Mozilla Thunderbird

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 563
FireTray-lisäosa on aika näppärä. Sen avulla Thunderbirdin voi sulkea tehtäväpalkkiin niin, että sen Thunderbirdin kuvakkeessa näkyy valinnan mukaan joko lukemattomien tai uusien viestiän lukumäärä Thunderbirdiä avaamatta. Tosin en tarvitsisi Thunderbirdiä ollenkaan, jos Gmailin ilmoitukset toimisivat puhelimessani, mutta FireTrayn avulla Thunderbird toimii ainakin hyvänä korvikkeena.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
324
Suosittelen ottamaan käyttöön GNotifier-lisäosan. Kyseinen lisäosa muuttaa Thunderbirdin ilmoitukset SystemUI:n tyyliseksi.

Itse olen testannut tota omalla Windows koneellani ja on toiminut todella hyvin. Linux desktopeista en osaa sanoa.

GNotifier
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
450
Suurin ongelma Thunderbirdissä ovat viestifiltterit (tools > message filters). Kun samaan filtteriin laittaa useamman kuin yhden säännön, ainakin kun säännöt ovat samassa kategoriassa, filtteri ei enää toimi. Joudun tämän takia luomaan useita filtterejä kun muutoin laittaisin kaikki samaan, esimerkiksi roskapostittajat "spam"-lokeroon.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
324
Suurin ongelma Thunderbirdissä ovat viestifiltterit (tools > message filters). Kun samaan filtteriin laittaa useamman kuin yhden säännön, ainakin kun säännöt ovat samassa kategoriassa, filtteri ei enää toimi. Joudun tämän takia luomaan useita filtterejä kun muutoin laittaisin kaikki samaan, esimerkiksi roskapostittajat "spam"-lokeroon.
Tuo on kyllä valitettavaa, itse havainnut samankaltaista ongelmaa. Sen takia pyrin pärjäämään mahdollisimman yksinkertaisia sääntöjä omaavien filterien kanssa (esim. lähettäjä sisältää @posti.fi ja tietty spostin aihe).
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
450

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Oletko varma, että "server name" -asetuksen vaihdolla ei ole mitään sivuvaikutuksia? Kansion sijainti kiintolevyllä (folder properties > general information > location) ei päivity ja nimessä on vanha "imap-mail.outlook.com" palvelinosoite.
Voi sillä jotain olla, mutta ei tietääkseni mitään peruuttamatonta jota ei asetuksien viilauksella voi korjata. Muistaakseni paikallisten sähköposti-tiedostojen paikka ei muutu vaan ne jää vanhan palvelimen nimiseen hakemistoon, mutta nimen voi halutessaan vaihtaa manuaalisesti ja siirtää tiedostot vanhan nimisestä paikasta uuteen.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
324
Onko mahdollista saada Facebookin chattia toimimaan Thunderbirdin IM:ssä? Facebookin chatin kanssa olen joutunut tappelemaan jo jonkin aikaa, joten ajattelin ottaa käyttöön IM-ohjelman kunnes muistin, että Thunderbird toimii mös IM. MozillaZinesta luin, että Facebook olisi poisanut tuen avoimelta XMPP-protokollalta, mutta kai on olemassa jonkin sortin plugin, jolla tuon saa korjattua? :vihellys::confused:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
592
/* tabs on bottom */
#navigator-toolbox toolbar:not(#nav-bar):not(#toolbar-menubar) {-moz-box-ordinal-group:10}


.tab-line {
visibility: hidden !important;
}

.tab-background[selected="true"] {
background-color: red !important;
background-image: none !important;
}

Tuolla mä olen tabit pannut osoiterivin alle. Aktiivisen tabin taustan myös punaiseksi.
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
529
Kävi niin että painoin viestin ollessa valittuna jotain näppäintä, en muista mitä, jolloin viesti hävisi. Ei näy roskakorissa eikä missään muussakaan kansiossa.

Ongelma on se että nyt kun tämä lähettäjä lähettää uuden spostin sitä ei näy missään. Merkkiääni kyllä kuuluu postin saapumisesta mutta mitään viestiä ei näy.

Suodattimissa ei ole mitään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
33
Natiivit ilmoitukset kelpaavat paremmin kuin hyvin nyt kun alakulmaan pienentäminenkään ei enää toimi mitenkään mielekkäästi lisäosiin tulleiden muutosten myötä. Myös kunnollinen tuki Gmail-tunnisteille kelpaa paremmin kuin hyvin. Pitkästä aikaa voi olla tyytyväinen luvassa oleviin muutoksiin.
mozillaZinen foorumin ohjeen ja RBTray ohjelman avulla onnistuu tuo pienennys system trayhin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 563
mozillaZinen foorumin ohjeen ja RBTray ohjelman avulla onnistuu tuo pienennys system trayhin.
Pienennys itsessään on valitettavasti minulle turhaa, jos en silti näe jo ikonista (tai muusta helposta paikasta) lukemattomien sähköpostien lukumäärää. Tuo ohje ei taida kuitenkaan siihen taipua?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
33
Pienennys itsessään on valitettavasti minulle turhaa, jos en silti näe jo ikonista (tai muusta helposta paikasta) lukemattomien sähköpostien lukumäärää. Tuo ohje ei taida kuitenkaan siihen taipua?
Määrää ei taida kyllä suoraan nähdä vaan osoitin pitää viedä ikonin päälle. Ikoni toki vaihtuu ja ilmoitus saapuneesta viestistä tulee hetkeksi näkyviin, kun postia tulee.

Edit: Joskus oli itsellä käytössä PopTray, joka toimi tuohon tapaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 563
Määrää ei taida kyllä suoraan nähdä vaan osoitin pitää viedä ikonin päälle. Ikoni toki vaihtuu ja ilmoitus saapuneesta viestistä tulee hetkeksi näkyviin, kun postia tulee.

Edit: Joskus oli itsellä käytössä PopTray, joka toimi tuohon tapaan.
Vähän vierastan POP3-viritelmiä (vaikka tuohonkin taitaisi saada IMAP-tuen), joten taidan tässä vaiheessa suosiolla odottaa Thunderbirdin päivitystä. Ehkä aiemmin olisin voinut ottaakin tuon käyttöön. Kiitos joka tapauksessa vinkistä!
 
Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
314
Kun Thunderbird päivittyi 60-versioon, niin suomen kielen oikoluku ei ollut enää yhteensopiva tämän kanssa. Oikoluku on aika olennainen juttu sähköpostissa, joten onko lähitulevaisuudessa odotettavissa sen paluuta?
 
Liittynyt
04.04.2017
Viestejä
170
Mä en saa toimimaan win10 kanssa Thunderbirdiä, kasannut useamman koneen jossa win10pro ja aina Thunderbirdi on toiminut oikein, mutta ei tässä. Kokeillut puhkoa palomuurin, laittaa ensisijaiseksi sähköposti sovellukseksi, kokeillut win7 yhteensopivuustilassa, pääkäyttäjänä, sekä kokeillut muuttaa yhteysasetuksia eri hotmail outlook ja gmail tilejä varten sekä poistanut thunderbirdistä kaikki muut palvelut paitsi sähköpostin jne..
Aina sama ilmoitus eli herjaa käyttäjätunnus/salasanaa, kokeilllut eri tietoturva/portti/palvelin asetuksia tuloksetta?
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 981
Mä en saa toimimaan win10 kanssa Thunderbirdiä, ...
Salaukset ja salaus sertifikaatit on myös kunnosssa ?

Meinaan kun et maininnut niitä olenkaan ja ilman niitä on paha kytkeytyä siihen posti serveriin.
 
Liittynyt
04.04.2017
Viestejä
170
Ssl ja todennukset kyllä tsekattu, gmailin suhteen on pientä parannusta tapahtunut, herjoja ei tule käyttäjänimestä/salasanasta enää. Thunderbird ei toki näytä viestejä vaan ottaa yhteyttä gmailin serveriin ja lopulta tulee ilmoitus yhteydenaikakatkaisusta.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 274
Ssl ja todennukset kyllä tsekattu, gmailin suhteen on pientä parannusta tapahtunut, herjoja ei tule käyttäjänimestä/salasanasta enää. Thunderbird ei toki näytä viestejä vaan ottaa yhteyttä gmailin serveriin ja lopulta tulee ilmoitus yhteydenaikakatkaisusta.
Onko sulla käytösä kaksivaiheinen tunnistus? Jos on, niin ootko kokeillu käyttää sovelluksen salasanaa? Sign in using App Passwords - Google Account Help
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
968
Onko suosituksia lisäosaan? Tarve olisi seuraava

Haetaan sähköposteista tiettyä sanaa ja näissä viesteissä olevat sähköpostiosoitteet pitäisi saada listattua.

Eli ei siis lähettäjän tai vastaanottaja osoite vaan viestissä oleva osoite.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
973
Onko suosituksia lisäosaan? Tarve olisi seuraava

Haetaan sähköposteista tiettyä sanaa ja näissä viesteissä olevat sähköpostiosoitteet pitäisi saada listattua.

Eli ei siis lähettäjän tai vastaanottaja osoite vaan viestissä oleva osoite.
Eikö muka onnistu Suodattamalla ja viestirungon mukaan? <ctrl + shift + k> kirjota sana kenttään ja valitse viestirungon mukaan
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 841
Mikähän nyt taas?
Oon vuosia käyttäny samoja maililistoja ja nyt tää alko herjaa kaikille listoille näin:
thunde.jpg


Uusin versio käytössä eikö löydy päivityksiä, 68.7.0 (32-bittinen)

Onko tää taas joku bugi vaan?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 033
Viestejä
4 192 915
Jäsenet
70 842
Uusin jäsen
wpentti

Hinta.fi

Ylös Bottom