Ostin SSD:n. Ihan jees hinta, vanha on sata, uusi on nvme ja myös isompi. Vaihtohinta ehkä 30- maksimissaan 40. En keräile vanhoja SSD:tä koska mielestäni hölmö harrastus, tekniikka kehittyy niin nopeasti.
Hieman katselin hiiriä ja tälläisiä, kuten sekä kuulokkeita tietokoneeseen että kännykkään. Lidlistä ostin halvat true wireless mutta en tiedä ollenkaan onko ne riittävän hyvät, en ole vielä avannut pakettia, ehkä palautan. Ehkä sellainen jossa aktiivinen melunvaimennus voisi olla parempi, mahdollisesti pelkkä wireless tai mahdollisesti sopivalla johdolla, huomasin tavallisilla nappikuulokkeilla kun olen yrittänyt kuunnella liikkuessa musiikkia ja opetella käyttämään tuota musiikkisovellusta, että isojen teiden varrella autojen ääni peittää todella tehokkaasti musiikin.
Esim 4k näyttöjä ei ollut juuri yhtään, melkein outoa. Iänikisiä HD ja 1440p näyttöjä vaan ja sitten kaikkea hyper-wideä joille ei ainakaan itselle ole mitään saumaa käyttää mihinkään. Jos ei olisi sopivan tuoretta prossua niin varmasti olisi tullut ostettua 10600K, sellaisen plus emon olisi saanut hieman päälle 300 eurolla, parempi kuin nykyinen, muttei kannattanut tehdä niin pientä päivitystä.
Yhtä virtalähdettä katselin mutta se tarjous loppui ennenkuin ehdin hyödyntämään(tai siis harkitsin asiaa ja tarjous päättyi), ja yksi pieni työkalusarja olisi ollut hemmetin edullinen Amazonista, mutta siinäkin jäin miettimään liian pitkäksi aikaa.
Ja jooh, ostin eilen jotain kilon irtikarkkeja. Toinen pussi oli 550 grammaa, toisesta en tiedä kun se oli Lidlistä, mutta se oli hieman vähemmän, ehkä 450 gramma. Arvatkaa söinkö mä ne jo kaikki, mä en vaan yksinkertaisesti mitenkään pysty säilyttämään mitään makeaa kotona. Joskus iltapäivällä ne ostin ja tosiaan alle 12 tunnissa kaikki syöty.
Nyt sitten pitäisi yrittää olla lähes syömättä viikon. Ei kyllä ikinä pitäisi ostaa yli 300 grammaa irtokarkkeja, olen yrittänyt tehdä päätöstä ettei enää ostaisi niitä koskaan, liian helppo syödä liian paljon.
Jos varsinaisissa kaupoissa on vielä jotain tarjouksia, niin saatan vielä hieman katsella kenkiä ja ulkovaatteita, tai lähinnä takkeja. En ole useampaan vuoteen noita juuri ostanut, niin on hyvät alkaneet vähän käydä vähiin. Nettitarjoukset on pitkälti nähty.
Mun mielestä tälläiset tarjousviikot ovat helvetin tyhmiä. Varsinkin jos on kovia tarjouksia. Hinnat pitäisi olla ympäri vuoden tasaisempia. Kovat tarjoukset melkein pakottavat ostamaan silloin, koska muulloin ostaessa harmittaisi ettei ostanut kovien tarjousten aikaan.
Mutta systeemi varmaan toimii kaupoille hyvin, kun ihmiset ostavat paljon enemmän myöskin sellaista mitä eivät juurikaan tarvitse. Joten mä en ole järjetön ja purnaa enempää sellaisesta asiasta jolle mikään maailmanmahti ei voi mitään.