Mokasin windows 11, apua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaalha
  • Aloitettu Aloitettu
Koneen mukana tullut ohjelma pelasi hyvin, kunnes piti saada yhden ohjelman automaattinen käynnistyminen pois. Minulla on ohjeet ja luulin tehneeni ohjeiden mukaan vaan nyt on tilanne, että kone vikasietotilassa. Luultavasti olen poistanut tai siirtänyt jotain tärkeää. Saako muuten kelloa taakse päin kääntäen palattua tilanteeseen, missä kaikki toimi?

Ei kelloa siirtämällä saa mitään palautettua. Jos jossain vaiheessa on luotu palautuspiste niin siihen voi palata Järjestelman hallinnan kautta. Äkkiseltään en muista miten palautuspisteeseen pääsee suomenkielisessä Winkkarissa. Englanninkielisessä löytyy Control Panelista Recoveryn takaa.

Joku saattaisi keksiä mitä olet tehnyt väärin jos kertoisit millaista ohjetta seurasit. Siitä ehkä saisi vinkkiä millä voisi kokeilla palauttaa toimivaksi.

Koneen mukana tullut ohjelma pelasi hyvin, kunnes piti saada yhden ohjelman automaattinen käynnistyminen pois. Minulla on ohjeet ja luulin tehneeni ohjeiden mukaan vaan nyt on tilanne, että kone vikasietotilassa. Luultavasti olen poistanut tai siirtänyt jotain tärkeää. Saako muuten kelloa taakse päin kääntäen palattua tilanteeseen, missä kaikki toimi?
Jos koneella on käytössä palautuspisteet, voit palauttaa järjestelmän toimivassa tilanteessa tallennettuun palauuspisteeseen. Kirjoita hakuun vaikka palautuspiste niin pääset näkemään, onko suojaustoiminto käytössä.

Kerro nyt mitä olet säätänyt. Mikäli olet laittanut käynnistysasetuksista että käynnistä aina vikasietotilassa, niin siitä pääsee eroon palauttamalla bormaaliköynnistys asetuksen

Olen ollut vuosia mac-käyttäjä ja windows oli yllättävän vaikea. Minun piti poistaa vain paradoxin työhakemiston uudelleen käynnistettäessä. Hakemaani en löytänyt mutta jotain saatoin muuttaa. Vikasietotilassa näkyy tällainen teksti: Microsoft(R)Windows(R)(Build 26100.ge-reliase.240331-1434) Piti poistaa vain pdxregcl.exe. Tallensin kyllä työpöydälle varmuuskopion esetuksista mutta kun yritin ladata takaisin, ilmoitti virheestä.

klikkaa windows aloitusvalikon ikonia hiiren oikealla ja Suorita.
kirjoita siihen msconfig

Tarkasta että Yleiset välilehdellä Käynnistysvalinnat on Normaali käynnistys
Käynnistys välilehdellä Käynnistys viansietotilaan ei ole valittuna.

Jos ei tuo auta niin olisi hyvä linkata ne ohjeet minkä seurauksena on nyt jotain pielessä.

Kysytäänpä nyt vielä sekin, että miksi sinulla on ollut/on Windowssissa Paradox asennettuna?

Ylläpidän itse vielä yhtä softaa Paradoxin päälle ja ainoita asioita miksi koskaan joudun Windows koneen avata, mutta kyseistä tuotetta ei ole päivitetty 2009 vuoden jälkeen, joten se on toki itsessäänkin mitä on. Asentuu nyky Windowssiin nähden täysin väärän paikkaan ja väärällä tavalla jne.

Viimeksi muokattu:
Tulee mieleen, onkohan ne ohjeet mahd. käskeneet käynnistää safe modeen, jotta tuon mainitun tiedoston saa pois?

Eli poista nyt siellä vikasietotilassa ollessa se pdxregcl.exe.
Hyvin omituinen tapa estää automaattinen käynnistyminen tosin, mutta enpä tuota paradoxia tunne.

Jos kone on käynnistetty vikasietotilaan itse (muuttamatta msconfigia) se palautuu normaaliin tilaan seuraavalla rebootilla.

Tietämättä mitä on tehty on mahdoton neuvoa paremmin. Jos et sitä ohjetta nyt löydäkään niin kertaa edes ulkomuistista vaiheet.

Viimeksi muokattu:
Kysytäänpä nyt vielä sekin, että miksi sinulla on ollut/on Windowssissa Paradox asennettuna?

Ylläpidän itse vielä yhtä softaa Paradoxin päälle ja ainoita asioita miksi koskaan joudun Windows koneen avata, mutta kyseistä tuotetta ei ole päivitetty 2009 vuoden jälkeen, joten se on toki itsessäänkin mitä on. Asentuu nyky Windowssiin nähden täysin väärän paikkaan ja väärällä tavalla jne.
Tilanne, miksi museo päivitti paradoxin, on tämä: 1990-luvulle asti museon esine- ja kuvatietoja vastaanotettaessa kirjoitettiin tiedot vahakantisiin vihkoihin. Aloittaessani museohoitajana koin tilanteen mahdottomana ja ryhdyin etsimään mahdollisia digitaalisia tietokantaohjelmia. Muutamaa kokeiltuani ja aikaa haaskanneena, kun sovelluksen kapasiteetti loppui, kuulin Paradoxista. 1990 alussa oli lama ja museo sai työntekijöitä monenlaisiin töihin, kuten skannaamaan ja täyttämään kortteja. Nuoret tekivät valtavan työn, tällä hetkellä Paradoxin korttimäärä on yli 18000 tiedostoa. Siksi koin tärkeänä palattuani museolle talkoihiin, että ohjelma päivitetään. Mutta, kuten kirjoitit, asentui väärään paikkaa ja väärällä tavalla. Yritän saada toimimaan ja myöhemmin pitää viedä muihin tietokantoihin.

Olen ollut vuosia mac-käyttäjä ja windows oli yllättävän vaikea. Minun piti poistaa vain paradoxin työhakemiston uudelleen käynnistettäessä. Hakemaani en löytänyt mutta jotain saatoin muuttaa. Vikasietotilassa näkyy tällainen teksti: Microsoft(R)Windows(R)(Build 26100.ge-reliase.240331-1434) Piti poistaa vain pdxregcl.exe. Tallensin kyllä työpöydälle varmuuskopion esetuksista mutta kun yritin ladata takaisin, ilmoitti virheestä.
Pika googletuksella ei tyrkytetty ohjetta missä poistetaan pdxregcl.exe tiedosto, arvaus että olet rekisteriä muokannut regedit ohjelmalla, sellaisia joitain vanhoja ohjeita hakuun osu. Siihen sopisi myös jokin varmuuskopion ottaminen.

Jos vain yhtä kenttää rekisterissä ole muokannut, niin sitä voi peruutella muokkaamalla se ohjeen mukaan takaisin.

Jos taasen olet jonkin netistä ladatun skriptin suorittanut, niin se voi olla tehnyt mitä vain, ja sitä voi arvuutella kun katsoo sen skriptin sisällön.

Lukijoiden helpompi päästä lähemmäksi kun postaa seuraamasi ohjeet tänne. Jos ne tuntuu nololta niin ei sitä tarvi miettiä, päinvastoin se on.

Tänään foorumilla oli ongelmia mutta sain ohjeen, jolla ongelma ratkesi. Valitettavasti en muista, kuka viestin lähetti. Kiitos hänelle ja teille kaikille, jotka osallistuitte keskusteluun.
Tässä on se ohje, jota seuraten sain koneen vintturaan.

Statistiikka

Viestiketjuista
270 819
Jäsenet
76 675
Uusin jäsen
JMMS

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom