MSI ja kortinpurku takuun alla

Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
302
Tulipahan kysyttyä msin tukisivulta saako 5700 XT mechin purkaa siinä mielessä että vaihtaisin tahnat kerta kun melkein kaikki aina sanoo että MSI antaisi avata kortin esim jäähyn vaihtoon sun muuta mutta tässä oli vastaus eli kyllä se antitamper seal vissiin päteekin... olispa täällä sama homma kuin jenkeissä tässä että saisi kuluttaja avata tuotteensa ilman pelkoa menettää takuunsa.

"Please send device to serivce to check - changing paste is not allowed during warranty.
RMA process for components requires returning product to us through the distributor. All warranty responsibilities are given only to distributor, which means for end users that warranty repair request must be made to shop where unit was bought.
Please contact with your shop directly and make request to them."

Onko muilla kokemuksia tästä? Onko lauennu takuu vai ei? Haluaisin oikeasti kokeilla saisko tota hot spottia alaspäin tällä hetkellä pelikäytössä kokoajan 110c ja ei nyt huvittaisi ihan olla kortitta viikkoa paria koska eihän verkkokauppa nyt mitään tahnoja ala vaihtamaan vaikka kysyisikin.

PS. ei tietoa onko oikealla osastolla niin saa vaihtaa jos meni väärään.
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 504
Näytönohjaimen vesijäähdytys
Tuolla oli tästä keskustelua, MSI:ltä taitaa tulla ainakin kahta eri vastausta ;) .
Edit: Tai sinullehan on tullut kielto tahnojen vaihdosta, kun taas jäähyn vaihto on riski menettää takuu muttei kiellettyä vaikka siinäkin yleensä tahnat vaihtuu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.02.2019
Viestejä
262
Mielestäni tuossa MSI:n vastauksessa on sellainenkin virhe, että Suomen (EU:n?) kuluttajansuojalain mukaan valmistajan myöntämissä takuuasioissa voi kääntyä myyjän lisäksi myös maahantuojan tai valmistajan puoleen, asiaa ei ole pakko hoitaa (eikä asiakasta voi velvoittaa hoitamaan asiaa) myyjän kautta. Sama koskee myös virhevastuuasioita, joissa vastuu on siis valmistajalla. EDIT: Myyjän toki pitää toimia välikätenä näissä asioissa jos asiakas niin haluaa, eli asiakas voi valita kenen puoleen hän kääntyy.

Jos myyjä myöntää ylimääräisen takuun, niin silloin toki maahantuojalla tai valmistajalla ei ole osaa eikä arpaa (eli silloin käännyttävä myyjän puoleen). Sama koskisi varmaankin periaatteessa myös maahantuojan myöntämää ylimääräistä takuuta, mutta harva maahantuoja myöntää sellaista (paitsi jos toimivat samalla myyjänä).

Tuosta maininnasta että USA:ssa kuluttaja saisi avata tuotteen olen nähnyt myös ristiriitaista tietoa. Siellä on kyllä pitkään ollut ns. "right to repair" -liike, mutta eihän sitä olisi jos asia olisi yksiselitteinen. Tosin ei minua meininki siellä niin paljoa kiinnosta että olisin kovin aktiivisesti seurannut, ehkä siellä on tullut jokin uusi ennakkopäätös. Onhan siellä esim. ryhmäkannemahdollisuus ja niiden käyttö paljon pidemmällä kuin EU:ssa (saati Suomessa).
 
Liittynyt
22.12.2018
Viestejä
337
Mielestäni tuossa MSI:n vastauksessa on sellainenkin virhe, että Suomen (EU:n?) kuluttajansuojalain mukaan valmistajan myöntämissä takuuasioissa voi kääntyä myyjän lisäksi myös maahantuojan tai valmistajan puoleen, asiaa ei ole pakko hoitaa (eikä asiakasta voi velvoittaa hoitamaan asiaa) myyjän kautta. Sama koskee myös virhevastuuasioita, joissa vastuu on siis valmistajalla. EDIT: Myyjän toki pitää toimia välikätenä näissä asioissa jos asiakas niin haluaa, eli asiakas voi valita kenen puoleen hän kääntyy.
Teoriassa näin on, mutta monesti maahantuoja on melko pieni organisaatio jolla voi olla satoja jälleenmyyjiä. Maahantuojalla ei ole resursseja hoitaa takuujuttuja alusta loppuun kaikkien asiakkaidensa puolesta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 668
Viestejä
4 188 280
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom