Mitsubishin autot

Ruostuu ja muovisia

Muovi ei todellakaan ruostu.

Ja muovi on moniin asioihin paras materiaali.

Monissa kalliimmissa urheiluautoissa on nykyään muovinen kori, lentokoneissa on siirrytty yhä enemmän muoviin, kalleimmat polkupyörät ja muut urheiluvarusteet tehdään muovista yms.
 
Muovi ei todellakaan ruostu.

Ja muovi on moniin asioihin paras materiaali.

Monissa kalliimmissa urheiluautoissa on nykyään muovinen kori, lentokoneissa on siirrytty yhä enemmän muoviin, kalleimmat polkupyörät ja muut urheiluvarusteet tehdään muovista yms.
Uskoisin, että edeltävä postaaja tarkoitti lähinnä sisätiloja "muovisen" oloiseksi? Niinkuin on kyllä moni muukin japsi, tai jenkki.

Mulla oli aikoinaan mitsun L200, ja oli sisältä yhtä muovinen, kun muutkin sen hintaluokan avolavat. Ruostetta ainakin minun yksilössä oli huomattavasti vähemmän, mitä esim. samanikäisessä toyotassa tai nissanissa.
Ketjun aloittajan kannattais tarkentaa, mistä mallista ja minkä ikäisestä mitsusta haluat kokemusta.
 
Kesällä uutisoitiin että Mitsubishi poistuu euroopasta kun nykyiset mallit tulevat tiensä päähän. Itsellä Outlander ja olen ollut melko tyytyväinen, kokemusta lähinnä japsimerkeistä eikä Mitsua ei ole tätä ennen ollut.

Joskus 15 vuotta sitten kävin koeajamassa Lancer farmaria ja se oli kyllä heittämällä huonoin uusi auto jota olen koeajanut jos ei Lada Nivaa lasketa. Oli joku sporttimalli mutta ei kuitenkaan Evolution.
 
Ulkonäöllisesti on ihan hienoja autoja eikä hinnatkaan ole pahat. Laadusta vaan kuullut melko hurjia huhuja eli uskaltaakohan ostaa.
 
Ulkonäöllisesti on ihan hienoja autoja eikä hinnatkaan ole pahat. Laadusta vaan kuullut melko hurjia huhuja eli uskaltaakohan ostaa.

Laatu ei ole ihan Toyotan, Subarun ja Hondan (ja vanhojen Nissanien, ajalta ennen kuin niissä alkoi olla osittain Renaultin tekniikkaa) tasoa, mutta jos uskaltaa ostaa minkä tahansa eurooppalaisen auton, uskaltaa ostaa myös mitsubishin.
 
jotkut mallit oli aikoinaan kovia ruostumaan mutta ei nuo 2008> vuodesta eteenpäin sen kummemmin ruostu kuin esim. toyotakaan,huolenpidosta riippuen tietysti minkä tahansa saa mätäneen käsiin.

carismoissa oli laatikkovikoja ja tällä vuosituhannella jossain vaiheessa käyttivät vaginakonsernin diesel moottoreita.

jos tykkää tukkia tiet taloudellisuusajollaan ja temmi pystyssä tuijotella mahdollisimman pieniä kulutuslukemia niin täysin väärä merkki,ainakin pensakoneella.
 
Viimeksi muokattu:
Wanhat mitsut (80 90 lukulaiset) ruostuu kaikki. Kyllä, ihan jokainen. Ja paljon.

Toki mikä sen aikainen kottero ei nyt jo ruostuisi, ellei sitä joku ole hivellyt tunteella ja kemppiliimalla.

Toki esimerkiksi 4g63 on kiva kone, helppo viritellä, mikään ei maksa miljoonia ja kestävätkin ihan kivasti.
 
Monia merkkejä on taloudessa ollut. Mitsu niitä harmittomimpia. Kokemusta muutamasta vuosiväliltä 1985-2019.
 
Mitä mitsulle oikein tapahtui? 90 luvulla niitä näki vielä runsaasti liikenteessä. Nyt paljon vähemmän.
 
80-90-luvuilla oli se japanilaisten autojen nousu. Muut oli täysiä pommeja jo uusina, mutta japskit vaan toimi, siksi niitä tänne myytiin aikanaan paljon. Kyllähän nuo lähes kaikki aasialaiset autot ovat aina olleet pääpiirteittäin luotettavampia kuin eurooppalaiset. Mutta usein tylsiä... siksi myynti on varmaan sakannut.

Mitsu ilmoittikin äskettäin vetäytyvänsä Euroopan markkinoilta kokonaan.
Jos katsoo Euroopan automyynnin tilastoja, niin hyvin vähän on autoja EU:n ulkopuolelta. VW, Renault, Dacia jne juhlii kaikkia kärkisijoja, aasialaisia ovat vain Toyota ja Hyundai/Kia.
 
Japsit ovat jämähtäneet tuotekehityksessään, pl. Mazda ja ehkä varovasti Toyota.

Mitsubishi: ASX. Siinä se, ei mitään muuta vuosiin.
Nissan: Kasvain. En osaa edes kirjoittaa, enkä lunttaa.
Suzuki: "...sirkkojen siritystä..."
Honda: CR-V ja HR-V.

Siinä ne, syömähampaat. Harmaita, vaisuja, mitäänsanomattomia, helposti unohdettavia, mutta ei mitenkään haluttavia. Ja samaa osoittaa merkkien myyntiosuudet.
 
Mitsulla Eclipse Cross?

Siitä markkinoilta vetäytymisestäkin Euroopasta taisi tulla ns. tuhnu. Eclipse Crossistakin tulee keväällä PHEV Suomeen.
 
Japsit ovat jämähtäneet tuotekehityksessään, pl. Mazda ja ehkä varovasti Toyota.

Mitsubishi: ASX. Siinä se, ei mitään muuta vuosiin.
Nissan: Kasvain. En osaa edes kirjoittaa, enkä lunttaa.
Suzuki: "...sirkkojen siritystä..."
Honda: CR-V ja HR-V.

Siinä ne, syömähampaat. Harmaita, vaisuja, mitäänsanomattomia, helposti unohdettavia, mutta ei mitenkään haluttavia. Ja samaa osoittaa merkkien myyntiosuudet.
Mun mielestä vaisuudesta ja harmaudesta voi japanilaisten merkkien lisäksi syyttää vaikka kuinka montaa muuta automerkkiä, jos tossa hintaluokassa pysytään. Mitsubishi on ehkä erityisen tylsä ja muovinen sisältä (lähinnä kuvien ja toimittajien koeajojen perusteella). Eikä toki kalliimpi segmentti haluttavuutta takaa, tai ei ainakaan omaan silmään joku Audi A4 tai vaikka BMW X3 ikinä ole mitään "värikkyyttä, haluttavuutta, mieleenpainuvuutta" tarjonnut, vaikka ovat varmasti täysin päteviä ja riittäviä suurimmalle osalle ihmisistä. Tosin totta kai puhtaasti tuotekehityksestä moottoreiden, teknologian ym. suhteen puhuttaessa VAG, korealaiset ja monet muut menee vielä toistaisesi heittämällä ohi. Saa nähdä miten Hondalla Civic ja Nissanilla tää joku Araya ja uudistuva Qashqai vie asioita eteenpäin.

Itse asiassa pakko sanoa, että tosta jengistä nimenomaan Suzuki vetää pisimmän korren sen haluttavuuden osalta. Nimittäin trio Ignis/Swift/Jimny on ainakin mulle sellanen näky liikenteessä, että melkein joka kerta tekis mieli ihan väkisin etsiä joku veruke, miksi just nyt pitäis ihan välttämättä saada sellainen. :D Ihan siitäkin huolimatta, että varmasti löytyy sitä muovia sisätiloista ja hinnatkaan ei ainakaan yli 30 000 euron karkaa.
 
Mitä mitsulle oikein tapahtui? 90 luvulla niitä näki vielä runsaasti liikenteessä. Nyt paljon vähemmän.

Ajat muuttuvat ja todennäköisesti autojättien fuusiot ovat vaikuttaneet myös malliston karsintaan mitä tuodaan eurooppaan ettei kilpailla omia vastaan. Uusia merkkejä on tullut myös jonkinverran.

Olisitko 90-luvulla uskonut että Porsche ylittää Fiatin markkinaosuudessa Suomessa? Niin kävi viime vuonna..
 
Voisin itse kertoa vähän omia kokemuksia näistä Mitsubishin tuotoksista kun sattui tämä ketju osumaan silmiin.

Tällä hetkellä itsellä on alla 2012 Lancer Sportback ja aiemmin omistuksessa oli 2005 Colt CZ3. Moottorit on kummassakin autossa samaa sarjaa, Coltissa oli 1.3 litrainen ja Lancerissa on 1.6 litrainen. Joskus ilmeisesti 1.5 litraisissa moottoreissa on ollut jotain ongelmia öljynkulutuksen kanssa, mutta tämä ongelma olisi kai korjattu tuon 1.6 litraisen kanssa. Ajo-ominaisuuksiltaan Lancer on hyvä, mutta aika matalan tehon ja korkean painon takia tuo auto on suhteellisen laiska ja raskas ajettava erityisesti pitempää matkaa. Colt oli taas lyhyen akselivälin ja pienen koneen omaavaksi autoksi suhteellisen hauska ajettava yleisesti. Kummassakin autossa on samanlainen omituinen satunnaisesti takerteleva vaihteensiirto. Lisäksi kummassakin autossa on arsyttävän pintakova alusta ja varsinkin pakkasella nariseva sisusta. Tekniikan puolella ei ole Lancerissa tai Coltissa mitään ongelmia ollut itsellä muuten sen erityisemmin.

Polttoaineen kulutuksestakin oli joku kommentti aiemmin, mutta ei nämä ainakaan itsellä ole mitään mahdottomia vienyt. Ylläpitokustannukset on olleet kummassakin mitsussa ihan inhimilliset yleisesti.

Mitä tuosta tylsyydestä ja muovisuudesta oli aiemmin mainittu, niin se kyllä pitää paikkansa ainakin tuon Lancerin kohdalla ainakin sisustuksessa. En tiedä mitä tuossa seitsemän vuoden aikana on tapahtunut kun tuo Colt oli muihin saman ikäisiin japseihin aika modernin oloinen, mutta Lancer on taas säilynyt lähes muuttumattomana tuon 2007 esitellyn korimallin myötä. Jos tykkää itse tehdä remonttia autoihin niin Lanceriin se onnistuu suhteellisen kivuttomasti. Koneen ympärillä on todella paljon tilaa touhuta ja muutenkin lähes kaiken saa auton sisältä ja ulkoa purettua kohtalaisen helposti pois.

Jos nyt kysyttäisiin ostaisinko uudemman mitsun nykyisen tilalle niin en ostaisi. Nykyisessä mallistossa ei ole mitään mielenkiintoista ja tuntuu jotenkin typerältä että mallisto koostuu lähinnä citymaastureista ja Colt korvattiin Space starilla. Huomattavasti halvemmallahan näitä saa kuin esimerkiksi Toyotaa tai Mazdaa, mutta kyllä sen yleisen laadun ja viimeistelyn hinnassakin sitten huomaa.
 
Japsit ovat jämähtäneet tuotekehityksessään, pl. Mazda ja ehkä varovasti Toyota.

Mitsubishi: ASX. Siinä se, ei mitään muuta vuosiin.
Nissan: Kasvain. En osaa edes kirjoittaa, enkä lunttaa.
Suzuki: "...sirkkojen siritystä..."
Honda: CR-V ja HR-V.

Siinä ne, syömähampaat. Harmaita, vaisuja, mitäänsanomattomia, helposti unohdettavia, mutta ei mitenkään haluttavia. Ja samaa osoittaa merkkien myyntiosuudet.
Onhan noilla kaikilla merkeillä kotimarkkinoillaan vaikka minkälaista mallia tarjolla, joten en sanoisi että ovat jämähtäneet tuotekehityksessä. Jostain syystä (päästöt, automaku, hinta ym.) nuo merkit eivät tuo Eurooppaan kuin murto-osaa mallistostaan.

Niin ja jenkkimallit sitten erikseen, mutta noissa ainakin päästöt ja kulutus tekee sen ettei tänne tuoda kun hinnat alkaen mallit tulee jollain kutoskoneella. Vai joko tuollakin alkaa hybridit nousemaan..
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 802
Viestejä
4 547 686
Jäsenet
74 849
Uusin jäsen
ookooo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom