Mobiilimaksaminen kaupan kassalla

Hcc

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
488
Latasin äskettäin S-mobiilin Galaxy S7:aan ja huomasin että puhelimen NFC:tä voi käyttää S-bonuksen kirjaamiseen kaupan kassalla. Tänään testasin ja hienosti toimi. Tästä innostuneena lähdin pohdiskelemaan että jos jatkossa voisin myös maksaa ostokseni samalla tekniikalla. En ole perehtynyt alan sovelluksiin, joten lähden kyselemään teidän kokemuksia. Käytössäni on Aktian tili ja Visa Debit/Credit kortti, saanko ne kytkettyä johonkin maksusovellukseen? Jos tämä onnistuu, miten puhelin tietää haluanko käyttää NFC:tä bonuskorttina vai maksukorttina vai molempina? Vai onko tällainen kombo edes mahdollista...
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Latasin äskettäin S-mobiilin Galaxy S7:aan ja huomasin että puhelimen NFC:tä voi käyttää S-bonuksen kirjaamiseen kaupan kassalla. Tänään testasin ja hienosti toimi. Tästä innostuneena lähdin pohdiskelemaan että jos jatkossa voisin myös maksaa ostokseni samalla tekniikalla. En ole perehtynyt alan sovelluksiin, joten lähden kyselemään teidän kokemuksia. Käytössäni on Aktian tili ja Visa Debit/Credit kortti, saanko ne kytkettyä johonkin maksusovellukseen? Jos tämä onnistuu, miten puhelin tietää haluanko käyttää NFC:tä bonuskorttina vai maksukorttina vai molempina? Vai onko tällainen kombo edes mahdollista...
Aktialla ei taida olla vielä mobiilimaksamiseen omaa sovellusta, ellei Aktia Walletia lasketa, joka vaatinee ns nfc tarran. Nordealla on oma Nordea pay sovellus ja OP:lla on sitten myös Pivo, jotka tietenkin vaativat että olet kyseisen pankin asiakas.

S-ryhmä on tuomassa tuohon S-Mobiiliin myös maksamisen S-Debit/Credit kortilla jossain vaiheessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Oplla on pivo, tosin siihen joutuu ottamaan erillisen mobiili debit kortin joka maksaa 2e/kk, joten kun ilmainen aika loppui niin peruin kortinkin. Jos olisi ilmainen niin pitäisin. Toivottavasti s pankille tulisi vastaava ilmaisena.
 
Liittynyt
22.08.2017
Viestejä
1
Latasin äskettäin S-mobiilin Galaxy S7:aan ja huomasin että puhelimen NFC:tä voi käyttää S-bonuksen kirjaamiseen kaupan kassalla. Tänään testasin ja hienosti toimi. Tästä innostuneena lähdin pohdiskelemaan että jos jatkossa voisin myös maksaa ostokseni samalla tekniikalla. En ole perehtynyt alan sovelluksiin, joten lähden kyselemään teidän kokemuksia. Käytössäni on Aktian tili ja Visa Debit/Credit kortti, saanko ne kytkettyä johonkin maksusovellukseen? Jos tämä onnistuu, miten puhelin tietää haluanko käyttää NFC:tä bonuskorttina vai maksukorttina vai molempina? Vai onko tällainen kombo edes mahdollista...
onhan noita mobiilisovelluksia vissiin useampiakin. Danske Bank Mobile Pay on itsellä ainaki toiminu hyvin, tosin se ei sit ihan kaikkiin kauppoihin käy, pitää olla vissiin joku Dansken yhteistyökumppani et voi maksaa. Mut plussana siinä että siinä ei oo maksuja eikä tarttee olla Dansken asiakas. Mut jo pienellä googlettamisella löysin ihan semi-pätevän näkösen vertailun noista, tosin tää on kai tullu maaliskuussa enkä nyt ihan supertarkkaan jaksanu lukea että who knows Millaisia mobiilimaksusovelluksia pankeilla on? | vertaaensin.fi
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
120
Aktia Wallet ei tarvitse mitään erillistä nfc-tarraa. Minulla ainakin toimii puhelimen omalla nfc:llä
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Täällä Nordea pay käytössä, toki vähällä kun kortissakin on lähimaksu. Pari kertaa ollu ihan oikeasti hyötyä kun lompakko autossa ja vain puhelin taskussa.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
424
Käytin Nordean sovellusta ennen kuin siirryin OP:n asiakkaaksi eikä ole ikinä ollut mitään ongelmia. Vilautan useammin korttia koska se on paljon nopeampaa kuin luurin kanssa pelleily, mutta ilmeisesti monella samat ajatukset kun luurilla maksaminen näyttäisi olevan todella harvinaista, muutaman kerran olen nähnyt jonkun maksavan ostoksen luurilla (minun lisäksi).
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Mobile Pay ja Nordea Pay ollut käytössä. Jostain syystä Mobile Pay ei ole suostunut kassalla toimimaan. Ehkä koska Nordea on puhelimen asetuksista oletus. Mobile Pay selkeästi kehittyneempi mutta Nordeallakin onnistuu heidän korttejaan vinguttaa nopeasti. Todella käteviä nämä ovat koska lompakon olen jättänyt kotiin vuosia sitten.
Aktia Wallet ei tarvitse mitään erillistä nfc-tarraa. Minulla ainakin toimii puhelimen omalla nfc:llä
No ei tarvi Nordea eikä Danskekaan. Dansken sovellus selvästi kehittynein eikä tarvitse olla heidän asiakas. Niillä on myös se metroasemien karkkiautomaattien Mastercardin oma tekniikka tuettuna.

edit.
onhan noita mobiilisovelluksia vissiin useampiakin. Danske Bank Mobile Pay on itsellä ainaki toiminu hyvin, tosin se ei sit ihan kaikkiin kauppoihin käy, pitää olla vissiin joku Dansken yhteistyökumppani et voi maksaa. Mut plussana siinä että siinä ei oo maksuja eikä tarttee olla Dansken asiakas. Mut jo pienellä googlettamisella löysin ihan semi-pätevän näkösen vertailun noista, tosin tää on kai tullu maaliskuussa enkä nyt ihan supertarkkaan jaksanu lukea että who knows Millaisia mobiilimaksusovelluksia pankeilla on? | vertaaensin.fi
Tässähän tämä tulikin miksi olen vain mäkkärissä onnistunut tolla maksamaan. Muilta ominaisuuksiltaan paras näistä. Rasittavaa :D Onneksi puhelimen muistiin mahtuu vaikka kaikki nämä.
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
35
Pivon mobiilimaksua olen kokeillut jo useampaan kertaan, mutta joka kerralla maksuterminaali on kortin lukemisen jälkeen ulissut, että "Tapahtuma hylätty". Hinta ja summa kuitenkin näkyy kännykkäsovelluksessa, mutta maksu ei mene läpi asti. Playstoren arvosteluissa on valitettu asiaa jo näköjään alkuvuodesta lähtien, ja asiakaspalvelun vastaus on ilmeisesti yhtä pitkään ollut, että asia on tiedossa ja korjaus on työn alla.

Olisikohan tuohon jotain temppua millä tuota saattaisi itse saada korjattua, kun ongelman ratkaisu ei näytä kehittäjien prioriteettilistalla olevan? Vai toimiiko kilpailevissa sovelluksissa joita voisi pankkia vaihtamatta käyttää, kuten MobilePay, nimenomaan tuo NFC-maksu (MobilePayn mainoksista päätellen toimii jollain QR-koodisysteemillä, joka ei todellakaan ole sama asia)? Kännykkänä Nexus 6P Android 7.1:llä.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 877
samsung 7 edge käytössä. tulee luurilla otettua s-bonarit eka ja vaihettua sit nopsaan nordean pay auki , huomannu sen ettei myyjät heti ymmärrä että olet puhelimella maksamassa. niin kerkeät jo laittaa luuria lähilukuun ennekuin myyjävalinnut maksua. eivät oikein vielä täällä ymmärrä, että aikoo luurilla maksaa. tästä syystä joutuu lähes aina 2 keraa käyttää maksaekseen luuria lähiluvussa.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 877
tuli mieleen semmone et täytyy s-bonuksen olla ensisijaisena laitteena, vai ottaakose silti ne boonukset. tullu s-bonaria piettyä ensisijaisena ja sit vaihtanu senjälkeen nordean ensisijaiseksi. voikohan tuonkin välivaiheen jättää pois
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 512
Kyllä ainakin nordea pay + plussan apit toimii yhdessä, eli k kaupoissa automaattisesti ensin lukee plussan ja sen jälkeen maksukortin. Näin siis ilman mitään appia avaamalla. S-ketjulla ei vastaava toimi.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 877
kiitos tiedosta. täytyykin ruveta käymään k kaupassa. eikä sitten ilmeiesti k plussankaan tarvitse olla ensisijaisena maksuvälineenä ensin.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 512
Ei tarvitse, K-plussa rekisteröi itsensä "others" välilehdelle tap and pay valikossa. S-mobiili taas rekisteröityy "payment" välilehdelle. Eli itsellä nordea valittu oletussoftaksi ja plussa tunnistuu.
 

Hcc

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
488
Aktia Wallet ei tarvitse mitään erillistä nfc-tarraa. Minulla ainakin toimii puhelimen omalla nfc:llä
Miten tuon saa toimimaan? Mulla on Aktian debit&credit kortti ja kortit näkyvät Aktia Walletissa, mutta vaikka sovellus on aktiivinen maksusovellus niin kaupan lukija ei tuota tunnista. Ilmeisesti Aktian softasssa pitää ensin osata ottaa maksutoiminto käyttöön tms?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
120
Miten tuon saa toimimaan? Mulla on Aktian debit&credit kortti ja kortit näkyvät Aktia Walletissa, mutta vaikka sovellus on aktiivinen maksusovellus niin kaupan lukija ei tuota tunnista. Ilmeisesti Aktian softasssa pitää ensin osata ottaa maksutoiminto käyttöön tms?
Nyt kun kerran kysyit, niin aloin tutkimaan tarkemmin. Tuo vaatii SIM-kortin, jossa on tuo maksuominaisuus. Sen jälkeen sen voi lisätä sinne maksutapojen joukkoon.
 

Hcc

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
488
Nyt kun kerran kysyit, niin aloin tutkimaan tarkemmin. Tuo vaatii SIM-kortin, jossa on tuo maksuominaisuus. Sen jälkeen sen voi lisätä sinne maksutapojen joukkoon.
Ai sellaisiakin on olemassa :D onkohan Telialla mokomaa tarjota?
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 877
ainenkin saunalahti/elisalla ollujo 3vuotta noit nfc simmejä
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
74
Pivon mobiilimaksua olen kokeillut jo useampaan kertaan, mutta joka kerralla maksuterminaali on kortin lukemisen jälkeen ulissut, että "Tapahtuma hylätty". Hinta ja summa kuitenkin näkyy kännykkäsovelluksessa, mutta maksu ei mene läpi asti. Playstoren arvosteluissa on valitettu asiaa jo näköjään alkuvuodesta lähtien, ja asiakaspalvelun vastaus on ilmeisesti yhtä pitkään ollut, että asia on tiedossa ja korjaus on työn alla.

Olisikohan tuohon jotain temppua millä tuota saattaisi itse saada korjattua, kun ongelman ratkaisu ei näytä kehittäjien prioriteettilistalla olevan? Vai toimiiko kilpailevissa sovelluksissa joita voisi pankkia vaihtamatta käyttää, kuten MobilePay, nimenomaan tuo NFC-maksu (MobilePayn mainoksista päätellen toimii jollain QR-koodisysteemillä, joka ei todellakaan ole sama asia)? Kännykkänä Nexus 6P Android 7.1:llä.

Itsellä Pivon viimeisin päivitys korjasi tuon.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Käykö teillä Nordea Payn kanssa että aikeenne ei tunnistu kaupan kassalla? Harmittavaa kun näihin ei voi oikein luottaa.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 512
Joo mullakki viime viikosta alkaen ollut mullakin ongelmaa, ainoastaa manuaalisesti lähimaksun aktivointi apista toimii, miltä tahansa ruudulta toimiva quick pay ei oikein tunnu toimivan. Galaxy S6
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Vitun Nordea pay. Nyt on ollut hetken niin että kysyy pim koodia. Sen antamisen jälkeen app ei herää ollenkaan kassapäätteestä.. laitteena Nokia 8
 

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Viimein ovat saaneet Osuuspankissa luotettavaan kuntoon Pivon. Jokin aika sitten tuohon pukkasi tiuhaan päivitystä joista jokin sai maksamisen rikki eikä auttanut kuin poistaa koko roska ja kun ei senkään jälkeen heti lähtenyt pelittään niin kaikkia liukukytkimiä eri asentoon ja takaisin oikeaksi niin sitten lähti toimimaan. Eikä sen jälkeen päivityksetkään ole toiminta sotkeneet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
737
Viimein ovat saaneet Osuuspankissa luotettavaan kuntoon Pivon.
Joo. Olisko marraskuun alussa menny rikki, maksaminen toimi jos toimi. Ja S-ryhmässä ei yöi 25€ maksut onnistunu ollenkaan ja pienimmätkin harvoin. Nyt joulun alla pelasi taas normaalisti. Vieläkin tulee näköjään vastaan kassoja jotka aloittaa lauseen "Lähimaksussa on kahdenkym... Aaa." :)
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 851
Ei tarvitse, K-plussa rekisteröi itsensä "others" välilehdelle tap and pay valikossa. S-mobiili taas rekisteröityy "payment" välilehdelle. Eli itsellä nordea valittu oletussoftaksi ja plussa tunnistuu.
Ainakaan mulla ei S-Mobiili oikein tykkää ottaa bonuksia varsinkaan, kun oletusmaksusovelluksena on Pivo. Enkä jaksa joka kerta säätää noiden kanssa.

Kerrankin täältä saa apua! Olin just tulossa postaamaan et 8:n kanssa ei pääse PIN koodin tarkistuksesta eteenpäin. Ennen toimi. Toisaalta HSL sovellus on aina toiminut huonosti kasilla :facepalm:
Itsellä ei Oneplus 3t:llä tahdo toisinaan lukea HSL matkakorttia tai sitten saattaa tulla tuntematon kortti ja alussa oli ongelmia lukea korttitietoja. Tiedä, johtuko käyttisversiosta vai mistä. Samsung Galaxy S5 Neolla onnistuu leikiten kortin luku.

Ja Pivolla ainaki Subwayssä onnistu alusta Oneplus 3T:llä maksut. Huvittavaa jotain reilu vuosi sitten Samsung Galaxy S5 neolla ja Pivon kautta samana päivänä Subissa maksu meni oikein nätisti läpi. Citymarketin maksupäätteet kyllä tuki lähimaksamista, mutta niillä oli jotain ongelmia puhelimen ja maksupäätteen välillä. Kassa soitteli eteenpäin ja selvisi, ettei maksupäätteen ohjelmisto tukenu.

Tai siis se väläytteli koko edestakaisin puhelimen ja maksupäätteen välillä.

Pistin FB:ssä Citymarkettiin päin viestiä tuosta ongelmasta, niin pistivät eteenpäin viestiä. Nykyään tuo puhelimen kautta tapahtuma maksu toimii kuin plussa-pisteet.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Ainakaan mulla ei S-Mobiili oikein tykkää ottaa bonuksia varsinkaan, kun oletusmaksusovelluksena on Pivo. Enkä jaksa joka kerta säätää noiden kanssa.



Itsellä ei Oneplus 3t:llä tahdo toisinaan lukea HSL matkakorttia tai sitten saattaa tulla tuntematon kortti ja alussa oli ongelmia lukea korttitietoja. Tiedä, johtuko käyttisversiosta vai mistä. Samsung Galaxy S5 Neolla onnistuu leikiten kortin luku.

Ja Pivolla ainaki Subwayssä onnistu alusta Oneplus 3T:llä maksut. Huvittavaa jotain reilu vuosi sitten Samsung Galaxy S5 neolla ja Pivon kautta samana päivänä Subissa maksu meni oikein nätisti läpi. Citymarketin maksupäätteet kyllä tuki lähimaksamista, mutta niillä oli jotain ongelmia puhelimen ja maksupäätteen välillä. Kassa soitteli eteenpäin ja selvisi, ettei maksupäätteen ohjelmisto tukenu.

Tai siis se väläytteli koko edestakaisin puhelimen ja maksupäätteen välillä.

Pistin FB:ssä Citymarkettiin päin viestiä tuosta ongelmasta, niin pistivät eteenpäin viestiä. Nykyään tuo puhelimen kautta tapahtuma maksu toimii kuin plussa-pisteet.
Täältäkin voin raportoida että S5:n kanssa ei mitään ongelmia NFC:n kanssa. Eli uus Android-versio ehkäpä syypäänä? Mut hyvä tietää ettei oo Nordean ongelma tämä.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 851
Täältäkin voin raportoida että S5:n kanssa ei mitään ongelmia NFC:n kanssa. Eli uus Android-versio ehkäpä syypäänä? Mut hyvä tietää ettei oo Nordean ongelma tämä.
Ainakaan en ole huomannut ongelmaa enään Android 8 kanssa ja tuota edeltävänä ohjelmistolla Oneplus 3T:llä. Nää on vissiin niin värikästä porukkaa ja ne niin väittää, että lähimaksu toimii puhelimilla. Vissiin aika vaihteleva tuo toimivuus.

Siis OP:een pivon kanssa ei ongelmaa vaan HSL matkakortilla. Jotain yhteensopivuusongelmaako?
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 877
Ainakaan mulla ei S-Mobiili oikein tykkää ottaa bonuksia varsinkaan, kun oletusmaksusovelluksena on Pivo. Enkä jaksa joka kerta säätää noiden kanssa.
sentakia s-mobiili ei otakkaan bonuksia kunse on myös payment välilehdellä maksusovelluksena. niin joutuu rumppaa esim pivon ja s-mobiilin oletuksen välillä. toisinkuin k plussan kanssa kun se ei ole payment

saisivat päivittää tuon s-mobiilin pelkän käteisbonuskortin näkymään esim muut välilehdellä ilmanmaksuominaisuutta.

ihantäntakia siirtyny k kaupan asiakaaksi takaisin niin ei tarvii rumppailla softienvälillä :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 151
Mitähän se Nordea on taas kämmäillyt, kun Oreolla ei "toimi" maksaminen, maksut menee kuitenkin läpi?
 

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Jaahas. CityShoppari 2018 tuli Pivon päivittämisen yhteydessä taas jakoon. Tosin tällä kertaa siinä on 10 vuosimaksu joten eipä tarvitse vaivautua. Mitään etuja ei viime vuonnakaan tuon kautta saanut tai siis tullut käytettyä.
 

Testostenori

Filter Coffee, Not People
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
351
Jaahas. CityShoppari 2018 tuli Pivon päivittämisen yhteydessä taas jakoon. Tosin tällä kertaa siinä on 10 vuosimaksu joten eipä tarvitse vaivautua. Mitään etuja ei viime vuonnakaan tuon kautta saanut tai siis tullut käytettyä.
Olisivat kyllä saaneet edes omistaja-asiakkaille tarjota tuon vielä ilmaiseksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Olisivat kyllä saaneet edes omistaja-asiakkaille tarjota tuon vielä ilmaiseksi.
Kattelin noita etuja ja paljon vähemmän ja huonompia kun viime vuonna, no ehkä näitä tulee lisää? No en maksa kuitenkaan kun on ollu jo monta vuotta ilmanen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
625
Pari kertaa olen koittanut kaupan kassalla vilauttaa puhelinta k-plussa mobilekortilla varustettuna. Plussat ei toimi, mutta putkahtaa tuo android pay päälle alkaen ehdotella kortin lisäystä. No eihän tuo täällä toimi. Toimiikos kellään tuo k-plussa mobilekortti?
 

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Pari kertaa olen koittanut kaupan kassalla vilauttaa puhelinta k-plussa mobilekortilla varustettuna. Plussat ei toimi, mutta putkahtaa tuo android pay päälle alkaen ehdotella kortin lisäystä. No eihän tuo täällä toimi. Toimiikos kellään tuo k-plussa mobilekortti?
Kyllä se toimii Androidissa. Mutta jos K-plussa-kaupassa niin sano myyjälle eka, että on ne plussat tässä samalla puhelimessa.
 

Err

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
698
Miten tuon saa toimimaan? Mulla on Aktian debit&credit kortti ja kortit näkyvät Aktia Walletissa, mutta vaikka sovellus on aktiivinen maksusovellus niin kaupan lukija ei tuota tunnista. Ilmeisesti Aktian softasssa pitää ensin osata ottaa maksutoiminto käyttöön tms?
Jos Aktian MasterCard löytyy, niin voit aktivoida lähimaksun Aktia Walletin Beta versiolla.
 

Tom

Liittynyt
10.06.2018
Viestejä
55
Otin Akian ladattavan prepaid MasterCard kortin. Siihen saa kytkettyä mobiili lähimaksamisen. Toimii hienosti ja on turvallinen myös nettikaupoissa. Poistin heti Pivon, koska se ei toiminut kertaakaan lähimaksamisessa.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Otin Akian ladattavan prepaid MasterCard kortin. Siihen saa kytkettyä mobiili lähimaksamisen. Toimii hienosti ja on turvallinen myös nettikaupoissa.
Minulla on käytössä ihan perus MC Aktialta ja AktiaWallet. Joitakin kertoja tuota olen käyttänyt ja ihan ok on toiminut. Paitsi Lidlissä, mutta siellä tuntuu lähimaksaminen takkuavan muutenkin ihan randomisti. Tuolla voi maksaa lähimaksulla yli 25€:n ostoksiakin, mikä on ihan kätevää.
 
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
2 412
Onko viisaammilla antaa vinkkejä lähimaksamiseen/ongelmiin? Mulla siis nokia 7 plus ja nyt oon alkanu testaileen. On s-mobiili ja pivo, mutta en oo viä kertaakaan onnistunu maksaan luurilla. Aina tulee, et tuntematon kortti. Itselläni on tupla sim käytössä, jos se auttaa asiaa. Myös insmat flippikuori päällä, mikäli sekään auttaa. Eikä tuo mobile pay ole onnistunut prismassakaan... Alkaa kohta palaan käämit.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
302
Onhan sinulla bluetooth ja sijainti päällä kun yrität mobilepayllä maksaa? Androidit vaatii tuon. NFC:tä se ei käytä eli sen voi pitää pois päältä.
Oma Android (OnePlus 5) vaatii kyllä NFC:n päälle (Pivo), muuten ei toimi. Testattu useampaan kertaan.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Oma Android (OnePlus 5) vaatii kyllä NFC:n päälle (Pivo), muuten ei toimi. Testattu useampaan kertaan.
Pivo käyttää maksuissa NFC:tä, MobilePay käyttää Bluetoothia.

Pivolla on noita ongelmia ollut, yleensä toimii jos avaa Pivon ja maksaa sen jälkeen, kotinäytöltä maksaminen tuntuu olevan vähän väliä rikki.
 

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Pivolla on noita ongelmia ollut, yleensä toimii jos avaa Pivon ja maksaa sen jälkeen, kotinäytöltä maksaminen tuntuu olevan vähän väliä rikki.
Olen jo luovuttanut tuon suhteen. Päivityksiäkään ei kuulu, joka toisaalta vain hyvä juttu, jos vertaa miten ne "aina" tuon jotenkin sotkee. Elikäs, hyvin (100 %) toimii maksut, mutta vaatii Pivoon kirjautumisen.
 
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
2 412
Onhan sinulla bluetooth ja sijainti päällä kun yrität mobilepayllä maksaa? Androidit vaatii tuon. NFC:tä se ei käytä eli sen voi pitää pois päältä.
No perkeles. Ei mulla mitään sijaintia oo kyllä ollu päällä, kun oon koittanu maksaa tuolla mobile payllä prismassa.

Ja pitääpä koittaa tuota pivon sovellusta auki olevana. (Ei kyllä toiminut S-mobiilillakaan, mitä tässä nyt oon koittanu testailla...)

Mutta seuraava kokeilu siis NFC päällä ja pivon sovellus auki. Pikkusen vaan hävettää mennä aina kauppaan testailemaan tuota, kun jono kasvaa takana..

Edit: Eli sopivasti sekoitan tässä noita Mobile pay (Bluetooth) seka NFC maksamnista (S-mobiili ja Pivo) ettei kommentoijilla ole liian helppoa :D
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
116
mobilepayta prismassa käyttänyt nyt reilun kuukauden. Alkuun oli hankaluuksia mutta nyt pelaa hyvin.
Luurista netti, bluetooth ja sijainti päällä. Prisman kassalla kassan lukulaite lukee puhelimen lukulaitteen kyljestä parhaiten.
Xiaomi mi mix2
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 422
Viestejä
4 160 823
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom