MP3:set soimaan ooppelissa?

Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
470
Oi tietäjät, kertokaa mikä olisi järkevin tapa saada MP3:set soimaan Opel vectra C 2004:ssa jossa on auton alkuperäinen 4 cd vaihtajalla oleva soitin.

olen koittanut sitä muistikortin syövää radiolähetinsoitinta soittamaan auton radion kautta biisit mutta sen kautta tulee ihan hirveästi häiriöitä, kuulostaa vähän siltä että auton sähköjärjestelmän kautta tulisi ko. häiriöt - mutta tästä ei mitään oikeaa käsitystä tai varmuutta.

olisiko jotain kikka-2:sta olemassa? (muu kuin et "osta uusi mankka")
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Kuka haluaa 2017 vuonna soittaa mp3, mulla bluetooth adapteri aux-in linjassa kiinni ja puhelimesta spotify ja musiikkia tuhansia tunteja...
 

JHMK

-
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
712
Eipä tuohon ole muuta kuin AUX tai uusi mankka. Itsekin pelasin vuosikausia noiden fm-lähettimien kanssa kunnes lopulta kesällä 2015 vaihdoin mankan. Mankan vaihto olikin ihan helppo homma :tup:


Kuka haluaa 2017 vuonna soittaa mp3, mulla bluetooth adapteri aux-in linjassa kiinni ja puhelimesta spotify ja musiikkia tuhansia tunteja...
Syyt miksi itsellä tikulta MP3t:
-Ei tarvi aamulla töihin lähtiessä laittaa luurista Spotifyä päälle
-Viestiäänet jne ei keskeytä musaa
-Jos tulee pidempi puhelu niin taustamusat voi olla päällä kun juttelee kaverin kanssa puhelimen kaiutin päällä
-Spotify soittolistojen vaihto mankasta hankalaa/mahdotonta, Mp3 puolelta paljon helpompi kun itsellä jaettu tiedostot 2016-2017, 10s, 00s, 80s-90s, ja Rock kansioihin. Tuolta voin hetkessä laittaa vaikka Rock kansio ja randomi päälle vain siihen kansioon.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 595
Eikös tuohon mahdu joku lukuisista 2-DIN soittimista, niihin saa kiinni muistitikut ja puhelimet. Halvimmillaan saa alle parinsadan jonkun pätevän soittimen. Saattaa parantua soundikin samalla.

Sitten vaan kaiuttimet vaihtoon, vahvistinta perälootaan ja subbaria sovittelemaan :vihellys:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
304
Kuka haluaa 2017 vuonna soittaa mp3, mulla bluetooth adapteri aux-in linjassa kiinni ja puhelimesta spotify ja musiikkia tuhansia tunteja...
Tämä puhelin kiinni kajareihin ja spotify päälle
Ja vielä astetta helpommalla pääsee, kun asentaa esim Bluetooth connect & Play – Android-sovellukset Google Playssa vielä luuriin. Sieltä sit värkkää, että kun luuri tajuaa auton bluetoothin, niin esim spotify/tom tom kamerat/ym pärähtää päälle. Itse olen pitänyt tuota kätevänä apuvälineenä, Spotify jatkaa automaattisesti siitä mihin viimeksi on jäänyt.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Ja vielä astetta helpommalla pääsee, kun asentaa esim Bluetooth connect & Play – Android-sovellukset Google Playssa vielä luuriin. Sieltä sit värkkää, että kun luuri tajuaa auton bluetoothin, niin esim spotify/tom tom kamerat/ym pärähtää päälle. Itse olen pitänyt tuota kätevänä apuvälineenä, Spotify jatkaa automaattisesti siitä mihin viimeksi on jäänyt.
Juu noin se mullakin on ja siihen päälle langaton lataus autotelineessä niin puhelin latautuu samalla ja kaikki toimii langattomasti...:tup:
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 173
Kuka haluaa 2017 vuonna soittaa mp3, mulla bluetooth adapteri aux-in linjassa kiinni ja puhelimesta spotify ja musiikkia tuhansia tunteja...
- Jos ei halua maksaa spotifysta
- Jos on laaja musiikkikirjasto jonka on digitoinut mp3-muotoon vuosia sitten
- Jos kaikki musiikki mitä haluat kuunnella löytyy jo valmiina ämppäreinä etkä näe tarvetta spotifylle
- Jos kuuntelet usein radiota autossa, mutta haluat mahdollisuuden pitää lempimusiikkisi mukana tikulla/missätahansa ja kuunnella niitä välillä
- Jos ei ole kiinteähintaista datapakettia
- Jos ajaa seuduilla missä on huono verkko
- Jos ajaa ulkomailla
(-> Jos lataa spotifystä musaa offlineen, miten se eroaa mp3:sista? Muuten kuin mp3 on hyvin laajasti tuettu teidostomuoto kun taas spotifyn offline soi vain spotifyssa)

Onhan noita syitä, tuossa nyt alkuun.

Oi tietäjät, kertokaa mikä olisi järkevin tapa saada MP3:set soimaan Opel vectra C 2004:ssa jossa on auton alkuperäinen 4 cd vaihtajalla oleva soitin.
Soiko autossa mp3 cd:t? Ainakin omassa Astrassa (06) soitin tukee mp3 cd:itä..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
634
Soiko autossa mp3 cd:t? Ainakin omassa Astrassa (06) soitin tukee mp3 cd:itä..
Mullakin mankka tukee MP3 CD:tä, mutta käytän silti erillistä mp3-soitinta auxin kautta. Syynä on se, että yhdelle CD:lle ei kovinkaan paljon sitä musiikkia mahdu. Hyvällä laadulla mp3:t on jo melkein sen 10 MB/kpl, joten 60-80 biisiä mahtuu eli ei edes kymmentä albumia. Kyllähän tuo tietty toimii jos kuuntelu keskittyy vain muutamiin albumeihin kerralla, mutta on tuo CD:itten polttelu silti aika 00-lukua...

Plussana noiden MP3 cd-levyjen kanssa tietysti on se että biisin tiedot näkyy auton näytöltä ja biisin/kansion vaihto onnistuu rattiohjaimista. Mutta yleensä soittelen shufflella ja seuraavan biisin saa vaihdettua kyllä katsomatta mp3-soittimestakin penkin vierestä.

Kännykkää en käytä itsekään autosoittimena, koska:
- autossa ei ole bluetoothia, ja kaapelia ei jaksa joka kerta kiinnittää/irrottaa
- en jaksa käynnistellä soittosoftia sekä soittolistoja aina ennen liikkeelle lähtöä
- en halua kuluttaa puhelimen akkua ko. tarkoitukseen
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 173
Mullakin mankka tukee MP3 CD:tä, mutta käytän silti erillistä mp3-soitinta auxin kautta. Syynä on se, että yhdelle CD:lle ei kovinkaan paljon sitä musiikkia mahdu. Hyvällä laadulla mp3:t on jo melkein sen 10 MB/kpl, joten 60-80 biisiä mahtuu eli ei edes kymmentä albumia. Kyllähän tuo tietty toimii jos kuuntelu keskittyy vain muutamiin albumeihin kerralla, mutta on tuo CD:itten polttelu silti aika 00-lukua...
Käyttäisin itsekin aux-kaapelia jos sellaiselle soittimessa paikka olisi.. :(
Edellisessä autossa oli erillismankka, niin siihen ostin härpäkkeen jossa oli usb, bt ja aux, sai kuunnella siten kun tykkäsi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 252
Viestejä
4 217 443
Jäsenet
71 013
Uusin jäsen
goozer

Hinta.fi

Ylös Bottom