Miten saa viestit menemään Gmailin sähköpostiin muista kuin Gmailin omista email osoitteista

Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 204
Ongelma Gmail palauttaa viestit ilman, että edes lähettää niitä.

Vaikka pystyn kyllä vastaanottamaan gmail viestejä heiltä, joille en voi niitä lähettää.
Gmail laittaa viestin, että tulkitsee viestini roskapostiksi (vaikka lähetän ihan asiallisen viestin ja toivotusti) eikä laita sitä gmailin sähköpostiosoitteen omistajalle.

Sähköpostipalvelimeni ei ole Gmail vaan näitä kaupallisia kotimaisia kuten kolumbus, mbnet... ja minkään muun kanssa ei ole ongelmia kuin gmailin.

Löysin kyllä

Mutta noista oheista ei kyllä mitää iloa yksinkertaiselle ole.

(Toihan on Gmailin joidenkinkäyttäjien kannalta aika huono asia, jos esim. asiakas ei saan viestiään perille laittaessaan esim. tarjouspyyntökyselyitä usealle samaan aikaan. Jos vaihtoehtoisia toimijoita/yrittäjiä on paljon... niin jääkö tarjouksen pyyntö siihen?)

Onko kenelläkään tietoa miten sen Gmailin käyttäjän pitää toimia, jotta Gmail tietää että kyse ei ole roskapostittajasta?
Ja enemmän kuin mielellään hyvin selkein ohjein, ihan kohtuu kiitettävästi jo yritetty. "

Mielellään pitäisin emailini käytössä jatkossakin.
Jotenkin tulee mieleen, että halutaan "pakottaa" gmailin käyttäjäksi, vuoden aikana tuolta on lähetetty n. 100 viestiä aika ehkä max 20 eri osoitteeseen. Sillä saa siis roskapostittajan maineen :itku:

Edit 31.12.2021:
Näyttäs siltä, että kyse on Gmailin tiukasta roskapostisuodatuksesta sekä palveluntarjoajani kyvyistä/kyvyttömyydestä ratkaista Gmailin heille asettama "roskapostittajaleiman" poistamisen ongelma. Eli minä en voine asialle mitään muuta tehdä kuin odottaa/ vaihtaa emailpalveluiden tarjoajaa.

Gmaili pitänee? roskapostisuodatusta tärkeämpänä kuin, että kaikki viestit menevät heidän palveluaan käyttäville.
Asiaan ei auttanut vaikka Gmailia käyttävä vastaanottaja kertoi Gmailille minulta tulevat viestit tärkeiksi.
Gmaililta itselleni (tiedossani olevat) viestit olen saanut. Kiitoksia kaikille.
Edit 1.1.2022
Email Blacklist Check - IP Blacklist Check - See if your server is blacklisted
linkin avulla voinee yrittää katsoa onko palveluntarjoaja "mustalla listalla", vrt. viestit #86... tässä ketjussa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.02.2019
Viestejä
368
Jos sun sähköpostiosoite vaikka kolumbus.fi -päätteinen niin käytätkö viestien lähettämiseen Elisan postipalvelinta?
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 204
Käytän lähettämiseen sähköpostiosoitteeni hoitajan tarjoamia palveluja ja hienosti toimii kotimaisten kanssa.
Ongelmia on ollut vain tuon Gmailin kanssa,
välillä se päästää läpi laittaen vastaanottajalle Roskapostiksi (hänen on siis tiedettävä käydä sieltä sitä etsimässä) ja sitten taas ei edes laita eteenpäin vaan palauttaa takaisin. Todella outoa, että 100 viestiä vuodessa riittää roskapostittajan Statuksen saamiseen. Gmailille ei siis sitäkään määrää.

Ihmeellistä on ettei Gmailin ohjeista löydy, ainakaan helposti, tietoa miten Gmailille kerrotaan, että haluan viestit tuosta osoitteesta. Ihan tosissani olen yrittänyt etsiä sitä, joutuu nöyrtymään ja myöntämään yksinkertaisuutensa tässäkin asiassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.02.2019
Viestejä
368
Katso jostain roskapostiin menneestä viestistä miltä "Show original" -kohdan kautta saatava raportti näyttää:
1640295189143.png

Jos joku noista ei mene läpi, niin riski joutua roskapostiin kasvaa eksponentiaalisesti. Kaikki nuo ovat asioita mihin vain sun palveluntarjoaja voi vaikuttaa (pl. se että tosiaan käytät heidän palvelinta).

Onko kenellekään kokemusta Googlen Postmaster Toolsin käytöstä? Olen rekisteröinyt omat domainini ihan ok, mutta ikinä tänne ei ole tullut dataa: Postmaster Tools. Tuolta pitäisi kait periaatteessa saada statistiikkaa roskaposteista ja ehkäpä jopa syistä miksi viestit ovat sinne päätyneet.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Ongelma Gmail palauttaa viestit ilman, että edes lähettää niitä.

Vaikka pystyn kyllä vastaanottamaan gmail viestejä heiltä, joille en voi niitä lähettää.
Gmail laittaa viestin, että tulkitsee viestini roskapostiksi (vaikka lähetän ihan asiallisen viestin ja toivotusti) eikä laita sitä gmailin sähköpostiosoitteen omistajalle.

Sähköpostipalvelimeni ei ole Gmail vaan näitä kaupallisia kotimaisia kuten kolumbus, mbnet... ja minkään muun kanssa ei ole ongelmia kuin gmailin.

Löysin kyllä

Mutta noista oheista ei kyllä mitää iloa yksinkertaiselle ole.

(Toihan on Gmailin joidenkinkäyttäjien kannalta aika huono asia, jos esim. asiakas ei saan viestiään perille laittaessaan esim. tarjouspyyntökyselyitä usealle samaan aikaan. Jos vaihtoehtoisia toimijoita/yrittäjiä on paljon... niin jääkö tarjouksen pyyntö siihen?)

Onko kenelläkään tietoa miten sen Gmailin käyttäjän pitää toimia, jotta Gmail tietää että kyse ei ole roskapostittajasta?
Ja enemmän kuin mielellään hyvin selkein ohjein, ihan kohtuu kiitettävästi jo yritetty. "

Mielellään pitäisin emailini käytössä jatkossakin.
Jotenkin tulee mieleen, että halutaan "pakottaa" gmailin käyttäjäksi, vuoden aikana tuolta on lähetetty n. 100 viestiä aika ehkä max 20 eri osoitteeseen. Sillä saa siis roskapostittajan maineen :itku:
Puhuit tuossa kahdesta eri asiasta. Sanoit ensin että Gmail palauttaa viestit (lähettämättä niitä, mitä se sitten tarkoittaakaan) ja toisessa kohdassa sanoit, että se luokittelee viestit vastaanottajalla roskapostiksi. Nämä ovat eri asioita, eli mistä siis tarkalleen ottaen on kyse?

Tiivistetysti sanottuna vastaanottava postijärjestelmä voi vapaasti tehdä luokittelua omien kriteeriensä perustella, eikä siihen voi lähettäjä vaikuttaa muuten kuin käyttämällä itse sellaista postijärjestelmää, joka noudattaa kaikkia alan yleisiä standardeja myös roskapostiin liittyvien määritysten osalta.

Gmail kyllä ottaa viestit vastaan ja toimittaa ne perille hyvin orjallisesti jos vain osoite on oikein, eikä lähettävä postipalvelin (tai lähettäjä) kuulu millekään tunnetulle roskapostilistalle, ja se on määritelty käyttämään SFP -ja mielellään myös DKIM -järjestelmiä. Noihin jälimmäisiin ei voi palvelun käyttäjä itse vaikuttaa, mutta näiden puuttuminen voi vaikuttaa Gmailin ja muidenkin postijärjestelmien herkkyyteen luokitella viestit roskapostiksi. Kolmas mahdollinen syy suodatukselle voi olla viestin vastaanottajan itse määrittelemissä asetuksissa ja neljäs syy itse lähetetyn viestin sisällössä/muotoilussa.

Gmail on yksi kehittyneimmistä järjestelmistä tässä mielessä ja jos se hylkää jotain lähetettyjä viestejä, niin kannattaa tarkistaa ensin oma pesä.

En tiedä mitä "hoitajaa" tässä tarkoitettiin, mutta jos lähetät viestejä johonkin tiettyyn osoitteeseen ja ongelma on siellä vastaanottajan päässä se että viestisi menevät jatkuvasti roskapostiksi, niin Gmail-postilaatikoiden kohdalla se vastaanottaja voi halutessaan määritellä, että haluaa nimenomaisesti luottaa kaikkiin viesteihin, jotka tulevat sinun osoitteellasi (ns. "white list" tai "allow list"). Sähköpostijärjestelmissä osoite on helposti väärennettävissä, eikä pelkkä osoite siten ole tae mistään, mutta tuo on silti yksi tapa yrittää kiertää tällaista ongelmaa, jossa ei kyetä ratkaisemaan alkuperäistä vikaa.


Katso jostain roskapostiin menneestä viestistä miltä "Show original" -kohdan kautta saatava raportti näyttää:

Jos joku noista ei mene läpi, niin riski joutua roskapostiin kasvaa eksponentiaalisesti. Kaikki nuo ovat asioita mihin vain sun palveluntarjoaja voi vaikuttaa (pl. se että tosiaan käytät heidän palvelinta).
Tarkennuksena sen verran, että DMARC ei liity mitenkään itse suodatukseen, eli se on vain palvelinten välinen raportointimenetelmä sille mitä viesteille on tehty missäkin tilanteessa.
 
Liittynyt
01.02.2019
Viestejä
368
Puhuit tuossa kahdesta eri asiasta. Sanoit ensin että Gmail palauttaa viestit (lähettämättä niitä, mitä se sitten tarkoittaakaan) ja toisessa kohdassa sanoit, että se luokittelee viestit vastaanottajalla roskapostiksi. Nämä ovat eri asioita, eli mistä siis tarkalleen ottaen on kyse?
Ja jos Gmail tosiaan palauttaa jonkun viestin, palautuksen yhteydessä se kyllä kertoo mikä siinä oli pielessä. Aloittajana etsisin yhteisen teeman näille palautuksille.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 204
Puhuit tuossa kahdesta eri asiasta. Sanoit ensin että Gmail palauttaa viestit (lähettämättä niitä, mitä se sitten tarkoittaakaan) ja toisessa kohdassa sanoit, että se luokittelee viestit vastaanottajalla roskapostiksi. Nämä ovat eri asioita, eli mistä siis tarkalleen ottaen on kyse?
Sehän tässä outoa onkin, että olen joskus saanut viestit läpi roskapostina, mutta nyt eivät mene. Aiemminkin on ollut vastaava tilanne. Korjaantui hetkeksi itsestään, liittynee Gmailin tekemään viestin sisällön analysointiin?
Tiivistetysti sanottuna vastaanottava postijärjestelmä voi vapaasti tehdä luokittelua omien kriteeriensä perustella, eikä siihen voi lähettäjä vaikuttaa muuten kuin käyttämällä itse sellaista postijärjestelmää, joka noudattaa kaikkia alan yleisiä standardeja myös roskapostiin liittyvien määritysten osalta.
Näin minäkin olen tulkinnut, mutta ettei itse voi kertoa haluavansa viestit, jotka siis aivan 1-1yhteen toinen kotimaassamme oleva nettiosoite mukisematta hyväksyy.
Gmail kyllä ottaa viestit vastaan ja toimittaa ne perille hyvin orjallisesti jos vain osoite on oikein, eikä lähettävä postipalvelin (tai lähettäjä) kuulu millekään tunnetulle roskapostilistalle, ja se on määritelty käyttämään SFP -ja mielellään myös DKIM -järjestelmiä. Noihin jälimmäisiin ei voi palvelun käyttäjä itse vaikuttaa, mutta näiden puuttuminen voi vaikuttaa Gmailin ja muidenkin postijärjestelmien herkkyyteen luokitella viestit roskapostiksi.
Noi kummatki MBnet ja Kolumbus ovat ymmärtääkseni ihan asialliset eli eivät roskapostittajia?
Kolmas mahdollinen syy suodatukselle voi olla viestin vastaanottajan itse määrittelemissä asetuksissa ja neljäs syy itse lähetetyn viestin sisällössä/muotoilussa.
Tämäkin on testattu perheen sisällä, eli ei onnistu laittaa puolisolle edes Joulutervehdystä :itku:
Gmail on yksi kehittyneimmistä järjestelmistä tässä mielessä ja jos se hylkää jotain lähetettyjä viestejä, niin kannattaa tarkistaa ensin oma pesä.
Hyvin tarkasti olen kirjoittanut oikean osoitteen, joten sekään ei ole syy.

En tiedä mitä "hoitajaa" tässä tarkoitettiin, mutta jos lähetät viestejä johonkin tiettyyn osoitteeseen ja ongelma on siellä vastaanottajan päässä se että viestisi menevät jatkuvasti roskapostiksi, niin Gmail-postilaatikoiden kohdalla se vastaanottaja voi halutessaan määritellä, että haluaa nimenomaisesti luottaa kaikkiin viesteihin, jotka tulevat sinun osoitteellasi (ns. "white list" tai "allow list"). Sähköpostijärjestelmissä osoite on helposti väärennettävissä, eikä pelkkä osoite siten ole tae mistään, mutta tuo on silti yksi tapa yrittää kiertää tällaista ongelmaa, jossa ei kyetä ratkaisemaan alkuperäistä vikaa.

Tuon linkin jo ilmeisesti laitoin, enkä sen perusteella ja vielä vähemmän puolisoni osannut/ ymmärtänyt miten
Gmailille kerrotaan, että ;
-Haluan kaikki viestit, mitkä tuosta osoitteesta tulee ja toimin itse tarvittaessa "roskapostisuodattajana"

Mun ongelma on ratkaistu, jos osaat kertoa selkeästi miten pitää toimia (siis niiden gmail-osoitteen haltijoiden tai minun), jotta laittamani viesti Gmail laittaa näihin tiettyihin gmail-osoitteisiin.
Tarkennuksena sen verran, että DMARC ei liity mitenkään itse suodatukseen, eli se on vain palvelinten välinen raportointimenetelmä sille mitä viesteille on tehty missäkin tilanteessa.
Tämä hyvin kuvaa teknisen tietämisen tasoni tässä asiassa, ei juuri mitään hajua mistä kirjoitat. Noi ohjeet on tehty aivan muille kuin vanhemmille henkilöille. Enkä usko sieltä ihan pahimmasta päästä olevani, paitsi tässä asiassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 204
Ja jos Gmail tosiaan palauttaa jonkun viestin, palautuksen yhteydessä se kyllä kertoo mikä siinä oli pielessä. Aloittajana etsisin yhteisen teeman näille palautuksille.
Vapaasti suomennettuna viestin lopussa "
"Muistuttaa roskapostisuodattimiemme havaitsemia viestejä"
"Gmail tulkitsee viestisi roskapostiksi, eikä sen takia lähetä sitä eteenpäin", tais siinä olla maininta kehittyneesä roskapostisuodatuksestakin sekä "palauttaa viesti" takasin.

Joulutervehdys on siis roskaposti Gmailin mielestä, en kehtaa sanoa mitä mietin...
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 204
Katso jostain roskapostiin menneestä viestistä miltä "Show original" -kohdan kautta saatava raportti näyttää:

Jos joku noista ei mene läpi, niin riski joutua roskapostiin kasvaa eksponentiaalisesti. Kaikki nuo ovat asioita mihin vain sun palveluntarjoaja voi vaikuttaa (pl. se että tosiaan käytät heidän palvelinta).

Onko kenellekään kokemusta Googlen Postmaster Toolsin käytöstä? Olen rekisteröinyt omat domainini ihan ok, mutta ikinä tänne ei ole tullut dataa: Postmaster Tools. Tuolta pitäisi kait periaatteessa saada statistiikkaa roskaposteista ja ehkäpä jopa syistä miksi viestit ovat sinne päätyneet.
Mistä minä tuon löydän, kun minulla ei ole roskapostiin menneitä viestejä vain gmailin palautusviesti, ettei lähetä sitä vastaanottajalle, sori mä oon tässä aika ulalla.

edit: tuossa alla osa virheilmoituksesta

Our system has detected that this message is
550-5.7.1 likely unsolicited mail. To reduce the amount of spam sent to Gmail,
550-5.7.1 this message has been blocked. Please visit
550-5.7.1 Why has Gmail blocked my messages? - Gmail Help
550 5.7.1 for more information. o23si4665892ljh.211 - gsmtp

Noista oheista ei mulle ollut apua Ongelma ratkeaa jos:
Joku kertoo selkeästi miten pitää toimia (siis niiden gmail-osoitteen haltijoiden tai minun), jotta laittamani viestit Gmail laittaa näihin tiettyihin gmail-osoitteisiin.
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Pyydä sitä vastaanottajaa menemään roskapostikansioon ja siellä valitsemaan mielestänne virheellisesti sinne menneen viestin yläosassa näkvyää "Ei roskapostia" -painiketta. Tämä helpottaa Gmailia suodattamaan viestejä jatkossa paremmin.

1640297904705.png


Edellisen lisäksi olennaisempaa on tehdä sinne sääntö, joka sallii vastaavat viestit jatkossa. Kuvalliset ohjeet alla -->

1640298138586.png


Valitse "Luo suodatin"

1640298210615.png


Valitse seuraavassa vaiheessa "Älä koskaan siirrä roskapostiin" ja vahvista sääntö uudestaan klikkaamalla "Luo suodatin".

1640298242716.png


Vastaanottaja on nyt luonut postilaatikkoonsa säännön, joka sallii kaikki sinun osoitteesta tulevat viestit. HUOM! Tämä ei auta siinä, jos järjestelmien välinen liikenne on jo lähtökohtaisesti pyllyllään. Se on sellainen asia, joka pitää korjata lähettävän postijärjestelmän ylläpitäjän toimesta. Nämä eivät ole välttämättä kohdallaan aina isommillakaan toimijoilla. Joku mbnet on historian havinaa, enkä ihmettelisi vaikka nämäkin asiat olisivat siellä niin kuin ne oli tapana konffata 90-luvulla.

Ja vielä sellainen lisähuomio, että sähköpostitse ei ole koskaan aiemminkaan kannattanut lähettää mitään sellaista viestintää, joka edellyttää varmuutta viestin perillemenosta. Sitä ei vaan yksinkertaisesti ole koskaan sellaiseen suunniteltu. Vanhan protokollan päälle on liimattu uusia toimintoja, joilla voidaan helpottaa tuossa puutteessa, mutta se on vähän kun pulttaisi Ladaan Porschen moottorin, eli ei se aihio vaan toimi sellaisessa ilman merkittävää kehitysprojektia.
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Vapaasti suomennettuna viestin lopussa "
"Muistuttaa roskapostisuodattimiemme havaitsemia viestejä"
"Gmail tulkitsee viestisi roskapostiksi, eikä sen takia lähetä sitä eteenpäin", tais siinä olla maininta kehittyneesä roskapostisuodatuksestakin sekä "palauttaa viesti" takasin.

Joulutervehdys on siis roskaposti Gmailin mielestä, en kehtaa sanoa mitä mietin...
Ei Gmail tai mikään muukaan postijärjestelmä ota tarkemmalla tasolla kantaa siihen ajatukseen mitä viestissä on kirjoitettu, vaan miten viesti on muodostettu, mistä se on tullut ja mitä kautta se on kulkenut ja kuinka luotettavia nämä kaikki eri vaiheet ovat. "Sisältö" on teknisesti ihan eri asia kuin se mitä sinä käyttäjänä näet.

Jos virhe on ollut tosiaan, ettei Gmail lähetä viestiä edelleen, niin siinä on ollut mahdollisesti kyse siitä, että vastaanottajalla on ollut joku oma sääntö, joka lähettää viestit edelleen johonkin toiseen osoitteeseen. Tuo edellisessä mainittu sääntö saattaa auttaa siinäkin, mutta alkuperäistä ongelmaa se ei tosiaan korjaa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
edit: tuossa alla osa virheilmoituksesta

Our system has detected that this message is
550-5.7.1 likely unsolicited mail. To reduce the amount of spam sent to Gmail,
550-5.7.1 this message has been blocked. Please visit
550-5.7.1 Why has Gmail blocked my messages? - Gmail Help
550 5.7.1 for more information. o23si4665892ljh.211 - gsmtp
Nyt kun lisäsit nämä tiedot aiempaan viestiin, niin ilmeisesti kyse onkin siis siitä, että viesti ei mene koskaan edes sinne vastaanottajan roskapostikansioon saakka, vai kuinka? Tässä on tosiaan nyt tullut kahdenlaista tietoa sinulta ja on vaikea auttaa arvailemalla. Jos edellisistä ei ollut apua, niin kerro seikkaperäisesti vaihe vaiheelta kuinka ongelma ilmenee ja millaisia virheilmoituksia kukakin saa.

Voit myös olla yhteydessä sinne käyttämäsi postijärjestelmän helpdeskiin/ylläpitoon ja pyytää heitä tarkistamaan, että onko kaikki varmasti ok ja että mitä asetuksia sinun tulee käyttää postisovelluksessasi, jotta Gmail ei estäisi lähettämiäsi viestejä.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 077
Mistä minä tuon löydän, kun minulla ei ole roskapostiin menneitä viestejä vain gmailin palautusviesti, ettei lähetä sitä vastaanottajalle, sori mä oon tässä aika ulalla.

edit: tuossa alla osa virheilmoituksesta

Our system has detected that this message is
550-5.7.1 likely unsolicited mail. To reduce the amount of spam sent to Gmail,
550-5.7.1 this message has been blocked. Please visit
550-5.7.1 Why has Gmail blocked my messages? - Gmail Help
550 5.7.1 for more information. o23si4665892ljh.211 - gsmtp

Noista oheista ei mulle ollut apua Ongelma ratkeaa jos:
Joku kertoo selkeästi miten pitää toimia (siis niiden gmail-osoitteen haltijoiden tai minun), jotta laittamani viestit Gmail laittaa näihin tiettyihin gmail-osoitteisiin.
Ota yhteyttä sähköpostisi palveluntarjoajaan. Kolumbuksen tapauksessa homma kuulostaa samalta kuin tässä: sähköpostin kanssa ongelmia | OmaYhteisö
Siellä on ohjeistus yhteydenottoon.

Mbnet puolestaan on tainnut silloin tällöin joutua esto- ja roskapostilistoille ihan sen omien ongelmien takia ja voit yrittää täällä neuvottujen ohjeiden avulla raportoida tapaustasi heille: Gmail meilit ei tule perille
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 204
Pyydä sitä vastaanottajaa menemään roskapostikansioon ja siellä valitsemaan mielestänne virheellisesti sinne menneen viestin yläosassa näkvyää "Ei roskapostia" -painiketta. Tämä helpottaa Gmailia suodattamaan viestejä jatkossa paremmin.



Edellisen lisäksi olennaisempaa on tehdä sinne sääntö, joka sallii vastaavat viestit jatkossa. Kuvalliset ohjeet alla -->



Valitse "Luo suodatin"



Valitse seuraavassa vaiheessa "Älä koskaan siirrä roskapostiin" ja vahvista sääntö uudestaan klikkaamalla "Luo suodatin".



Vastaanottaja on nyt luonut postilaatikkoonsa säännön, joka sallii kaikki sinun osoitteesta tulevat viestit. HUOM! Tämä ei auta siinä, jos järjestelmien välinen liikenne on jo lähtökohtaisesti pyllyllään. Se on sellainen asia, joka pitää korjata lähettävän postijärjestelmän ylläpitäjän toimesta. Nämä eivät ole välttämättä kohdallaan aina isommillakaan toimijoilla. Joku mbnet on historian havinaa, enkä ihmettelisi vaikka nämäkin asiat olisivat siellä niin kuin ne oli tapana konffata 90-luvulla.

Ja vielä sellainen lisähuomio, että sähköpostitse ei ole koskaan aiemminkaan kannattanut lähettää mitään sellaista viestintää, joka edellyttää varmuutta viestin perillemenosta. Sitä ei vaan yksinkertaisesti ole koskaan sellaiseen suunniteltu. Vanhan protokollan päälle on liimattu uusia toimintoja, joilla voidaan helpottaa tuossa puutteessa, mutta se on vähän kun pulttaisi Ladaan Porschen moottorin, eli ei se aihio vaan toimi sellaisessa ilman merkittävää kehitysprojektia.
Yritin tästä tehdä sitä rautalankaa ainakin itselleni :)
Mene roskapostiisi ja valitse se e-mail painamalla sitä hetken (3-5s) kunnes väri vaihtuu
paina oikea yläreuna 3-pistettä
=>Klikkaa sieltä "Ei roskapostia"
=> siirtyvät ensisijaiset kansioon
Tuon Yllä jo siis olin jo tehnyt eikä auttanut

Katiumin ojeista , pitää tehdä edellisenlisäksi roskapostissa
-kun sinulla on (roskapostina tullut) e-mail valittuna, ilmestyneestä valikosta (jos ei ole paina sitä 3-piste-ikonia)
Klikkaa "Suodata tämänkaltaiset viestit" ja Klikkaa oik alakulmassa "Luo Suodatin" tekstiä

=> avautuvassa ikkunassa valitse/klikkaa "Älä koskaan siirrä roskapostiin" (laittamalla ruksi tekstin edessä olevaan neliöön)
Klikkaa oikeassa alakulmassa tekstiä "Luo Suodatin"

Menikö oikein? Joo ja kiitos tähänastisesta vaivan näöstäsi

Nyt vielä pitäisi saada se viesti edes kerran roskapostiksi, katsotaan josko se puolisollani riittäisi toinen ongelmakohde ollee aiemmin kesällä laitetun viestinsä jo poistanut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 204
Nyt kun lisäsit nämä tiedot aiempaan viestiin, niin ilmeisesti kyse onkin siis siitä, että viesti ei mene koskaan edes sinne vastaanottajan roskapostikansioon saakka, vai kuinka? Tässä on tosiaan nyt tullut kahdenlaista tietoa sinulta ja on vaikea auttaa arvailemalla. Jos edellisistä ei ollut apua, niin kerro seikkaperäisesti vaihe vaiheelta kuinka ongelma ilmenee ja millaisia virheilmoituksia kukakin saa.

Voit myös olla yhteydessä sinne käyttämäsi postijärjestelmän helpdeskiin/ylläpitoon ja pyytää heitä tarkistamaan, että onko kaikki varmasti ok ja että mitä asetuksia sinun tulee käyttää postisovelluksessasi, jotta Gmail ei estäisi lähettämiäsi viestejä.
Sähän tässä ongelmana on, että kun välillä on mennyt ja välillä taas ei mene, kuten nyt jouluna Jopa niin, että samana päivänä puolisolleni viime kuussa testatessamme osa meni roskapostiksi ja osa ei ollenkaan, eikös kuullosta ihan älyttömältä? En kuitenkaan ole kännissä.
On ehkä turhan tiukka toi Gmailin suodatin.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 204
Ota yhteyttä sähköpostisi palveluntarjoajaan. Kolumbuksen tapauksessa homma kuulostaa samalta kuin tässä: sähköpostin kanssa ongelmia | OmaYhteisö
Siellä on ohjeistus yhteydenottoon.

Mbnet puolestaan on tainnut silloin tällöin joutua esto- ja roskapostilistoille ihan sen omien ongelmien takia ja voit yrittää täällä neuvottujen ohjeiden avulla raportoida tapaustasi heille: Gmail meilit ei tule perille
Kiitos sinulle ja kaikille muille, täytyy tutustua noihinkin. Sekin tässä ihmetyttää, että saan kyllä kaikki Gmailin laittamat viestit, mutta Gmail ei halua enää laittaa vastaustani saamaani Gmail viestiin... tää tuntuu niin uskomattomalta.

Sitä ihmettelen kovasti, ettei Gmailin asetuksista voisi laittaa, että haluan tietyistä osoitteista tulevat viestit vastaanottaa.
Eihän siinä ole mitään järkeä, että haluamiaan viestejä ei saisi! Mutta en sitä vieläkään tiedä miten se tehdään?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Sekin tässä ihmetyttää, että saan kyllä kaikki Gmailin laittamat viestit, mutta Gmail ei halua enää laittaa vastaustani saamaani Gmail viestiin... tää tuntuu niin uskomattomalta.
Ei tuota kannata ihmetellä. Saapuva ja lähtevä posti ovat teknisesti ihan eri asioita.

Vika ei hyvin suurella todennäköisyydellä ole siellä Gmailin päässä.

Sitä ihmettelen kovasti, ettei Gmailin asetuksista voisi laittaa, että haluan tietyistä osoitteista tulevat viestit vastaanottaa.
Eihän siinä ole mitään järkeä, että haluamiaan viestejä ei saisi! Mutta en sitä vieläkään tiedä miten se tehdään?
Ajattele asiaa vaikka niin, että postilaatikoiden välillä on tie. Jos se toiseen suuntaan johtava tie on tavalla tai toisella poikki, tai siellä on väärät tienviitat ja sitä pitkin liikkuvat päätyvät vääriin paikkoihin, ei viesti pääse koskaan perille. Vastapää ei ole siitä vastuussa.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 204
Ei tuota kannata ihmetellä. Saapuva ja lähtevä posti ovat teknisesti ihan eri asioita.

Vika ei hyvin suurella todennäköisyydellä ole siellä Gmailin päässä.


Ajattele asiaa vaikka niin, että postilaatikoiden välillä on tie. Jos se toiseen suuntaan johtava tie on tavalla tai toisella poikki, tai siellä on väärät tienviitat ja sitä pitkin liikkuvat päätyvät vääriin paikkoihin, ei viesti pääse koskaan perille. Vastapää ei ole siitä vastuussa.
En ymmärrä logiikkaa, että Gmail lukee viestini, tutkii sitä 5 minuuttia (eli ei se tie ole poikki) ja sen sijaan, että laittaisi viestin sinne minne se on tarkoitettu eli juuri äsken "Gmaililta" saamalleni viestin lähettäjälle.
Minun tulkinta on, että Gmailin roskapostin suodattimessa on bugi tai paremminkin koodari ei ole tehnyt/ puuttuu silmukkaa joka tutkii, onko ko. sähköpostiosoitteesta oikeasti roskapostitettu siis kymmeniä/satoja viestejä gmail osoitteisiin, saman tunnin aikana.

Erityisen paljon ihmettelen, ettei ole tehty helpoksi gmailin käyttäjälle kertoa Gmailille, että haluaa viestit tietyistä sähköpostiosoitteista. Onko se edes mahdollista?
En siis vieläkään tiedä miten se tehdään, jotta voisin sen kertoa eteenpäin viestieni vastaanottajille, joita on siis heidän toimestaan pyydetty.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 435
En ymmärrä logiikkaa, että Gmail lukee viestini, tutkii sitä 5 minuuttia (eli ei se tie ole poikki) ja sen sijaan, että laittaisi viestin sinne minne se on tarkoitettu eli juuri äsken "Gmaililta" saamalleni viestin lähettäjälle.
Minun tulkinta on, että Gmailin roskapostin suodattimessa on bugi tai paremminkin koodari ei ole tehnyt/ puuttuu silmukkaa joka tutkii, onko ko. sähköpostiosoitteesta oikeasti roskapostitettu siis kymmeniä/satoja viestejä gmail osoitteisiin, saman tunnin aikana.

Erityisen paljon ihmettelen, ettei ole tehty helpoksi gmailin käyttäjälle kertoa Gmailille, että haluaa viestit tietyistä sähköpostiosoitteista. Onko se edes mahdollista?
En siis vieläkään tiedä miten se tehdään, jotta voisin sen kertoa eteenpäin viestieni vastaanottajille, joita on siis heidän toimestaan pyydetty.
Monesti nuo roskapostifiltterit perustuvat jonkinlaiseen pisteytykseen jolla päätellään luokitellaanko viesti roskapostiksi vai ei. Esimerkiksi tyhjä tai pelkästään isoilla kirjaimilla kirjoitettu otsikko saattaa antaa pisteitä, samoin jos viestin sisältönä on pelkkä kuva tai pelkkä liitetiedosto. Liitetiedoston eri tiedostomuodoistakin saattaa tulla eri määrä pisteitä. Tietty tietyt sanat tai lauseet saattavat antaa pisteitä jne. Samoin lähettäjän sähköpostiosoite tai sähköpostipalvelu saattaa vaikuttaa pisteytykseen (kuten aiemmin esim mbnetistä tässä keskusteluketjussa mietittiin). Myös nuo SFP:t sun muut vastaavat vaikutavat.

Tietty yksi mahdollisuus on että joku haittaohjelma on lähetellyt kyseisen sähköpostiosoitteen nimissä roskaa ja sen takia jotkut suodattimet luokittelevat viestin herkemmin roskaksi.

Itselläni on sekä gmail että muut käyttämäni sähköpostit (aikanaan muunmuassa myös mbnet ja kolumbus) toimineet pääsääntöisesti moitteettomasti. Oikeastaan ainoastaan firman sähköpostin kanssa on ollut ongelmia kun välillä toisessa firmassa olevalle MS Exchange -tilille ei meinannut millään mennä viestit läpi mutta siinä oli joku ongelma jomman kumman pään exchangen konfiguraatiossa.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 204
Joo varhmaan jotain pisteytystä tuossa tapahtuu, mutta se kaikkein olleellisin jätetään tekemätä eikä laiteta sitä ohittamaan muita koodarin keksimiä tapoja luokitella viestejä. Eli ei anna vastata juuri gmailita saatuun viestiin. Eihän siinä ole mitään järkeä.

Se pääongelma on edelleen olemassa alla

Erityisen paljon ihmettelen, ettei ole tehty helpoksi gmailin käyttäjälle kertoa Gmailille, että haluaa viestit tietyistä sähköpostiosoitteista. Onko se edes mahdollista?
En siis vieläkään tiedä miten se tehdään, jotta voisin sen kertoa eteenpäin viestieni vastaanottajille, joita on siis heidän toimestaan pyydetty.
 
Liittynyt
01.02.2019
Viestejä
368
Mistä minä tuon löydän, kun minulla ei ole roskapostiin menneitä viestejä vain gmailin palautusviesti, ettei lähetä sitä vastaanottajalle, sori mä oon tässä aika ulalla.
Avaa esim. se sun puolison gmail. Paras olisi jos löytyisi vielä joku roskapostiin mennyt ongelmapostilaatikosta tullut viesti, mutta eiköhän headerit ole suunnilleen samat jos olet käyttänyt aina vain yhtä tietokonetta ja yhtä sähköpostiohjelmaa. Lähettäjätietojen kohdalla oikeassa laidassa on kolme pistettä (More/Lisää) ja sieltä löytyy sitten se Show original/Näytä kokonaan. Tuskin vika on näin yksinkertainen tai pelkästään näistä johtuvaa, mutta tarkista nyt noi niin saadaan jotain konkreettista.

Erityisen paljon ihmettelen, ettei ole tehty helpoksi gmailin käyttäjälle kertoa Gmailille, että haluaa viestit tietyistä sähköpostiosoitteista. Onko se edes mahdollista?
En siis vieläkään tiedä miten se tehdään, jotta voisin sen kertoa eteenpäin viestieni vastaanottajille, joita on siis heidän toimestaan pyydetty.
Ei siinä oikein ole järkeä että käyttäjän pitäisi lisätä kaikki potentiaaliset lähettäjät haluttujen lähettäjien joukkoon. Tavallisessa sähköpostissa ei ole mitään järjestelmää millä vastaanottaja voisi varmistautua lähettäjän henkilöllisyydestä. Tämän takia on mielekästä olettaa kaikki sisääntulevat viestit enemmän tai vähemmän epäilyttäviksi ennen kuin toisin todistetaan. Määrittelemällä jonkun osoitteen luotetuksi käyttäjä on ongelmissa jos joku vihamielinen taho rupeaa lähettelemään viestejä tämän luotetun osoitteen nimissä. Parempi sopia käytännöt millä lähettäjän tarkoitusperiä voidaan arvioida kuin lähteä tekemään luottolistoja. Jos viesti jää tuohon ensimmäiseen portinvartijaan (nuo viestit mitkä sulle tulee takaisin bumerangina), niin en usko että loppukäyttäjällä on mitään mahdollisuutta vaikuttaa niiden hyväksyttävyyteen. Jos viesti jatkaa seuraavaan tarkistukseen eli jakoon postilaatikon ja roskapostikansion välillä, niin siihen voidaan kohdistaa pakottamistoimenpiteitä jotka edellä sulle neuvottiin. Ensimmäinen tarkistustaso on sen verran karkea että aika perustuvanlaatuisia ongelmia viestissä pitää olla että siihen matka tyssää.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 204
Avaa esim. se sun puolison gmail. Paras olisi jos löytyisi vielä joku roskapostiin mennyt ongelmapostilaatikosta tullut viesti, mutta eiköhän headerit ole suunnilleen samat jos olet käyttänyt aina vain yhtä tietokonetta ja yhtä sähköpostiohjelmaa. Lähettäjätietojen kohdalla oikeassa laidassa on kolme pistettä (More/Lisää) ja sieltä löytyy sitten se Show original/Näytä kokonaan. Tuskin vika on näin yksinkertainen tai pelkästään näistä johtuvaa, mutta tarkista nyt noi niin saadaan jotain konkreettista.
Joo yritän tehdä ton kun pääsen puolisoni kanssa sen tekemään
Ei siinä oikein ole järkeä että käyttäjän pitäisi lisätä kaikki potentiaaliset lähettäjät haluttujen lähettäjien joukkoon. Tavallisessa sähköpostissa ei ole mitään järjestelmää millä vastaanottaja voisi varmistautua lähettäjän henkilöllisyydestä. Tämän takia on mielekästä olettaa kaikki sisääntulevat viestit enemmän tai vähemmän epäilyttäviksi ennen kuin toisin todistetaan. Määrittelemällä jonkun osoitteen luotetuksi käyttäjä on ongelmissa jos joku vihamielinen taho rupeaa lähettelemään viestejä tämän luotetun osoitteen nimissä. Parempi sopia käytännöt millä lähettäjän tarkoitusperiä voidaan arvioida kuin lähteä tekemään luottolistoja. Jos viesti jää tuohon ensimmäiseen portinvartijaan (nuo viestit mitkä sulle tulee takaisin bumerangina), niin en usko että loppukäyttäjällä on mitään mahdollisuutta vaikuttaa niiden hyväksyttävyyteen. Jos viesti jatkaa seuraavaan tarkistukseen eli jakoon postilaatikon ja roskapostikansion välillä, niin siihen voidaan kohdistaa pakottamistoimenpiteitä jotka edellä sulle neuvottiin. Ensimmäinen tarkistustaso on sen verran karkea että aika perustuvanlaatuisia ongelmia viestissä pitää olla että siihen matka tyssää.
Joo ymmärrän, ettei kaikkia voi/ole järkevää laittaa itse. Mutta pitäähän sitä itse voida päättää haluaako viestit vai, toki pitää olla se estämisen mahdollisuuskin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Vika ei edelleenkään ole Gmailissa, vaan niissä aloittajan postiohjelman asetuksissa, tai tämän käyttämässä postijärjestelmässä. Ei se muutu siitä miksikään yrittämällä selittää itselleen, kuinka Gmailin pitäisi toimia paremmin tai tehdä sitä tätä tai tuota.

Minä en jaksa tätä enempää selittää, kun ei asiaa selvästikään haluta ymmärtää, eikä minun rautalangan paksuus selvästikään riitä. Hyvää joulua.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 204
Vika ei edelleenkään ole Gmailissa, vaan niissä aloittajan postiohjelman asetuksissa, tai tämän käyttämässä postijärjestelmässä. Ei se muutu siitä miksikään yrittämällä selittää itselleen, kuinka Gmailin pitäisi toimia paremmin tai tehdä sitä tätä tai tuota.

Minä en jaksa tätä enempää selittää, kun ei asiaa selvästikään haluta ymmärtää, eikä minun rautalangan paksuus selvästikään riitä. Hyvää joulua.
Kyllä minä ymmärsin, Gmail tekee mitä sen koodaajat haluaa, eikä siihen minun mielipiteet vaikuta.

Edelleen kaipaisin sitä tietoa, miten käyttäjä voi kertoa Gmailille, että haluaa ottaa vastaan tietystä osoitteesta
tulevat sähköpostiviestit ilman Gmailin roskapostisuodatusta. Jos tämä on mahdollista.

Minäkin toivotan Sinulle ja kaikille muillekin Hyvää Joulua. Toki täällä käyn joulunakin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Kyllä minä ymmärsin, Gmail tekee mitä sen koodaajat haluaa, eikä siihen minun mielipiteet vaikuta.

Edelleen kaipaisin sitä tietoa, miten käyttäjä voi kertoa Gmailille, että haluaa ottaa vastaan tietystä osoitteesta
tulevat sähköpostiviestit ilman Gmailin roskapostisuodatusta. Jos tämä on mahdollista.
Tämä on sinulle jo kerrottu kuvallisten ohjeiden kanssa. Tuossa sinun ongelmassa ei vaan vaikuta olevan kyse siitä.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 204
Tämä on sinulle jo kerrottu kuvallisten ohjeiden kanssa. Tuossa sinun ongelmassa ei vaan vaikuta olevan kyse siitä.
Niin tosiaan kiitokset ohjeistasi, mutta ne eivät mielestäni anna? ohjetta siihen. Miten sen voi tehdä, jos se lähettäjä ei saa viestiään edes vastaanottajan roskapostiin, kuten tapauksessani nyt on kyse.
Niissähän piti valita se lähettäjän (eli minun) viesti, jota hänellä ei vielä ole.
(Ohjeet eteenpäin pitää olla ihan rautalanka tasoa, koska on kyse vanhemmasta henkilöstä, joka aivan kädetön tietokoneiden kanssa, yksikin kertomatta jätetty asia/toimenpide on iso ongelma, puolisoni gmail ei ole vielä käytettävissäni)
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Niin tosiaan kiitokset ohjeistasi, mutta ne eivät mielestäni anna? ohjetta siihen. Miten sen voi tehdä, jos se lähettäjä ei saa viestiään edes vastaanottajan roskapostiin, kuten tapauksessani nyt on kyse.
Se ohje oli tilanteeseen, jossa lähettämäsi viesti ohjautuu vastaanottajalla roskapostitunnistuksen vuoksi roskapostikansioon. Myöhemmin selvisi, että sinun tilanteessasi on kyse eri ongelmasta, eikä se ohje siksi auta. Ota yhteyttä palveluntarjoajaasi.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 204
Se ohje oli tilanteeseen, jossa lähettämäsi viesti ohjautuu vastaanottajalla roskapostitunnistuksen vuoksi roskapostikansioon. Myöhemmin selvisi, että sinun tilanteessasi on kyse eri ongelmasta, eikä se ohje siksi auta. Ota yhteyttä palveluntarjoajaasi.
Joo olen ja pitkä aika sitten ottanut yhteyttä palveluntarjoamaani, laittoitoivat viestin, että tutkivat asiaa.
Kun mitään ei ole kuullunut oletan, että eivät ole mitään ongelmaa löytäneet, joten täytyy yrittää selvitellä enemmän itse. Joten kiitollinen kaikesta avusta.

Kokeilin laittaa pitemmän viestin ja videon. (osa viesteistäni on alle 50Mt videoita)
Vastauksena oli alla oleellinen eli tulkitsi nopeasti roskapostiksi.
"Content-Type: multipart/mixed;
boundary="=_******...."
X-Exim-DSN-Information: Due to administrative limits only headers are returned"

Se mikä tossa on HYVÄ TIETÄÄ ETTÄ GMAIL VIE VIDEOSI, jos tulkitsee viestisi roskapostiksi
=> ei kannata tuhota videotaan ennenkuin tiedät vastaanottajan saaneen sen.

Tossa ollee yksi syy Gmailille tulkita roskapostittajaksi, koska käyttäjäthän katsovat videon (mah. tallentavat) ja tuhoavat sen, jottei Gmailin tallennustila lopu. Muutaman kerran ole kokeillut postittaa huonolla tuloksella
tuon palveluntarjoamani "tutkimusviikkojen" aikana.
=> Gmaili tulkitsenee "selvä roskapostittajan tää on kun ei kerrasta usko" Pelkän tekstiviestin laittokaan ei auta.

Mutta edelleen se pääongelma on: (koska ne viestit menee Gmailille perille, palauttaa ainakin lyhyen viestin sisällön sanatarkasti, mutta ei palauta videoita).

Miten käyttäjä voi kertoa Gmailille, että haluaa ottaa vastaan tietystä osoitteesta tulevat sähköpostiviestit ilman Gmailin roskapostisuodatusta sekä ennen kun on saanut yhtään viestiä ko. osoitteesta? Jos tämä on mahdollista, kuten oletan.
 
Liittynyt
01.02.2019
Viestejä
368
Gmailissa liitteiden maksimikoko on 25 megaa ja niinhän se tuossa sanoo että yli on menty. Vai onko tuo virheilmoitus merkki jo lähettävän palvelimen rajoista? Gmail tuskin Eximiä käyttää..

Laske ihan huviksesi tästä ketjusta kuinka moni nimimerkki on todennut ettei vastaanottaja voi tehdä mitään jos _kaikki_ viestit tosiaan jäävät jo ensimmäiseen tarkistukseen. Kaikki muut paitsi sinä itse?
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 204
Gmailissa liitteiden maksimikoko on 25 megaa ja niinhän se tuossa sanoo että yli on menty. Vai onko tuo virheilmoitus merkki jo lähettävän palvelimen rajoista? Gmail tuskin Eximiä käyttää..
Milloin tuo on taas pienenetty? Se oli vuosia sitten 25, mutta olen ainakin n. 2-vuotta voinut lähettää (minun palveluntarjoajalla ei ole toi raja noin pieni) alle 50Mt videon Gmailin kautta. Eli nyt sen pitäisi ymmärtääkseni olla niin, että Gmailin kautta voi vastaanottaa alle 50Mt videoita, mutta ei itse lähettää kuin 25Mt videoita.
Katselin, että olen alkuvuodesta ainakin laittanut muutamaan eri Gmail osoitteeseen 25-50Mt välissä olevia videoita ja saanut niistä vastaanottajalta kiitosviestin.
Laske ihan huviksesi tästä ketjusta kuinka moni nimimerkki on todennut ettei vastaanottaja voi tehdä mitään jos _kaikki_ viestit tosiaan jäävät jo ensimmäiseen tarkistukseen. Kaikki muut paitsi sinä itse?
Kukaan ei ole sanonut (ellet nyt sitä epäsuorasti tarkoita että tiedät ettei se ole mahdollista), ettei Gmailissa voi kertoa/määrätä etukäteen, että haluaa tietystä sähköpostiosoitteesta tulevat viestit itselleen, ilman roskapostisuodatusta. Sitä tietoa siis kaipaan.
(Tarkistan, mikäli mahdollista, kyllä vielä noi SPF:... yms jutut kunhan pääsen puolisoni emailiin. Jos niissä on ongelmia => voin kertoa sen palvelun tarjoalleni, muutenhan asiat ovat heidän mielestään kunnossa, kun ei asiaan ole palattu, sekä olen heille laitetun viestin jälkeen ainakin kerran saanut viestin menemään puolisoni Gmailiin)
 
Viimeksi muokattu:

root

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 319
Miten käyttäjä voi kertoa Gmailille, että haluaa ottaa vastaan tietystä osoitteesta tulevat sähköpostiviestit ilman Gmailin roskapostisuodatusta sekä ennen kun on saanut yhtään viestiä ko. osoitteesta? Jos tämä on mahdollista, kuten oletan.
Skrollasin ketjua enkä huomannut, onko tämä jo mainittu. Mutta mitä itse teen ensimmäisenä, on lisätä tuntemani lähettäjän sähköpostiosoite osoitekirjaan. Tässä tapauksessa siis Gmailin/Googlen kontaktilistaan, näin oletan. Itse en ole vielä törmännyt palveluun, missä osoitekirjaan lisätyltä lähettäjältä tulevat viestit laitetaan roskapostikansioon.

Toki jos se ongelma on sen tasoinen, että tulevat viestit blokataan jo jossain vaiheessa ennen mitään viestin kenttien tulkintaa, silloin mikään asetus Gmail-käyttäjän osalta ei auta.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Milloin tuo on taas pienenetty? Se oli vuosia sitten 25, mutta olen ainakin n. 2-vuotta voinut lähettää (minun palveluntarjoajalla ei ole toi raja noin pieni) alle 50Mt videon Gmailin kautta. Eli nyt sen pitäisi ymmärtääkseni olla niin, että Gmailin kautta voi vastaanottaa alle 50Mt videoita, mutta ei itse lähettää kuin 25Mt videoita.
Katselin, että olen alkuvuodesta ainakin laittanut muutamaan eri Gmail osoitteeseen 25-50Mt välissä olevia videoita ja saanut niistä vastaanottajalta kiitosviestin.
Taas kerran sinun pitää ymmärtää, että vastaanottaminen ja lähettäminen ovat eri asioita ja niitä koskevat eri järjestelmissä eri toimintamallit ja rajoitukset.

Gmailista lähetettäessä liitetiedostojen maksimikoko on ollut 25MB niin kauan kuin muistan. Jos viestin liitietiedosto on Gmailista lähetettäessä suurempi, lisää Gmail automaattisesti viestiin liitteen sijasta Google Drive -linkin. Viestejä Gmailin suuntaan lähetettäessä raja sen sijaan on ollut vuodesta 2017 lähtien 50MB.


1640433650598.png




Kukaan ei ole sanonut, ettei Gmailissa voi kertoa/määrätä etukäteen, että haluaa tietystä sähköpostiosoitteesta tulevat viestit itselleen, ilman roskapostisuodatusta. Sitä tietoa siis kaipaan.
On tämä sinulle sanottu jo vaikka kuinka monta kertaa ohjeiden kanssa. Saapuvien viestien roskapostisuodatuksen voit Gmailissa kyllä ohittaa, mutta sitä et voi tehdä, että määrittelet vastaanottavassa päässä, että "älä välitä mistään lähettäjän postijärjestelmässä tai välityksen aikana tapahtuvista virheistä". Sellainen ei yksinkertaisesti ole mahdollista missään postijärjestelmässä, kun ei se vastaanottava järjestelmä voi vaikuttaa kuin itseensä.

(Tarkistan, mikäli mahdollista, kyllä vielä noi SPF:... yms jutut kunhan pääsen puolisoni emailiin. Jos niissä on ongelmia => voin kertoa sen palvelun tarjoalleni, muutenhan asiat ovat heidän mielestään kunnossa, kun ei asiaan ole palattu, sekä olen heille laitetun viestin jälkeen ainakin kerran saanut viestin menemään puolisoni Gmailiin)
Jos "keskustelu" on edennyt samalla jääräpäisellä mallilla kuin täällä, niin en yhtään ihmettele vastaamattomuutta. :D

Se mikä tossa on HYVÄ TIETÄÄ ETTÄ GMAIL VIE VIDEOSI, jos tulkitsee viestisi roskapostiksi
Mitä ihmettä täällä tapahtuu? "Gmail vie videosi"!? Voi herranen aika sentään tätä menoa. :facepalm:
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 204
Gmailin videoliitteen maksimikoko on 25 MB ja sitä et voi muuttaa millään Gmailin asetuksella tai lähettäjän merkitsemisellä.

Tuossa yllä kerrotaan tosta 50Mt vastaanotosta (ja olen siis aiemmin saanut laitettua), mutta tosiaan enää en Gmailista tuota löytänyt
ja laittamani liite vidoa oli 25,1Mt, pitänee tuokin testata. Pienemmällä
Tosin ei mene muutaman kt tekstiviestikään perille.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 204
Taas kerran sinun pitää ymmärtää, että vastaanottaminen ja lähettäminen ovat eri asioita ja niitä koskevat eri järjestelmissä eri toimintamallit ja rajoitukset.

Gmailista lähetettäessä liitetiedostojen maksimikoko on ollut 25MB niin kauan kuin muistan. Jos viestin liitietiedosto on Gmailista lähetettäessä suurempi, lisää Gmail automaattisesti viestiin liitteen sijasta Google Drive -linkin. Viestejä Gmailin suuntaan lähetettäessä raja sen sijaan on ollut vuodesta 2017 lähtien 50MB.







On tämä sinulle sanottu jo vaikka kuinka monta kertaa ohjeiden kanssa. Saapuvien viestien roskapostisuodatuksen voit Gmailissa kyllä ohittaa, mutta sitä et voi tehdä, että määrittelet vastaanottavassa päässä, että "älä välitä mistään lähettäjän postijärjestelmässä tai välityksen aikana tapahtuvista virheistä". Sellainen ei yksinkertaisesti ole mahdollista missään postijärjestelmässä, kun ei se vastaanottava järjestelmä voi vaikuttaa kuin itseensä.
Jos "keskustelu" on edennyt samalla jääräpäisellä mallilla kuin täällä, niin en yhtään ihmettele vastaamattomuutta. :D


Mitä ihmettä täällä tapahtuu? "Gmail vie videosi"!? Voi herranen aika sentään tätä menoa. :facepalm:
Täällä välillä väitetään asioita, jotka eivät pidä paikkaansa. Kuten tuo 50Mt rajakin, siis aivan sata varmasti olen yli 25mt vidoita pystynyt Gmailin kautta laittamaan. Joten jos nyt vaan lähtisit siitä, että kerron niinkuin asiat kohdallani ovat ja käyttyisit sen mukaan, mielellään kohteliaasti.

Ja tosiaan näytti hetken siltä, että video meni perille, mutta se ei mennytkään ja jos siinä välissä tuhoat videon se on mennyt. Sitten tosta vielä näkee, että viestin sisältökin automaattisesti "luetaan" koska se palautuu oikeana tekstinä.

Aivan takuulla osaan keskustella asiallisesti ja jätän tässäkin jotain miellessäni olevaa sanomatta.
Edit:korjattu kirjoitusvirheitä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.02.2019
Viestejä
368
Skrollasin ketjua enkä huomannut, onko tämä jo mainittu. Mutta mitä itse teen ensimmäisenä, on lisätä tuntemani lähettäjän sähköpostiosoite osoitekirjaan. Tässä tapauksessa siis Gmailin/Googlen kontaktilistaan, näin oletan. Itse en ole vielä törmännyt palveluun, missä osoitekirjaan lisätyltä lähettäjältä tulevat viestit laitetaan roskapostikansioon.
Kyllä mulla joskus meni parin tärkeimmän kaverin viestit (käyttävät ihan Telian ja Elisan posteja) suoraan roskapostiin vaikka olivat 100 % varmuudella gmailin osoitekirjassa. Jotenkin on jäänyt mielikuva että tätä tapahtui niin mun oman domainin kautta gmailiin välitetyille viesteille kuin suoraan sinne laitettuilla. Aktiivisesti kävin niitä merkkaamassa ei-roskapostiksi, mutta ei filtteri ainakaan parissa vuodessa mitään oppinut. Noissa mun oman domainin (joko oma palvelin tai sitten GSuite) kautta välitetyissä viestissä näytti olevan "vikana" SPF neutral-status. Nyt vuoden ajan mulla on ollut käytössä Sender Rewriting Scheme noille välitykseen meneville viesteille ja kaikki gmail-ongelmat ovat poistuneet.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Täällä välillä väitetään asioita, jotka eivät pidä paikkaansa. Kuten tuo 50Mt rajakin, siis aivan sata varmasti olen yli 25mt vidoita pystynyt Gmailin kautta laittamaan. Joten jos nyt vaan lähtisit siitä, että kerron niinkuin asiat kohdallani ovat ja käyttyityisit sen mukaan, mielellään kohteliaasti.
Kukaan muu täällä ei ole väittänyt asioita, jotka eivät pidä paikkaansa kuin sinä. Ymmärrän että tekee mieli kiukutella kun ei ymmärrä asiaa, mutta luulisi aikuisen ihmisen ymmärtävän edes puhetta ja ohjeita, mutta kun ei.

Aktiivisesti kävin niitä merkkaamassa ei-roskapostiksi, mutta ei filtteri ainakaan parissa vuodessa mitään oppinut.
Ei se oppiminen huomioi yhden käyttäjän tekemisiä käytännössä millään tasolla. Oppiminen tapahtuu vasta vähitellen kun tuhannet, tai sadat tuhannet käyttäjät tekevät samoja toimenpiteitä. Jos nämä tuhannet käyttäjät ovat merkinneet jonkin domainin/osoitteen/viestin roskapostiksi ja Gmail alkaa sen vuoksi tekemään niille suodatustoimia, vaaditaan vastaava toimenpide toiseen suuntaan yhtä monelta käyttäjältä, jotta tilanne korjaantuu. Googlen käyttämiä algoritmeja ei voi tietenkään kukaan ulkopuolinen tietää, mutta tämä kärjistettynä esimerkkinä kuitenkin. Sitten pitää vielä huomioida, että lähettäjän postipalvelin on voinut päätyä jollekin kolmannen osapuolen roskapostilistalle.

Tuossa aloittajan tapauksessa virhe on kuitenkin ollut 550-5.7.1, jonka perusteella veikkaan että lähettävä postipalvelin on väärinkäytösten vuoksi mustalla listalla. Sitä ei voi ohittaa Gmailin asetuksista käyttäjän toimesta mitenkään.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 204
Kukaan muu täällä ei ole väittänyt asioita, jotka eivät pidä paikkaansa kuin sinä. Ymmärrän että tekee mieli kiukutella kun ei ymmärrä asiaa, mutta luulisi aikuisen ihmisen ymmärtävän edes puhetta ja ohjeita, mutta kun ei.
Juuri äsken annoit ymmärtää, ettei Gmailin kautta ole voinut laittaa yli 25MB videoita, etkä halunnut uskoa että kirjoitan mitä olen oikeasti kokenut. Joten se siitä kiukuttelusta. Edit: luin viestisi väärin, pahoitteluni.
Ei se oppiminen huomioi yhden käyttäjän tekemisiä käytännössä millään tasolla. Oppiminen tapahtuu vasta vähitellen kun tuhannet, tai sadat tuhannet käyttäjät tekevät samoja toimenpiteitä. Jos nämä tuhannet käyttäjät ovat merkinneet jonkin domainin/osoitteen/viestin roskapostiksi ja Gmail alkaa sen vuoksi tekemään niille suodatustoimia, vaaditaan vastaava toimenpide toiseen suuntaan yhtä monelta käyttäjältä, jotta tilanne korjaantuu. Googlen käyttämiä algoritmeja ei voi tietenkään kukaan ulkopuolinen tietää, mutta tämä kärjistettynä esimerkkinä kuitenkin. Sitten pitää vielä huomioida, että lähettäjän postipalvelin on voinut päätyä jollekin kolmannen osapuolen roskapostilistalle.
Kaikki on tietenkin mahdollista, mutta toi minun käyttämäni on niin iso, että luulis muidenkin asiasta netissä kirjoittavan. Sitten Gmailin ohjeissa? jossain muistan lukeneeni, että kannattaa kokeilla kirjoittaa viestejä eri
tavalla, eli tavallaan "kouluttaa" roskapostisuodatinta
Tuossa aloittajan tapauksessa virhe on kuitenkin ollut 550-5.7.1, jonka perusteella veikkaan että lähettävä postipalvelin on väärinkäytösten vuoksi mustalla listalla. Sitä ei voi ohittaa Gmailin asetuksista käyttäjän toimesta mitenkään.
Noin minäkin ton ymmärsin, mutta luulis tosiaan, että muutkin kuin minä asiasta valittaisivat ja se ei olisi hyvä asia heidän bisneksensä kannalta, mutta eihän toikaan ihan mahdoton ole, mutta kun kuitenkin sain puolisolleni 2-3 viestiä menemään tässä kuussa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Juuri äsken annoit ymmärtää, ettei Gmailin kautta ole voinut laittaa yli 25MB videoita, etkä halunnut uskoa että kirjoitan mitä olen oikeasti kokenut. Joten se siitä kiukuttelusta.
En tiedä mitä tuo sinun "Gmailin kautta" tarkoittaa, mutta raja on siis erilainen riippuen siitä mistä ja mihin viesti lähetetään. Lisäksi siinä oli mukana ihan Gmailin omat ohjesivut aiheesta, vai meinaatko että sinulla on erilaiset rajat kuin muulla maailmalla?
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 204
En tiedä mitä tuo sinun "Gmailin kautta" tarkoittaa, mutta raja on siis erilainen riippuen siitä mistä ja mihin viesti lähetetään. Lisäksi siinä oli mukana ihan Gmailin omat ohjesivut aiheesta, vai meinaatko että sinulla on erilaiset rajat kuin muulla maailmalla?
Tosiaan pahoitteluni en kerinnyt korjaamaan ennen viestiäsi (toki tein sen ennen tämän lukemista), mutta siis olen toiminut Gmailin ohjeiden mukaisesti.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 204
Kyllä mulla joskus meni parin tärkeimmän kaverin viestit (käyttävät ihan Telian ja Elisan posteja) suoraan roskapostiin vaikka olivat 100 % varmuudella gmailin osoitekirjassa. Jotenkin on jäänyt mielikuva että tätä tapahtui niin mun oman domainin kautta gmailiin välitetyille viesteille kuin suoraan sinne laitettuilla. Aktiivisesti kävin niitä merkkaamassa ei-roskapostiksi, mutta ei filtteri ainakaan parissa vuodessa mitään oppinut. Noissa mun oman domainin (joko oma palvelin tai sitten GSuite) kautta välitetyissä viestissä näytti olevan "vikana" SPF neutral-status. Nyt vuoden ajan mulla on ollut käytössä Sender Rewriting Scheme noille välitykseen meneville viesteille ja kaikki gmail-ongelmat ovat poistuneet.
Joo minulla on kyllä käynyt mielessä, että olisko tässä halua kouluttaa Gmailin toimesta noita muita yhteensopiviksi Gmailin "järjestelmän" kanssa. Verkkopuolesta en juurikaan mitään ymmärrä.
Mitäs tuo SPF tekee?
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 204
Skrollasin ketjua enkä huomannut, onko tämä jo mainittu. Mutta mitä itse teen ensimmäisenä, on lisätä tuntemani lähettäjän sähköpostiosoite osoitekirjaan. Tässä tapauksessa siis Gmailin/Googlen kontaktilistaan, näin oletan. Itse en ole vielä törmännyt palveluun, missä osoitekirjaan lisätyltä lähettäjältä tulevat viestit laitetaan roskapostikansioon.

Toki jos se ongelma on sen tasoinen, että tulevat viestit blokataan jo jossain vaiheessa ennen mitään viestin kenttien tulkintaa, silloin mikään asetus Gmail-käyttäjän osalta ei auta.
JOS tarkoitit että sinun Gmailisi sähköpostiosoite osoitekirjaan.
Mitenkä tuo tehdään Gmailissa, tuo on se ehkä viimein "oljenkorsi" (tai ainakin hyvin lähellä sitä) jota tavallaan olen viimeiset viestit kysellyt.
Itse siis uskon, että viestit kyllä luetaan se on sitten koodista kiinni aukaiseeko toi sen roskapostisuodatuksen "lukon". Jos ei niin vaihtoehdot on aika vähissä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Joo minulla on kyllä käynyt mielessä, että olisko tässä halua kouluttaa Gmailin toimesta noita muita yhteensopiviksi Gmailin "järjestelmän" kanssa.
Ei ole.

Verkkopuolesta en juurikaan mitään ymmärrä.
Mitäs tuo SPF tekee?
Se on yksi roskapostisuodatuksessa käytetyistä menetelmistä, jonka avulla vastaanottava postipalvelin voi tarkistaa, että onko saapuva viesti lähetetty sieltä domainista mistä se väittää tulleensa (tai tarkemmin vielä, että onko lähettävällä postipalvelimella lupa lähettää viestejä käytetyn domainin puolesta).

 

root

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 319
JOS tarkoitit että sinun Gmailisi sähköpostiosoite osoitekirjaan.
Mitenkä tuo tehdään Gmailissa, tuo on se ehkä viimein "oljenkorsi" (tai ainakin hyvin lähellä sitä) jota tavallaan olen viimeiset viestit kysellyt.
Itse siis uskon, että viestit kyllä luetaan se on sitten koodista kiinni aukaiseeko toi sen roskapostisuodatuksen "lukon". Jos ei niin vaihtoehdot on aika vähissä.
En juurikaan käytä Gmailia, mutta tili minulla on. Jos avaa Gmailin tietokoneen selaimessa, ikkunan oikeassa reunassa on pystysuoraan rivi kuvakkeita kuten kalenteri ja yhteystiedot. Jälkimmäistä klikkaamalla sain esiin listan yhteystiedoista, sekä ikonin josta yhteystiedot avautuivat omaan selainikkunaan. Siinä uudessa ikkunassa sitten oli nappi, josta voi lisätä uuden yhteystiedon.

Mobiililaitteista Android-laite käyttänee Gmailissa Google-tilin osoitekirjaa, jonne ihmisiä voi lisätä puhelimen kontaktisovelluksella. Applen laitteista en osaa sanoa.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 204
En juurikaan käytä Gmailia, mutta tili minulla on. Jos avaa Gmailin tietokoneen selaimessa, ikkunan oikeassa reunassa on pystysuoraan rivi kuvakkeita kuten kalenteri ja yhteystiedot. Jälkimmäistä klikkaamalla sain esiin listan yhteystiedoista, sekä ikonin josta yhteystiedot avautuivat omaan selainikkunaan. Siinä uudessa ikkunassa sitten oli nappi, josta voi lisätä uuden yhteystiedon.
Kiitos, täytyy tuotakin kokeilla, googlehan osaa halutessaan meidät saman perheen henkilöt linkittää, joten tosta tuskin on isompaa lisähaittaa.
 

jad

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 223
Onko kenellekään kokemusta Googlen Postmaster Toolsin käytöstä? Olen rekisteröinyt omat domainini ihan ok, mutta ikinä tänne ei ole tullut dataa: Postmaster Tools. Tuolta pitäisi kait periaatteessa saada statistiikkaa roskaposteista ja ehkäpä jopa syistä miksi viestit ovat sinne päätyneet.
On kokemusta. Hyödytön palvelu harrastedomainien kohdalla. Vaatii, että domainistasi lähetetään satoja sähköposteja päivittäin Googlen palvelimille, jotta tuo alkaa näyttämään mitään tilastoja.

Our system has detected that this message is
550-5.7.1 likely unsolicited mail. To reduce the amount of spam sent to Gmail,
550-5.7.1 this message has been blocked. Please visit
550-5.7.1 Why has Gmail blocked my messages? - Gmail Help
550 5.7.1 for more information. o23si4665892ljh.211 - gsmtp
Tuossa aloittajan tapauksessa virhe on kuitenkin ollut 550-5.7.1, jonka perusteella veikkaan että lähettävä postipalvelin on väärinkäytösten vuoksi mustalla listalla. Sitä ei voi ohittaa Gmailin asetuksista käyttäjän toimesta mitenkään.
En nyt 100% varmaksi mene vannomaan, mutta muistaisin, että google ihan rehellisesti kertoo lähettäjän palvelimen olevan mustalla listalla tuossa virheilmoituksessa jos näin on. Kuten tuossa vireheilmoituksessa sanotaan: "likely unsolicited mail" sähköposti on blokattu lähettäjädomainin DMARC policyn, sisällön tai lähettäjäpalvelimen huonon maineen takia. Tai kaikkien näiden yhteisvaikutuksesta.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 204
On kokemusta. Hyödytön palvelu harrastedomainien kohdalla. Vaatii, että domainistasi lähetetään satoja sähköposteja päivittäin Googlen palvelimille, jotta tuo alkaa näyttämään mitään tilastoja.



En nyt 100% varmaksi mene vannomaan, mutta muistaisin, että google ihan rehellisesti kertoo lähettäjän palvelimen olevan mustalla listalla tuossa virheilmoituksessa jos näin on. Kuten tuossa vireheilmoituksessa sanotaan: "likely unsolicited mail" sähköposti on blokattu lähettäjädomainin DMARC policyn, sisällön tai lähettäjäpalvelimen huonon maineen takia. Tai kaikkien näiden yhteisvaikutuksesta.
Näin minäkin oletan, en näe mitään syytä pimittää tietoa/ syytä. eli kerrottaisiin suoremmin jos syy olisi "lähettäjäpalvelimen" Toi saamani viestihän on ainakin suunnilleen Suomeksi käännettynä:

"Järjestelmämme on havainnut, että tämä viesti on
550-5.7.1 todennäköistä ei-toivottua postia. Voit vähentää Gmailiin lähetettävän roskapostin määrää
550-5.7.1 tämä viesti on estetty. Vierailethan..."
Ton linkin jälkeen onkin nettia-asioista ymmärtämättömänä lähes "sekaisin kuin seinäkello".

Näin ollen en ole palveluntarjoajaani turhilla? viesteillä kovistellut. Ehkä tässä vois taas tiedustella heidän neuvojaan.

Kerran aiemmin oli sama ongelma saman henkilön kanssa, mutta se korjaantui itsestään, liekkö osasyynä muihin gmail osoitteisiin siinä välissä onnistuneet lähetykset.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 204
Päivitetäänpä tilannetta. Ongelma on, vastoin oletuksiani, että email-palvelun tarjoajani on "syypää" ongelmaan, kerrottiin että ovat yrittäneet korjata ongelmaa. 1,5kk ? (mulla ekaongelmasta) ei vielä ole sen selvittämiseen riittänyt. Mikä tuollaisen korjaamisessa on noin vaikeaa?
Tarkemmin syytä ei ole kerrottu.
Surkuhupaisaa tässä on että tilaajille on tarjolla uudelleen 9/2019 ollut ohje : "Gmailin 25-käyttövinkkiä"
Toki toi email-palveluni ollee "alihankintana". Tässä voi kyllä ihan reilusti sanoa "Ennen oli paremmin".

Ei siis auttanut, vaikka vastaanottaja on ne Gmailille määrittänyt vietini "tärkeiksi". Enkä löytänyt noita SPF, DKIM jne. tietoja gmailista.
-Vaikuttaisi siltä ongelma on jossain roskapostisuodatukeeseen liittyvissä asioissa ehkäpä juuri em. SPF...

Jotain on kyllä myös pielessä roskapostisuodatuskoodissa, jos ei edes "pyydettäessä" voi suoraan gmailin kautta saamaansa viestiin vastata.
Eihän se nyt niin saisi olla, että ei välitetä vastausta, sen takia, että jotkut muut emailpalvelua käyttävät eivät toimi asiallisesti. Joo tiedän en mahda mitään.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Päivitetäänpä tilannetta. Ongelma on, vastoin oletuksiani, että email-palvelun tarjoajani on "syypää" ongelmaan, kerrottiin että ovat yrittäneet korjata ongelmaa. 1,5kk ? (mulla ekaongelmasta) ei vielä ole sen selvittämiseen riittänyt. Mikä tuollaisen korjaamisessa on noin vaikeaa?
Tarkemmin syytä ei ole kerrottu.
Surkuhupaisaa tässä on että tilaajille on tarjolla uudelleen 9/2019 ollut ohje : "Gmailin 25-käyttövinkkiä"
Toki toi email-palveluni ollee "alihankintana". Tässä voi kyllä ihan reilusti sanoa "Ennen oli paremmin".

Ei siis auttanut, vaikka vastaanottaja on ne Gmailille määrittänyt vietini "tärkeiksi". Enkä löytänyt noita SPF, DKIM jne. tietoja gmailista.
-Vaikuttaisi siltä ongelma on jossain roskapostisuodatukeeseen liittyvissä asioissa ehkäpä juuri em. SPF...

Jotain on kyllä myös pielessä roskapostisuodatuskoodissa, jos ei edes "pyydettäessä" voi suoraan gmailin kautta saamaansa viestiin vastata.
Eihän se nyt niin saisi olla, että ei välitetä vastausta, sen takia, että jotkut muut emailpalvelua käyttävät eivät toimi asiallisesti. Joo tiedän en mahda mitään.
Mitäs jos nyt vaan lakkaisit spekuloimasta, kun ei selvästikään ole mitään käsitystä miten sähköpostiprotokollat ja niiden roskapostisuodatus toimii. Todennäköinen vikapaikkakin kerrottiin sinulle jo aikoja sitten, mutta ei kelvannut ennen kuin sait nyhdettyä saman tiedon omalta operaattorilta. Nyt sitten siirryit spekuloimaan "roskapostisuodatuskoodin vikaa", vaikka tätäkin kokonaisauutta on yritetty taivutella sinulle vaikka millaisesta rautalangasta. Joo, ennen oli tosiaan paremmin, kun väki ei kuvitellut kaiken olevan niin yksinkertaista, että ne voi korjata esson baarin tiskillä tavan tallaajan osaamisella. :D

Sitä en osaa sanoa miksi eivät ole vikaa saaneet korjattua ja mistä siellä todellisuudessa on edes kyse, mutta veikkaan edelleen että lähettävä postipalvelin on päätynyt jatkuvan spammauksen vuoksi mustalle listalle. Sieltä ei niin vain poistutakaan. Suosittelen vaihtamaan johonkin järkevään palveluntarjoajaan, vaikka sitten Gmailiin itseensä. Nuo pikkupuljujen omat viritykset ovat pääsääntöisesti aikamoisia rimpuloita.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 186
Viestejä
4 214 968
Jäsenet
71 014
Uusin jäsen
Phaik

Hinta.fi

Ylös Bottom