Mobiilimaksaminen kaupan kassalla

Liittynyt
08.02.2019
Viestejä
1 322
Vieläkö joku oikeasti uskoo että S-Pankki tekisi töitä tämän eteen ja olisi joskus tuomassa Apple Payn asiakkailleen. S-Pankki kusee nyt asiakasta silmään ja kunnolla, ihan kuin Ketosen ja Myllyrinteen sketsissä. Mitään konkreettista työn etenemisestä ei S-Pankki ole Apple Paysta kertonut, eikä kerro koska mitään työtä asian edistämiseksi ei ole käynnissä saati aloitettu. Yksinkertaisesti ei vai osata, sen verran kauan on vain lupailtu ja toivottu, että asiakkaat unohtaisivat koko asian. Vähintä mitä voisivat asiakkaille tässä vaiheessa tehdä niin kertoa jotain konkreettista aikomuksistaan edistää asiaa ja ei sekään olisi mikään häpeä tunnustaa ettei kyvykkyyttä nyt ollut ja suositella asiakkaita vaihtamaan Googlen tuotteisiin. Itsellä vaihtuu tämän vuoksi kesällä puhelin Androidin jossa saa mobiilimaksamisen toimimaan
Ei tämä tekniikasta ole kiinni, vaan hinnasta. Applen provikka ei ilmeisesti miellytä, joten Apple käyttäjät maksaa kortilla, joista tulot tulee yksin S-Pankille.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
117
Ei tämä tekniikasta ole kiinni, vaan hinnasta. Applen provikka ei ilmeisesti miellytä, joten Apple käyttäjät maksaa kortilla, joista tulot tulee yksin S-Pankille.
Voi olla näinkin, mutta avoin ulostulo sitten asian kanssa jotta asiakkaat voisi lopettaa odottamisen.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 010
Kyllähän siellä hommia on tehty (vaikkakin aika leppoisalla vauhdilla), tosin nyt varmaan odotellaan maaliskuuta että voidaan EU sääntöjen johdosta tuoda bonusluku s-mobiiliin kuten androidilla.

Mikään muu tuota ei ole jarruttanut kuin s-bonus ja s-korttien maksutapaetu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
117
Kyllähän siellä hommia on tehty (vaikkakin aika leppoisalla vauhdilla), tosin nyt varmaan odotellaan maaliskuuta että voidaan EU sääntöjen johdosta tuoda bonusluku s-mobiiliin kuten androidilla.

Mikään muu tuota ei ole jarruttanut kuin s-bonus ja s-korttien maksutapaetu.
Ja maaliskuun jälkeen odotellaan huhtikuuta ja niin edelleen. Tarina jatkuu samalla kaavalla jo vuodesta 2022 lähtien.
 
Liittynyt
26.05.2023
Viestejä
27
Kyllähän siellä hommia on tehty (vaikkakin aika leppoisalla vauhdilla), tosin nyt varmaan odotellaan maaliskuuta että voidaan EU sääntöjen johdosta tuoda bonusluku s-mobiiliin kuten androidilla.
IOS 17.4 tuoma NFC:n "avaus" koskee vain maksusovelluksia, eli bonussysteemiä sillä ei kuitenkaan voi saada

Pelkkää spekulaatiota tämä toki on, itse vähän epäilisin jopa, että S-Pankki odottaa ainakin sitä, että viivakoodibonukset saadaan toimimaan itsepalvelukassoilla. Apple Payn potentiaalisissa käyttäjissä varmaan kuitenkin suuri(n) osa käyttää suurimmaksi osaksi itsepalvelukassoja ja toimivuudessa olisi iso aukko ilman sitä

Mitään konkreettista työn etenemisestä ei S-Pankki ole Apple Paysta kertonut, eikä kerro koska mitään työtä asian edistämiseksi ei ole käynnissä saati aloitettu.
Tässä on hyvä huomata se, että Google Paynkaan osalta ei kerrottu mitään konkreettista ennen julkaisua. Twitterissä S-Pankki vastasi kaksi päivää ennen julkaisua jollekin, että on tulossa ja aikataulusta kerrotaan myöhemmin

Apple Payn kohdalla ylipäätänsä yksikään muu pankki ei ole kertonut käytännössä yhtään enempää kuin S-Pankki ennen tuen tulemista. Konkreettisin asia, mitä on kerrottu oli OP:lla, kun he kertoivat tuen tulevan lähiviikkoina.

App Storessa S-Mobiilin tiedoissa näkyy myös jo tuki Apple Walletille, eli jotain on kyllä tehty
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 654
Täytyy kyllä sanoa että Gpay toiminut kuin junan vessa viimeisen vuoden.
Tavan vuoksi raahannut lompakkoa (ohutta ) mukana. Taidan luopua nyt viimein.
 
Liittynyt
29.12.2023
Viestejä
3
iOS 17.4 avoimella NFC-tuella on julkaistu tänään, odotetaan, kunnes Kesko tai S-ryhmä tai jopa Mobilepay toteuttaa mobiilibonukset.
 
Liittynyt
18.11.2017
Viestejä
617
Saanee tässä ketjussa läkimaksustakin kysyä sen veran, jotta onistuuko teillä yli 50€ ostosten maksminen lähimaksulla ja PIN-koodilla K-ryhmän kaupoissa Nordean kortilla. Itse en ole onnistunut, kahdessa kaupassa kokeilin. Prismassa toimi.
 
Liittynyt
30.03.2021
Viestejä
356
Saanee tässä ketjussa läkimaksustakin kysyä sen veran, jotta onistuuko teillä yli 50€ ostosten maksminen lähimaksulla ja PIN-koodilla K-ryhmän kaupoissa Nordean kortilla. Itse en ole onnistunut, kahdessa kaupassa kokeilin. Prismassa toimi.
Riippuu ihan kaupasta toimiiko, vuodenvaihteessahan se "single tap" piti tulla voimaan eli PIN koodia kysyessäkään ei tarvisi syöttää korttia laitteeseen. Täälläkin taitaa toimia vain prismassa.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 010
Vaatimus tosiaan tuli, mutta se vaatii vielä paljono työtä pankkien / korttienlaskijoiden, laite- ja järjestelmätoimittajien osalta. Kyllä se sieltä hiljalleen tulee mutta vielä toistaiseksi osassa paikoista se kortti joudutaan syöttämään laitteeseen vanhaan tapaan.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 304
Mitä hyötyä lähimaksusta jos kysyy kuitenkin PIN? Käyttäkää puhelinta niin ei kysele koskaan.
Pari hyötyä, jos ilman PIN määrä käyttö ylittynyt, niin ei tarvi työntää sitä korttilukiaan, vaan voi suoraan naputella
Jos summa ylittää PIN kyselyrajan, niin voi suoraan naputella PIN
Jos lähimaksuvälinen josta puuttuu sirurajapinta, niin ihan välttämätön, (tai ei tarvi jotain nettisivua/sovellusta avata ja tunnistautua.)

Puhelimessa tunnistustapahtuu puhelimella, esim, esim. PIN, salasana, kasvot, sormenjälki
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 372
Oli ärsyttävä ongelma, jos NFC päällä, lukee se suojakuoressa olevia kortteja, lähinnä TAG:eja.

Tähän korjaus oli:
Apps -> Special app access -> Launch via NFC -> oikeasta yläkulmasta Show System -> Tags -> not allowed. Tämän jälkeen kun NFC enabloi, ei tule enää TAGi popuppeja.
Ja koska en ole varma kuluttaako NFC akkua kun se lukisi noit tageja suojakuoresta, niin pidän NFC pois päältä. Ja myös turvallisuussyistä. Ja sitten Macrodroidilla loin shortcutin kotinäytöllä joka käynnistää Walletin + enabloi NFC:n 10 sekunniksi.
Ja tottakai tuo NFC asetus päällä että paymentit toimivat vain jos puhelin on unlockattu.

Nämä 2 (3) ylempänä tekevät taas NFC maksamisesta mukavempaa ja turvallisempaa (ei vahinko maksuja), varsinkin kun on tuollainen "wallet case" josta puhelin jatkuvasti koittaa lukea NFC tageja. Eli jos muilla samanlaisia ongelmia niin nämä 2 steppiä jeesaa!
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 304
varsinkin kun on tuollainen "wallet case" josta puhelin jatkuvasti koittaa lukea NFC tageja.
Tuollaiset suojakuoret/laukut/lompakot, ovat hmm ärsyttäviä. Markkinoilla on suojakuoria joissa on ns korttitaskuissa RF suojaus, nimeomaan korttitaskuissa, niin toimivana suojaa kortit, mutta mahdollistaa itse puhelimen NFCn joustavan, monipuolisen käytön.

Ei tietenkään lohduta heitä joiden puhelinmalliin ei saa juuri sitä kuorta minkä haluaa ko ominaisuudella ja haluaa niitä NFC kortteje sinne tunkea. Jolloin sitten haettava ratkaisua muualta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
49
Lompakkokotelon kanssa tuppasi aikoinaan Androidilla lukemaan jatkuvasti pankkikortteja ja pimpottamaan sitten aina rasittavaa ääntä lukutapahtuman yhteydessä. Jos lompakkokotelo sattuu sisältämään myös setelitaskun, niin helppo keino estää tuo ongelma oli tunkea kaksin- tai kolminkertainen setelinmuotoinen foliopala setelitaskuun, riittää luotettavasti blokkaamaan NFC-signaalin, eikä enää lue kortteja vahingossa.
 
Liittynyt
18.11.2017
Viestejä
617
Mitä hyötyä lähimaksusta jos kysyy kuitenkin PIN? Käyttäkää puhelinta niin ei kysele koskaan.
Siksi, kun on niin helppo ensin kassalle alennuskorttia vilauttaa ja sitten laittaa pankkikortti lukijan viereen. Tulee Plussat siinä samalla. Muuten tarttis räplätä puhelimen JA kortin kanssa. Mulla on korttikotelossa nuo kaksi päällekkäin joten helppo siitä yhtä aikaa napata.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Siksi, kun on niin helppo ensin kassalle alennuskorttia vilauttaa ja sitten laittaa pankkikortti lukijan viereen. Tulee Plussat siinä samalla. Muuten tarttis räplätä puhelimen JA kortin kanssa. Mulla on korttikotelossa nuo kaksi päällekkäin joten helppo siitä yhtä aikaa napata.
Androidillahan se plussien kerääminen on oikein helppoa. Puhelin vain maksupäätteelle, niin automaattisesti lukee ensin plussat ja sitten maksu tapahtuu automaattisesti sen jälkeen. Applen laitteille ei taida vieläkään olla mobiili plussakorttia :hmm:
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
312
Androidillahan se plussien kerääminen on oikein helppoa. Puhelin vain maksupäätteelle, niin automaattisesti lukee ensin plussat ja sitten maksu tapahtuu automaattisesti sen jälkeen. Applen laitteille ei taida vieläkään olla mobiili plussakorttia :hmm:
Kyllähän tuo mobiili plussakortti Applellekkin löytyy, mutta ei NFC luettavaa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 708
Siksi, kun on niin helppo ensin kassalle alennuskorttia vilauttaa ja sitten laittaa pankkikortti lukijan viereen. Tulee Plussat siinä samalla. Muuten tarttis räplätä puhelimen JA kortin kanssa. Mulla on korttikotelossa nuo kaksi päällekkäin joten helppo siitä yhtä aikaa napata.
Androidille ainakin on olemassa mobiilisovellukset bonusten keräämistä varten (henkilökohtaisesti käytän virallisten sovellusten sijaan simppelimpää MobiiliBonus-sovellusta, jossa on liitettynä molemmat isojen ketjujen kortit). Plussapisteitä varten ei tarvitse avata edes sovellusta erikseen, mutta S-ryhmän kaupoissa se pitää avata ensin.

Ei ole ainakaan omalla kohdalla ollut vuosikausiin mitään syytä kuljetella lompakkoa mukana kaupassa.
 
Liittynyt
22.06.2020
Viestejä
180
Ei varmaan ole vielä tapaa lukea bonus-/plussakorttia älykellon (watch6) kautta? Loppuisi puhelimen taskusta kaivaminenkin kunhan tuo onnistuisi.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 012
Ei ole ainakaan omalla kohdalla ollut vuosikausiin mitään syytä kuljetella lompakkoa mukana kaupassa.
On nuo fyysiset kortit jäänyt joo kotiin pölyttymään. Yhdellä heilautuksella bonarit ja maksu. Ei paljo helpompaa voi olla. Itse käytän sitä ÄlyBonaria. Toiminut erittäin luottavasti.
 
Liittynyt
16.12.2021
Viestejä
21
Näkyy olevan tuo älybonari maksullinen softa mutta siinäkö siis toimii K-plussa ja S-etukortti luotettavasti? Toimiiko niin ettei softaa tarvitse aina erikseen avata ennen mobiilimaksua? Itse olen vasta aloitellut google payn käytön ja tuo boonuskorttien kanssa pelaaminen on viheliäistä. Omassa pankkikortissa on k-plussa yhdistettynä joten sen boonukset taitaa tulla automaattisesti, mutta minulla on vain pelkkä s-etukortti debit ja joudun aina avaamaan erikseen s-mobiilin että saan boonukset.

Sitten samaan vielä tyhmänä kyselen että miten tankkaaminen oikein pitäisi google payllä hoitaa kun kusahtaa 50e kohdalle ja sitten tarvitsee taas maksaa uudelleen että saa tankin täyteen.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 164
Näkyy olevan tuo älybonari maksullinen softa mutta siinäkö siis toimii K-plussa ja S-etukortti luotettavasti? Toimiiko niin ettei softaa tarvitse aina erikseen avata ennen mobiilimaksua? Itse olen vasta aloitellut google payn käytön ja tuo boonuskorttien kanssa pelaaminen on viheliäistä. Omassa pankkikortissa on k-plussa yhdistettynä joten sen boonukset taitaa tulla automaattisesti, mutta minulla on vain pelkkä s-etukortti debit ja joudun aina avaamaan erikseen s-mobiilin että saan boonukset.
Plussapallot saa talteen kun asentaa Keskon oman mobiili-plussakortin puhelimeen, kassa lukee ensin plussat ilman että sovellusta tarvitsee avata ja sitten veloittaa rahat Gpayn kautta. Toimii ihan kun vie luurin kerran maksupäätteelle, ensin piippaa plussa, sitten maksu.

Ässäkortilla käsittääkseni aina pitää avata sovellus, oli se s-mobiili tai joku kolmannen osapuolen bonussovellus.

Jos sulla on maksukortissa plussa-ominaisuus ja kortti liitettynä Google Payhin niin ne ei kerry ihan vaan sen kautta maksaessa. Vaatii edelleen sen mobiiliplussan puhelimeen toimiakseen. Se plussa-ominaisuus on liitetty siihen fyysiseen korttiin, eli ei auta Gpayn kanssa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 708
Näkyy olevan tuo älybonari maksullinen softa mutta siinäkö siis toimii K-plussa ja S-etukortti luotettavasti? Toimiiko niin ettei softaa tarvitse aina erikseen avata ennen mobiilimaksua? Itse olen vasta aloitellut google payn käytön ja tuo boonuskorttien kanssa pelaaminen on viheliäistä. Omassa pankkikortissa on k-plussa yhdistettynä joten sen boonukset taitaa tulla automaattisesti, mutta minulla on vain pelkkä s-etukortti debit ja joudun aina avaamaan erikseen s-mobiilin että saan boonukset.
Myös MobiiliBonus on maksullinen, mutta noista molempien hinta on hyvin maltillinen.

Minä olen tottunut käyttämään noista ensimmäistä, kun se on simppelimpi ja se on ollut myös pidempään tarjolla, mutta molempien toimintalogiikka on hyvin samanlainen. Älybonari on uudempi ja myös ulkoasultaan nykyaikaisempi.

MobiiliBonuksen kanssa homma tosiaan menee niin, että sinne lisätään omat kortit lukemalla ne NFC:n kautta ja kun asetukset ovat ohjeen mukaisesti kohdallaan, niin K-ryhmän kaupoissa ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin näyttää luuria lukijalle, joka piippaa automaattisesti ensin plussapisteet ja perään sitten lähtee maksu halutulta kortilta Gpayn kautta. S-ryhmän lukijat toimivat hieman eri tavalla, joten niissä pitää käynnistää ensin se Mobiilibonus-sovellus (tai mitä tässä nyt sitten käyttääkään), joka bonusten piippauksen jälkeen sammuu ja sen jälkeen lähtee maksu.

Kuten kjns tuossa jo sanoi, K-ryhmällä on myös oma sovelluksensa plussapisteitä varte. Itse en tee sillä sovelluksella mitään, joten olen lisännyt sen plussakortin MobiiliBonukseen ja kerään bonukset sitä kautta ilman ylimääräistä bloatwarea. Samaten myös S-ryhmällä on oma sovellus bonusten keräämistä varten, mutta en käytä sitäkään kuin pelkästään viivakoodinlukijaa lainatessa ja alennuskoodeja kassalle näyttäessä, eli muuten käytän aina suosiolla Mobiilibonusta, jonka olen lisäksi määritellyt käynnistymään kun napautan luurin pohjaa etusormella kahdesti (Pixel-luurin ominaisuus).
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 224
Sitten samaan vielä tyhmänä kyselen että miten tankkaaminen oikein pitäisi google payllä hoitaa kun kusahtaa 50e kohdalle ja sitten tarvitsee taas maksaa uudelleen että saa tankin täyteen.
Valitset automaatin ruudulta haluamasi maksimisumman ennen Google Payn näyttämistä lukijalle.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
312
Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
838
En kyllä keksi mitään syytä miksi kukaan, kellä on mahdollista käyttää Apple Payta tai Google Payta, ottaisi tuon MobilePayn NFC maksun käyttöön.
Kaikki eivät käytä Google Payta. Itse asiassa eivät ole edes kuulleet moisesta.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 164
En kyllä keksi mitään syytä miksi kukaan, kellä on mahdollista käyttää Apple Payta tai Google Payta, ottaisi tuon MobilePayn NFC maksun käyttöön.
Eiköhän sieltä markkinaa löydy ihan niistäkin jotka mieluummin käyttää mitä vain muuta kuin näiden korporaatioiden tuotoksia jos mahdollisuus suodaan.

Enkä vähättelis ollenkaan keskittämisen houkutusta, jos käyttää muutenkin paljon Mp:tä niin miksipä ei lähimaksaisikin sen kanssa. Ylläpidä kortit vain yhdessä sovelluksessa.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 010
En kyllä keksi mitään syytä miksi kukaan, kellä on mahdollista käyttää Apple Payta tai Google Payta, ottaisi tuon MobilePayn NFC maksun käyttöön.
Esim bonuskortit iOS:llä. Se kun saattaa olla että s ja plussakortit tekee paluun tuonne ja jatkossa toimivat nfc:llä mobilepayn kautta. Ässllä tämä olisi jo about valmis suoraan vanhalla koodilla.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 304
En kyllä keksi mitään syytä miksi kukaan, kellä on mahdollista käyttää Apple Payta tai Google Payta, ottaisi tuon MobilePayn NFC maksun käyttöön.
Se hyvä syy että välttelee Google, Appleä, mutta tuossa myös ominaisuuksia mitä osa arvostaa, vaikka käyttäisi myös muita.
Ja se meni ohi että toimisiko tuo MobilePay NFC muualla kuin sitä tukevissa.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 164
Ja se meni ohi että toimisiko tuo MobilePay NFC muualla kuin sitä tukevissa.
Koska puhuvat tap-to-pay lähimaksusta, oletan sillä tarkoitettavan sitä ihan tavallista nfc-lähimaksua mitä tuolla termillä yleisesti tarkoitetaan. Tarvinnee siis tukea myös pankin päästä samaan tapaan kuin Applen ja Googlem maksupalvelutkin.

Erittäin merkittävänä uudistuksena Vipps MobilePay on nyt vahvistanut aikovansa lanseerata myöhemmin tänä vuonna lanseerata tap-to-pay -lähimaksamisen kaupoissa sekä iPhonella että Android-puhelimilla.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 010
Koska puhuvat tap-to-pay lähimaksusta, oletan sillä tarkoitettavan sitä ihan tavallista nfc-lähimaksua mitä tuolla termillä yleisesti tarkoitetaan. Tarvinnee siis tukea myös pankin päästä samaan tapaan kuin Applen ja Googlem maksupalvelutkin.
Tuo riippunee miten MobilePay tuon toteuttaa eli välttämättä ei erillistä tukea tarvita suoraan pankilta.
 
Liittynyt
12.04.2022
Viestejä
27
Katos vihdoin alkaa myös OP muurit murtumaan...Sain viestin pankilla että alkavat hyväksymään maksut myös Fitbit laitteilla jotka tukevat Google Pay maksua. Käytännössä vain siis Versa 4, Sense 2 ja Charge 6 mutta toivon että vanhoihin laitteisiin tämä Google Pay päivitys vielä tulee ajan kanssa ettei tarvitse kikkaille enää Curven kanssa.
 
Liittynyt
12.04.2022
Viestejä
27
En kyllä keksi mitään syytä miksi kukaan, kellä on mahdollista käyttää Apple Payta tai Google Payta, ottaisi tuon MobilePayn NFC maksun käyttöön.
Se juna meni jo ainakin minun kohdalla......taistelin Mobilepayn kanssa 2017-2019 bluetooth maksujen kanssa=toimi todella epäluotettavasti ja siirryin NFC tekniikan puolella. En oikeastaan voikkaan palata enää kun lähetin viime viikolla sähköpostin jossa en hyväksy uusia ehtoja.
 
Liittynyt
11.12.2021
Viestejä
455
Pieni käytännön ongelma Google payn käytössä.

Pientä yritystoimintaa taustalla ja otan siihen maksuja Sumup korttimaksu päätteellä. Maksun määritteleminen tehdään puhelimella ja yhdistetään BT avulla maksupäätteeseen. Ongelmahan on, että asiakkaan maksu meinaa välillä lähteä omalta google payltä. Ei järin kannattavaa kauppaa maksaa asiakkaan ostoksia itse :dead:

Olisiko tähän helppoa ratkaisua? Estää tietty maksupääte?
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 010
Eikö tuossa nyt riittäisi että pitää sen oman puhelimen kauempana siitä bt-maksupäätteestä? Vai miten tuo ongelma siis esiintyy kun eihän NFC toimi ellei luuria "hinkata" siihen maksupäätteeseen`?
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 304
Pieni käytännön ongelma Google payn käytössä.

Pientä yritystoimintaa taustalla ja otan siihen maksuja Sumup korttimaksu päätteellä. Maksun määritteleminen tehdään puhelimella ja yhdistetään BT avulla maksupäätteeseen. Ongelmahan on, että asiakkaan maksu meinaa välillä lähteä omalta google payltä. Ei järin kannattavaa kauppaa maksaa asiakkaan ostoksia itse :dead:

Olisiko tähän helppoa ratkaisua? Estää tietty maksupääte?
sumup.com/fi-fi/
Nyt mutuilen. BT, noin teknisesti toimii metrien päästä, eli jos työpiste on sellainen että voit tehdä prosessista selalisen että pidät puhelimen >15cm päästä.
Teet määritelmän toisella puheimella, eli varaat siihen ihan oman puhelimen, jos puhelin vaatii nettiä, niin käytä sen käyttöpuhelimen nettiä (esim BTllä). jos ei vaadi nettiä, niin voi olla edullinen ja vaivaton, jos työpisteeseen sopii.

Jos kyse siitä että maksupääte ja luuri kulkee taskussa, esi mahdollista pitää >15cm päässä toisistaa, esim oma vyöpidike jne. niin voi mennä siihen että Gpay puhelimesta pidä NFC pois päältä, ja kytke se vain tarvittaessa, joo kömpelö, mutta mieti työmäärä vs maksujen oikominen. Riippuen puhelimen kyvyistä, niin teknisesti vaatii sen että NFC ajastetusti kytkeytyy pois, ja tai, kytkeytyy pois jos tietty BT laite lähellä. + NFC kuvake mistä saa päälle, kun tarvit NFCtä. Tämä voi kosahtaa jo ihan siihen että laitteesi ei tue tämmöistä toiminnallisuutta.

Seuraava on sitten oletusmaksutavat, eli luuri ei maksele oletuksena Gpayllä, vaan vaatii ko ohjelman käynnistämisen,

Kolmas ajatus, suojakuori joka käyttötavallasi estää Gpayn (NFC) käytön, kun näpräät laitteen kanssa, mutta on kuitekin käytettävissä halutessa lähimaksuun.


Koodillisesti softa joka oletus oletusmaksutapa tuolla nimenomaisella maksupäätteellä, voi kokeilla etsimistä, ei tule mieleen ehdotusta.
 

Liitteet

Liittynyt
11.12.2021
Viestejä
455
Eikö tuossa nyt riittäisi että pitää sen oman puhelimen kauempana siitä bt-maksupäätteestä? Vai miten tuo ongelma siis esiintyy kun eihän NFC toimi ellei luuria "hinkata" siihen maksupäätteeseen`?
Tämähän on se ratkaisu nyt. Yhteyttä maksupäätteeseen ottaessa pitää viedä aina kauas toisistaan. On kuitenkin hyvä nähdä mitä siinä maksupäätteen näytöllä tapahtuu ennen asiakkaalle antamista. Maksuja tapahtuu harvakseltaan, niin välillä päivittää maksupäätetty yms kivaa. Olisi vain helpompi, kun ei edes yrittäisi maksaa Google payllä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 155
Myös MobiiliBonus on maksullinen, mutta noista molempien hinta on hyvin maltillinen.

Minä olen tottunut käyttämään noista ensimmäistä, kun se on simppelimpi ja se on ollut myös pidempään tarjolla, mutta molempien toimintalogiikka on hyvin samanlainen. Älybonari on uudempi ja myös ulkoasultaan nykyaikaisempi.

MobiiliBonuksen kanssa homma tosiaan menee niin, että sinne lisätään omat kortit lukemalla ne NFC:n kautta ja kun asetukset ovat ohjeen mukaisesti kohdallaan, niin K-ryhmän kaupoissa ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin näyttää luuria lukijalle, joka piippaa automaattisesti ensin plussapisteet ja perään sitten lähtee maksu halutulta kortilta Gpayn kautta. S-ryhmän lukijat toimivat hieman eri tavalla, joten niissä pitää käynnistää ensin se Mobiilibonus-sovellus (tai mitä tässä nyt sitten käyttääkään), joka bonusten piippauksen jälkeen sammuu ja sen jälkeen lähtee maksu.

Kuten kjns tuossa jo sanoi, K-ryhmällä on myös oma sovelluksensa plussapisteitä varte. Itse en tee sillä sovelluksella mitään, joten olen lisännyt sen plussakortin MobiiliBonukseen ja kerään bonukset sitä kautta ilman ylimääräistä bloatwarea. Samaten myös S-ryhmällä on oma sovellus bonusten keräämistä varten, mutta en käytä sitäkään kuin pelkästään viivakoodinlukijaa lainatessa ja alennuskoodeja kassalle näyttäessä, eli muuten käytän aina suosiolla Mobiilibonusta, jonka olen lisäksi määritellyt käynnistymään kun napautan luurin pohjaa etusormella kahdesti (Pixel-luurin ominaisuus).
Itse myös olen MobiiliBonuksen käyttäjiä ja koska tuo on toiminut oikein mainiosti niin en mielelläni tuota vaihtaisi. Ainoa puute on tuo tuki kelloille joka löytyisi Älybonnarista, mutta toisaalta ei viitsisi toisaalta maksaa siitä uudestaan kun en nyt kelloa niin paljon käytä maksamiseen. @valexi oletko ehtinyt vilkaista yhtään kello tuen lisäämistä MobiiliBonukseen?
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
1 137
Itsellä tullut semmoinen murhe että mobiilibonusta käytän ja kun menee plussa ruokakauppaan niin se lukee plussan oikein ja maksaa oikein mutta plussa numero ei jotenkin ole oikea k-plussa sovelluksen kanssa ja omat edut ei lähe sieltä ja kuitti ei tule sähköisenä.
kuittiin tulee mobiilibonuksen plussakortin numero joka on mielestäni oikea ja k-plussa sovelluksessa on eri plussa numero?? toimi viel viime viikolla ihan oikein ja sitä ennen toiminut ainakin 6kk kuin junanvessa. mistä voi johtua että se nyt yht'äkkiä lopetti toimimasta yhteen??
vinkkejä-- android puhelin.
 
Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
838
Itsellä tullut semmoinen murhe että mobiilibonusta käytän ja kun menee plussa ruokakauppaan niin se lukee plussan oikein ja maksaa oikein mutta plussa numero ei jotenkin ole oikea k-plussa sovelluksen kanssa ja omat edut ei lähe sieltä ja kuitti ei tule sähköisenä.
kuittiin tulee mobiilibonuksen plussakortin numero joka on mielestäni oikea ja k-plussa sovelluksessa on eri plussa numero?? toimi viel viime viikolla ihan oikein ja sitä ennen toiminut ainakin 6kk kuin junanvessa. mistä voi johtua että se nyt yht'äkkiä lopetti toimimasta yhteen??
vinkkejä-- android puhelin.
Myös Plussa-mobiilikortti -sovellus näyttää eri numeron plussakortille kuin K-Plussa -ohjelma. Eli syys tuskin on siis siinä. Itse tänään käytin tuota komboa ja plussat toimi ihan oikein.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 615
Viestejä
4 206 565
Jäsenet
70 926
Uusin jäsen
MrKokemus

Hinta.fi

Ylös Bottom