Moto GP, Moto 2, Moto 3 - Kisaviikonloput

Olihan kilpailu, ensin Alex nurin ja sitten Marc. Uusi lähtö ja Yamaha liitää pehmeillä kärjessä ja sitten Fabio kärsii kun jumiutuu pyörän korkeuden säätö, kyllä oli huonoa tuuria. Yllättävän hyvin kesti nuo softit, olisin luullut että eivät kisan loppuun kestä millään. Bez otti hienon voiton ja näytti että Aprilia on ihan hyvä pyörä, mestarillinen näyttö Martinille että pyörä on riittävän hyvä, ei muutakuin mies kuntoon ja lopettaa haihattelut Hondasta. Zarco ajoi jälleen hyvän kilpailun. Marc kakkospyörällä kisaan ja ajoi maksimit medium renkaalla, alussa ei toiminut ollenkaan rengas. Pecco kyllä ihan yössä ja vaikeudet jatkuu, taas syyttää pyörää mutta ei itse koita muuttaa tyyliään ja sopeutua, toisin kun Marc. Kyllä Fabio olisi tänään ansainnut 1.sijan.
 
Martin ei nyt pääse sopimuksesta irti kun Aprilia on voittajapyörä? :think:
Jos huhuihin on uskominen niin Martinin piti tehdä päätös 2026:sta kun kaudesta 2025 on ajettu 6 kisaviikonloppua. Oletettavasti Aprilia vaatii vastauksia nyt mutta Martin ei ole ajanut edes yhtä kokonaista.
 
Tuo joukko vain laajenee viikko viikolta. jatka vielä tuota folioteorian hiomista niin kohta koko motogp varikko on auttanut Peccoa mestariksi
Sulla jotain parempia ideoita?

Oma väite perustuu täysin siihen että Pecco ajoi vuosia siten että ekat harkat sijoilla 7-9. Sitten vähän säätöä ja hups ihan voittamaton.

Tänä vuonna sama sijat 7-9 mutta mitään nousua ei tapahdu.

Ei myöskään ole ihan sattumaa että Yamahalla alkoi tulla kyytiä kun Pramac tuli remmiin.
 
Sulla jotain parempia ideoita?

Oma väite perustuu täysin siihen että Pecco ajoi vuosia siten että ekat harkat sijoilla 7-9. Sitten vähän säätöä ja hups ihan voittamaton.

Tänä vuonna sama sijat 7-9 mutta mitään nousua ei tapahdu.

Ei myöskään ole ihan sattumaa että Yamahalla alkoi tulla kyytiä kun Pramac tuli remmiin.
Ihan Peccon omin ja tallin sanomana tarvitsee täydelliset säädöt pyörään. Vähän kuin Rossi aikoinaan, ekoista harkoista asti säätää pyörää pelkästään kisaa varten. Uskon noita lähteitä enemmän kuin sun teorioita. Tämän vuoden pyörää ei ole saamut missään välissä mieleisekseen
 
Ihan Peccon omin ja tallin sanomana tarvitsee täydelliset säädöt pyörään. Vähän kuin Rossi aikoinaan, ekoista harkoista asti säätää pyörää pelkästään kisaa varten. Uskon noita lähteitä enemmän kuin sun teorioita. Tämän vuoden pyörää ei ole saamut missään välissä mieleisekseen
Miettinyt miksi nyt niitä täydellisiä säätöjä ei ole löytynyt 13 kisaan, toisin kuin edellisinä vuosina? Ducatin insinöörit huonontuneet?
 
Eikös nuo kaikki 25 kuskit moiti keulan tunnottomuutta. Peco ja martin ei ajaneet samoilla säädöillä. Yamaha on palkannu aika tavavalla inssejä mm ducatilta.
 
Eikös nuo kaikki 25 kuskit moiti keulan tunnottomuutta. Peco ja martin ei ajaneet samoilla säädöillä. Yamaha on palkannu aika tavavalla inssejä mm ducatilta.
Arvaamaton keula on Ducatin ominaisuus, oli kyse 25, 24 tai 23:sta.

En tiedä sun lähdettä eri säädöille mutta Hodgson tietää että Martin on todennut Bagnaian kopioineen hänen settingit.

“Jorge Martin always accused Pecco of copying his homework, copying his setting on the bike,” TNT Sports’ Neil Hodgson said.

 
Lähinnä kuskien koko ja ajotyyli sen verran eroavia että suora kopiointi tuskin toimisi. Jamitä tohon pramaciin tulee jammulla on nyt tuplamäärä dataa / softa ja muut säädöt että ois yllätys jos eivät hyötyisi.

24 keula / perä olivat tunnokkaammat.
Kyllähän tuo keula on ollu petollinen marcillekkin.
 
Lähinnä kuskien koko ja ajotyyli sen verran eroavia että suora kopiointi tuskin toimisi. Jamitä tohon pramaciin tulee jammulla on nyt tuplamäärä dataa / softa ja muut säädöt että ois yllätys jos eivät hyötyisi.

24 keula / perä olivat tunnokkaammat.
Kyllähän tuo keula on ollu petollinen marcillekkin.
Se on kyllä totta että suora kopiointi tuskin toimisi kun toinen on hyvä jarrutuksessa ja toinen hyvä mutkassa. Pramac ja/tai Martin toi pöytään valmiin pohjasetupin johon Bagnaian ja Bastianinin oli helpompi alkaa rakentamaan viikonloppua. Todennäköisesti tämä sama tapahtuu nyt Yamahalla pramacin toimesta, tietysti ilman Martinia.

Nuo viikonloput on nykyään niin tiiviitä että pidempään säätöjen etsimiseen ei ole aikaan. Toisissa harjoituksissa eli practice sessiossa pitää ajaa jo aika-ajoaikoja.

Tässä jutussa on ihan mielenkiintoista infoa mitä Ducati on muuttanut GP25:ssa.
 
Viimeksi muokattu:
Tätä podcastit on tullu kuunneltua Oxley Bom MotoGP podcast
Kaksi toimittajaa juttelee motogpstä toinen entinen kisakuski ja toinen entinen datainssi mm.
Lisäksi haastattelivat kuskeja ja tallinväkeä. Sisältää myöskin tekniikka jaksoja esim jarrut moottorin ohjaus ym. Todella mielenkiintoisia ja vähän syvemmälle menevää infoa monet luulot karisee ja saa toki vahvistuksia 😆
 

Statistiikka

Viestiketjuista
278 606
Viestejä
4 792 167
Jäsenet
77 780
Uusin jäsen
Soppakauaha

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom