Mitä io-techit katsoo? Arvostele ja kommentoi viimeksi katsomiasi leffoja.

Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
Entiä onko vaan oma poliittinen maailmankatsomus vääristämässä objektiivistä katsomista, mutta löydän nykyään aika vahvoja "cuck"-vivahteita (eli maahanmuuttomyönteisyyttä, feminismiä, ihmisoikeuksien korostamista, maailmanparannusta jne.) vähän kaikista uusista Netflix-leffoista.

Katoin jonkun "Kuninkaan Viesti"-kostoleffan, eikä se musta päähenkilö mitään siinä mietityttänyt, mutta kun aivan jokainen valkoinen nainen oli väkinäisen lääpällään sen perään. Noh, aika meh leffa ylipäätään.

1922-Kingi filmatisointi oli ihan ok. Vähän ylitse korostettiin että "Olisit kuunnellut sitä naista" sen sijaan että olisi mies vaan oppinut omista virheistään.

litl Devil tjms. Paha Damien poika uusioperheessä ja ihan ok leffa. Vähän tuli taas "ei taas"-fiilikset kun päähenkilön sidekickinä on läski uusioperhe nainen eikun siis mies, koska naisesta eikun siis miehestä täytyy korostaa että tämä nainen mies on nimenomaan isä.

Sit aikaisemmin mainitsemani voimaannuttava naisen ohjaama dystopialeffa jonka nimen unohdin, olihan siinäkin teemana naisen asema miesten maailmassa ja valtioiden rajat.

No, vainoharhaisuutta tai ei, ei nää asiat mua saa leffaa vihaamaan ollenkaan, kunhan miettinyt että poliittinen trendi on ilmi Netflix-original leffoissakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 582
Jigsaw (2017) - IMDb

Tuntuu hassulta ajatella, että ensimmäisestä elokuvasta on jo reilut 13 vuotta. En voinut vastustaa kiusausta katsoa tätä, vaikka arvasin jo etukäteen, että kantava motiivi jatkaa puhkikulutettua kauhusarjaa selkeästi on raha sen sijaan, että elokuvalla tavoiteltaisiin uusia faneja tuomalla pitkäikäinen sarja vielä kerran ajan tasalle. Lyhyesti sanottuna, tässä uusimmassa ei nähdä mitään Saw-sarjan kantavia teemoja eikä se tuo mitään olennaista tarinaan.

Epäilen hyvin vahvasti, että ne nuorukaiset, jotka leffan katsovat, eivät välttämättä oikein ymmärrä, että kyseistä leffaa edeltää seitsemän (7) aiempaa teosta ja siten tarina voi olla käsittämättömän vaikea hahmottaa ja varsinkin loppuratkaisu viimeistään jättää kylmäksi. Kokonaisuudessaan raina ei suoraan puhuttele ketään ja oikeastaan jääkin hutilaukaukseksi vanhojen ja uusien fanien väliin. Visuaalisestihan Jigsaw on ERITTÄIN kuvankaunis ja puuteroitu teos verrattuna aiempien elokuvien karuun ja rumaan ympäristöön. En muista ääniraidalla kuulleeni sarjan tunnuskappaletta. Ehkä se siellä jossain välissä oli, en tiedä.

Sen pituinen se saaga, toivottavasti :kahvi:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
147
Entiä onko vaan oma poliittinen maailmankatsomus vääristämässä objektiivistä katsomista, mutta löydän nykyään aika vahvoja "cuck"-vivahteita (eli maahanmuuttomyönteisyyttä, feminismiä, ihmisoikeuksien korostamista, maailmanparannusta jne.) vähän kaikista uusista Netflix-leffoista.
En kyllä muuten jaksa kiinnittää tälläisiin huomiota, mutta nyt kun satuit mainitsemaan niin just katselin HBO:lta Supergirlin pilottia. Heti ekan kymmenen minuutin aikana valkoisen miehen treffikutsu torjuttu päähenkilön toimesta ja minuutti tämän jälkeen ihastuminen mustaan mieheen.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 106
Grimsby (2016) - IMDb

Sacha Baron Cohenin komedia tuli eilen vahtailtua kun ilmestyi netflixiin.
Pitkästä aikaa hyvä komedia mille tuli aidosti naurettua.
Aika sairasta huumoria ja ihan hyvä että nykyäänkin joku uskaltaa tuollaista vielä tehdä.
Komediana ihan 5/5 kamaa. :tup:
Kiitos tästä, hyvin jaksoi katsoa alusta loppuun ja hauskakin oli vaikka ehkä junttihuumori kukoistikin:vihellys::tup:


Black Lightning huomasin samalla ja katsoin ensimmäisen jakson. Oli täysin mitäänsanomaton kyllä ja ei tee mieli nähdä lisää:(
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
Eilen telkasta tullut Suburra oli yllättävän kova mafialeffa Italiasta (siis italian kielinen ja tekemä).

Siinä missä Gomorrah (2008) oli vähän liian kuiva realistisuudessaan, tää oli astetta viihdyttävämpi, ja hahmojen motiivit ja tapahtumien liittymät oli selkeät. Visuaalisuus toi vahvasti mieleen Blade Runnerin ylikorostettuine sateineen ja voimakkaine väreineen yön pimeydessä, kivaa katteltavaa ja kuunneltavaa.

Tunnelmaltaan ja tyyliltään Drive+City of God hybridi, Blade Runner-vaikutteisella visuaalisuudella kokonaisuudessaan, olipa kiva yllätys. Ainoa vaan että hahmot eivät päässeet lähellekään Godfellas-tason ihastuttavuutta ja jäivät turhan etäisiksi, tosin kenties täysin tuntemattomat italialaiset näyttelijät olivat tähän osasyypää pelkän käsiksen sijaan.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 416
Nytten tuli katsottua:
Batman: Gotham by Gaslight

Ja mielestäni jatkaa hyvää sarjaa piirrosanimaatioissa Batmanin osalta, yksi alue missä sentää DC vie marvelia.
Hahmot samat mutta muuten erilainen ja loppuratkaisukin oli mukavan erilainen verrattuna perus Batmanin tarinoihin.

3,5/5 annan helposti ja voi suositella muillekin jos Batmanin seikkailut animaationa kiinnostaa.

Perustuu samannimiseen sarjakuvaan joskin tekijät ovat kuulemma ottaneet pieniä taiteellisia vapauksia että sarjakuva filmisointi kestää yli tunnin.

 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
Julma leikki/Geralds Game netflixistä. Muistan että tätä olisi jossain kehuttu, ja Kingistä keskivertoa enemmän pidänkin. Mut ei kyllä, leffa puudutti kliseisellä draamallaan ja puhuvilla päillään niin, että jäi kesken joku 30 min ennen loppua. Ei kyllä ollut jännityksestä tietoakaan, ja takautumiin perustuva draama oli todellakin sitä kliseisintä soopaa mitä kuvitella saattaa. Tuli mieleen että tässä kotiäiteille thrilleriversio Kauniista ja Rohkeista? :D
 

JHMK

-
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
712
Julma leikki/Geralds Game netflixistä. Muistan että tätä olisi jossain kehuttu, ja Kingistä keskivertoa enemmän pidänkin. Mut ei kyllä, leffa puudutti kliseisellä draamallaan ja puhuvilla päillään niin, että jäi kesken joku 30 min ennen loppua. Ei kyllä ollut jännityksestä tietoakaan, ja takautumiin perustuva draama oli todellakin sitä kliseisintä soopaa mitä kuvitella saattaa. Tuli mieleen että tässä kotiäiteille thrilleriversio Kauniista ja Rohkeista? :D
Tässä näkyy makuerot. Itse tykkäsin kovasti ja annoin 9/10 IMDBssä.
Oikein viihdyttävä trilleri, ja tyypillisiin takaa ajo jne toimintatrillereihin verrattuna mukavan hidastempoinen.

Ei niin hyvä et tarvis monta kertaa katsoa ja vatvoa kuvioita netissä, mut silleen kertakatsottuna aivot narikkaan niin oikein käypäinen.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
Cool Hand Luke
Paul Newmanin klassikko 60-luvulta, jonka toki olen aiemminkin nähnyt. Tuli ihan surullinen olo, ei pelkästään leffan sisällön takia, vaan siksi, että kaipaan tämmösiä leffoja ihan hulluna. Niin paljon parempaa lajissaan, mitä mikään leffateattereissa nykyään:itku:. Täydellinen miksaus komediaa, draamaa ja ajankuvausta. Hyvät näyttelijät, loistavat buddy-kemiat, hieno kuvaus, ajanjaksolleen tyypillinen "positiivisyys" mutta samalla raadollinen surullisuus, ikimuistettavia kohtauksia toisensa perään, voimakas draaman kaari läpi leffan. Jne.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Paul Newmanin leffoista kannattaa myös katsoa The Hustler eli Suurkaupungin hait. Itse oon nähnyt sen ja myös tuon Cool Hand Luken ja molemmat on oikein onnistuneita leffoja.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Non-Stop, aika geneerinen toimintaleffa, hyvin ammattimaisesti tehty mutta melkein välillä oltiin jo Airplane leffan tunnelmissa ja loppu oli kyllä jo täysin epäuskottava. **/5.
 

JHMK

-
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
712
Olen katsonut seuraavat viimeksi:
Atomic Blonde (2017) - IMDb
8/10. Leffanahan tuo ei teknisesti ole kuin 7/10 tasoa, mutta 1989 Berliini on lähellä sydäntä, ja todella mielenkiintoinen ympäristö, joten siksi voi lämpimästi suositella. Basic Instict selvästi ollut innoittajana tässä.

Deepwater Horizon (2016) - IMDb
9/10 upea. Dylan o brieanin ’hollywood’ poseeraukset ja plot armor nauratti vähän, mutta muuten täydellien leffa

Better Watch Out (2016) - IMDb
8/10 en kerro enempää että en paljasta liikaa ;)

Argo (2012) - IMDb
9/10 hieno leffa
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Kyllä on sitten surkea tarjontaa FINNKINossa juuri nyt ainakin siinä paikkakunnalla missä minä olen lähellä en tiedä Helsingin tajonnasta.

Black Panther joku neekeri päänäyttelijä ei kiitos en koskaan katso.
Sitten nämä:
Parisiin
The Post
The Shape of Water
niin en väitä että ovat surkeita mutta ei oikein kiinnosta katsoa ne leffateatterissa.



Fifty Shades Freed on taas erottinen/romanttinen sellainen joka katsoo yhdessä naisen kanssa trefeillä jos nainen niin haluaa.
 

Ville Suvanto

Modulaattori
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
461
Kyllä on sitten surkea tarjontaa FINNKINossa juuri nyt ainakin siinä paikkakunnalla missä minä olen lähellä en tiedä Helsingin tajonnasta.

Black Panther joku neekeri päänäyttelijä ei kiitos en koskaan katso.
Sitten nämä:
Parisiin
The Post
The Shape of Water
niin en väitä että ovat surkeita mutta ei oikein kiinnosta katsoa ne leffateatterissa.



Fifty Shades Freed on taas erottinen/romanttinen sellainen joka katsoo yhdessä naisen kanssa trefeillä jos nainen niin haluaa.
Tässä ketjussa on tarkoitus arvostella ja kommentoida elokuvia, joita on katsonut. Ei niitä, joita ei (ilmeisesti) edes aio katsoa.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Tällä kertaa tällaista. Lyhyitä kommentteja jos ollenkaan kuten ennenkin.
  • The Money Pit, 8/10
    • No ei tämä nyt mikään kriitikoiden rakastama ole eikä niinkään "huippu leffa" mutta kuuluu omaan lapsuuteen ja naurattaa joka kerta.
  • Trading Places, 8½/10
    • "Boo bwele boo bwele boo bwele ah ha!"
  • Wind River, 7½/10
    • Olin hieman yllättynyt että elokuvan katsoin saatikka sitten että pääsin loppuun asti, yleensä tämmöiset ei nappaa mutta piti kyllä otteessaan. Hyvä käsikirjoitus, näyttelijät jne.
  • A Fish Called Wanda, 9/10
    • Klassikko. "Parmigiana. Gorgonzola!"
  • Dunkirk, 9/10
  • Marshall, 7/10
    • Harvemmin tulee tähän kategoriaan tippuvia elokuvia katsottua mutta oikein viihdyttävä "oikeussali draama" silti.
  • The Foreigner, 6/10
    • Ihan katsottava toiminta trilleri.
  • Ender's Game, 6½/10
  • Thor Ragnarok, 8½/10
    • Yksi parhaimmista MCU elokuvista.
  • The Fugitive, 9/10
    • Pitääkö tästä nyt muka jotain sanoa? Harrison Ford ja Tommy Lee Jones, täyttä rautaa.
  • Total Recall (1990, Mind-Bending Edition), 8½/10
    • "See you at the party Richter!"
    • Tämän jälkeen tekisi kyllä mieli aloittaa Arska leffa putki. 1, 2.
  • Total Recall (2012, Extended Directors Cut), 6/10
    • EDC kyllä paljon parempi kuin teatteri versio mutta eihän tämä nyt tule lähellekään alkuperäisen laatua, viihdyttävyyttä jne. En kadu että katsoin mutta ei kyllä tule uudestaan katsottua.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Tässä ketjussa on tarkoitus arvostella ja kommentoida elokuvia, joita on katsonut. Ei niitä, joita ei (ilmeisesti) edes aio katsoa.
Asia selvä.

Ok katsoin alkuperäisen Hitman vuodelta olevan 2007 elokuvan. Annan arvosanan 7/10. Pidin päänäyttelijästä ja yhdestä näyttelijästä joka näyttelee Venäjän tiedustelu palvelun päälikköä vaikka on syntynyt varmaan Amerikassa.

Oli hieman over the top siis ei ole realistinen Action, mutta se perustuu tietokonepeliin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Hot Rod (2007) - IMDb
Hot Rod. Leffa oli kyllä aivan sietämätöntä kuraa, oikein esimerkki Hollywood "komediasta". Olis pitänyt uskoa jo trailerin perusteella että huono se on mutta tulipa nyt katsottua. Oikeastaan tämä on käsikirjoitusesimerkki, kaikki ne käänteet oli siellä just kirjoitettuna niinkuin peruskässärissä on, leffan käännekkin tapahtui tasan 47 minuutin kohdalla. Arvosana 1/5.

Dynamiitti-Napoleon (2004) - IMDb
Napoleon Dynamite. Tämä taas toimi hienosti ja oli hauska ja erikoinen, hienoja hahmoja ja hienoja kohtauksia. Ehdottomasti on klassikko jo nyt ja maineensa ansainnut. Arvosana 4/5.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
The Thing - 'se' jostakin (1982) - IMDb

Olen katsonut tuon joskus teininä 90-luvulla. Vähän pelkäsin että aika olisi kullannut muistot, mutta jumalauta oli edelleen hyvä leffa :D
Aika paljon tuota kehutaan tehosteiden takia, mutta sanoisin koko lavastuksen olevat tässä helvetin hyvin tehty. Musiikista myös plussaa.
Kyllä niin on hyvä. Tiesittekö että kauhu leffa asiantuntijoiden mukaan niin The Thing se ensimmäine 1982 on pelottavin leffa mitä on tehty?

Usein on henkilökohtaista mitä itse pitää kauheana. Oikean elämän kauhu esim mahdollisesti tappava tauti josta olet saanut tartunnan esim syöpä ja on paljon muita ei ole koskaan mukavaa mutta nyt puhutaan elokuvista.

Minusta se ei ole paras kauhuleffa mutta on kyllä pelottavin kauhu leffa jonka olen nähnyt. Olen nähnyt myös uuden The Thing mutta minusta se ei ole yhtä pelottava kun alkuperäinen.
Kauhu elementtinä kuinka kauhea annan arvosanan 10/10.
Kokonaisuutena koko leffa The Thing (1982) niin annan arvosanan 9/10 klassikko vaikka on kieltämättä vanha elokuva.

Usein pidän Action ja kauhu leffoista. Alien 1 oli tietysti aikonaan uusi idea, mutta paras Alien leffa on minulle edelleen Aliens 1986 jossa sotilaat menevät tutkimaan sille annan arvosanan 10/10 ja sekä toimintaa että kauhua on leffassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
23
Kyllä niin on hyvä. Tiesittekö että kauhu leffa asiantuntijoiden mukaan niin The Thing se ensimmäine 1982 on pelottavin leffa mitä on tehty?

Usein on henkilökohtaista mitä itse pitää kauheana. Oikean elämän kauhu esim mahdollisesti tappava tauti josta olet saanut tartunnan esim syöpä ja on paljon muita ei ole koskaan mukavaa mutta nyt puhutaan elokuvista.

Minusta se ei ole paras kauhuleffa mutta on kyllä pelottavin kauhu leffa jonka olen nähnyt. Olen nähnyt myös uuden The Thing mutta minusta se ei ole yhtä pelottava kun alkuperäinen.
Kauhu elementtinä kuinka kauhea annan arvosanan 10/10.
Kokonaisuutena koko leffa The Thing (1982) niin annan arvosanan 9/10 klassikko vaikka on kieltämättä vanha elokuva.

Usein pidän Action ja kauhu leffoista. Alien 1 oli tietysti aikonaan uusi idea, mutta paras Alien leffa on minulle edelleen Aliens 1986 jossa sotilaat menevät tutkimaan sille annan arvosanan 10/10 ja sekä toimintaa että kauhua on leffassa.
Välihuomiona Carpenterin Thing on jo uusintaversio, alkuperäinen tehtiin 1951 Se toisesta maailmasta (1951) - IMDb

Pari viimeeksi katsottua:

Brawl in Cell Block 99 (2017) - IMDb

Oli pahat epäilykset kun pääosassa Vince Vaughn ja aikamoista skeidaahan tämä oli, Udo Kier piristi sivuosassa.

Hellraiser: Judgment (Video 2018) - IMDb

Pinhead ja kumppanit taas vauhdissa. Vähän odotettua parempi, alkupuolella mukavaa splattausta, loppu taas lässähti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 009
Usein pidän Action ja kauhu leffoista. Alien 1 oli tietysti aikonaan uusi idea, mutta paras Alien leffa on minulle edelleen Aliens 1986 jossa sotilaat menevät tutkimaan sille annan arvosanan 10/10 ja sekä toimintaa että kauhua on leffassa.
Tämä on itselle aika paha paikka valita. Molemmat ovat niin erilaisia, mutta myös omassa genressään niin hyviä.
Aliens ja Terminator 2 ovat ehkä ne maailman parhaat jatko-osat, joihin sitten kaikkia tulevia jatko-osia verrataan.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Tämä on itselle aika paha paikka valita. Molemmat ovat niin erilaisia, mutta myös omassa genressään niin hyviä.
Aliens ja Terminator 2 ovat ehkä ne maailman parhaat jatko-osat, joihin sitten kaikkia tulevia jatko-osia verrataan.
Kyllä niin myös sen takia että budjetti ja tehosteet kun ovat uudempia kuin eka leffa olivat parempia niissä.

Usein jatkot esim Ihmissusi Howling elokuvat voivat olla paljon kehnompia kuin eka. Howling 1 on edelleen paras niistä.


Makuasia on taas mikä on paras ihmissusi elokuva??? Joidenkin mielestä Werewolf in London on paras vanha imhissusi elokuva, mutta minusta ei ollut yhtä hyvä kuin eka Howling joka on minulle paras vanha ihmissusi elokuva.

Howling 1 minun arvosana 9/10 klassikko, jatkot useimmiten kehnoja niitä en suosittele.
Werewolf in London? En nyt tiedä miksi kehutaan niin paljon mutta annan 7/10.
Stephen King Silver Bullet 8/10 hieman hyvä mystery kuka mahdollisesti on ihmissusi?

Uudempia ihmissusi elokuvia vuodelta 2000+ ainakin:
Ginger Snaps 1 9/10.
Gingers Snaps muut elokuvat noin 8/10 minun makuuni.
Ginger Snaps elokuvat ovat muuten Canada tuotantoa ja siellä on myös luntaa ja metsää jne. vaikka eka Ginger Snaps ei ole talviaika.

Dog Soldiers... paras Action/Horror ihmissusi elokuva, UK sotilaita vastaan ihmissusia... annan arvosanan 8.5/10.
Howling Reborn 5.5/10, mutta katsoin toki.

Susista:
Menee hieman offtopic mutta susikanta on noussut hieman lian paljon Suomessa minun makuuni.

Mitäs sitten German Shephard vs susi? Noh jos on Aasialainen/Afrikkalainen rotu susi (joka on paljon pienempi kuin meidän pohjoisten susi) koira voi ehkä voittaa.

3-4 German Shephard vs 1 Pohjoisten Susi? Koirat voivat voittaa ylivoimalla.

1 German Shephard vs 1 Pohjoisten susi joka ei ole sairas ja aikuinen susi niin Pohjoisten susi voittaa kaikki koirat 1 vs 1.
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Välihuomiona Carpenterin Thing on jo uusintaversio, alkuperäinen tehtiin 1951 Se toisesta maailmasta (1951) - IMDb

Pari viimeeksi katsottua:

Brawl in Cell Block 99 (2017) - IMDb

Oli pahat epäilykset kun pääosassa Vince Vaughn ja aikamoista skeidaahan tämä oli, Udo Kier piristi sivuosassa.

Hellraiser: Judgment (Video 2018) - IMDb

Pinhead ja kumppanit taas vauhdissa. Vähän odotettua parempi, alkupuolella mukavaa splattausta, loppu taas lässähti.
Ok mutta yleisesti en katso 50 luvun tai vanhempia elokuvia. En ole edes syntynyt lähelläkään 50 lukua. Mitä sitten tulee ja no ehkä olen pikkulapsena katsonut jonkun vanhemman James Bond elokuvan ja Tarzan elokuvan.

Vanhat James Bond elokuvat.... ehkä niissä on joillekin tänä päivän kiinnostusta. En tosiaan tiennyt tuosta 50 luvun The Thing elokuvasta että sellainen edes oli olemassa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
251
Laitetaas viikonlopun leffat tännekin.

Veneno para las hadas (1984) - IMDb: Meksikolainen leffa kahdesta 10-vuotiaasta tytöstä. Aika paljon samaa kuin del Toron Pan's Labyrinthissa, mutta vähemmän väkivaltaa ja isot teemat on hiukan enemmän piilossa, koska leffa pyörii kuvausta myöden pelkästään lasten ympärillä. Jos tykkää hitaasta kerronnasta, pätevistä lapsinäyttelijöistä, noidista ja uniikeista kuvausratkaisuista, tätä voi suositella. 8/10

Brawl in Cell Block 99 (2017) - IMDb: Odotin jossain määrin realistista vankilaelokuvaa, mutta päädyin katsomaan 70/80-lukujen B-elokuvien pastissia. Valitettavasti tekijät, kuten Tarantikonin niin usein, ovat ymmärtäneet esikuviensa viehätyksen aivan väärin (IMO): huono tekninen toteutus ei tehnyt noista hyviä, vaan parhaat niistä toimivat siitä huolimatta - uskallettiin yrittää tosissaan, vaikka lopputuloksen laatu olikin epävarma. Tämä taas oli, jälleen kerran, tehty tarkoituksella huonoksi (tehosteet tasoa Troma, päähenkilö taistelee kuin Bud Spencerin ja Terence Hillin sekoitus ja vankila kokonaisuutena samalla tasolla kuin jossain naisvankila sexploitaatioissa). Maksimissaan 4/10

Suuri hiljaisuus (1968) - IMDb: Olin nähnyt tämän edellisen kerran varmaan lähemmäs 20 vuotta sitten. Kokonaisuus ei ihan päässyt muistikuivien tasolle, mutta kuitenkin hyvä spagetti-western. Miinusta hyvin epätasaisesta näyttelijätyöstä, turhasta komiikasta, hirveästä jälkiäänityksestä (katsoin italiaisella audiolla ja Kinskin hahmo oli melko erikoinen tulkinta) ja joistain spagetti-kliseistä. Plussaa komeista maisemista ja äärimmäisen tylystä lopusta. 7/10

Ja ihmisusileffoista kun oli tuossa yllä puhetta, niin suosittelen katsomaan jo mainittujen lisäksi ainakin Neil Jordanin mainion Sudet tulevat (1984) - IMDb ja miksei myös semi-OK:n B-leffan La maldición de la bestia (1975) - IMDb.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 106
Power Rangers
Odotin paskaa, mutta hyvällä tavalla paskaa, kuten alkuperäinen sarja aikoinaan. Mutta oli kyllä aivan surkea, täysin sekava "juoni", huono musiikki, huonot näyttelijät.:drool:

Shotcaller
Näyttelijät eivät sovi rooleihinsa(imo), täysin ennalta-arvattava juoni. Tuntui, että tämä on nähny jo satoja kertoja aikaisemminkin. Kai tämän paremman puutteessa katsoo.:btooth:

Thor Ragnarok
Yksi parhaista, näistä supersankari 'hömppä'-elokuvista. Mielestäni, jopa paras Guardians of the Galaxy vol.1 jälkeen. Todella viihdyttävä aivot narikkaan elokuva. Aika kuluu huomaamatta ja olo on jälkeenpäin iloinen:geek::tup::tup:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 051
Blade runner 2049
Leffassa ei kovin montaa asiaa ollut mistä en pitänyt. Jos jotain niin Leto ja CGI Rachel ei oikein osuneet. Harvinainen mixaus ääniraidassa kun taustamusaa tuli ns. tuutin täydeltä jatkuvasti. Sai subivahvistimenkin hieman lämpenemään kun minuuttitolkulla hierottiin kroppaa.

5/5
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Open Water 3: Cage Dive Kauhu mutta tylsä.
Jälleen kerran katsoin Open Water leffan toivossa että olisi parempi kuin muut Open Water leffat.
No ei enimäkseen jopa tylsä. Jotakin kiinnostavaa toki niin annan arvosanan 5/10.
Elokuva on siis hai elokuva. Ei ole pikkulapsille vaikka sanoin että se on aika tylsä niin välillä on kauhua ja verta. Tässä leffassa nainen näyttää enemmän paljasta pintaa kuin Jane Got a Gun joka ei valitettavasti näytä mitään sellaista. Miehet ovat komeita. Vaikka päänäyttelijät ovat joko kauniita tai komeita se ei tätä leffaa pelasta.


Jane Got A Gun (2015) Western, Action, Draama
Miksi niin aliarvostettu IMDB:ssä? Ei ärsyttäviä näyttelijöitä ihan ok. Naispäähenkilö on kaunis.
Annan arvosanan 8/10 todella hyvä kun eka kerran katsoo. En tiedä jos haluan katsoa uudestaan monen vuoteen, mutta ei ole tylsä leffa kun katsoo eka kerran. Western leffa siis ja aika syvä Dramaattinen tarina joka sai jopa minut hieman liikkuttuneeksi.
Julma on kyllä ei myöskään ole lasten elokuva.

Ikärajan molemissa leffoissa laittaisin sinne K15 ehkä jos minä saisin päättää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 365
Dangal (2016) - IMDb
Kertoo tositarinan kahdesta intialaisesta tyttöpainijasta.

IMDB:ssä saanut hurjat 8.6 pojoa, niin ajattelin, että jotain intialaisten äänestämää propagandaa tietysti mut ei, tämähän oli oikeastaan miellyttävän hyvä leffa. Kestää hulppeat 2h 40min ja helpostihan tuon sai katsottua läpi. Kuva on ajoittain todella kaunista ja painiottelut oli ainakin tällaiselle maallikolle hyvinkin realistisesti tehty. Leffan kruunaa ehdottomasti tyttöjen isää esittämä näyttelijä, joka vetää kyllä kovalla asenteella leffan läpi. Pikkaisen ois voinut vähän leikata leffaa lyhyemmäksi lyhentämällä painimatseja. Draamaa riittää, että osui ja upposi. Ja jostain syystä leffassa olevat laulutkaan eivät vituttaneet ollenkaan vaan oikeastaan jotkut oli peräti hyvinkin kuunneltavia kappaleita.

Ja jos ymmärsin oikein, niin tää on tuottoisin koskaan tehty intialainen leffa. Palkintoja on tullut roppakaupalla. Annan tälle vahvan suosittelun draaman ystäville. 8/10

Leffa löytyy Netflix:stä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
The Cloverfield Paradox

Ihan jees, sellainen 7/10 standalone leffana. Ei yhtä hyvä kuin 10 Cloverfield Lane, jolle antaisin kasin. Tämä uusin kuitenkin rupesi vähän avaamaan sitä koko Cloverfieldin universumia, jos vain antaa aivojen raksuttaa, toisin kuin aikaisempi elokuva mikä ei avannut oikeastaan mitenkään.

Cloverfield sarjan osana kenties parempi, mutta itsenäisenä leffana huonompi. Ihan jees pläjäys kunhan ei odota mitään Gravity, Interstellar tai The Martian -tasojen paneutumista fysiikan lakeihin.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 106
Downsizing - Matt Damon (odotin edes, JOTAIN positiivista, mutta ei), ihan jäätävän huono. Mitäänsanomaton, juoneton, onnettomat näyttelijäsuoritukset ja muutama erittäin ärsyttävä. En ymmärrä miten jotain tälläista pystytään tekemään
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 051
Revenant
Leiskasta noin yleensä tykkään näyttelijänä mutta nyt en oikein saanut ainakaan mitään oskarin arvoista irti tuosta, melkeimpä Hardyn suoritus jäi enemmän mieleen. Maisemat ja ehkä äänimailmakin oli hieno mutta omaa nautintoa tälläkertaa pilasi se että katsoin viaplaystä ja telkkarilla. Samaten CGI karhu ym. eläimet oli vähän heikko veto ja jostain syystä monessa kohtaa näytti siltä kuin olisi jälkikäteen dubattu äänet. Tuskin Hollywoood pätkässä muuten tehtäisiin mittään huulisynkkamokaa.
2/5
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
557
Annihilation tuli nähtyä ja kieltämättä hiukan erikoinen tapaus on. Elokuva oli parempi mitä traileri antoi odottaa. Hiukan sellainen ajatus on, että välttämättä kaikki ei tosiaan pidä tuosta. Tarina on yllättävän selkeä ja siinä sellaista 2001: A Space Odyssey juttua mukana. Leikkaus on tosi hyvin tehty ja näin ollen saatu näppärästi koko tarina sopimaan siihen pariin tuntiin. Omaperäistä ja hiukan erilaista scifiä.

3/5

The Outsider oli toinen uusi elokuva Netflixiltä. Hyvän näköinen elokuva, joka pyörii mielenkiintoisessa ympäristössä. Tarinassa seurataan amerikkalaisen Nick henkilön sotkeutumista Yakuza järjestön asioihin toisen maailmansodan jälkeisessä Japanissa. Hiukan harmittavasti tuo Leto ei oikein vakuuta tässä elokuvassa ja muutenkin tarina jää aika vaisuksi. Kuitenkin kiinnosta vilkaisu Yakuza maailmaan.

2/5
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 882
Annihilation tuli nähtyä ja kieltämättä hiukan erikoinen tapaus on. Elokuva oli parempi mitä traileri antoi odottaa. Hiukan sellainen ajatus on, että välttämättä kaikki ei tosiaan pidä tuosta. Tarina on yllättävän selkeä ja siinä sellaista 2001: A Space Odyssey juttua mukana. Leikkaus on tosi hyvin tehty ja näin ollen saatu näppärästi koko tarina sopimaan siihen pariin tuntiin. Omaperäistä ja hiukan erilaista scifiä.

3/5
Tämä oli kyllä erilainen pätkä. Hyvin sopii 2001 kanssa mutta jotenkin tuli myös mieleen Contact, joissakin kohtauksissa. Voisiko myös sanoa, että Interstellar fiilis tuli myös.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
251
Laitetaas taas edellisen postauksen jälkeen katsottuja pätkiä.

Hävitys (2018) - IMDb: Katsoin koko lailla ilman ennakko-odotuksia (tiesin scifiksi ja VanderMeeriltä olen lukenut yhden kirjan + pari novellia). Lyhyesti kuvailisin leffaa humanistien tekemäksi tieteiselokuvaksi eli kaikkea leimaa tietty taianomaisuus ja tieteellinen, looginen ajattelu leimataan jopa elokuvan fiktiivisten tiedemiesten (tai naisten) toimesta jotenkin kylmäksi ja arveluttavaksi. Tarina ja monilta osin toteutuskin oli minusta hyvin tyypillistä pienen budjetin ns. "Twilight Zone" -scifiä, mutta tällä kertaa ihan OK budjetilla tehtynä. Melko pitkäveteinen teos, joka ei ainakaan minusta erotu mitenkään edukseen halvemmista lajikumppaneistaan. 4/10

Prodigy (2017) - IMDb: Lisää halppis-scifiä, mutta tällä kertaa oikeasti halvalla tehtynä. Stranger Thingsin ja Firestarterin tyyliin erikoiskykyjä omaava tyttö on tutkimuslaitoksessa erilaisten asiantuntijoiden tutkittavana. Tapahtumat etenevät melko ennalta-arvattavasti, mutta tällä kertaa se ei ole huono asia, koska ainakin minulle se tarkoitti hahmojen olevan vähintäänkin kohtalaisen järkevästi kirjoitetut (plussaa siitä, että lapsihahmo tuntuu neroudestaan huolimatta lapselta). Ei mitään uutta tai mullistavaa, mutta teknisistä puutteistaan huolimatta ihan kohtalainen. 7/10

Alaston lounas (1991) - IMDb: Cronenbergin kummallisempaa osastoa. Tarinassa, jos sitä nyt sellaiseksi voi edes sanoa, ei ole mitään järkeä, mutta tuskin siinä on tarkoituskaan olla. Elokuva ei edes ole sovitus kirjasta, vaan fiktiivinen versio sen kirjoittamisesta (mukana toki myös todellisia tapahtumia William Burroughsin elämästä). En oikein päässyt sisään torakoiden ja tuhatjalkaisten täyttämiin huumehoureisiin, joten annan vain 4/10.

Macabro (1980) - IMDb: Nuoremman Bavan esikoisteos. Kummallinen ja häiriintynyt tarina, jonka keskiössä pörräävät henkisesti vakaat äiti ja tytär. Äidin ja sokean vuokraisännän näyttelijät jättävät toivomisen varaa, eikä elokuva aina tunnu etenevän oikein mihinkään. Toisaalta kuvaus on kaunista ja tarina kaikessa korniudessaan hieno. Monin paikoin tylsähkö, mutta kuitenkin ihan OK. 6/10

Star Wars: The Last Jedi (2017) - IMDb: Tästä vuodatin räbään eli en jaksa paljoa kirjoittaa. Huonoin Star Wars koskaan ja karmeaa ideologioiden pakkosyöttöä. 2/10
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 106
http://www.imdb.com/title/tt7220754/ Pirun hyvä leffa oli pitkästä aikaa. Nimi pilaa mielestäni leffan, odotukseni olivat ihan eri kuin mitä sain. Hyvä juoni, jossa mukavasti ennalta-arvaamattomia 'juttuja', hauska, tiukka vääntö alusta loppuun, loistavat näyttelijät. Pitkästä aikaa hyvä, viihdyttävä leffa ja vielä yllätyksekseni suomalainen!:jd::kippis:

ps. loistava musiikki!

Menkää ihmeessä teatteriin katsomaan!
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 749
Komppaan itsekin Hevi Reissua. Pitkästä aikaa oikeasti hauska kotimainen komedia. Ehkä kuitenkin sen verran genreleffa, että vaatii edes jonkun verran tietämystä hevikliseistä
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 106
Komppaan itsekin Hevi Reissua. Pitkästä aikaa oikeasti hauska kotimainen komedia. Ehkä kuitenkin sen verran genreleffa, että vaatii edes jonkun verran tietämystä hevikliseistä
Voisin mainita tähän yhteyteen sopivasti, että seuralaiseni ei todellakaan ole mikään hevin ystävä, ja kehui leffaa maasta taivaisiin:tup:. Älkää antako leffan nimen estää katsomista, ainut asia joka leffassa mielestäni huonoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
557
Thor Ragnarök oli varsin hauska rymistely leffa. Pääsääntöisesti nuo Marvel tuotokset on aivan kamalia. Tarinat on aika samanlaisia ja päähenkilöt heittää hyvin samanlaista läppää kaikissa elokuvissa. Yllättäen tässä oli sama juttu. Ragnarök huumori varmasti iskee nuorempiin ja sitä oli lähes joka paikassa vielä. Sivuhahmoja oli yllättävän paljon ja ne oli jopa onnistuneita kun olivat sen verran persoonallisia. Tarina oli kliseinen, mutta se oli aika johdonmukainen kuitenkin. Mielenkiintoinen yksityiskohta oli, että tässä oli samanlainen katoaminen mikä nähtiin The Last Jedi elokuvassa. Kuitenkin tätä leffaa voi suositella nuoremmille katsojille ja Marvel elokuvien ystäville. Täysin höpöhöpö leffa, mutta yllättävän sujuva sellainen.

2½/5
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Prime videosta tullut katsottua leffoja:
Galaxina, 1980 tehty ns. scifi -elokuva. Ihan näppärä, mutta tälläinen sais olla vielä sekopäisempi kuin nyt. 2/5
Contaiment, 2015. Leffan idea on tosi näppärä, mutta toteutus vähän tökkii ja loppu varsinkin. 3/5
Talladega Nights, tämä on tosi hauska ja typerä komedia, varsinkin alku on todella hyvä. 4/5
Gone Baby Gone, hieno esikoisohjaus Ben Affleckiltä. Leffa säilyy uskottavana alusta loppuun. 4/5
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
593
Annihilation tuli katsottua. Elokuva oli ihan katsottava, mutta alkoi hieman välillä ärsyttämään tuo naisnäyttelijöiden määrä ja tarkoitus tuossa. Ei sillä että minulla mitään olisi naisnäyttelijöitä vastaan, mutta välillä en osannut jotenkin ottaa tuota niin vakavasti. Tunteellista hömppäpömppää ja värikkäitä kukkia. Toki scifi saa olla muutakin kuin kolkkoa avaruusnäytelmää, en tässä vain välillä ymmärtänyt pointtia. Lopusta en ymmärtänyt oikein mitään, taidan kuulua siihen hölmöjen joukkoon. Keskivertokamaa, jäi sellainen tekosyvällisyyden maku suuhun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 306
Elisa Viihteestä tuli katsottua Tuntematon Sotilas (2017). Ihan viihdyttävä sotakuva, vaikka ehkä vähän hidastempoinen olikin. Teatterissa kolmen tunnin leffa on vähän ylipitkä, mutta kotisohvalla tuon katsoi kyllä kitumatta. Näyttelijät hoiti homman kotiin kunnialla ja erikoisefektitkin oli kohdillaan. Eero Aho veti Rokan roolin hienosti. Aika paljon synkempi hahmo kuin alkuperäisessä Tuntemattomassa--ja hyvä niin. Ei kaduta, vaikka tuosta vajaa yhdeksän euroa tuli maksettuakin. 8/10.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
147
Uus Netflix-leffa The Outsider
Arvosanaksi 8/10. Tykkäsin kovasti ja tuli jotenkin Drive mieleen. Ehkä siksi, että Leto oli aika vähäpuheinen niin kuin Gosling ja leffa muutenkin samaan tapaan melko synkkä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 106
Uus Netflix-leffa The Outsider
Arvosanaksi 8/10. Tykkäsin kovasti ja tuli jotenkin Drive mieleen. Ehkä siksi, että Leto oli aika vähäpuheinen niin kuin Gosling ja leffa muutenkin samaan tapaan melko synkkä.
Itse en tykännyt ollenkaan kuin odotin aasialaista yakuza leffaa, mutta näyttelijä valinnat mielestäni huonot (Letossa ei vikaa) ja juoni olematon 6/10.

Game Over Man (2018) - surkeaa pakotettua huumoria, n.10min pystyin katsomaan ja oli pakko sulkea.
 

JHMK

-
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
712
Three Bilboards Outside Ebbing Missouri

En tiennyt mitä odotta, mutta tää ylitti kyllä odotukset. Mahtava mustan huumorin leffa, 5/5 :tup:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
147
Itse en tykännyt ollenkaan kuin odotin aasialaista yakuza leffaa, mutta näyttelijä valinnat mielestäni huonot (Letossa ei vikaa) ja juoni olematon 6/10.
Odotukset olivat kovat kun vertasit Driveen mutta en tykännyt yhtään
No hitto. Itse katsoin tietämättä elokuvasta mitään. En edes tiennyt kuka on pääosassa, kun olin tuon joskus watchlistille napannut. Ehkä siitä syystä oli sopiva mieliala elokuvalle.
Kieltämättä nyt kun jälkikäteen pohtii, niin tarina ja osa hahmoista jäi hieman ontoiksi (esim se Emile Hirschin hahmo). Positiivinen fiilis jäi kuitenkin leffasta ja katson varmaa joskus vielä uudestaankin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 663
Viestejä
4 187 869
Jäsenet
70 776
Uusin jäsen
Fancy

Hinta.fi

Ylös Bottom