Mortal Kombat 11 (PC, Switch, X1, PS4)

Viestiketju alueella 'Pelit, PC-pelaaminen ja pelikonsolit' , aloittaja Jumi, 27.02.2019.

  1. Jumi

    Jumi

    Viestejä:
    825
    Rekisteröitynyt:
    27.03.2017
    Keväällä luvassa tuttua mättöä. Julkaisu 23.4.2019, paitsi Switchille 10.5.2019. Trailereita ja tietoa on ilmestynyt vaikka kuinka, mutta linkkaan vain uusimman Johnny Cagen trailerin:

    Trailerissa on hauska sisäpiirin vitsi J.Cagen MK1:n bugisesta fatalitystä jossa hän löi pään irti vastustajalta kolme kertaa ja lopulta maassa pyöri kolme päätä. :D

    90-luvulla tuli pelattua MK2:sta hirvittävät määrät, mutta näin jälkeenpäin ajatellen koko sarja oli rajoittunein ja huonoin koko 90-luvulla. En oikein innostunut MK9:stä, vaikka sitä tulikin pelattua suht paljon. MKX:n jätin kokonaan väliin, kuten muutkin NethernRealmin kauniit mutta tönköt tappelupelit. Nyt kumminkin kiinnostaa koska pelauksessa ei ole yhtäkään sopivaa 2D-tappelupeliä, muut ovat joko huonoja, liian monimutkaisia, tai epäsuosittuja joihin ei löydy samantasoista peliseuraa.

    Nyt keväällä ilmestyy myös Samurai Shodown jonka MK11 varmasti voittaa myynnissä, mutta saa nähdä kumpi on oikeasti parempi.
     
  2. Jumi

    Jumi

    Viestejä:
    825
    Rekisteröitynyt:
    27.03.2017
    GDC2018: 8 Frames in 16ms: Rollback Networking in Mortal Kombat and Injustice 2


    Olen läpeensä kyllästynyt redditissä ja forumeilla pelien nettikoodista puutaheinää puhuviin tyyppeihin. Tässä videossa kerrankin itse lead software engineer kertoo kuinka he paransivat ja vaihtoivat sen paljon puhutun netcoden Mortal Kombat X:ssä ja Injustice 2:ssa.
     
  3. Rane

    Rane RTX ON

    Viestejä:
    1 200
    Rekisteröitynyt:
    01.11.2016
    Näitä on tullut pelattua sen 20 vuotta, mutta tällä hetkellä ei vaan jaksa hype iskeä. Katsoo sitten lähempänä julkaisua iskeekö silloinkaan.
     
  4. Jumi

    Jumi

    Viestejä:
    825
    Rekisteröitynyt:
    27.03.2017
    Äsken käynnistyi viikonlopun kestävä PS4 & X1 online network stress test, eli twitchistä löytyy runsaasti pelikuvaa. Testi taitaa olla suljettu ja koodia pitää varmaan kinuta NetherRealmilta.

    Kaikille PS4 ja X1 ennakkotilanneille järjestetään beta 28.3 - 31.3, mutta PC ja Switch pelaajat eivät pääse ollenkaan.

    Näyttää ostamisen arvoiselta.
     
  5. yannara

    yannara

    Viestejä:
    388
    Rekisteröitynyt:
    26.01.2017
    Scorpion ja Johnny vaikutti tylsän näköisiltä hahmoilta. Itse pelasin 90-luvun jälkeen 9iä hetken verran, ihan ok.
     
  6. tuskis

    tuskis

    Viestejä:
    235
    Rekisteröitynyt:
    26.08.2017
    Näin tappelupelejä pääsääntöisesti jo yli 20v pelanneena ei jaksa edelleenkään innostua NRS:n peleistä rollback-nettikoodeista huolimatta kun tietää, että sama patchausmeno jatkuu kuin aina ennenkin, eli aina 1-2 viikon välein pelissä muutetaan balanssi niin että koko hahmokasti menee uusiksi ja joudut periaatteessa opettelemaan hahmon alusta asti uudestaan. Tätä myös tapahtuu juuri ennen suuria turnauksia joka ei jätä pelaajille aikaa ko. opetteluun ja turnausmatsit menee sitten enemmän tai vähemmän randomiksi.
     
  7. BryciFani

    BryciFani Työtön Pornonäyttelijä ja SOB 1% johtaja.

    Viestejä:
    928
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Toi räpin valinta trailereihin kyllä lannistaa tän pelin odottamista. :darra:
     
    Niska, Rane ja Jumi tykkäävät tästä.
  8. Jumi

    Jumi

    Viestejä:
    825
    Rekisteröitynyt:
    27.03.2017
    Täysin samaa mieltä. Meinasin eilen linkata youtubesta pari uutta traileria mutta väsynyt räppi pilasi ne niin pahasti etteivät ne tuntuneetkaan enää linkkaasisen arvoisilta.
     
    BryciFani ja Niska tykkäävät tästä.
  9. Jumi

    Jumi

    Viestejä:
    825
    Rekisteröitynyt:
    27.03.2017
    3 päivää vielä. Taidan ennakkotilata kun Samurai Shodownin julkaisusta PC:lle ei ole tarkkaa päivää.

    Virallisessa trailerissa ei ole räppiä vaan se oikea biisi. :D


    15 sekunnin pätkä Subzeron ja Scorpionin cut scenestä on elokuvamaisen hieno:
     
    BryciFani tykkää tästä.
  10. Jumi

    Jumi

    Viestejä:
    825
    Rekisteröitynyt:
    27.03.2017
    PC julkaisu on vasta klo. 20 ja odottavan aika on pitkä. Saa nähdä jaksanko opetella pelaamaan gamepadilla vai meneekö vielä näppiksellä. Riimujen perusteella tutoriaali on tehty hyvin ja muutenkin meno on komeaa. Taidan valita ensimmäiseksi ukkeliksi sen kenellä on nopein teleportti, tai sitte vain Scorpion. :D
     
  11. Don Stupido

    Don Stupido

    Viestejä:
    407
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Onko tässä nyt sitten jotain merkittävääkin uutta Mortal Kombat X:ään verrattuna? Videoita katsomalla nimittäin melko samanlaiselle näyttää.
     
  12. nukkesoturi

    nukkesoturi

    Viestejä:
    260
    Rekisteröitynyt:
    23.01.2018
  13. Jumi

    Jumi

    Viestejä:
    825
    Rekisteröitynyt:
    27.03.2017
    Ihan jees näin yhden päivän perusteella. Erityismaininta asetusten määrälle, esim. pingin saa näkymään numeroina epämääräisten yhteyspalkkien sijaan! Myös liikkeiden tekemisen helpottamiseksi/tarkkuuden säätämiseksi on asetuksia muttei ole tarvinnut säätää sillä ukkeli tekee mitä käskee.

    Story modea en ole kokeillut vaan aika on mennyt trainingissa ja tutoriaaleissa. Gameplay tutoriaalit ovat hyviä ja hahmokohtaiset tutoriaalit kertovat millaiselle pelityylille hahmo sopii jne. Liikelistoissa on suoraan frame data ja iskun osumakohta.

    Yhden online matsin kävin koittamassa ja eikä ole valittamista. Ping tosin oli korkea 90ms eli vastus taisi olla jostain eteläeuroopasta, mutta viiveestä huolimatta matsi oli sulava.

    Torjuntanapin käyttöön totuttautuminen on hankalaa, ja se tuntuu olevan ainoa este sille ettei tästä tule seuraavaa kestopeliä minulle. Saa nähdä saisiko sen tulemaan luonnostaan yksinpeliä pelaamalla.

    Ai niin mikromaksujuttuja on aivan vitusti jos kiinnostaa availla laatikoita. Minua ei ole haitannut kun ei kiinnosta vähääkään, mutta NRS twiittasi eilen että muutoksia armeliaisempaan suuntaa on tulossa pian.

    MKX:ää en pelannut ollenkaan ja Injusticejakin vain puolisen tuntia niin hankala sanoa, mutta veikkaan että jos tykkäsi edellisistä peleistä tykkää tästäkin.
     
  14. tuskis

    tuskis

    Viestejä:
    235
    Rekisteröitynyt:
    26.08.2017
    Turnauspelaamisen kannalta tämä versio näyttää paljon vittumaisemmalta X:ään verrattuna noiden loadouttien suhteen, jotka eivät ole jostain tyypillisestä NRS syystä samat training modessa kuin tournament modessa. :rolleyes:

    Pelistä löytyi myös heti infinite, eli loppumaton combo josta ei voi päästä karkuun :rolleyes: Patchattiin tosin day 1.
     
  15. Jumi

    Jumi

    Viestejä:
    825
    Rekisteröitynyt:
    27.03.2017
    Hyvin maistuu ja tulee joka päivä pelattua useampi tunti. Oli hauska kun ensimmäisinä päivinä tein vain tutoriaaleja, harjoittelin, pelasin nettimatseja ja mietin että kerrankin PC-porttaus on hoidettu hyvin ja kaikki toimii. Sitten illalla kun menin internettiin katselemaan mitä porukka tykkää niin käynnissä oli täysi paskamyrsky! Enhän minä niitä huomannut kun en niitä yksinpelimuotoja ollut pelannut ollenkaan, Steamin arvosanakin on mixed. :D Korjauksia on onneksi tulossa.

    Osa valituksesta oli tuulesta temmattua ja osa totta joihin on tulossa korjauksia ensiviikon alussa. Kryptassa käytettävää valuuttaa luuttibokseihin ei voi ostaa mikromaksuilla, vaan pelkästään pelaamalla ja se on aivan saatanan hidasta. Myös Towers of Time -pelimoodi oli loppua kohti tuuriin perustuvaa ja erittäin hankala. Nyt Kryptaan saa alussa 200000 kolikkoa & 200 sydäntä jolla pelaa Kryptaa mukavasti parisen tuntia. Ensi viikolla kaikki saavat ilmaiseksi yli kaksinkertaisen määrän resursseja ja täytyy myöntää että nautin Kryptan kämäsestä 3D-seikkailusta. Siellä on hauskoja lorehommia esim. yhdelle pihalle saavuttaessa Shang Tsungin ääni kertoo "Here I fought Liu Kang for the first time..." ja toden totta olen MK1:n taisteluareenalla:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Pelaan joskus "tunteella" ja valitsin ensimmäiseksi opeteltavaksi hahmoksi Jaden vain nautinnollisen kepin kolinan takia. :D Seuraavaksi lähitaistelija Jax.

    JADE COMBO AND STRATEGY GUIDE | Mortal Kombat 11
     
    Viimeksi muokattu: 27.04.2019
  16. Jumi

    Jumi

    Viestejä:
    825
    Rekisteröitynyt:
    27.03.2017
    70 tuntia tullut pelattua. Eniten olen pelannut hyvin toteutettuja yksinpelimoodeja ja joissa on hyvä opetella liikkeitä ja totuin jopa erilliseen torjuntanappiin. Vieläkään en silti ole täysin sisäistänyt miten näissä NRS:n peleissä tulee painella nappuloita. En oikein osaa sanoa missä mättää, mutta getupit ei tahdo onnistua helposti ja joissain komboissakin on ongelmia. Street Fightereissa tälläistä en ole ole kokenut.

    Nyt kun on tullut pelattua enemmän niin antaisin 9/10. Tämän hetken paras tappelupeli.
     
  17. tuskis

    tuskis

    Viestejä:
    235
    Rekisteröitynyt:
    26.08.2017
    NRS:n peleissä komboista puhutaan yleensä juggleina jolloin liikkeiden osuminen kombossa vaatii enemmän tai vähemmän ajotusta vrt. Street Fighter jossa riittää että vähän sinnepäin hakkaat nappia jonka cancelaat erikoisliikkeeseen. MK11:ssä tosin jugglet nerfattiin aika ronskilla kädellä ja suurin osa hahmoista ei ilman kahta meter burnia saa aikaseksi mitään ihmeempää.
     
  18. Jumi

    Jumi

    Viestejä:
    825
    Rekisteröitynyt:
    27.03.2017
    Onko tämän pelin rollback-nettikoodi todellakin näin paska? Itse matsi on kyllä sulava ja molemmat pelaajat näkevät tasan samat asiat samaan aikaan eikä warppailua ole ollenkaan, mutta hintana siitä on ylimääräinen viive kaikkeen.

    Eilen pelasin yhtä Liu Kangia vastaan joka aina kaukana ollessa heitti ennalta-arvattavasti tulipallon, joka ikinen kerta. Lähdin kävelemään ruudun toisesta päästä kohti ja olin valmiina painamaan torjuntaa heti kun vihu aloittaa minkätahansa animaation. Seuraavassa hetkessä torjunta on jo pohjassa ja näen että tulipallohan sieltä tulee taas kerran. Silti hahmoni ei onnistu torjumaan! Tuon vastuksen pingi oli jopa suht matala 60ms.

    Sama toimii tietysti toisinpäin ja esim. hyppypotkut menevät läpi monesti. Näen että vihu alkaa tekemään koukkua, mutta ei kerkeä koska viive on pari framea liian suuri.

    Vie peli-ilon tuollainen ja Street Fighterin tapa jossa pelaaja näkee vihun liikkeet pari frame jäljessä on parempi.
     
  19. tuskis

    tuskis

    Viestejä:
    235
    Rekisteröitynyt:
    26.08.2017
    MK:n Net Kode(TM) on aina ollut yhtä huono, ei tossa mitään ihmeellistä ole.