Monster hunter Wilds benchmark demo tuloksia eri setupeilla

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja neg0t
  • Aloitettu Aloitettu

neg0t

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
614
Hoplaa. Tämä oli ilmaiseen steamissa. Pitihän tätä nyt ajaa vaikka peliä ei vielä itsellä olekaan. Ajurit 24.12.1

1440p ultra, frame gen päällä, ei raytracing

20250228230148_1.jpg


1440p ultra, ei frame geniä, ei raytracing

20250228230833_2.jpg


1440p ultra, frame gen päällä, raytracing täysillä


20250228232018_1.jpg
 
FG framejahan ei lasketa pisteisiin tässä. Tämä on lisäksi ilmeisesti vähän CPU rajoitteinen kun kaikki maksimilla (Ultra, RT, DLAA) oli GPU käyttö usein alle 90 %. 7800X3D ja RTX 5080 @3440x1440:
1740821586558.png
 
FG framejahan ei lasketa pisteisiin tässä. Tämä on lisäksi ilmeisesti vähän CPU rajoitteinen kun kaikki maksimilla (Ultra, RT, DLAA) oli GPU käyttö usein alle 90 %. 7800X3D ja RTX 5080 @3440x1440:
1740821586558.png

Samoilla asetuksilla korttina 5090 TUF OC alivoltitettuna 460 wattiin:

mhw1.jpg


Ultralla ja RT täysillä:

mhw2.jpg
 
Sen verran selvennystä että grafiikka Ultra ja sit DLAA, sekä RT täysillä..
 
Koko näytön kokoinen kuva näkyy, en tiiä millä se tekee :D Kait se täys reso on.

Alla sitten Ultra ( dlss quality ) +RT täysillä.

Screenshot 2025-03-01 175053.png
 
Pisteitä ropisee pts = 341 * fps / (1 + x), missä x = keksittyjen ruutujen määrä yhtä aitoa kohti (FG off -> x = 0, FG -> x = 1, MFG -> x = 2 tai 3).
 
Pisteitä ropisee pts = 341 * fps / (1 + x), missä x = keksittyjen ruutujen määrä yhtä aitoa kohti (FG off -> x = 0, FG -> x = 1, MFG -> x = 2 tai 3).

Itellä se alussa kysy että kytketäänkö framegeni, laitoin että ei ... eli kait se pois päältä on :D Varmaan ois sen 160 fg päällä suunnilleen.
 
Koko näytön kokoinen kuva näkyy, en tiiä millä se tekee :D Kait se täys reso on.

Alla sitten Ultra ( dlss quality ) +RT täysillä.

Screenshot 2025-03-01 175053.png
Meillä on tuon reson näyttö, eikä kyllä löytynyt keinoa poistaa sururaitoja reunoilta pelissä tai tässä benchmarkissa... :think:
 
Itellä se alussa kysy että kytketäänkö framegeni, laitoin että ei ... eli kait se pois päältä on :D Varmaan ois sen 160 fg päällä suunnilleen.
Eiköhän FG ole off, kun kerran 4090 alla.

Testaan huvikseni kaavan heittoa tuloksiisi:

Ultra + RT täysillä:
341 * 85,02 fps / (1 + 0) = 28 992 pts (sait 28 855 pts, eli 0,47 % vähemmän

Ultra + DLSS quality + RT täysillä:
341 * 103,64 fps / (1 + 0) = 35 341 pts (sait 35 118 pts, eli 0,63 % vähemmän

Aika hyvin toimii, vaikka juuri sinulla kerroin 340 olisi ollut vielä tarkempi.


Hidastaako 9800X3D, kun @Seke ei saa samoilla osilla sen enempää fps, vaikka hänellä vain 3440x1440?
 
Ensimmäinen testi oli Ultra+FG+DLAA ilman RT
Screenshot 2025-03-02 053831.png

Ja sitten Ultra+DLSS Quality+RT High (ei FG)
Screenshot 2025-03-02 054602.png

Ja vielä lisäyksenä Ultra+DLSS Quality+RT off (ei FG)
Screenshot 2025-03-02 075627.png

Eipä tuo säteenseuranta tuossa benchmarkissa paljon paina ainakaan tällä kortilla.
 
Viimeksi muokattu:
Hoplaa. Tämä oli ilmaiseen steamissa. Pitihän tätä nyt ajaa vaikka peliä ei vielä itsellä olekaan. Ajurit 24.12.1

1440p ultra, frame gen päällä, ei raytracing

20250228230148_1.jpg


1440p ultra, ei frame geniä, ei raytracing

20250228230833_2.jpg


1440p ultra, frame gen päällä, raytracing täysillä


20250228232018_1.jpg

Noniin 9070 xt lyöty koneeseen. Taitaisi tulla lisäpojoja jos olisi x3d prossu mutta here we are.

Ensin 1440p Ultra, frame gen päällä, ei RT, fsr balanced

20250326200201_1.jpg


Toisena 1440p Ultra, frame gen, RT täysillä, fsr quality

20250326200911_1.jpg
 

Statistiikka

Viestiketjuista
273 110
Viestejä
4 715 181
Jäsenet
76 961
Uusin jäsen
Waris

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom