Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
EZ Oil Drain Valve- The Easiest Oil Change!
Fumoto® USA | Quick and Easy Engine Oil Drain Valves
Stahlbus Oil Drain Valve
Onhan noita, varmaan ihan käteviä.
Onko näistä kellään kokemuksia?
En luottaisi moiseen suomen oloissa.
Ennemminkin suola junttaa kierteet umpeen.
Miksi ihmeessä joku haluaa turhaan mennä auton alle? Tämä tietenkin vain siinä tapauksessa että homma onnistuu sekä ala- että yläkautta. Minä en ainakaan nosta autoa vaihtaakseni öljyt, jos kone on tikun reiästä imettävää mallia ja suodattimen vaihto yläkautta - kuten melkein kaikki omat ja lähipiirin perusautot ovat olleet. Alkeellisella käsipumpullakin yläkautta vaihtaminen on helppoa, siistiä ja mukavaa. Jo pelkästään se, ettei tarvitse ryömiä ja maata tai edes olla auton alla, oli mikä nosturi tahansa, on huomattava etu. Kipeälle selälleni löytyy tarpeeksi käyttöä, jos pitää tehdä joku oikeasti koneen alle menemistä vaativa homma.Anteeksi, mutta miksi haluat imeä öljyt?
Huomaa myös, että oikeaoppisesti valutettaessa kuparitiiviste vaihdetaan ellei nyt joka kerta niin säännöllisesti. Kuinka monella Tee Itse -jormalla edes on niitä prikkoja tai on koskaan kuullut moisesta?
Tietääkseni tämä on varsin harvinainen vikaantumismekanismi myös työkoneissa, joissa on öljypohjasta jopa metrejä ulottuva, jopa aina paikallaan oleva tyhjennysputki. Henkilöautossa kyllä varsin tarpeeton varuste - ei helpota alakautta vaihtoa juurikaan koska se käy muutenkin valmisteluineen työstä, ja yläkautta vaihtaminen on keksitty. Ellei sitten rakennetta muuten suunnitella helpon TI-vaihdon ehdoilla siten, että tyhjennys tulee letkulla suoraan alasuojan ohi kätevästi astiaan sotkematta, ja hana avattavissa yläkautta. Ei kuulosta realismilta.Kuin myös vettä ja jäätä, niin voi huonolla säkällä haljeta koko laitos.
Enpä minäkään ole vaihtanut juuri koskaan, mutta oikeaoppisesti kuparitiivisteitä kuuluisi vähintäänkin välillä hehkuttaa. Toisaalta aivan tavatonta ei ole, että öljyproppu vanhassa romussa vähän tihkuu, mutta eihän jengi sitä muilta vuodoilta huomaa.Ei tarvitse oikeasti vaihtaa käytännössä ikinä. Korjaamoille hyvä lisä myydä vitosen tiiviste joka vaihdolle.
Imulla saa kuulemma paremman tuloksen.
Näin minäkin olin kuullut, mutta käytännössä tulos oli 50/50. Imulaittella sai kyllä suodinkotelosta jämät pois jotka eivät painovoimaisesti poistuisi, mutta sokkona tuon letkunpätkän vieminen öljypohjan alimpaan kohtaan on täysin mahdotonta. Molempi parempi.
Jos auto on suodattimen vaihdon takia nostettava, niin sittenhän propusta valuttaminen on toki helpompaa, varsinkin kun käyttämäni imuvälineistö ei ole mitään ammattilaistasoa. Muuten käytän imua, jos ja kun tikunlävestä pääsee hyvin pohjalle. Aina on saatu vaihdettua suuri osa.Hmm mekaanikkona tää kuulostaa vaan öljyvaihdolta with extra steps
Raskaampaan kalustoon toki toimii hyvin, koska jäljelle jäänyt öljy on niin pieni määrä suhteessa öljymäärään. Aika iso ero jos on 0,2L vanhaa öljyä sekoitettuna 4L vs 40L. Itse kokeilin omaan autoon pari vuotta sitten ja jää just pari desii jäljelle + että kummiskin joutuu nostaa autoa kun filtteri pitää vaihtaa. Jos oikeasti haluaa että on mukavampi vaihtaa ne öljyt niin vie jonnekkin huoltamolle ja maksaa sen 0.5h työn mitä ne yleensä veloittaa. Omat öljyt ja filtterit mukaan jos haluaa olla varma että oikeet nesteet autolle
Vaikka perusauton esim. neljän litran tilavuuteen jäisi 0,4 litraa vanhaa öljyä, niin entä sitten? Tuskin se voiteluominaisuuksiltaan on niin huonoa että 10% pitoisuus aiheuttaisi välittömän kiinnileikkaamisen, koska moottoriahan on juuri käytetty melko pitkään 100% osuudella sitä samaa vanhaa öljyä.
Sama juttu kävi Mazdassa. Ensiksikin tikun rööri oli tavallista pienempi ja toiseksi sieltä ei päässyt lopulta ihan pohjalle asti. Useimmiten on toiminut imemällä ja jos suodatinkin on huoltoystävällinen tai vittumainen mutta pakosta yläkautta, niin sitten pumpataan. Yleensä näin on.No näihän se on, mutta mä en saanu citikasta kuin puolet jos sitäkään öljystä imemällä ulos, joten loppu ainakin siihen omat kokeilut. En mä tiedä mikä loiskelevy tms siellä oikeen on tikun putken alla.. Jatkossa aina alakautta.
Käytännössä kaikissa autoissa, oli sitten etu tai takaveto on tunkkauspaikka keulan alla niin että perus hallitunkilla saa koko keulan ylös sit vaan parit varmistuspukit alle, ämpäri alle, tulppa auki ja suodatin irti. Tunkkaustoimenpide tottuneelle on kyllä pienempivaivainen kuin se että alkaa pumppaamaan etenkin jollain käsipumpulla yläkautta niitä öljyjä.
No, omasta puolestani voin todeta että teoriassa homma toimii juurikin noin, mutta käytännössä se öljynvaihdon kohteena oleva 500tkm ajettu 15-vuotias dieselauto on tihkuttanut öljyä jo ainakin viimeisen 5 vuotta vähän joka välistä ja sen johdosta pohjamuovit (jotka pitää purkaa pois jotta pääsee proppuun käsiksi) ovat aivan äärettömän paskaisia ja hankalia käsitellä yksin pelkän tunkin varassa, bonuksena toki myös ruuvit ja mutterit ruostuneet kiinni ja niiden kanssakin saa äheltää. Tässä yksi hyvä syy lisää jonka vuoksi halusin kokeilla tuota yläkautta vaihtamista..
Huomaa myös, että oikeaoppisesti valutettaessa kuparitiiviste vaihdetaan ellei nyt joka kerta niin säännöllisesti. Kuinka monella Tee Itse -jormalla edes on niitä prikkoja tai on koskaan kuullut moisesta?
Sama juttu, mutta älkää tehkö niin kuin minä teen vaan niin kuin minä sanon.No mä olen nyt käyttänyt saman kupariprikan n.28 kertaa ja hyvin pitää..
Omassa kakkosautossa on pohjat kierteet melkein paskana kun on joku joskus huonosti vaihtanut ja ajettu yli 400tkm niin en viitsi uuteen öljytpohjaankaan sijoittaa, tästä syystä ostin tuollaisen 24,90e imurin motonetistä ja tuntuu toimivan sen mitä pitää.
Tuon tapaisella ainakin hondaan täyttyi peräöljyt https://www.247tavaratalot.fi/autotarvike/imuvaihtaja-30cc/p/6438152028797/ menee suoraan öljypulloon kiinni ja vanhathan valutetaan ulos.Nostetaas vähän. Mikäs olisi hyvä pumppu peräöljyjen vaihtoon? Mielellään eli yli 50e maksava, ois kiva jos sama kävisi esim. jarrunesteiden yms muiden litkujen imeskelyyn.
Edit: Oisko tollanen hyvä? Tilavuus tosin vois olla litran. Imupumppu, kaksitoiminen
2011 2.2 I-DTECK Honda CR-V:ssä ei onnistunut imuvaihto. Bilteman imurin ohuinkaan letku ei mene tikun reikään kuin n.20cm, jokin este siinä tulee heti. Onko joku tässä onnistunut? Tottunut yläkautta vaihtamaan aiemmassa 1.9tdi Skodassa.
Nyt joutuu peltipohjapanssarin irroittamaan vaihdossa..
Accordista (sama kone)vaihtanu vuosia yläkautta.Siinä putkessa on kyllä alussa joku reuna,mutta menee kyllä pohjaan asti kun vähän aikaa pyrittelee letkua.2011 2.2 I-DTECK Honda CR-V:ssä ei onnistunut imuvaihto. Bilteman imurin ohuinkaan letku ei mene tikun reikään kuin n.20cm, jokin este siinä tulee heti. Onko joku tässä onnistunut? Tottunut yläkautta vaihtamaan aiemmassa 1.9tdi Skodassa.
Nyt joutuu peltipohjapanssarin irroittamaan vaihdossa..