MSI GP66 & GP76 Leopard kannettavat

Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 263
Tulipa tilattua tuo 11800h / 3070 GP76 eli 17” malli. Mulla on vanhasta Legionista sitä dualrank HyperX Furya 32gb, lieköhän parasta tuohon vai pitääkö lataa uuteen Inteliin jotain tiukempaa settiä? Jos se ottaa sitä vastaan. 4vk menee odotellessa. :)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Tuosta 76 on olemassa 3080 mallli mutta ei saa Suomesta?
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 263
Täältä voitte käyä kattomassa omia Time spy testituloksia Läppärien 3DMark Timespy vertailua

Oma 11800H 3070 GP76 on nyt varustettu Crucial Ballistix 3200mhz cl16 2x16gb kitti. Rökittää kaikki AMD:n prossuilla varustetut läppärit helposti. Esim. Legion 5 Pro -malliin verrattuna Warzonessa GP76 pystyy pitämään gpu:n käyttöasteen koko ajan 100%, kun taas Lenovossa gpun käyttöaste pyörii usein 90% kohdilla, kun 5800H ja hitaammat muistit bottleneckaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
GP66 ois tarjolla VKssa 2300€. Mietin että onko jäähdytyksessä eroa Legionin kanssa? Legionin Inteliä saisi vasta joskus.
 
Liittynyt
14.01.2021
Viestejä
198
Öö Onko uusista GP76 Biossista poistunut advanced puolelta Overcloking -> Enabled -> "Memory"-kohta? (Eli BIOS:ssa Shift, CTRL, ALT, F2)
Mulla ei nimittäin ole.. Pitääköhän kaivaa jostain vanhempi Biossi esiin.. Varmaan otettu myös GP66 pois.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 263
Öö Onko uusista GP76 Biossista poistunut advanced puolelta Overcloking -> Enabled -> "Memory"-kohta? (Eli BIOS:ssa Shift, CTRL, ALT, F2)
Mulla ei nimittäin ole.. Pitääköhän kaivaa jostain vanhempi Biossi esiin.. Varmaan otettu myös GP66 pois.
Näin jossaki luki muistaakseni. Ite en ainakaa päivitä biossia ikinä omaan GP76 kun ajan 3200mhz cl16 xmp muistia.
 
Liittynyt
14.01.2021
Viestejä
198
Sulla on vissiin GP76 10-sarjalainen? Nopeesti kun asiaa selvittelin, niin vissiin 11-sarjan prossuilla se on poistettu. En tosin tiedä, onko myös 10-sarjan biossiin tullut sama päivitys.
Jossain oli olevinaan jotain tietoa, että noi 11-inttelit boostaisi rammin nopeutta itsekseen, mutta minusta vaikuttaa käytännössä että se saattaa tiputtaa sitä tuosta 3200mhz alaspäin virransäästö mielessä.
Nyt sitten vielä yritän selvittää, että oisko jossain alkupään Biossissa toi ominaisuus vai ei, vähän kehnolta näyttää.

Eli jos sulla tosiaan on 11800H ja malli ilmeisesti 11UG? Niin laitatko infoa, että mikä bios :D
Keksin jo keinon millä noita vanhoja biosseja saa MSI:ltä imastua, vaikka ne on piilotettu.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 263
Sulla on vissiin GP76 10-sarjalainen? Nopeesti kun asiaa selvittelin, niin vissiin 11-sarjan prossuilla se on poistettu. En tosin tiedä, onko myös 10-sarjan biossiin tullut sama päivitys.
Jossain oli olevinaan jotain tietoa, että noi 11-inttelit boostaisi rammin nopeutta itsekseen, mutta minusta vaikuttaa käytännössä että se saattaa tiputtaa sitä tuosta 3200mhz alaspäin virransäästö mielessä.
Nyt sitten vielä yritän selvittää, että oisko jossain alkupään Biossissa toi ominaisuus vai ei, vähän kehnolta näyttää.

Eli jos sulla tosiaan on 11800H ja malli ilmeisesti 11UG? Niin laitatko infoa, että mikä bios :D
Keksin jo keinon millä noita vanhoja biosseja saa MSI:ltä imastua, vaikka ne on piilotettu.
Joo 11800H on. Windows sanoo BIOS-versioksi E17K3IMS.315, 10/06/2021
 
Liittynyt
14.01.2021
Viestejä
198
Kiitoksia kovasti, pitää kokeilla myöhemmin tänään. Ja toivoa toki ettei mene jojoon. Mites saa resetoitua, jos menee memmi oc överiksi ja ei postaa? Boottailla kunnes biossi tajuaa resetoida itse? Muuten, onko sulla siinä sen näytössä 240Hz vai 300Hz paneeli?
 
Liittynyt
14.01.2021
Viestejä
198
Joo, nyt on ajettu toi E17K3IMS.315 -bios sisään, päiväys on toi 10/06/2021, myös EC versio muuttui 17K3EMS1.197 / 58.5.2021.
Mutta ei ilmestynyt "Memory"-mahdollisuutta tonne overclocking puolelle. Kun pitäisihän sen kuitenkin vissiin näkyä ihan noilla alkuperäisillä muistikammoillakin.
Tosi outoa, mistä muusta se vois olla kiinni..
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 263
Taitaa olla 240hz näyttö. Katsotko varmasti oikeasta paikasta sitä memoryä? Se oli vähän hassussa paikassa siellä. Näky vakiomuisteilla ja myös furyx ja sit näillä uusilla.
 
Liittynyt
14.01.2021
Viestejä
198
Joo löysin sen lopulta kun katoin yhden GP66:n videon. Pitääkin vielä testata uusimmalla Biossilla kuitenkin, että häviääkö vai ei. Ja juu mulla on 300hz versio.
 
Liittynyt
14.01.2021
Viestejä
198
No niin uusin BIOS ajettu sisään ja mun mielestä löytyy edelleen.
Tässä tarkemmat tiedot: released 7.1.2022 / E17K3IMS.31F (BIOS:ssa 1.12.2021 päiväys). Tämä siis GP76, mutta videoitten perusteella GP66 vaikutti saman näköiseltä Biossissa. Löytyy MSI:n sivuilta.

Sijaintihan on tosiaan erilainen vs. 10-sarjalaiset, eli advanced (taikanapeilla) -> System Agent (SA) Configuration -> Memory Configuration -> Memory

Tuossa uusimmassa Bios päivityksessä tulee mm. 6 GHZ tukea wifi:lle ja aikaisemmassa E17K3IMS.319:ssä akun vakautta lisätty. Niin ajoin nyt sitten uusimman sisään.

Mä itse vähän tässä spekuloin, että ihmiset on etsinyt noiden 10-sarjalaisten videoitten perusteella noita vika paikasta ja sitten jotkut on kysynyt MSI:ltä, että missä ne on ja vastaus on ollut "Ei ole". Jonka perusteella on sitten huhua liikkeellä, että se olisi poistunut.

Voin lisätä valokuvat Biossista miten tonne pääsee, jos jotakuta kiinnostaa ja jäi kulkureitti epäselväksi.

Nyt sitten tosiaan kysymystä AAtte:lle: Ootko laittanut esim. Save Mode Supportin päälle muistipuolelta, vai miten tosiaan ajat noita kireempiä muisteja (jos ei postaakkaan)?
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 263
No niin uusin BIOS ajettu sisään ja mun mielestä löytyy edelleen.
Tässä tarkemmat tiedot: released 7.1.2022 / E17K3IMS.31F (BIOS:ssa 1.12.2021 päiväys). Tämä siis GP76, mutta videoitten perusteella GP66 vaikutti saman näköiseltä Biossissa. Löytyy MSI:n sivuilta.

Sijaintihan on tosiaan erilainen vs. 10-sarjalaiset, eli advanced (taikanapeilla) -> System Agent (SA) Configuration -> Memory Configuration -> Memory

Tuossa uusimmassa Bios päivityksessä tulee mm. 6 GHZ tukea wifi:lle ja aikaisemmassa E17K3IMS.319:ssä akun vakautta lisätty. Niin ajoin nyt sitten uusimman sisään.

Mä itse vähän tässä spekuloin, että ihmiset on etsinyt noiden 10-sarjalaisten videoitten perusteella noita vika paikasta ja sitten jotkut on kysynyt MSI:ltä, että missä ne on ja vastaus on ollut "Ei ole". Jonka perusteella on sitten huhua liikkeellä, että se olisi poistunut.

Voin lisätä valokuvat Biossista miten tonne pääsee, jos jotakuta kiinnostaa ja jäi kulkureitti epäselväksi.

Nyt sitten tosiaan kysymystä AAtte:lle: Ootko laittanut esim. Save Mode Supportin päälle muistipuolelta, vai miten tosiaan ajat noita kireempiä muisteja (jos ei postaakkaan)?
Laitoin xmp päälle ja aloin käyttää konetta. En tiedä mitä nuo on.
 
Liittynyt
14.01.2021
Viestejä
198
Ilmeisesti osaa korjata itsekseen jos menee CL:t övereiksi ja ei boottaa? Eli palauttaa defaultille?
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 263
Ilmeisesti osaa korjata itsekseen jos menee CL:t övereiksi ja ei boottaa? Eli palauttaa defaultille?
Ainakin kun niitå furyjä viritin niin joo osasi. Myös nämä xmp muistit on nollautunu jos on cpu kellot olleet huonot ja kaatunut niiden takia.
 
Liittynyt
14.01.2021
Viestejä
198
Ainakin kun niitå furyjä viritin niin joo osasi. Myös nämä xmp muistit on nollautunu jos on cpu kellot olleet huonot ja kaatunut niiden takia.
Ok hyvä tietää. Yritin tota lueskella ja haeskella, mutta ei oikein missään ollut suoraan sanottu, että miten se toimii.
Itellä kanssa Crucialin Ballistixit Amazonilta valumassa ja Kingstonitkin, mutta ne Furyt laitan varmaan takasin.
 
Liittynyt
14.01.2021
Viestejä
198
Olitko AAtte vielä kiristellyt noita Crucialin muisteja? Vai vain puhtaalla vakio XMP:llä ajanut?
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 263
Oisko kellään kiinnostusta ostaa noita 32gb Ballistix 3200mhz CL16? Mulla on tuo oma GP76 Leopard myynnissä, mutta ei meinaa tuolla muistipaketilla mennä. Ajattelin, että lasken hintaa ja myyn nämä muistit niitä arvostavalle. Laittakaa yyveetä jos ois omistajaa täältä? Itsellä nämä ainakin toiminut hyvin, suoraa XMP-asetuksella toimii, ei tarvitse mitään muita asetuksia tai voltteja muutella.

On ollut tämä GP76 kyllä hyvä laite, ostaisin ja suosittelisin milloin vain tätä läppäriä kaikkien muiden läppäreiden ohi, jos on tarve laadukkaalle rungolle, peliteholle ja hyville lämpötiloille.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 480
Viestejä
4 163 671
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom