MotoGP

Ei vielä tiedetä vaihtaako Pramac Yamahan leipiin. Voi olla että VR46:lla on tehdaspyörät tai Gresinillä. Tallipaketit täysin levällään. Tähän soppaan tulee vielä kuskikuviot. Aldequer joka pitää saada johonkin Ducatitalliin, Martin haluaa tehdas Ducatille tai lähtee muualle, jopa Aprilliaa väläytetty.

@Thoth Tehdaspyörä + vuosien työ saman tallin ja Ducatin parissa.
Voisi luulla että Morbidelli tekis tilaa Aldequerille.
 
Voisi luulla että Morbidelli tekis tilaa Aldequerille.
Voisi luulla mutta Morbidelli on "erään" Rossin suojeluksessa. Jos Ducati näyttää Morbidellille ovea niin voi olla että VR46 talli ajelee jollain muulla kuin Ducatin pyörällä. Muutenkin herralla on aika reippaasti valtaa noissa piireissä.
 
Korvanappiin tuli vahva huhu että Pramac on Yamaha kaudella 2025. Syynä se että Ducati nostaa merkittävästi pyörän hintaa ja Yamaha tarjoaa pyörät ilmaiseksi. Ducati satelliitti tiimeiksi jää siis Gresini ja VR46.

Edit: Tulee muuten ahdasta kuskimarkkinoilla kun Martinille ja Aldequerille pitää löytää Ducatin pyörä...
 
Korvanappiin tuli vahva huhu että Pramac on Yamaha kaudella 2025. Syynä se että Ducati nostaa merkittävästi pyörän hintaa ja Yamaha tarjoaa pyörät ilmaiseksi. Ducati satelliitti tiimeiksi jää siis Gresini ja VR46.

Edit: Tulee muuten ahdasta kuskimarkkinoilla kun Martinille ja Aldequerille pitää löytää Ducatin pyörä...
Eikös Martin jossain sanonut että jos ei saa Ducatin tehdastallin paikkaa vaihtaa muualle. En nyt linkkiä löydä asiaan ihan muistikuvien varassa
 
Eikös Martin jossain sanonut että jos ei saa Ducatin tehdastallin paikkaa vaihtaa muualle. En nyt linkkiä löydä asiaan ihan muistikuvien varassa
Sanoi mutta sanoi myös että haluaa Ducati pyörän. Toisaalta Aprilia ja Yamaha heiluttelee sellaista setelinippua nenän edessä johon Ducati ei voi vastata millään muulla kuin Bestia -> Martin liikkeellä. Olisihan se Ducatille grandekatastrofi jos tuon tason kuski ajaisi vaikka Aprilialla.

Aprilliasta puheenollen, Rivola sanoi julkisesti että Bestia voisi olla mielenkiintoinen vaihtoehto.
 
Taas behind scene. Tällä kertaan MM93. Mukava nähdä kun vanha mestari hymyilee kuin pikku poikana. Fausto Gresini varmasti hymyilee myös pilven reunalla kun näkee tallin onnea.

 
Viimeksi muokattu:
Moto GP tekniset säännöt 2027 ->

  • Moottorien koko 1000 -> 850cm3
  • Kauden moottorien määrä 7 -> 6
  • Tankin koko 22 -> 20 ja Sprint 12 -> 11ltr
  • 100% uusiutuva polttoaine
  • Siipien leveys 600 -> 550mm
  • Keulan siipien pituutta lyhennetään 50mm
  • Perän siipimalli on koko kaudelle (yksi päivitys sallittu)
  • Holeshot ja ride-height on kielletty
  • Kaikkien kuskien GPS data on KAIKILLE saatavilla sessioiden jälkeen
 
Viimeksi muokattu:
Moto GP tekniset säännöt 2027 ->

  • Moottorien koko 1000 -> 850cm3
Toivottavasti ei ole samanlainen katastrofi kuin 990cc pudotettiin 800cc...

Nuo ilmanohjaimien rajoitukset on kyllä hyvät, saas nähä miten vaikuttaa.
Ajokorkeuden aktiivisäädön ja tuon "lähtönapin" kieltoa olen jo odotellutkin.

Mutta tuota GPS datan luovutusta en ymmärrä.
Luulis nyt että jos joku kuskeista kekkaa ajaa mutkan erilailla niin eikö se ole sen oikeus ja osoittaa vaan kuskin paremmuutta?
 
Toivottavasti ei ole samanlainen katastrofi kuin 990cc pudotettiin 800cc...

Nuo ilmanohjaimien rajoitukset on kyllä hyvät, saas nähä miten vaikuttaa.
Ajokorkeuden aktiivisäädön ja tuon "lähtönapin" kieltoa olen jo odotellutkin.

Mutta tuota GPS datan luovutusta en ymmärrä.
Luulis nyt että jos joku kuskeista kekkaa ajaa mutkan erilailla niin eikö se ole sen oikeus ja osoittaa vaan kuskin paremmuutta?
Nuo pyörät kelaa jo 360 Mugellon suoralla niin joutaakin ottaa vähän tehoja pois. Siipien ja korkeuden säädön poisto helpottaa ohituksia. Ei ole yks eikä kaks kertaa kun takana tulija kaatuu tai vetää mutkan pitkäksi kun on joutunut ”tyhjiöön”.

Ajattele Ducati vs Yamaha tilannetta nyt. Ducati kerää GPS dataa 8 pyörällä, Yamaha 2:lla. Tuo on tehnyt sarjasta Ducati-sarjan. Bagnaia on noussut tällä kaudella pari kertaa kuutamolta voittoon. Kiitos datan.
 
Lisätään vielä 2027 sääntöihin kohta "tasoituksesta". Suomeksi sanottuna: Hello BMW ja muut!

"Valmistajat, jotka ovat kilpailleet vuonna 2026, aloittavat kauden 2027 sijalla B. Sijoituksia tarkistetaan kauden puolivälissä vuonna 2027, perustuen vain kauden 2027 tulosten ensimmäiseen osaan – vuoden 2026 tulokset, ennen sääntömuutoksia, voittaa. ei lasketa. Tavallinen ranking-järjestelmä jatkuu kauden 2027 lopulla. Kaikki valmistajat, jotka eivät ole kilpailleet vuonna 2026, aloittavat kauden 2027 sijalla D. Heidän sijoituksensa tarkistetaan myös kauden puolivälissä vuonna 2027, perustuen kauden 2027 ensimmäisellä puoliskolla."

Jos testaustasoitus ei ole tuttu niin tässä selostus. Tästähän nauttiin nyt Honda ja Yamaha.
 
Tuolla kaikki detaljit.


IMG_20240506_215600.jpg
 
Mutta mitään varmuutta ei kuitenkaan ole ensi vuodesta
Ei tietenkään, mukaan tulee mm. Aprillia ja huhuttu 9Milj€ tarjous. Marquezin sponssit, Pramacin Yamaha siirto? jne jne

Ducati on tunnetusti ollut kärsivällinen ja lojaali kuskeja kohtaan mm. Millerin alisuorittamista katsottiin vuosia. Voi siis olla että Bestia jatkaa mutta sitten he menettävät varmuudella Martinin. Mitä jos se meneekin Aprillialle ja tai Marquez myös. Hehe en haluaisi olla päättämässä.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tietenkään, mukaan tulee mm. Aprillia ja huhuttu 9Milj€ tarjous. Marquezin sponssit, Pramacin Yamaha siirto jne jne
Kuitenkin kirjoitit että ” Ducati (Bagnaia & Martin) ei ole vaihtoehto.” josta nyt asiasta tietämätön luulee että homma on jo selvä. Ainut varma on että Pecco jatkaa
 
Kuitenkin kirjoitit että ” Ducati (Bagnaia & Martin) ei ole vaihtoehto.” josta nyt asiasta tietämätön luulee että homma on jo selvä. Ainut varma on että Pecco jatkaa
Minusta se on selvä peli mutta mikäänhän ei ole selvä ennen kuin on selvä. Ajattelin vain noita muuttujia.
 
Honda, Yamaha ja Aprilia testasi Mugellossa. Noi äänet :love:



Edit: Nämä testit on extra testejä joita B,C ja D luokituksen valmistajat saavat. Ducati ja KTM ei saa koska ovat A luokassa.
 
Hieman OT mutta aihetta sivuten. Tositapahtumiin perustuva draamasarja Jarno Saarisesta.
 
Bastianini, Martin vai M. Marquez Ducatille on mielenkiintoinen soppa jo itsessään. Mutta kun sekaan heitetään Pramac jota Yamaha houkuttelee omaksi satelliittitalliksi muhkealla ilmaiset pyörät, ilmaiset inssit yms. paketilla. Ducati taas haluaisi että Pramac maksaa pyöristä enemmän kuin nyt mutta he tarjoavat M. Marquezia pakettiin.

Jos Pramac lähtee Yamahalle niin Ducatin on pakko ottaa Martin tehdastiimiin ja tarjota Gresinille GP25 paketti koska M. Marquez haluaa tehdaspyörän. Bestia ja A. Marquez menee pesuveden mukana jonnekin

Parit nostot
  • Paljoa ei huudella että minne menee Aldequer? Gresini, VR46 vai Pramac (jos jäävät Ducatille)
  • Kuka ajaa Aprilian toista tehdaspyörää Vinalesin kanssa? Oliveira/ Fernandez ei ole ns. tehdastasolla
  • VR46 on jo ihan oma soppansa kos Vale... Jompi kumpi Bez/Diggia jatkaa mutta tuleeko isosta casesta joku kuski tänne?
Canal+ oli kysynyt Bagnaialta kuka on hänen ehdotus kakkos pyörään? Hän vastasi: Enea. Hehe niin minäkin olisin vastannut koska haluan että tallikaveri ajelee sijoilla ynnämuut. Kuka hullu haluaa Martini tai Marquezin samaan talliin?

Sopimustilannehan on erittäin mielenkiintoinen ja koko pajatso laukeaa KTM:ää ja Hondaa lukuunottamatta viikon sisällä.
Sopimukset kaudelle 2025
RiderTeamContract
Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGPYamaha contract, end of 2026
Francesco BagnaiaDucati Lenovo TeamDucati contract, end of 2026
Luca MariniRepsol Honda TeamHonda contract, end of 2025
Brad BinderRed Bull KTM Factory RacingKTM contract, end of 2026
Johann ZarcoLCR Honda CastrolHonda contract, end of 2025
Fermin AldeguerTeam TBADucati contract, 2025 and 2026. Option for two further years.
Sopimus loppuu 2024
RiderTeamContract
Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGPYamaha contract, end of 2024
Enea BastianiniDucati Lenovo TeamDucati contract, end of 2024
Aleix EspargaroAprilia RacingRetiring at end of 2024
Maverick VinalesAprilia RacingAprilia contract, end of 2024
Joan MirRepsol Honda TeamHonda contract, end of 2024
Jack MillerRed Bull KTM Factory RacingKTM contract, end of 2024
Marc MarquezGresini Racing MotoGPGresini contract, end of 2024
Alex MarquezGresini Racing MotoGPGresini contract, end of 2024
Jorge MartinPrima Pramac RacingDucati contract, end of 2024
Franco MorbidelliPrima Pramac RacingDucati contract, end of 2024
Fabio di GiannantonioPertamina Enduro VR46VR46 contract, end of 2024
Marco BezzecchiPertamina Enduro VR46VR46 contract, end of 2024
Miguel OliveiraTrackhouse RacingAprilia contract, end of 2024
Raul FernandezTrackhouse RacingAprilia contract, end of 2024
Pedro AcostaRed Bull Tech3 GASGASKTM contract, end of 2024
Augusto FernandezRed Bull Tech3 GASGASKTM contract, end of 2024
Takaaki NakagamiLCR Honda IdemitsuHonda contract, end of 2024
 
Viimeksi muokattu:
Intian kisa syyskuun 22 on peruttu. Kuskit huokaisee helpotuksesta kun on ollut kauden ylivoimaisesti rankin kisa.
 
Kazakstan ottaa Intian paikan kalenterista.

Sit sopimushuhuja

* Martinin ja Ducatin soppari on loppusuoralla
* Todennäköisesti Ducati ei julkaise uutista tänä viikonloppuna.
* Marquez neuvotellut KTM:n kanssa
* Marquez jää Ducatille VAIN jos pääsee tehdastalliin tai Gresinille. Tässä haisee pahasti se että Gresinille tulee tehdaspyörät -> Pramac lähtee Yamahan leipiin.
* Zarco yrittää rimpuloida Hondan sopimuksesta pois
 
Viimeksi muokattu:
Marquez KTM:n juttusilla. Sopimus?

Ei poissuljettu vaihtoehto. Huhuissa Binderiä istutettu GasGas:n penkille ja Miller tuskin saa jatkoa Kotarilla. Hieman tuoksahtaa KTM:n kausi 2025-> kuskien osalta Acosta&Marquez. Marquez ilmottanut, että Pramac Ducati ei ole vaihtoehto.
 
Ei poissuljettu vaihtoehto. Huhuissa Binderiä istutettu GasGas:n penkille ja Miller tuskin saa jatkoa Kotarilla. Hieman tuoksahtaa KTM:n kausi 2025-> kuskien osalta Acosta&Marquez. Marquez ilmottanut, että Pramac Ducati ei ole vaihtoehto.
Pramacin Gino Borsoi sanonut Marquezille ei ja päälle "me pidetään 2025 pyörät". Hauska kommentti sinällään kun heillä ei ole sopimusta Ducatin kanssa kaudelle 2025.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 946
Viestejä
4 496 903
Jäsenet
74 316
Uusin jäsen
Patemus

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom