- Liittynyt
- 02.12.2016
- Viestejä
- 2 023
Olen tähän asti vaihtanut aina öljyt pohjasta valuttamalla. Nyt huomasin paikallisessa marketissa halvalla öljyn imupumpun ja päätin kokeilla tuotakin tekniikkaa. Ajelin auton (Passat 3BG 1.9TDI) lämpöiseksi ja vedin parkkiin tasaiselle maalle ja imuletku öljytikun reiästä sisään ja imu päälle. Sain imettyä noin 2.5 litraa tuota kautta, ja suodinkotelon sisältä irtosi vielä jokunen desilitra eli jäätiin karvan vaille 3 litraan. Virallinen öljytilavuus ko. moottorille on 4.3 litraa suodin mukaanlukien, eli ainakin litran verran pitäisi vielä saada tavaraa ulos. Normaalisti pohjasta valuttamalla ja suodinkoteloa imuroimatta koneeseen saa kaataa melkein kokonaan 4 litran pönikän joten selkeästi tavaraa on vielä koneessa jemmassa.
Onko kyseinen moottorimalli jotenkin erikoisen hankala tuota imuvaihtoa ajatellen vai onko tämä yleisempääkin? Pitäiskö autoa kallistaa johonkin suuntaan? Imuletkun pituus on noin puolitoista metriä ja sain jopa tungettua kaiken tikunreiästä sisään mutta ei auta, kuten ei auta noin 5cm välein liikuttelu ja mahdollisen pinnan "kalastelu"kaan.
Onko kyseinen moottorimalli jotenkin erikoisen hankala tuota imuvaihtoa ajatellen vai onko tämä yleisempääkin? Pitäiskö autoa kallistaa johonkin suuntaan? Imuletkun pituus on noin puolitoista metriä ja sain jopa tungettua kaiken tikunreiästä sisään mutta ei auta, kuten ei auta noin 5cm välein liikuttelu ja mahdollisen pinnan "kalastelu"kaan.