Mitä kannattaisi vielä päivittää?

Liittynyt
04.12.2022
Viestejä
263
Elikkä koneella tällä hetkellä kyllä pyörii peli kuin peli, muttas silti tekisi mieli vähän vielä tuunata. Ajattelin vaihtaa nuo Ramit 2x32gb dominaattoreiksi nyt ainaki vai onko parempi 4x16gb?! . Ja koppa lähtee vaihtoon ja tilalle Hyte Y70. Sekä Aio:n tilalle Corsair iCUE LINK H150i LCD, 360mm. Onko muita ehdotuksia? Niin ja noi tuulettimet vois muuttaa kans reverse tuulettimiksi niin olisi vähän paremman näköset.

Gigabyte GeForce RTX 4090 Gaming OC
Ryzen 7 7800X3D
B650 Tomahawk wiffi
Samsung 980 Pro SSD 1 TB
RAM 32GB DDR5 Corsair Vengeance RGB 6000MHz
ST1200 PTS 1200W Silverstone
NZXT Kraken 360 RGB
NZXT H9 Elite

20240104_111016.jpg20240105_183633.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.08.2019
Viestejä
28
Unlucky, et mainitse ollenkaan tietokoneesi äänentoistosta. Itse suosittelen, että panostat siihen. Voin suositella Creative Sound Blaster AE-9 -äänikorttia. Kyseessä on todennäköisesti kokonaisuutena paras tähän mennessä valmistettu äänikortti. Creativen työntekijät myyvät sitä Pohjoismaisessa verkkokaupassaan (Nordic). En tiedä toista paikkaa, josta sitä voi Suomeen tilata. Itse suosittelen jotakin ilmajäähdytystä vesijäähdytyksen sijaan. Ei ole vesivahingon mahdollisuutta. Muuten vaikuttaa siltä, että sinulla on vain liian vähän tallennustilaa. Suosittelen ainakin toisen yhden teratavun kokoisen SSD-aseman ostoa. En valitettavasti tiedä, mikä niistä on hyvä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
930
Eikai tuossa varmaan mitään "järkevää" päivittämisen paikkaa ole, eli ei muuta kun oman mielen mukaan hipostelemaan. Custom-looppia varmaan vois ainaki harkita jos kerta melkein 400€ AIO on jo mietteissä, oheislaitteista sitten OLED-näyttöä ja aiemmin mainittua äänentoistoa paremmaksi.

Itse suosittelen jotakin ilmajäähdytystä vesijäähdytyksen sijaan. Ei ole vesivahingon mahdollisuutta.
Taitaa olla näillä AIO-jäähyillä vesivahingon mahdollisuus jotain promillen prosentteja, jos niinkään korkea :asif:
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 196
Ajattelin vaihtaa nuo Ramit 2x32gb dominaattoreiksi nyt ainaki vai onko parempi 4x16gb?!
2x32 on parempi, mutta sä tuskin tuota lisämuistia tarviit mihinkään, vai olikos sulla joku raskas videoedointi- tai mallinnusprojekti joka ehdottomasti tarvii sitä lisämuistia?
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 736
Pikaisesti katsottuna mustakin vähän oudon pieni levy, koneen muun tasoon nähden. Itse ostin halvan terasen jo kolme vuotta sitten, kasatessa tonnin konetta. Pari teraseen parempaan(välimuistilla) siirryin vissiin 2022.

Mun mielestä kustannustehokkain on tällä hetkellä ostaa vähintään 2 TB levyn, ja myydä pois tuo 1 TB levy. Ei mielellään uusia teran levyjä koska niissä ne "terat" maksaa enemmän, ja lopulta kuitenkin aina kaikki leyvt käy ahtaaksi. AAA pelit kai kaikki nykyään on vähintään sen 100 gigaa, näiden päivitysten takia helposti tarvii ainakin 30-50 gigaa löysää, monet jo 150 gigaa ja veikkaan että jokunen 200 gigan pelikin jo löytyy.

Yleensäkin aina näin, jokin tietty kokoluokka on SSD levyissä se halvin per TB, ja tämä on yleensä on hieman absoluuttista, sen hetken tarvetta isompi.

SSD:ssä isommat levyt ovat yleensä myös suorituskykyisempiä. Jolloin siis kapasiteettia lisätessä kannattaa ostaa aina isompi ja myy pois vanhemman. Pikaisesti katsottuna aloittajan nimenomaisella mallilla 1 TB ja 2 TB mallit ovat pitkälti yhtä nopeita. Isommissa levyissä on aina enemmän muistisoluja joista se suorituskyky ja kapasiteetti tulee, mutta pullonkaulana voi myös olla ohjainpiiri.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 172
Viestejä
4 214 456
Jäsenet
71 010
Uusin jäsen
vembula

Hinta.fi

Ylös Bottom