Ainakin joissain koti- ja ulkomaisissa palveluissa, joita itse käytän, tarvitaan tunnistautumiseen joskus pankkitunnukset - omalla kohdalla Nordea ID-sovellus - vaikka mobiilivarmenne onkin operaattorilta otettu. Käytännön erona ainoastaan se, että mobiilivalmenteella säästää vähän sormenpäitä kun tunnistautumiskehote ponnahtaa itsestään näkyville, joskus pankin tunnistautumissoveluskin kun olen esim. painanut maksa-nappia riippuen verkkokaupasta, josta olen ostamassa, mutta useimmiten Nordea ID pitää käydä erikseen käynnistämässä. Periaatteessa mobiilivarmenne on siis hieman vaivattomampi, samaan tapaan kuin lähimaksaminen kelloa vs. luuria kassapäätteellä käyttäessä.Käytännön hyöty mobiilivarmenteen paremmuudesta pankkitunnuksiin?
Mitä haitallista on kun naputtelen pankkitunnuksia tilatessani asioita netistä?
Tilaan netistä lähtökohtaisesti pankkikortilla jossa on tietyt takuut.
ok "antaa puhelinumero". lisäturhaturvaa ei mihinkään Jos väki haluaa tietää niin ne tietää
ja tosiaan J-P tajuan vaan maalaisen näkökulman joten pahoittelut ja kiitos että kerrot toisenlaisesta (lisämaksua lisämaksun perään että saa olla )
Eikä siinä aktuaalista puhelinumeroa jaeta niinsanotusti.
En tajua edelleenkään mobiilivarmenteen paremmuutta pankkitunnukseen. Molemmissa hyväksytään lasku maksuun
Viimeksi muokattu: