Myyty MSI GTX 1080 Gaming X 8G louhintaan - 1 Vcore VRM phase rikki [Vantaa]

Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
318
Myytävä tuote: MSI GTX 1080 Gaming X 8G - 1 Vcore VRM phase rikki
Hinta: 175€
Tuote ostettu (mistä ja milloin): Käytettynä tradera.com tammikuussa 2022
Kuitti löytyy (takuu voimassa): Ei ja ei todellakaan, lue tarkempi kuvaus!
Muuta huomioitavaa:

** Älä edes harkitse ostamista ennen tämän lukemista **

Otin riskin ja ostin ehjällä sinettitarralla varustetun rikkinäisen 1080:n selvään ylihintaan ajatuksella, että kunnostaisin sen kelpo pelikortiksi kakkoskoneeseeni. Selvisi, että yksi Vcoren virransyöttövaiheen mosfetti oli ottanut ja syössyt sellaiset lieskat ja kipinät että piirilevy oli kärähtänyt mosfetin alta ~1.5*2cm alueelta. Itse piirilevyssä oli lukuisia oikosulkuja suoraan maihin. Kaiversin dremelillä kärähtäneet alueet pois + vähän lisää ennen kuin sain lopulta kaikki oikosulut poistettua. Lisäksi piti uusia yksi 12V PCI-E virransyötön lähellä sijaitseva kovasta virrasta hajonnut mosfetti + 1 SMD konkka. Piirilevyyn kaiverrettu kuoppa on pinnoitettu uudella juotosmaskilla.

Sain kortin kyllä toimimaan eikä siinä esiinny artifakteja, mutta se on luonnollisesti epävakaa vakiokelloilla ja power limitillä ihan työpöydälläkin Windowsissa kun vaiheita on nyt vain se 7/8. Minulle tämä on suuri epäonnistuminen sillä halusin näyttiksen pelikäyttöön mutta se on nyt mahdotonta ilman jotain e-power virityksiä. Kryptolouhintaan tai varaosiksi tämä kyllä soveltuu, sillä itse GPU, muistipiirit ja muistipiirien virransyöttö ovat kunnossa. En ole "kaivosalalla" mutta olen nyt tämän jälleenmyyntiä varten testannut louhimista, ja siinä puuhassa tämä kyllä toimii vakaasti kunhan vaan rajaa tarpeeksi GPU:n maksimikelloja ja jännitettä. Sain kortin louhimaan nbminerilla 24-25MH/s mikä ei vissiin ole kovinkaan hyvä tulos mutta se nyt oli noviisiasetuksillani Windowsissa, enkä ole yrittänyt löytää maksimaalista vakaata nopeutta. Suosittelen kyllä muistipiirien alkuperäisten stock thermal padien (vissiin 1mm paksuisia) vaihtoa ennen pitkäkestoisempaa louhintaa.

Noudolla korttia saa testata louhimisessa ennen kuin rahat vaihtavat omistajaa. Luovutan/lähetän kortin kuvauksen mukaisessa kunnossa mutta mitään sen kummempaa takuuta en tälle anna eikä sillä ole palautusoikeutta. Suosittelen siksi noutoa. Hintapyynnöllä saan juuri omat takaisin tästä kortista, mutta olen myös valmis myymään sen selvällä tappiolla korkeimman tarjouksen tekevälle. Liimaan korttiin tarran, jossa lukee että se on viallinen.

PS. Alhaalla on kuva palovaurioista ennen mitään korjaustoimenpiteitä, pahimmat vauriot olivat "maan alla". Voin tarvittaessa laittaa kuvia korjauksesta, jos ne jotakuta kiinnostavat.

Paikkakunta (ilmoita myös otsikossa): Vantaa
Toimitustapa: Nouto, postitus
Maksutapa: Mobilepay, tilisiirto, käteinen


Kuva:
gtx1080_broken_vrm_gpuz.png
gtx1080_mining.png


gtx1080_front.pnggtx1080_rear.png
20220124_213553.jpg
 
Liittynyt
19.05.2020
Viestejä
16
Moi, en välttämättä ole ostamassa korttia enkä ihan satavarma asiasta mutta tuo eth minetys nopeus 24mh/s kuulostaisi ihan oikealta määrältä ilman EthLargementPill ohjelman käyttöä.
 
Liittynyt
21.12.2017
Viestejä
840
Moi, en välttämättä ole ostamassa korttia enkä ihan satavarma asiasta mutta tuo eth minetys nopeus 24mh/s kuulostaisi ihan oikealta määrältä ilman EthLargementPill ohjelman käyttöä.
1060 6gb louhii about tuon verran, toimiva 1080 sitten taas n. 35mh/s
 
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
318
Suositttelen lukemaan tästä vaikkka:
Your cards will get approximately a 30% boost:
  • GTX1080 — 20-25 Mh/s -> 30-40 Mh/s;
⛏ Boosting GTX1080/Ti & Titan XP using ETHlargementPill | Kryptex
En ollut kuullutkaan tuollaisesta, latasin sen tuon sivuston linkistä ja heti kun käynnistin softan niin kone kaatui :D. Googlasin tuota hieman ja ilmeisesti sitä ei enää moderneilla louhintasoftilla pitäisi tarvita, ja jos on liian tiukka power limit niin se voi aiheuttaa kaatumisen tuolla "pillerillä"? Kun kone kaatui niin siinä vaiheessa kortti oli louhinut yhtäjaksoisesti 3h ajan:
1645383016580.png

En siis ainakaan voi luvata että tällä saisi enemmän kuin sen 24-25Mh/s, sillä se on maksimi mitä itse olen nyt saanut irti.
 
Liittynyt
24.12.2021
Viestejä
24
En ollut kuullutkaan tuollaisesta, latasin sen tuon sivuston linkistä ja heti kun käynnistin softan niin kone kaatui :D. Googlasin tuota hieman ja ilmeisesti sitä ei enää moderneilla louhintasoftilla pitäisi tarvita, ja jos on liian tiukka power limit niin se voi aiheuttaa kaatumisen tuolla "pillerillä"? Kun kone kaatui niin siinä vaiheessa kortti oli louhinut yhtäjaksoisesti 3h ajan:
Menee pahasti offtopiciksi mutta itsellä vaati EVGA 1080 (hynix) muistin kellojen pudottamisen 4500, että sai tuon ETHlargementPill käynnistymään ilman kaatumista. Monista minereista löytyy myös --memorytweak 1-5 jotka ajavat saman asian kuin tuo pilleri.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.05.2020
Viestejä
16
Joo tosiaan anteeksi että vähän meni offtopiciksi.
On muutama vuosi kun itse 1080sellälouhinut edellisen kerran niin kerennyt varmaan monta kertaa muuttua systeemit. Mut tosiaan oli aika herkkä kaatumaan jos kellot pielessä yhtään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 193
Viestejä
4 309 846
Jäsenet
71 991
Uusin jäsen
ofgrain

Hinta.fi

Ylös Bottom