Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Volkswagen Caddy -97. Ennen oli vaparidiiseli, nyt Golfista 1.9TD."Muutama" oleellinen tieto puuttuu: merkki, malli, moottori, vuosimalli?
Jos on alle euro 2, niin riittää että ko. ajoneuvosta on penkkilappu, ettei teho nouse yli 20% alkuperäisestä ja että päästötesti menee läpi.
Teho voi olla myös mallisarjan tehokkain + 20%, mutta silloin jarrut täytyy vastata mallisarjan verrokkiajoneuvon jarruja.
Se on ihan sama otatko turbon pois, jos huomaavat vaihdon. Näyttääkö tuo käytännössä samalta, eikä tarvinut tehdä uusia moottoritukia?Volkswagen Caddy -97. Ennen oli vaparidiiseli, nyt Golfista 1.9TD.
Voi kyllä olla että repaisen turbon pois katsastukseen.
Sehän on käytännössä sama kone, turbolla vaan. On ilmeisesti mennyt ihan heittämällä. Toki konepellissä on joku aukko turbon takia.Se on ihan sama otatko turbon pois, jos huomaavat vaihdon. Näyttääkö tuo käytännössä samalta, eikä tarvinut tehdä uusia moottoritukia?
Eikös tuo ole Euro 2 -auto, jos tätä oikein tulkitsin:"Muutama" oleellinen tieto puuttuu: merkki, malli, moottori, vuosimalli?
Jos on alle euro 2, niin riittää että ko. ajoneuvosta on penkkilappu, ettei teho nouse yli 20% alkuperäisestä ja että päästötesti menee läpi.
Teho voi olla myös mallisarjan tehokkain + 20%, mutta silloin jarrut täytyy vastata mallisarjan verrokkiajoneuvon jarruja.
Kerro miten päädyit tulkintaasi?Eikös tuo ole Euro 2 -auto, jos tätä oikein tulkitsin:
Eli pitäis riittää ku katsastusasemalla mitataan päästöt ja vien sinne dynotodistuksen. Pumppua säätää pienelle niin dynotehot saattaa olla vakion luokkaa.
Tai ehkäpä sittenkin Euro 1Kerro miten päädyit tulkintaasi?
Itse aiheesta en tiedä mitään mutta eikö tässäkin päde se, että mitä vaan saa tehdä, kun ei jää kiinni
Eli pitäis riittää ku katsastusasemalla mitataan päästöt ja vien sinne dynotodistuksen. Pumppua säätää pienelle niin dynotehot saattaa olla vakion luokkaa.
Ei ne katsastajat ny ihan uunoja ole. Ihmettelen jos eivät kuule että on turbolla. Yrittäisin kyllä otteeseen saada, ei välttämättä mikään pikku jumppa ottaa irti ja saada toimimaan ilman.
no esikammio-dieselin ollessa kyseessä, on kuitenkin todennäköisestä se toimii ihan yhtä hyvin ilman turboa kuin turbon kanssa. syöttöpumpun perussäädön ruuvaus vaan suurinpiirtein sopivaksi niin ettei savuta ja ahdonalainen syötönlisäys pois käytöstä (letku umpeen)
Tämä on se avolavamalli joten ei ole tehty turbona. Tässä turbokoneessa on vakiona aika tasan 10hv enemmän ku siinä alkuperäisessä koneessa.Koska kyseistä autoa on tehty turbolla pidemmän päälle paras ratkaisu olisi katso että jouset ja jarrut vastaavat sellaista ja muutoskatsastaa menopeli.
Volkswagen Caddy – Wikipedia
Kyllä ne sen konepellinkin avaa.Ei ne katsastajat ny ihan uunoja ole. Ihmettelen jos eivät kuule että on turbolla. Yrittäisin kyllä otteeseen saada, ei välttämättä mikään pikku jumppa ottaa irti ja saada toimimaan ilman.
Jos nykyinen tekniikka on suurinpiirtein vakio ja päällepäinkin sen näköinen niin ei silloin mitään dynolappuja tarvitse hakea. Riittää että todistaa mikä kone siellä nyt on ja mistä peräisin. Samaten hyvin todennäköisesti umpikoppi ja lavamalli on samaa mallisarjaa niin mallisarjan tehokkain on 90 hv 1.9 TDi, ei silti satavarmasti koska trafilla välillä on hyvinkin mielenkiintoisia käsityksiä mallisarjoista. Euro 2 auto tuo hyvinkin todennäköisesti on. Tuo aiemmin postattu taulukko päästöluokista ainakin on täysin päin persettä, esim. euro 3 on käytössä jo 1.1.1997 lähtien kaikissa uusissa mallisarjoissa, taulukossa taitaa pikemminkin olla aivan viimeiset deadlinet eikä päästöluokituksien ensimmäisiä käyttöönottopäiviä.
Nyt näyttää siltä(kaikki dynot paskana 500km säteellä, Lappi) että taitaa unohtua tuo homma.no esikammio-dieselin ollessa kyseessä, on kuitenkin todennäköisestä se toimii ihan yhtä hyvin ilman turboa kuin turbon kanssa. syöttöpumpun perussäädön ruuvaus vaan suurinpiirtein sopivaksi niin ettei savuta ja ahdonalainen syötönlisäys pois käytöstä (letku umpeen)
Teoriassa jos siihen turbokoneeseen ei ole tehty mitään muutoksia, niin et tarvitse dynolappua vaan esim. sen Golfin rekisteriote riittää todistamaan koneen tehot.Nyt näyttää siltä(kaikki dynot paskana 500km säteellä, Lappi) että taitaa unohtua tuo homma.
Tarviiko dynolappuja jos otan turbon pois?
Alkuperäinen kone oli 1.9D ja tämä 1.9TD.
Tämä kone on 95-vuoden Golfista.
Kone on kuitenkin ERI kuin alkuperäisenä, tehot kuitenkin käytännössä sama. Kone on hieman erinäköinen, konepellissä on tehty kohouma imusarjan vuoksi, joten ihan valehtelulla katsuri sitä alkuperäiseksi ei usko.
Soittelin äsken katsastusmiehelle ja totesi että jos saan sen toimimaan ok ilman turboa ja moottorin tilavuus pysyy samana niin ei tarvi tehomittausta, pelkkä muutoskatsastus ja normaali päästömittaus riittää.Teoriassa jos siihen turbokoneeseen ei ole tehty mitään muutoksia, niin et tarvitse dynolappua vaan esim. sen Golfin rekisteriote riittää todistamaan koneen tehot.
Turbon irroittaminen tuskin auttaa, noheva katsastusmies huomaa kuitenkin koneen vaihtuneen.
Maksat muutoskatsastuksen, mutta homma ei tule vieläkään kuntoon, kun seuraavana vuonna joudut sitten muutoskatsastamaan turbon takia, ellei suunnitelmissa ole joka vuosi ottaa turboa pois katsastusta varten?Soittelin äsken katsastusmiehelle ja totesi että jos saan sen toimimaan ok ilman turboa ja moottorin tilavuus pysyy samana niin ei tarvi tehomittausta, pelkkä muutoskatsastus ja normaali päästömittaus riittää.
Eli taidan nykäistä siitä turbon pois ja laittaa katsastuksen jälkeen takaisin.
Sain sen käsityksen että tehomittaus koskee lähinnä turbokoneita.
Maksat muutoskatsastuksen, mutta homma ei tule vieläkään kuntoon, kun seuraavana vuonna joudut sitten muutoskatsastamaan turbon takia, ellei suunnitelmissa ole joka vuosi ottaa turboa pois katsastusta varten?
Se on ihan sama otatko turbon pois, jos huomaavat vaihdon. Näyttääkö tuo käytännössä samalta, eikä tarvinut tehdä uusia moottoritukia?
No ei varmasti ole lavamalli ja umpikoppi samaa mallisarjaa. Ei edes etäisesti. Koppiauto on omaa sukua Seat Inca.
Saa olla aika töhö katsuri, jos ei huomaa.No tämä. Siinä lienee oma hommansa vuosittain purkaa ja kasata. Ja paljonko noissa on edes eroa hepoissa.
Pokkana vaan konttorille turbon kanssa, jos tulee jotain märinää, eli huomaa turbon, niin sitten tekee sen muutoskatsastuksen.
AP kirjoittikin noista dynolapuista jotain, ja lapin etäisyydet, ymmärrän ongelman. Kokeilemaan vaan kepillä jäätä, ei se nyt montaa kymppiä maksa vaikkei läpi menisikään.
Saa olla aika töhö katsuri, jos ei huomaa.
Soittelin äsken katsastusmiehelle ja totesi että jos saan sen toimimaan ok ilman turboa ja moottorin tilavuus pysyy samana niin ei tarvi tehomittausta, pelkkä muutoskatsastus ja normaali päästömittaus riittää.
Eli taidan nykäistä siitä turbon pois ja laittaa katsastuksen jälkeen takaisin.
Sain sen käsityksen että tehomittaus koskee lähinnä turbokoneita.
Noin se nyt vaan menee.No hohhoijaa. Mikäs moottori se sitten on ja minkä tehoinen, kun otat siitä turbon pois?
Eli jos laitat siihen autoosi turbottoman V8 moottorin ja saat sen jotenkin, niin se on myös ihan ok?
Taisit aiemmin sanoa, että moottori on Golfista? Golfin tehot ja tiedot lienee tiedossa. Moottorissa myös kyljessä moottorikoodi, jota voi verrata. Jos moottoriin ei ole tehty muutoksia, niin sen pitäisi kelvata, eikä teholappua tarvita. Eli kyseessä tekniikan vaihto 1:1, eikä "omavalmiste" moottori. Jos ei kelpaa, niin toiselle konttorille.
Taisi olla ihan pelle tuo katsuri, jolle soitit. Tai sit turbo kuulosti hänestä niin pelottavalle, että huhhuh.
Miksi teet tästä niin vaikeaa. Pointti oli se, että kun sulla on se moottori sellaisenaan jossain autossa, josta tehot ilmoitettu niin koitat saada olemassaolevan tiedon perusteella ilman dynoa katsurin hyväksymään papereilla lukevat hepat.Noin se nyt vaan menee.
V8? No teoriassa jos moottorin paino, ja tilavuus on sama niin pitäisi mennä läpi.
Golfin koneen tehot ei ole tiedossa. Syöttöä on ruuvattu lisää ja ahtopaineetkin kysymysmerkki.
Miksi teet tästä niin vaikeaa. Pointti oli se, että kun sulla on se moottori sellaisenaan jossain autossa, josta tehot ilmoitettu niin koitat saada olemassaolevan tiedon perusteella ilman dynoa katsurin hyväksymään papereilla lukevat hepat.
Lisäksi koneenvaihto vapariinkin asettaa ihan vastaavat rajat tehon nousulle, ei vain painolle tai tilavuudelle.
Juuri näin. Se kone ei ole enää sama kone, kun siitä on turbo irroitettu. Lisäksi sitä joutunee säätämään turbon irroituksen jälkeen, joten syötöt ym. ei ole enää samat.
Ihme touhua katsurilta.
Tuli vaan näin jälkeenpäin mieleen että on riski että sanoin katsurille kyseessä olevan Golfin turbotettu diesel, enkä turbodiesel.Miksi teet tästä niin vaikeaa. Pointti oli se, että kun sulla on se moottori sellaisenaan jossain autossa, josta tehot ilmoitettu niin koitat saada olemassaolevan tiedon perusteella ilman dynoa katsurin hyväksymään papereilla lukevat hepat.
Lisäksi koneenvaihto vapariinkin asettaa ihan vastaavat rajat tehon nousulle, ei vain painolle tai tilavuudelle.
Tuli vaan näin jälkeenpäin mieleen että on riski että sanoin katsurille kyseessä olevan Golfin turbotettu diesel, enkä turbodiesel.
Onkohan tämä koko homma nyt mun termivirheestä kiinni?