Mobiilimaksaminen kaupan kassalla

Kyllä se riittää tai siis vielä pitää mennä siihen itse korttiin, eli näkyy historia yms ja sit maksaa.
Jaahas kahta tietoa? Eli jos vain avaa koko kortin missä näkyy historiaa ja heti vilauttaa päätteellä, siten voi maksaa ilman oletus-valintaa.

Jaahas kahta tietoa? Eli jos vain avaa koko kortin missä näkyy historiaa ja heti vilauttaa päätteellä, siten voi maksaa ilman oletus-valitaa.
Minulla ainakin toimii noin maksu oletuskortin ohi. En kyllä oo enää varma että tarviiko edes valita sitä korttia, kun tuossa valintaikkunassakin jo näyttää näkyvän tuo lähimaksuikoni.

Minulla ainakin toimii noin maksu oletuskortin ohi. En kyllä oo enää varma että tarviiko edes valita sitä korttia, kun tuossa valintaikkunassakin jo näyttää näkyvän tuo lähimaksuikoni.
Ei tarvi valita korttia vaan riittää että kortti on siinä rullassa päällimmäisenä ja Google Pay tietysti auki. Oletuskortti vaikuttaa vain siihen millä maksu menee jos Google Paytä ei avaa ollenkaan.
Ja käytän siis päivittäin useampaa korttia jo vuosien ajan.

Tyhmä kysymys, kun lisäsin nyt toisen maksukortin Google wallettiin: Kun kortin pyöräyttää siellä valikosta etummaiseksi, ilmeisesti se ei riitä vaan se pitää valita myös oletuskortiksi? Maksoin äsken maksun, kun olin siirtänyt kortin etummaiseksi, maksu lähti kuitenkin toiselta (oletus) kortilta. Järkeilin että kortin pyöräytys siihen etualalle riittää, mutta ilmeisesti ei?
Tuo pyöräytys riittää kyllä mulla. Oletuskortti on mulla siinä ensimmäisenä ja kun pyöräytän seuraavan kortin esillä niin maksan sillä. Välillä kuitenkin tuo pyöräytys epäonnistuu jostain syystä ja oletuskortti jääkin siihen ensimmäiseksi, silloin maksu yrittää lähteä siltä.

Tyhmä kysymys, kun lisäsin nyt toisen maksukortin Google wallettiin: Kun kortin pyöräyttää siellä valikosta etummaiseksi, ilmeisesti se ei riitä vaan se pitää valita myös oletuskortiksi? Maksoin äsken maksun, kun olin siirtänyt kortin etummaiseksi, maksu lähti kuitenkin toiselta (oletus) kortilta. Järkeilin että kortin pyöräytys siihen etualalle riittää, mutta ilmeisesti ei?

Kyllä mullakin jos wallet on auki, se maksaa päälimmäisellä kortilla. Eikä tarvitse avata sitä korttia sen enempää. Tähän mennessä olen tuota käyttänyt vain parin, kolmen ison ostoksen kanssa.

Juuri ihastelin niin mulla edelleen tuon k-kaupan oma plussa sovellus toimii iloisesti kai aina. S-bonuksen kanssa olen päätynyt siihen että pidän korttia mukana kun se s-mobiili NFC ei toimi ollenkaan luotettavasti. Sais kyllä s-kaupassa korjata ne paskat päätteet, koska kortillakin siinä on joku hemmetin 4-7 sekunnin viive. Ennen toimi jossain sekunnissa.

Kyllä mullakin jos wallet on auki, se maksaa päälimmäisellä kortilla. Eikä tarvitse avata sitä korttia sen enempää. Tähän mennessä olen tuota käyttänyt vain parin, kolmen ison ostoksen kanssa.

Juuri ihastelin niin mulla edelleen tuon k-kaupan oma plussa sovellus toimii iloisesti kai aina. S-bonuksen kanssa olen päätynyt siihen että pidän korttia mukana kun se s-mobiili NFC ei toimi ollenkaan luotettavasti. Sais kyllä s-kaupassa korjata ne paskat päätteet, koska kortillakin siinä on joku hemmetin 4-7 sekunnin viive. Ennen toimi jossain sekunnissa.
Itsellä ei ole ollut mitään ongelmia S-mobiilin bonusten suhteen. Aina on toiminut. Skannaan kortin samalla kun kassa vielä piippailee tuotteita ja lukee kortin sekunnissa, tai kahdessa. Itsepalvelukassoilla on myös toiminut aina, siinä toki bonusten luku vasta kun on kaikki tuotteet skannattu.

Liekkö sitten miten paljon eroa eri paikkakunnilla. Omat kokemukset lähinnä itäisessä Suomessa.

Toli puhelinkin voi vaikuttaa. Itsellä Pixel 9.

Ei ole itselläkään ollut ongelmia S-bonusten kanssa. Käytän tuota Älybonarin kautta ja bonustelu kyllä onnistunut oikeastaan aina. Ihan yksittäisi kertoja jolloin bonusten luku ei ole ensimmäisellä kerralla onnistunut ja joutunut kokeilemaan uudestaan.

Puhelimina käyttänyt Pixel 9 Pro:ta ja nyt Razr 60 Ultraa.

Minulla One Plus, maksaessani pyöräytin sen etualalle, mutten tosiaan niin loppuun että näkyy kortin tietoja ja maksuhistoriaa. Suljin myös lompakon ja näytön ennen maksua. Mutta seuraavalla kerralla kokeilemallahan tuo selviää.

Minulla One Plus, maksaessani pyöräytin sen etualalle, mutten tosiaan niin loppuun että näkyy kortin tietoja ja maksuhistoriaa. Suljin myös lompakon ja näytön ennen maksua. Mutta seuraavalla kerralla kokeilemallahan tuo selviää.

Tuo toimii yleensä mutta mulla on muutaman kerran käynyt niin että maksu ei mene syystä tai toisesta läpi ja wallet vaihtaa default korttiin, jolta maksu sitten menee ennen kuin ehdin tehdä mitään.

Sen takia nykyään valitsen kortin enkä ainoastaan pyöräytä sitä näkyviin.

Tuo toimii yleensä mutta mulla on muutaman kerran käynyt niin että maksu ei mene syystä tai toisesta läpi ja wallet vaihtaa default korttiin, jolta maksu sitten menee ennen kuin ehdin tehdä mitään.

Sen takia nykyään valitsen kortin enkä ainoastaan pyöräytä sitä näkyviin.
Lisäksi default-kortin vaihtuminen "lennosta" on pirullinen bugi/ominaisuus Google Walletissa. Minulla kävi kerran niin, että jostain virheestä johtuen Google Wallet vaihtoi työnantajani kortin default-kortiksi, ja tuli sitten tehtyä lapseni vaateostokset epähuomiossa työnantajan piikkiin. Piti sitten selvitellä asiaa firman talousosastolle ja vähensivät sitten palkasta. Noloa. En ole tuon jälkeen enää uskaltanut kyseistä korttia pitää Google Walletissa, koska niin voisi käydä uudelleen koska tahansa.

Otin jokin aika sitten käyttöön Samsung Walletin yrittäessäni vähentää Google-keskeisyyttä ja se toimii siinä missä Googlen vastaava, vaikka on vähän erilainen. Vinkkinä vaan, jos joku Samsung-käyttäjä haluaa kokeilla hiukan eri tuntuista mobiilimaksamista. En osaa sanoa, että kumpikaan olisi varsinaisesti toista parempi, hiukan eri tuntuma vain.

Viimeksi muokattu:
Lisäksi default-kortin vaihtuminen "lennosta" on pirullinen bugi/ominaisuus Google Walletissa.

En ole tällaisesta koskaan ennen kuullutkaan, siis oletuskortti vaihtuu walletissa itsekseen ja pyytämättä käyttäjän huomaamatta ilman että mihinkään tehdään muutoksia?

Joo ei ole kyllä itsellä tapahtunut ja tässä on GWalletia käytetty siitä lähtien kun se on suomessa ollut tarjolla pankeilla.

En ole tällaisesta koskaan ennen kuullutkaan, siis oletuskortti vaihtuu walletissa itsekseen ja pyytämättä käyttäjän huomaamatta ilman että mihinkään tehdään muutoksia?

Kerran on näin tosiaan tapahtunut omalla kohdallani useamman vuoden jatkuvan käytön aikana, eli kyse ei ole usein tapahtuvasta ilmiöstä. Tämä liittyi tilanteeseen, missä alkuperäinen default-kortti oli tilapäisesti suljettu kortin myöntäjän toimesta. Sulkivat ensin kortin ja ottivat sen jälkeen yhteyttä kun epäilivät yhtä isompaa veloitusta aiheettomaksi. Selvitettyäni asian kortti avattiin heti, mutta Google Walletiin jäi defaultiksi toinen kortti tämän episodin seurauksena (mistä ei tullut mitään ilmoitusta).

Jälkiviisaana voi tietenkin sanoa, että olisi tapahtuman jälkeen kannattanut tarkistaa, mikä kortti Google Walletissa on defaulttina ennen maksamista, mutta eipä asia siinä tilanteessa tullut mieleen.

Täytyypä kokeilla vielä uudestaan, mutta siis varmaan 30-40 sekuntia pidin luuria kiinni lukijassa samalla kun se vaan piippaili ihan hulluna. Sitten käynnistin S-mobiilin ja näytin luuria samalla tavalla lukijalle, joka piippasi yhden kerran ja antoi saman tien vapaan viivakoodinlukijan. Luurissa ei ole mitään suojaia ja lukija toimii kassoilla jne aina ongelmitta. Mobiilibonuksen kanssa homma meni täsmälleen samalla tavalla viivakoodinlukijaa lainatessa.
Kokeilin äsken Prismassa tuota viivakoodinlukijaa. Ei minkäänlaista ongelmaa Älybonarin kanssa. Itseasiassa sain lukijan hämmentävän helposti ja nopeasti, kun yleensä toi systeemi on miettinyt suht pitkään ennnen kuin antaa lukijan.

Kokeilin äsken Prismassa tuota viivakoodinlukijaa. Ei minkäänlaista ongelmaa Älybonarin kanssa. Itseasiassa sain lukijan hämmentävän helposti ja nopeasti, kun yleensä toi systeemi on miettinyt suht pitkään ennnen kuin antaa lukijan.
Sama juttu myös omalla kohdalla toisessa Prismassa, eli sovellus toimi ongelmitta viivakoodinlukijaa lainatessa. Sovellus oli tosin päivittynyt välissä, kun sinne oli tullut se pyydetty "bonussivu", eli sekin on voinut vaikuttaa. Pitää kokeilla vielä toistamiseen siellä Prismassa, jossa se ei toiminut aiemmin.

Taitaa täällä loppua kellomaksut kokonaan jos tämä tosiaan tulee olemaan tuleva normi.
Eli osa käyttäjistä on Redditin puolella raportoinut että joutuivat antamaan pin koodin joka kerta uudestaan, kun kellolla maksoivat.
Ei siis enää riitä se että laitat kellon ranteeseen ja annat pin koodin, vaan se pitäisi antaa joka maksun yhteydessä uudestaan.

En kyllä ymmärrä mikä tässäkin olisi muka etu nykyiseen verrattuna, kun nytkin walletin käyttö vaatii pin koodia ja se vaaditaan joka kerta kun kello otetaan pois ranteesta.

Eli millä todennäköisyydellä kukaan tuntematon voisi luvatta maksaa kellollasi ostoksia... Ehkä joku tyyliin baarissa voisi sammuneen kaverin kellolla ottaa parit kierrokset.
Mutta kuinka todennäköistä tuokin olisi, kun tuo vaatisi sen että sulle myytäisiin viinaa vaikka maksaisit ostokset sammuneen kaverin rannetta heilutellen.

Onko mitään muuta ideaa mikä tuossa pin koodin kyselyssä toisi parannusta nykyiseen.

On kyllä älytön muutos jos tuo nyt oikeasti sitten tuotantoon asti tuodaan. ei nyt sinällään että hirveästi kellolla tulisi makseltua mutta tuon jälkeen ei ainakaan tulisi.

Statistiikka

Viestiketjuista
277 894
Jäsenet
77 686
Uusin jäsen
tsalle

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom