Minä olen pyrkinyt tekemään päätöksen, että jatkossa jätän ostamatta remasterit, rebootit, remaket, jatko-osat, spinoffit ja kaikenlaiset metaversumibrändipelit.
Alkaa puuduttaa tämä, että uuden sijasta lämmitellään vanhoja tai tehdään siihen viidentoista pelin sarjaan taas yksi jatko-osa, tai tehdään jälleen yksi Spiderman lisää. Olen pelannut paljon hyviä pelejä, nostalgisen tuntuisia pelejä ja aiemmista peleistä inspiraatiota ottaneita pelejä, mutta pääasiassa haluaisin jotain uutta ja mielenkiintoista. Yritän siksi tukea mieluummin reilusti kokonaan uusia ideoita, kuin toivoa että suosikkipelistäni tehtäisiin jatko-osa ja remake, joka tuntuu nykyään olevan ainainen toive. Tätä jatkamalla isot firmat ei enää mitään muuta teekään, eikä ne tällä hetkellä noh... juuri muuta teekään.
Iskenyt vain sellainen olo, että kaikkea pitää myydä nykyään vain tunnettavuudella tai vanhat erinomaiset pelit pitää modernisoida uudelle sukupolvelle, enkä pidä kummastakaan tavasta. Ja samalla olen huomannut, että suurin osa näistä tuntuu turhilta tai/ja sieluttomilta.
Tulen varmasti tekemään yksittäisiä poikkeuksia, esimerkiksi joku maltillisesti tehty remaster tai uudelleenjulkaisu voi päätyä ostoslistaan, jos se selvästi helpottaa pelaamista nykylaitteistolla vastaten laadultaan ainakin lähes alkuperäistä. Ja tietenkin aina välillä julkaistaan varmasti joku jatko-osa, jonka kohdalla kiinnostusta kasvaa liian suureksi, tai joka ehkä korjaa puutteita ensimmäisen pelin osalta. Mutta noin yleisesti olen lopen kyllästynyt tähän loputtomaan nostalgiabaittiin ja lisää sitä samaa mutta useimmiten huonommin -mediaan.