Tarkoitus on hankkia 2.0 setti pöydälle tietokonekäyttöön näin aluksi, ja mahdollisesti myöhemmin television kylkeen jos sellainen tulee innostuksissaan hankittua. Noita JBL 305 pönttöjä olen vähän katsellut, kerta niistä olen kuullut vain hyvää tuohon hintaluokkaan. Mitatkin ovat siedettävissä rajoissa, kun kolmannesta näytöstä luopuu ja toisen laittaa pivottiin.
Kysymys kuuluukin, mitä noiden ja äänilähteen välissä tulisi olla? Ymmärtääkseni aktiivimonitorit eivät nimenomaa tarvitse vahvistinta, mutta tuossa ylempänäkin keskustelua seuranneena ilmeisesti voi olla ongelmia maadoituksien ym. kanssa, mikä voi aiheuttaa suhinaa. Huoneessa johon monitorit on tarkoitus sijoittaa ei ole tosiaan edes maadoitettuja rasioita. Kannattaako siihen hankkia väliin joku DAC (jos niin ehdotuksia?), vai jollain adaptereilla vain kokeilla laittaa suoraan koneen emolevyyn, jonka virkaa ajaa tällähetkellä Z370F.
Mitään aiempaa laitteistoa ei juuri löydy, kun olen käyttänyt vuosikaudet pelkkiä Beyerdynamic DT770 aiemmin erilliseen äänikorttiin ja nykyään suoraan emolevyyn kytkettynä. Budjetti ei nyt ole niin sentilleen, mutta kuitenkin mieluiten järkevässä suhteessa siihen, että nuo kyseiset pöntöt maksavat sen 110e kpl, eli mitään tonnien hifiä ei ole tarkoitus hankkia.