Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Öö Onko uusista GP76 Biossista poistunut advanced puolelta Overcloking -> Enabled -> "Memory"-kohta? (Eli BIOS:ssa Shift, CTRL, ALT, F2)
Mulla ei nimittäin ole.. Pitääköhän kaivaa jostain vanhempi Biossi esiin.. Varmaan otettu myös GP66 pois.
Joo 11800H on. Windows sanoo BIOS-versioksi E17K3IMS.315, 10/06/2021Sulla on vissiin GP76 10-sarjalainen? Nopeesti kun asiaa selvittelin, niin vissiin 11-sarjan prossuilla se on poistettu. En tosin tiedä, onko myös 10-sarjan biossiin tullut sama päivitys.
Jossain oli olevinaan jotain tietoa, että noi 11-inttelit boostaisi rammin nopeutta itsekseen, mutta minusta vaikuttaa käytännössä että se saattaa tiputtaa sitä tuosta 3200mhz alaspäin virransäästö mielessä.
Nyt sitten vielä yritän selvittää, että oisko jossain alkupään Biossissa toi ominaisuus vai ei, vähän kehnolta näyttää.
Eli jos sulla tosiaan on 11800H ja malli ilmeisesti 11UG? Niin laitatko infoa, että mikä bios
Keksin jo keinon millä noita vanhoja biosseja saa MSI:ltä imastua, vaikka ne on piilotettu.
Laitoin xmp päälle ja aloin käyttää konetta. En tiedä mitä nuo on.No niin uusin BIOS ajettu sisään ja mun mielestä löytyy edelleen.
Tässä tarkemmat tiedot: released 7.1.2022 / E17K3IMS.31F (BIOS:ssa 1.12.2021 päiväys). Tämä siis GP76, mutta videoitten perusteella GP66 vaikutti saman näköiseltä Biossissa. Löytyy MSI:n sivuilta.
Sijaintihan on tosiaan erilainen vs. 10-sarjalaiset, eli advanced (taikanapeilla) -> System Agent (SA) Configuration -> Memory Configuration -> Memory
Tuossa uusimmassa Bios päivityksessä tulee mm. 6 GHZ tukea wifi:lle ja aikaisemmassa E17K3IMS.319:ssä akun vakautta lisätty. Niin ajoin nyt sitten uusimman sisään.
Mä itse vähän tässä spekuloin, että ihmiset on etsinyt noiden 10-sarjalaisten videoitten perusteella noita vika paikasta ja sitten jotkut on kysynyt MSI:ltä, että missä ne on ja vastaus on ollut "Ei ole". Jonka perusteella on sitten huhua liikkeellä, että se olisi poistunut.
Voin lisätä valokuvat Biossista miten tonne pääsee, jos jotakuta kiinnostaa ja jäi kulkureitti epäselväksi.
Nyt sitten tosiaan kysymystä AAtte:lle: Ootko laittanut esim. Save Mode Supportin päälle muistipuolelta, vai miten tosiaan ajat noita kireempiä muisteja (jos ei postaakkaan)?
Ainakin kun niitå furyjä viritin niin joo osasi. Myös nämä xmp muistit on nollautunu jos on cpu kellot olleet huonot ja kaatunut niiden takia.Ilmeisesti osaa korjata itsekseen jos menee CL:t övereiksi ja ei boottaa? Eli palauttaa defaultille?
Ainakin kun niitå furyjä viritin niin joo osasi. Myös nämä xmp muistit on nollautunu jos on cpu kellot olleet huonot ja kaatunut niiden takia.
Xmp vaan. Mun viritulokset löytyy sieltä läppäriketjusta. Koitaha saaha paremmatOlitko AAtte vielä kiristellyt noita Crucialin muisteja? Vai vain puhtaalla vakio XMP:llä ajanut?