MotoGP

En usko. Marc laittoi kuitenkin aika hyvin kampoihin sille viime kaudella jo GP23:lla.
Rehellisesti, ei laittanut. Hetkellisesti oli heikon pidon kisoissa parempi silloin kun Bagnaia ajoi jo mestaruudesta Martinia vastaan.

Alex hävisi Marc:lle viime kaudella täysin pystyyn samalla pyörällä mutta nyt on GP24:lla pari kymmenystä hitaampi kuin GP25. Kaverille on tullut joku kummallinen kyky loikka talvella tai GP25:n on ihan susi. Oma veikkaus on että GP25:n on susi.
 
GP 23 oli paljon huonompi pyörä kun GP 24, ainoa kuka sillä pärjäsi oli Marc, GP 24 oli ylivoimainen..GP 24 ja GP 25 ero ainakin toistaiseksi pieni. Uskon kyllä että Alex pärjää hyvin Peccolle jatkossakin kun saa vaan tasaisesti napsittua pisteitä. Onneksi viikonloppuna taas kilpailu 🙂 Honda muuten kakkosena valmistajien sarjassa 💪
 
Yamahalla iso viikonloppu.

Siellä Fabio huutaa: Lyyäänkö V4 tulille? Lyyäänkö?

IMG_9365.jpeg
 
Testeistä videoa (upea kuvasuhde taas vaihteeksi).



edit: ei kyllä taida olla V4

Ei ole V4:n.

Pari nostoa
  • Martin on alkanut kävelemään viikonlopun kaadon jälkeen.
  • Martinin murtumien määrä on noussut 11:een ja keuhkoon on asennettu putki jotta keuhko pääsee palautumaan. Sairaala keikkaa kestää vielä 8-10 päivää.
  • Bastianini oli paljastanut että Vinales ajoi kisassa eri pyörällä kuin muut KTM kuskit. Hän ei ollut saanut sitä vielä itselleen.
  • Superbiken puolella taas kuhisee Toprak:n ympärillä. Ei mitään konkreettista vaan kuhinaa siirtyykö Moto GP luokkaan vai ei.
 
Viimeksi muokattu:
Häh, Fabio paalulle?!? Maailma on sairas! 🤮
Acosta varmaan hymyilee, kun Maverick taas nopein KTM. :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Fabio veti kyllä hienon kierroksen ja otti pyörästä kaiken irti, paljon ei jäänyt Marc paalusta. Onneksi nyt noista punaisten valojen ohituksesta ei tullut pahoja rangaistuksia, ihan ymmärrettävää että Alexin eka nopea kierros hylättiin kun ei pysäyttänyt pyörää, Marc pysähtyi lähes samantien ja valotkin siinä vaihtui lähes heti perään. Maverickille tuntuu hyvin istuvan pyörä käteen nyt..Bastianinilla paljon vaikeampaa samalla pyörällä. Binderillä ja Acostalla myös omat vaikeutensa.
 

Positiivista uutista:
"
Martin has perfect lungs. The pleura, the membrane that surrounds the lung, is completely closed. Moreover of the theoretically 11 [rib] fractures he had, three remain: the seventh, the eighth and the eleventh, which already show the ongoing progression of the callus.


“Therefore, in my opinion, the progress has been very positive. Now we will wait as long as necessary and continue to monitor the evolution of these fractures from Madrid."

Mutta itsellä sellainen tunne että olikohan Martinin huippu-ura tässä, sen verran kroppa ottanut osumaan lyhyessä ajassa :hmm:
 
Jorge Martinin keuhkot on CT-kuvattu espanjassa. Keuhkovauriot on nyt korjaantuneet. Rinnan 11 murtumasta jäljellä on enää 3 kpl. Kaveri on pelätyn kuukausien sijaan nopeammin takas kehissä mutta ei vielä aikataulua.

Aprilia tarvii kaveria kuumeisesti kun Bezzecchi alisuorittaa kisasta toiseen. Jopa Trackhousen rookie Ogura ajaa paremmin.
 
Apriliasta puheenollen eikai ole käynyt niin että on gridin heikoin pyörä tällä hetkellä?
En tiedä, jotenkin ei saa selvää mikä siellä on tilanne. Bezzecchi kuitenkin ajaa toisinaan ihan hyviä harjoituksia ja aika-ajoja ja jopa kisoja sinne 6-7 sijoille. Sitten taas ovat ihan kadoksissa.
 
En tiedä, jotenkin ei saa selvää mikä siellä on tilanne. Bezzecchi kuitenkin ajaa toisinaan ihan hyviä harjoituksia ja aika-ajoja ja jopa kisoja sinne 6-7 sijoille. Sitten taas ovat ihan kadoksissa.
Joo vaatisi tasaisen kuskin = Martin kunnossa ajamaan niin selviäisi sössiikö talli vai kuskit.
 
Jerezin testien tulokset

Yamaha oli testannut uutta moottoria mutta ei V4:sta. Sen verran kommenttia oli kuitenkin annettu että V4:sta on testattu yksityistesteissä. Julkinen testi tulee sitten kun moottori on yhtä hyvä kuin nykyinen.

Screenshot 2025-04-28 at 19.37.04.png
 
Jerezin testien tulokset

Yamaha oli testannut uutta moottoria mutta ei V4:sta. Sen verran kommenttia oli kuitenkin annettu että V4:sta on testattu yksityistesteissä. Julkinen testi tulee sitten kun moottori on yhtä hyvä kuin nykyinen.

Screenshot 2025-04-28 at 19.37.04.png
Btsportin lähetyksessä sanoivat että Yamahan testi kuski, en muista nimeä, oli ajanut V4:lla. Ei kuitenkaan aikoja ajanut, lähinnä säätö testejä
 
Simon Pattersson (the race aviisin friikku) tietää kertoa threadsissa Morbidellin kaadosta:

Mixed signals about Franco Morbidelli’s crash at the weekend. Originally reported by the team as a cervical concussion, then changed to a cervical contusion (odd choice of words) with mistranslation cited. Not the first time we’ve seen that mistake corrected in MotoGP.

But now seeing reports from fans on the scene saying he appeared unconscious immediately afterwards and was stretchered away, which matches up with him not being declared ‘rider OK’ on the info screens. There’s no TV images of it either.

Kuulostaa hlvetin vakavalta
 
No ohhoh aikamoista :o Toi tilanne taidettiin ohittaa kokonaan kisalähetyksessä.

edit: taitaa tuossa kädet liikkua?
Joo ohitettiin eikä ruutuun tullut Rider ok ilmoitustakaan.

Sääntöhän on ollut että jos kuski ei pääse omin avuin ylös niin tulee punainen lippu.

Käsi liikkuu mutta ei tuo kovin reippaalta näytä.
 
Ducati julkaissut Jerezin inside jakson.



Tässä Marc sanoo itse mikä on hänen heikkous. Yksikertaisesti jos haluaa voittaa hänet niin häntä ei saa päästää keulaan.



JerezMM931.png
JerezMM932.png
 
Järkyttävää.
Toisaalta ihme, ettei vastaavia tapahdu lajissa useammin. Jos lähdössä kolaroidaan ja ajajat päätyvät keskelle rataa, riski yliajetuksi tulemiselle on todella suuri. Ehkä merkittävää tässä onnettomuudessa oli se, että Oulton Park on hyvin kapea rata, kun taas esim. MotoGP baanat ovat varsin leveitä, jolloin muut kuskit pystyvät väistämään kaatuilevat kanssakilpailijat. Tosin ei moderni ratakaan auta, kuten Simoncellin traaginen Sepangin onnettomuus aikoinaan todisti.
 
Järkyttävää.
Toisaalta ihme, ettei vastaavia tapahdu lajissa useammin. Jos lähdössä kolaroidaan ja ajajat päätyvät keskelle rataa, riski yliajetuksi tulemiselle on todella suuri. Ehkä merkittävää tässä onnettomuudessa oli se, että Oulton Park on hyvin kapea rata, kun taas esim. MotoGP baanat ovat varsin leveitä, jolloin muut kuskit pystyvät väistämään kaatuilevat kanssakilpailijat. Tosin ei moderni ratakaan auta, kuten Simoncellin traaginen Sepangin onnettomuus aikoinaan todisti.
Minusta Oulton Parkilla ei pitäisi ajaa millään muulla kuin polkuautoilla. YouTubessa on kasapäin hurjia videoita kaadoista.
 
Kaksi muutosta tulossa.

Gridiltä lähtemisestä tulee double long lap tai varikon portti.

Martin sääntö myös voimaan eli kuski on loukkaantumisen jälkeen oikeutettu testiin jos kauden aikana on 45pv pois tai kolme kisavloppua jää ajamatta.

 
Minusta Oulton Parkilla ei pitäisi ajaa millään muulla kuin polkuautoilla. YouTubessa on kasapäin hurjia videoita kaadoista.
Kielletään varmuuden vuoksi kaikki vaikka tämä tapahtui suoralla eikä täten liity radan turva-alueisiin.

40 kuskia yhteen lähtöön ehkä liikaa. Tämä ei siis tapahtunut pääluokassa vaan Supersportissa.
 
Martin harkitsee Aprilia sopimuksen päättämistä tähän kauteen.
Mitähän miettii tulevaisuudesta koska näyttöjä muille talleille ei oikein tälle kaudelle taida tulla.


"Jorge Martin intends to leave Aprilia at the end of the 2025 MotoGP campaign, invoking a contractual clause that releases him from the second year in 2026 if he is not among the top riders in the world championship standings after the French Grand Prix"

"
Motorsport.com has learned that Martin was in Le Mans on Friday, having driven there from his home in Andorra. He kept a low profile and did not visit the circuit to avoid drawing attention, but held several meetings, including one where he informed the Aprilia management of his intention to activate the release clause for 2026.


Unsurprisingly, the news has shocked the leadership at the Noale-based company, which is now considering legal action for breach of contract if Martin leaves.


However, out of respect for Aprilia, Martin is reportedly willing to extend the evaluation period up until the San Marino GP on 12-14 September.


Aprilia believes it has legal grounds to block the rider’s exit, arguing that the clause should not apply due to his injury-related absence, and that there is no obligation to extend the trial period."
 
Martin harkitsee Aprilia sopimuksen päättämistä tähän kauteen.
Mitähän miettii tulevaisuudesta koska näyttöjä muille talleille ei oikein tälle kaudelle taida tulla.


"Jorge Martin intends to leave Aprilia at the end of the 2025 MotoGP campaign, invoking a contractual clause that releases him from the second year in 2026 if he is not among the top riders in the world championship standings after the French Grand Prix"

"
Motorsport.com has learned that Martin was in Le Mans on Friday, having driven there from his home in Andorra. He kept a low profile and did not visit the circuit to avoid drawing attention, but held several meetings, including one where he informed the Aprilia management of his intention to activate the release clause for 2026.


Unsurprisingly, the news has shocked the leadership at the Noale-based company, which is now considering legal action for breach of contract if Martin leaves.


However, out of respect for Aprilia, Martin is reportedly willing to extend the evaluation period up until the San Marino GP on 12-14 September.


Aprilia believes it has legal grounds to block the rider’s exit, arguing that the clause should not apply due to his injury-related absence, and that there is no obligation to extend the trial period."
Tainnut Yamaha ja Honda alkaa kiinnostamaan. Hondalla olisi Mir:n sopimus katkolla

edit: Siis Marinin soppari on loppumassa, ei Mir:n
 
Viimeksi muokattu:
Martin ollut lähes kokokauden telakalla ja lähdössä jo Aprilialta, ei hyvää päivää. Ei vissiin halua kehittää pyörää ja taistella. Olisi mennyt kyllä aprillipilana hyvin mutta ihmetyttää jos näin aikaisin edes miettii moista. Tehdaspaikka kumminkin kyseessä ja mielestäni tallin ei moista pitäisi hyväksyä kun yhdessä kisassa vasta ajanutkin.
 
Martin ollut lähes kokokauden telakalla ja lähdössä jo Aprilialta, ei hyvää päivää. Ei vissiin halua kehittää pyörää ja taistella. Olisi mennyt kyllä aprillipilana hyvin mutta ihmetyttää jos näin aikaisin edes miettii moista. Tehdaspaikka kumminkin kyseessä ja mielestäni tallin ei moista pitäisi hyväksyä kun yhdessä kisassa vasta ajanutkin.
Joo ei tuossa lähdössä mitään järkeä olisi, jopa tyhmää. Bezzecchi sanoi Lemansissa että on turhauttavaa kehittää pyörää yksin ja Martinin pitäisi olla mukana. Lisäksi hän haluaisi että olisi kirittäjä. Pyörähän oli kilpailukykyinen kauden alussa mutta jäänyt jalkoihin.

Mitä jos Martin nielee ylpeyden ja menee Pramacille takas, Millerin tilalle tai jopa Quartararon rinnalle? Hondalle menoa en usko.
 
Ai niin Martinin manager Albert Valera on myös Pedro Acostan manager. Onkohan Pedro sanonut että etsi uusi duuni koska haluan KTM:ltä pois?

Martinilla on taas kysyntää muualla enemmän niin tämä jakkarapelin avaus.

Käännän takkini ja sanon että Honda on Martinin paras vaihtoehto ja jopa todennäköisin. Näin siksi kun hän on ainoa top 3 kuski joka voi liikkua + Honda tarvii top 3 kuskin.
 
Alkaa pikku hiljaa valkenemaan tää Martin kuvio.

Espanjalainen MotoGP podcastaaja Manuel Pecino tietää kertoa että Martinin sopimuksessa on pykälä 2026 sitoutumisesta.

Ennen vuoteen 2026 sitoutumista Martinilla on 6 kisa viikonloppua aikaa testata pyörän kyky ja tehdä sitten päätös.

Nyt kun 6 kisaviikonloppua on ohi niin Aprillia on vaatimassa että tee päätös. Martin haluaisi vielä testata mutta se ei käy.

Ei tarvi olla kummoinen tietäjä kun tietää että soppa on valmis.
 
Viimeksi muokattu:
Kattooko porukka täällä WSBK:ta? Arvelin jos tänään kattelis heidän menoaan ekaa kertaa.
ServusTV onnex edelleen näyttää. Sieltä näkee myös taas ne neljä kauden Moto WEC 8 - 24 h kisaa, joista jäljellä kolme. Katoin Le Mans 24 Heures pari viikkoo sitten kokonaan, silmiä kertaakaan ummistamatta. Oli HIENOO..!
 

Statistiikka

Viestiketjuista
277 238
Viestejä
4 771 210
Jäsenet
77 587
Uusin jäsen
dReiska

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom