt tunnisti ja alkoi taas vilkkumaan. Tosin taitaa vilkkua edelleen niin kauan kuin antaa vilkkua..
Onko tuo emolevy nyt jotenkin paskana vai mistä tämä voi johtua?
Aika pitkä se flashi prosessi eli antaisin ainakin 10min odotusta.
Kokeilitko eri bios versioita flashata?
Vaikea sanoa onko rikki, ainoa varma selvitys sen osalta on saada vanhemman gen prossu kiinni joka toimisi ilman bios päivitystä ja koittaa boottailla.
Sitten vaihtoehdot aika vähissä muuten kuin viedä/lähettää atk liikkeeseen ja maksaa bios flashayksestä, esim. jimms.
 

Snicca

system error
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
210
Heps, päivitys tähän tapaukseen.
Emolevy todettiin Verkkokaupan huollossa vialliseksi, kun ei edes vanhemman sarjan prossuilla saatu päivitettyä biosia. Plaah. Noh näin kävi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 289
Viestejä
4 196 586
Jäsenet
70 885
Uusin jäsen
Miropetri

Hinta.fi

Ylös Bottom