Mitä mieltä tälläisestä Powerin ja Postin tapauksesta?

Ei telkkareiden pikseleissä ole edelleenkään mitään vikaa, luitko edes koko keskustelua. Ainakin se on selvinnyt minulle (viimeistään näiden keskusteluiden jälkeen), että tämä on selvä keissi kuluttaja-asiamiehelle. Näyttää olevan kaikki tarvittavat tiedotkin valmiina, sitä siis täyttämään.
Voin infota miten asiassa käy, jos jotain kiinnostaa.
Mistä sinä siis olet nyt valittanut kuluttaja-asiamiehelle?

Voit ehkä hakea normaalin ja sisälle tuodun postituksen eron korvauksena. Mielipahasta et. Toisaalta koska kannoit television posteljoonin kanssa sisälle, voi olla näytetty, että televisio toimitettiin sisälle ja täten toimitus oli oikea ja et korvauksiin ole oikeutettu.
Aloittaja halusi ja sai sen tiistai toimituksen kun lupasi osallistua kantamiseen, vaikka kuriirifirma ei sisälletuontia tiistaina varmaksi luvannut. Hän sai sen telkan sisälle kuten toivoi.

Aloittaja halusi ja sai sen tiistai toimituksen kun lupasi osallistua kantamiseen, vaikka kuriirifirma ei sisälletuontia tiistaina varmaksi luvannut. Hän sai sen telkan sisälle kuten toivoi.
Hänhän oli tilannut sen kotiinkuljetuksella, joten varmaan siitä oli lisähintaa maksanut.

Hänhän oli tilannut sen kotiinkuljetuksella, joten varmaan siitä oli lisähintaa maksanut.
Ei ihan varma, mutta ilmeisesti tilannut. Kuriiri firma tarinan mukaan EI sitä sisälle toimitusta luvannut TIISTAILLE. Eli se oli aloittajan oma valinta. Perjantai ilmeisesti oli toinen mahdollinen toimituspäivä jolloin tarinan mukaan ei olisi ollut ongelmia.

Viimeksi muokattu:
Voit ehkä hakea normaalin ja sisälle tuodun postituksen eron korvauksena. Mielipahasta et. Toisaalta koska kannoit television posteljoonin kanssa sisälle, voi olla näytetty, että televisio toimitettiin sisälle ja täten toimitus oli oikea ja et korvauksiin ole oikeutettu.
Edelleen olen sitä mieltä, että tuossa ei ole ainakaan noilta osin tarvetta millekään korvaukselle. Kun alkuperäinen päivä ei onnistunut, oli aloittaja itse halunnut toimituksen sellaiselle päivälle, josta Posti oli sanonut ettei sisällekantopalvelua ole tarjolla. Aloittaja ei omasta mielestään ole myöskään maksanut sisällekantopalvelusta lisähintaa, mutta sitä en tiedä mikä kaikki tässä sekamelskassa sitten pitää paikkaansa.

Eiköhän se tämän asian jutun pointti, lue suoraan jo otsikossa kysymysmerkin kanssa. Näyttää kaikki arvailevan ihan mitä sattuu ja asia lähtee eri raiteille. Kaikki takertuu kiinni johonkin pikselitakuuseen tai siitä lukiko ostovaiheessa sisällekantoa vai ei. No Postin appissa niin ainakin luki, minkäs teet. Itse ainakin jos jostakin palvelusta maksan, oletan sen saavani ja koen, että tässä tilanteessa ei ole niin käynyt.

Edelleen olen sitä mieltä, että tuossa ei ole ainakaan noilta osin tarvetta millekään korvaukselle. Kun alkuperäinen päivä ei onnistunut, oli aloittaja itse halunnut toimituksen sellaiselle päivälle, josta Posti oli sanonut ettei sisällekantopalvelua ole tarjolla. Aloittaja ei omasta mielestään ole myöskään maksanut sisällekantopalvelusta lisähintaa, mutta sitä en tiedä mikä kaikki tässä sekamelskassa sitten pitää paikkaansa.
Sä et kyllä ole ainakaan helpottanut asian kertomista vaan päinvastoin. Ja teet sitä edelleen.

Edit, ongelma ilmeisesti se että telkka ei tullut rekalla, eikä tullut kuormalavaa..

Allaoleva väärä tulkinta.

ja koen, että tässä tilanteessa ei ole niin käynyt.
hmm.

Ei jäänyt pihalle
Juttu tosiaan vähän pomppiin, mutta toistain miten olen asian ymmärtänyt, ja korjaa jos jokin meni väärin

-Televisio tuotiin sisälle tiistaina ja oli nimenomaan lupautunut siihen että autat jos tuodaan tiistaina. Eli toiveesi mukaan meni. Tässä nyt harmittaa se että keskiviikko toimitusta oli toivottu ja kuriiti firma otti maanantaina yhteyttä että keskiviikko ei onnistu, perjantaita oli ehdotettu ja tiistaista oli sanottu että epävarmaa onnistuuko silloin sisälle tuonti, valitsit tiistain ja kuriiri suostu kun lupasit olla apuna.

- Kalibrointi lappu ei ollut paketista, tämä ei ilmeisesti ongelma, ei tärkeä, mutta saat sen kuitekin jälkitoimituksella.

Ymmärettävää että on pettymys jos ei toivottu päivä onnistukkaan, etä kaupassa on ihan tyypillistä että arviodut päivät ei aina toteudu, kuljetuksen puolesta oli kuitenkin oltu yhteydessä ja sovittu joustavasti uusi toimitusaika

Kalibrointi todistus puuttu paketista, mutta se ei ollut tärkeä, ja ei vaikuttanut mitenkään käyttöön ottoon, mutta lappu on tulossa jälkitoimituksessa.

Jos tämä on mielipide kysely, niin yhdellä selkeällä viestillä missä tapahtumat selkeästi, niin ehkä neljätähteä, asiat menneet ok, mutta ei niin hyvin että viisi. jos viittä pidetään yli odotusten. tasona.
Tarina saanut semmoisia ulottuvuuksia että harkitsen viittä tähteä.

Viimeksi muokattu:
Eiköhän se tämän asian jutun pointti, lue suoraan jo otsikossa kysymysmerkin kanssa. Näyttää kaikki arvailevan ihan mitä sattuu ja asia lähtee eri raiteille. Kaikki takertuu kiinni johonkin pikselitakuuseen tai siitä lukiko ostovaiheessa sisällekantoa vai ei. No Postin appissa niin ainakin luki, minkäs teet. Itse ainakin jos jostakin palvelusta maksan, oletan sen saavani ja koen, että tässä tilanteessa ei ole niin käynyt.
Sinä et nyt selvästikään halua ymmärtää, että et saanut sisällekantoa siksi, kun nimenomaan halusit toimituksen sellaiselle päivälle, jolloin se ei ollut mahdollista. Sinulle myös kerrottiin tästä Postin toimesta etukäteen. Sisällekanto olisi varmasti onnistunut myöhemmin, mutta kun se ei sinulle kelvannut. Et voi syyttää tuosta ketään muuta kuin itseäsi.

Ja se että sinua kismittää kun televisiota on kuljetettu makaavassa asennossa on sivuseikka. Ei se TV siitä alkuperäisessä suojatussa pakkauksessaan rikki mene, kun se pystyasento on lähinnä suositus, jotta päälle ei pakata muuta painavaa. Ja vaikka se olisikin mennyt rikki, niin olisit saanut uuden. Sitä on kuitenkin turha spekuloida, kun sinullahan on nyt ihan ehjä televisio kotona, joka toimitettiin lisäksi päivää aiemmin kuin olit alunperin sopinut.

Sä et kyllä ole ainakaan helpottanut asian kertomista vaan päinvastoin. Ja teet sitä edelleen.
Älä kysy mielipidettä, jos sinulle ei saa sitä kertoa. Suosittelen myös kiinnittämään jatkossa huomiota ulosantiin ilman totuuden venyttämistä, jotta muiden ei tarvitse arvailla ja tivata vastauksia.

Mä maksoin postikuluista 70€ lavarahtina ja sisäänkannolla. Oletin, että TV tuodaan rekalla pihaan pystyssä kuljetettuna (ja ennekuin joku viisas ehtii kommentoida, tiedän että ei ole sellaista kuljetuspalvelua, että TV kuljetetaan pystyssä) ja kannetaan sisälle. Oletin, että tuo pystyssä kantaminen on nykypäivää ja eiköhän niille työntekijöille ole annettu siitäkin selvät ohjeet. Siinä on palvelu mistä maksoin.

En omasta mielestäni maksanut sellaisesta vaihtoehdosta, että se tuodaan pikkupakulla vaakatasossa (ja kaikki muun paska sen päälle).

Kylläpä tuon Postin kanssa on ollut ennenkin ongelmia. Jätetään pakkasella kotiinkuljetuksella ostettu paketti ulos pakkaseen (nvme levy ja se oli ulkona useamman päivän), valehdellaan että on soitettu asiakkaalle ja sen kanssa sovittu paketin nouto postista (kotiinkuljetuksen sijasta). Ei oltu sovittu mitään, lieneekö jaksanut nostaa persettään autosta ylös. Nämä asiat ovat käsitelty Postin kanssa.

Kai tuo nyt on sekava kun porukka huutelee ihan mitä sattuu ja ei lue koko keskustelua. Lukekaa pelkkä otsikko ja tämä viesti, sillä jo pääsee pitkälle. Koko ajan kaikki pitää kyseenalaistaa ja puhua asian sivusta. En ole myöskään mikään kynäniska tämän foorumin käyttämisen kanssa. Olin laittanut ennen tätä ketjua about 60 viestiä sinä aikana kun tunnukset olen tänne luonut.

On kyllä huonosti kerrottu Powerin sivuilla mitä tuo kotiinkuljetus nyt oikeasti sisältää. Paria isompaa telkkaria yritin tilata eikä tullut lisäpalveluna tuota sisäänkantoa tarjolle (pakkauksen purku / roskat pois varmaan sellainen ettei ne tuskin ala pihalla purkamaan pakettia), ellei tuo nyt oikeasti ole kaupunki/postinumero riippuvainen. Pelkkä kotiinkuljetus taitaa ihan puhtaasti olla että raahaavat sen vain ensimmäiselle ulko-ovelle asti.

Power:
Postin kotiinkuljetus: yleisin toimitusvaihtoehto myymälöistä ja keskusvarastolta

Posti:

Itse kun ostin operaattorilta TV:n, niin kotiin kuljetus tarkotti ihan automaattisesti sitä, että ei sitä sinne kerrostalon etuovelle jätetetä, tai edes rappukäytävään, vaan ihan toi kaksi miestä ylimpään kerrokseen ja eteiseen.

Olkkariinkin olisivat varmasti vieneet paketin saman tein, jos olisi pyytänyt.

En ymmärrä mille palvelulle olisi jokin este kantaa tuote samantien eteiseen (ja kun ei puhuta rapuista, saati kun omakotitalosta kyse), jos sen jollain ilveellä saa ulos autosta.

Siellä kodin sisällä taas, tarvitsee isojen telkkojen paikalleen laitossa joka tapauksessa kaveria, joten sama onko siihen hetkeen asti paketti eteisessä.

Sinä et nyt selvästikään halua ymmärtää, että et saanut sisällekantoa siksi, kun nimenomaan halusit toimituksen sellaiselle päivälle, jolloin se ei ollut mahdollista. Sinulle myös kerrottiin tästä Postin toimesta etukäteen. Sisällekanto olisi varmasti onnistunut myöhemmin, mutta kun se ei sinulle kelvannut. Et voi syyttää tuosta ketään muuta kuin itseäsi.

Ja se että sinua kismittää kun televisiota on kuljetettu makaavassa asennossa on sivuseikka. Ei se TV siitä alkuperäisessä suojatussa pakkauksessaan rikki mene, kun se pystyasento on lähinnä suositus, jotta päälle ei pakata muuta painavaa. Ja vaikka se olisikin mennyt rikki, niin olisit saanut uuden. Sitä on kuitenkin turha spekuloida, kun sinullahan on nyt ihan ehjä televisio kotona, joka toimitettiin lisäksi päivää aiemmin kuin olit alunperin sopinut.

Älä kysy mielipidettä, jos sinulle ei saa sitä kertoa. Suosittelen myös kiinnittämään jatkossa huomiota ulosantiin ilman totuuden venyttämistä, jotta muiden ei tarvitse arvailla ja tivata vastauksia.
Omasta mielestäni olen tässä jo useampaan otteeseen sanonut, että sun pointti on tullut jo selväksi.

Omasta mielestäni olen tässä jo useampaan otteeseen sanonut, että sun pointti on tullut jo selväksi.
Samoin sinun pointti, joka tuntuu olevan että kaikkien pitäisi lukea vain osa sinun sekavista viesteistä, olla kanssasi samaa mieltä, ja yhtyä itkuvirteen siitä kuinka olet saanut omasta mielestäsi huonoa palvelua, vaikka olet itse tilanteen ainakin osittain aiheuttanut. Sori vaan, mutta ei se mene täällä niin.

Voisitko muuten vastata tähän kysymykseen, kiitos.
Mistä sinä siis olet nyt valittanut kuluttaja-asiamiehelle?

Eli, korjaan aiempaa arvioita.

- Luulit ostaneesi rekka rahdin, telkkan pystykuljetuksella ja kuormalavakin oli toiveissa.

Tuosta pitäisi saada sitten jotain hyvitystä.

En tiedä kuinka selkeästi ole viestin saanut esitettyä myyjälle, mutta en nyt isisosti ylläty jos myyjä ollut että siis mitä, jos oletetaan että on ymmärttänut reklamaation oikein.

Kahvipaketin hyvityksenä saamista voi vähän häiritä se että olit kuririiri firman kanssa sopinut poikkeavan toimitustavan. Ei ole mitenkään tavatonta että poikkeavia kuljetuksia hoidetaan pienemmällä kalustolla.

Paikalliset jakelufirmat mitkä ajaa paikallisten myyjien telkkoja, niin ei ole mitenkään outoa että televisio tuodaan pakettiautolla ihan normaali tilanteessakin.

Ei nämä nyt mitään sote kuljetuksia ole, saati eläinkuljetuksia, vaan kodinkoneita. joissa tavoite saada tuote ehjänä perille. Joskus osuu trukin piikit paketin läpi, sitten se tuote vaihdetaan, joskus tulee joku pinta jälki, riippuen jäljestä joko hyvitetään, tai korjataan, tai vaihdetaan. Nyt priima telkka sisälle kannettuna.

Mä maksoin postikuluista 70€ lavarahtina ja sisäänkannolla. Oletin, että TV tuodaan rekalla pihaan pystyssä kuljetettuna (ja ennekuin joku viisas ehtii kommentoida, tiedän että ei ole sellaista kuljetuspalvelua, että TV kuljetetaan pystyssä) ja kannetaan sisälle. Oletin, että tuo pystyssä kantaminen on nykypäivää ja eiköhän niille työntekijöille ole annettu siitäkin selvät ohjeet. Siinä on palvelu mistä maksoin.

En omasta mielestäni maksanut sellaisesta vaihtoehdosta, että se tuodaan pikkupakulla vaakatasossa (ja kaikki muun paska sen päälle).

Pysty jutussa kai nyt siitä kyse että jotkin paketit, tuotteet kestää paremmin rahtia tietyssä asennossa, telkan AI tuskin siitä asennosta on loukkaantunut ja tuote on ehjänä päässyt perille niin en usko että henkisestä kivusta kuluttajaneuvoja lähtee aikaa tuhlaan, saati kuluttaja-asiamies henkökuntineen.
Leimattua kuormalavaa et välttämättä olisi saanut vaikka se olisi sen päällä tuotu. ja televisio kaupassa ei noin yleisesti voida olettaa että se toimitetaan kuormalavalla.

Viimeksi muokattu:
Samoin sinun pointti, joka tuntuu olevan että kaikkien pitäisi lukea vain osa sinun sekavista viesteistä, olla kanssasi samaa mieltä, ja yhtyä itkuvirteen siitä kuinka olet saanut omasta mielestäsi huonoa palvelua, vaikka olet itse tilanteen ainakin osittain aiheuttanut. Sori vaan, mutta ei se mene täällä niin.

Voisitko muuten vastata tähän kysymykseen, kiitos.
Toki. En vielä mistään ja se oli kuluttajavirastoon (Posti itse ohjeisti) ja se mistä aion valittaa on toimitustapa. Posti on jo myöntänyt virheensä, senkin olen jo sanonut. Ja jos tämäkin viesti on sekava, on jo ainakin kertaalleen sanottu.

Toki. En vielä mistään ja se oli kuluttajavirastoon (Posti itse ohjeisti) ja se mistä aion valittaa on toimitustapa. Posti on jo myöntänyt virheensä, senkin olen jo sanonut. Ja jos tämäkin viesti on sekava, on jo ainakin kertaalleen sanottu.
Ei ole tarkoitus jankata, mutta mikä se Postin virhe siis oli?

1.) Sovit ostettaessa television kuljetuksen keskiviikolle.
2.) Posti ilmoitti myöhemmin, ettei se onnistu (syytä ei tiedetä, mutta se on epäolennaista).
3.) Posti tarjosi ilmoituksen yhteydessä toimitusta perjantaille (jolloin sisällekanto ilmeisesti olisi onnistunut), mutta halusit välttämättä vaihtaa toimituksen tiistaille, vaikka Postista kerrottiin, ettei sisällekanto ole silloin mahdollista. Hyväksyit sen silti.
4.) Postin toimitus tuli paikalle sovitusti tiistaina ilman sisällekantoa, mutta kuljettaja silti hyvää hyvyyttään kantoi paketin sisälle sinun kanssasi. Tästä sinä sitten vedit herneen nenään, kun et saanut sisällekantopalvelua!?

Menikö tuossa jotain väärin ja jos ei, niin edelleen on todella vaikea ymmärtää, että mikä se Postin virhe tuossa oli ja millaista korvausta olet hakemassa?

Statistiikka

Viestiketjuista
259 851
Jäsenet
74 498
Uusin jäsen
Fantta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom