Miten w11 suojausavain kyselyn saa pois?

Liittynyt
01.01.2022
Viestejä
85
Tulikohan joku virhe asennuksen asetusten kanssa alussa kun
jos selaimella menen microsoft tilille, tulee suojausavain kysely oletuksena? Eli usb-porttiin pitäisi kytkeä?
(Tuo usb-suojausavain kysely tulee minulle siis vain kun microsoft tilin tietoturva kohtaan menee, muuten tilille pääsee
suoraan. Tämä uupui aloituksesta, lisäsin.)

Sitten joudun peruuttamaan ja käyttämään authenticatoria tai salasanaa vain?

En löydä semmoista kohtaa missä suojausavain kyselyn saisi pois?
Tai ettei se tule oletuksena.

2-vaiheinen kirjautuminen tätä ennen kyllä kauan ollut käytössä.

Jokin muistikuva on että "ehkä" jotain saatoin hyväksyä windows 11 asentuessa mikä liittyisi suojausavaimeen
mutta eihän semmoista tehtyä usb-porttiin menevää avainta siis ole olemassakaan?
Siten sen hallinta myös mahdotonta kun se ensin pitäisi kytkeä.

Ratkaisu: tunnistetietojen hallinnassa liki tyhjäksi kaikki, se poisti tietoturva kohdan usb-suojausavain aiheettoman kyselyn.
Kun meni liikaakin, piti johonkin vain kirjautua uudelleen mutta poistui tuo sentään.
Authenticator kysely jäi vain, ehkä sekin pitäisi heivata pois tai vähentää joskus.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2022
Viestejä
85
Olisiko tästä apua? Reddit - Dive into anything

Eli ohjauspaneelin tunnistetietojen hallinnan kautta ratkeaisi. Ilmeisesti jokin bugi.
Kiitos, oikeastaan taisi olla apua.

Poistin liki tyhjäksi tunnistetiedot, sillähän se hävisi tuo microsoft tilin tietoturva kohtaan mennessä
usb-avain kysely myös. Muuten siis pääsi microsoft tiliin mutta siellä tietoturvan kohdalla jo vaati
lisä tunnistautumista noin.
Jäljelle jäi vain authenticator kysely, mikä puhelimessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
601
Tuo usb-suojausavain kysely tulee minulle siis vain kun microsoft tilin tietoturva kohtaan menee, muuten tilille pääsee suoraan.
Silti tekisin tuon, mitä Reddit-ketjussa lukee, ei ole iso juttu tehdä ja olen aika lailla satavarma, että sama tilanne tulee toistumaan muualla myöhemmin. Selaimessa tilin tietoturvaosioon mennessä pyydettävä tunnistautuminen on normaali juttu, mutta sinun tilanteessasi tunnistautuminen kuuluisi tapahtua joko biometrisesti tai laitekohtaisella PIN-koodilla (sama, millä kirjaudut koneelle). Miten nyt konffasitkaan kirjautumisen ottaessasi laitetta käyttöön. Ehkä myös voisi varmistaa, mitä koneellasi Asetukset -> Tilit -> Kirjautumisvaihtoehdot sanoo suojausavaimesta.

En tiedä miten tärkeä Microsoft-tilisi on sinulle, mihin kaikkiin palveluihin ko. osoite toimii käyttäjätunnuksena jne, mutta palauttaisin kaksivaiheisen tunnistautumisen käyttöön. Erityisesti, jos Thunderbird on ainoa juttu, mitä varten tarvitset erillisen sovellussalasanan. Pieni vaiva, iso turva.

EDIT: jaa, muokkasitkin viestiäsi sillä välin kun kirjoitin vastausta. Asia ilmeisesti selvisi.
 
Liittynyt
01.01.2022
Viestejä
85
Silti tekisin tuon, mitä Reddit-ketjussa lukee, ei ole iso juttu tehdä ja olen aika lailla satavarma, että sama tilanne tulee toistumaan muualla myöhemmin. Selaimessa tilin tietoturvaosioon mennessä pyydettävä tunnistautuminen on normaali juttu, mutta sinun tilanteessasi tunnistautuminen kuuluisi tapahtua joko biometrisesti tai laitekohtaisella PIN-koodilla (sama, millä kirjaudut koneelle). Miten nyt konffasitkaan kirjautumisen ottaessasi laitetta käyttöön. Ehkä myös voisi varmistaa, mitä koneellasi Asetukset -> Tilit -> Kirjautumisvaihtoehdot sanoo suojausavaimesta.

En tiedä miten tärkeä Microsoft-tilisi on sinulle, mihin kaikkiin palveluihin ko. osoite toimii käyttäjätunnuksena jne, mutta palauttaisin kaksivaiheisen tunnistautumisen käyttöön. Erityisesti, jos Thunderbird on ainoa juttu, mitä varten tarvitset erillisen sovellussalasanan. Pieni vaiva, iso turva.

EDIT: jaa, muokkasitkin viestiäsi sillä välin kun kirjoitin vastausta. Asia ilmeisesti selvisi.
Hei, joo olen muokannut kun asia selvinnyt. Liikaakin olen poistanut mutta saahan noita takaisin.
2-vaihe tunnistautuminen eli sovellus salasanan palautin kun se tuntuu hyödylliselle ettei sama salasana
kaikkialle kelpaa.
Nyt se sitten tykittelee e-mail kautta lisä varmistuksia mutta nämä ei haittaa kun olemassa olevia mahdollisuuksia
sen sijaan kun alun usb-avainta ei ole olemassakaan, siksi se haittaisi oletus kyselynä kuten todettua.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 271
Viestejä
4 231 422
Jäsenet
71 186
Uusin jäsen
pymehry

Hinta.fi

Ylös Bottom