Saako pyytää linkkiä mistä oot noin halvalla löytänyt ja tuleeko isot postit? Tolla hinnalla voisin ostaa varastoon kun käyttö sen pari kertaa vuodessa...
Saksan Ebayn kautta olen tilaillut. Viimeisimmässä kuitissa lukee
www.HD-TONER.de, mutta kai noita muitakin myyjiä on.
Esim:
12 XXL DRUCKER PATRONEN für Epson WF2510WF WF2630WF WF2650DWF WF2660DWF-LS-TINTE | eBay
Muistaakseni maksoin omasta 12 säiliön setistä 12-13 euroa posteineen päivineen. Postit taisi olla 6-7 euroa? Tuommoinen määrä tulee aika pienessä kuplamuovikirjeessä.
Noista esimerkkilinkeistä kannattaa kannattaa tarkistaa postikulut muualle Eurooppaan. En jaksa nyt opiskella saksaa vaikka ihan selvästi nuo postikulut on kai noissakin ilmoitettu.
30 XL DRUCKER PATRONEN für Epson WF2510 WF2630WF WF2650DWF WF2660DWF WF2750 2760 4251529801739 | eBay
Isommissa erissä toki halvemmalla, jos ei postikulut karkaa. Joskus 24:n setti taisi olla halvin vaihtoehto omaan tulostimeen.
Jokainen säiliö on tyhjiöpakattu erikseen ja onhan noissa vielä kalvot ja teipit itse säiliönkin päällä, joten säilyvyys lienee +5 vuotta.
Kaikki ovat tähän mennessä toimineet, mutten usko, että nuo oikeasti ovat XXL-säiliöitä vastaavia.
Kestävät mielestäni satunnaisessa käytössä ihan riittävän kauan ja mustetta on hölskymisestä päätellen melko reilusti.
Omaan silmään valokuvapaperille tulostetut kuvat ja "leffajulisteet" ym. ovat ihan riittävän laadukkaita, joten väriaineessakaan ei ole puusilmän mielestä mitään vikaa.
Nuo halvat ovat siis malleihin, joissa tulostuspää on itse tulostimessa ja kasetit ovat pelkkiä säiliöitä "sirun" kera.
Kuivuminenkaan ei ole ollut ongelmana vaikka tulostin on ollut pahimmillaan viisi kuukautta käyttämättä.
En muista oman Epsonin mallia, mutta vuosia sitten ostettu näytöllinen ja skannerilla varustettu WLAN-vehje maksoi 35 euroa ja toistaiseksi on toiminut moitteetta eli ihan ok vehje ja halpa tulostaa.
Porukoilla WF-2650, jota sai halvimmillaan 50 eurolla. Mielestäni ihan pientoimistotasoinen vehje ja tuohonkin saa musteet yhtä halvalla.
Tulostelevat käsittääkseni aika paljon kaikkea turhaa paskaa ja muistiinpanoista katsottuna esim. musta patruuna kestää 2-4 kuukautta.
(Valokuvapaperit toki hommattu City Marketin poistotarjouksista. 40xA4 2 eurolla. Ei toki parasta laatua, mutta normaali hinta silti jotain aivan älytöntä. 17 euroa tms. Pienemmät premium paperit maksoivat jotain euron per 50/kpl Anttilan poistoissa, joten en malttanut olla niitäkään ostamatta vaikka käyttöä ei juurikaan ole. Rahaa on ja se näkyy!)
Kannattaa silti varautua henkisesti siihen, että halpismusteita tilatessa voi tulla silkkaa paskaakin, vaikken itse ole semmoisiin törmännyt.