Jaahas Hyvä tietää. Jos liikkeestä haen niin osaavat varmaan mulle myydä. Miten vältän suoran kytkemisen muuta kuin hsalosen mainitsemalla optisella kaapelilla?Varoituksena vaan että aktiivi monitorit ovat kaikki maadoitettuja, jonka takia suoraan koneeseen tökätessä tulee maalenkki ongelmaksi.
Eli jos menet aktiivi monitoreilla niin silloin kannattaa ottaa valmiiksi ostoskoriin galvaaninen erotin.
Täytyy katsella. Ehkä 5", 6" ja 8" tms kaiuttimien koko havainnollistuu hieman paremmin kun näen ne livenä. En mä pelkkää bassovoittoista musaa kuuntele. Olen joskus omistanut käytetyt Logitech Z623 ja niissä basso korostui aivan liikaa. Ääntä lähti kyllä liikaakin omiin tarpeisiin. Tässä talossa seinät ovat muutenkin paperiaYleisesti isompi bassoelementti on parempi bassontoistolle. Nämä on melkein yhtä hyvät ja jos hinnassa pitää säästää:
https://www.thomann.de/fi/jbl_lsr_305p_mkii.htm
En mikään hifisti ole mutta näin jälkikäteen muistan että keski- ylä ja alaäänet jäi kaikki vähän vaimeaksi tuolla setillä. Mieluummin tasapainoinen basso ja olkoon painotus muualla.
Ja minä kun luulin että ominaisuudet ensin eikä ulkonäkö.Nuo aktiivikaiuttimet on suunnilleen sitä samaa tavaraa tuossa Klipschin hintaluokassa ja alle. Ja yleensä ostetaan semmoinen, joka näyttää kivalle. Äänenlaatu on toissijainen ostokriteeri.
Sitten ostetaan uusia, ei se ole ongelma. Olen nyt tietyssä mielessä masseissa, voi olla että muutaman vuoden kuluttua voi edes haaveilla mistään 500 euron kaiuttimista Joskus ostan varmaan sitten ihan omaan kämppään jonkun 65" television ja siihen kaveriksi joku 5.1 tai 7.1 setuppi mutta se ei ole vielä ajankohtaista.Ongelma on siinä, että jos ostat aktiivikaiuttimet, et voi vaihtaa järjestelmäsi osia parempiin, kun ruokahalu kasvaa syödessä. Lisäksi harvalla valmistajalla on subwoofer, joka täydentää niiden settiä sitten myöhemmin. Ainakaan halvalla ei sitten saa laajennettua. Lisäksi kaiuttimissa ei mene LFE-kanava, niin elokuvia katsoessa ei saa pumpum-elämystä. Minä olen niitä miehiä, joiden mielestä jopa 200€ subwoofer tuo elokuville lisäarvoa.
Jos kaiuttimet vaatii RCA-kaapelit, niin tuollaiset vaan mukaan?Noihin Klipscheihin käy samat kaapelit:
Fuj:tech digitaalinen audio-valokuitukaapeli 1,0 m, TOSLINK 9,90 €
Fuj:tech 2 x RCA uros - 3,5 mm uros -kaapeli, 1,8 m 6,90 €
Tääon 1980-luvun kerrostalo että en tiedä millä mallilla talon maadoitukset on. Itsellä on tietokone ja muut härpäkkeet 6-osaisessa jatkoroikassa joka on ylijännitesuojattu. Joudun vetämään samasta pistorasiasta vielä toisen jatkoroikan ja siihen yhdistäisin sitten kajarit vai meneekö sähköturvallisuudella leikittelyksi Vai suoraan jatkoroikan jatkoroikka?
Summa summarum, käynen maanantaina naapurikunnan liikkeessä katsomassa millaisia heillä on myydä.
E: Sellainen tuli mieleen että haluanko kajareille jotkut pädit tonne alle? Z623 subbarin alla mulla oli joku vaahtomuovinpalanen kun ikävästi tärisi lattia muuten.
Viimeksi muokattu: