Mitä eroa näillä on? Ensimmäisen pelitietokoneen osto

Heippa,

olen ikäni pelaillut konsoleilla ja nyt haluttaisi laittaa ensimmäinen PC pelaamista varten. En ole siis ikinä PC:tä omistanut, jonka vuoksi koen komponenttien valinnan hyvin epäselväksi. Tarkoitus olisi pelata 1440p tai 4K, konsolipelaajana kaikki yli 60fps on taikuutta. :D
En osaa koota konetta itse, joten ajattelin ostaa valmiiksi kasatun. Katselin kahta vaihtoehtoa ja en ymmärrä miten näissä on näin suuri hintaero? Puuttuuko toisesta vielä jotain osia, esim. tuulettimet tai jotain muuta härpäkettä?

Auttakaa uusavutonta.

ja

Sen verran tiedän että haluaisin 4080, 4080S tai 5080 näyttiksen, tuota nelossarjaa ei vaan tahdo löytyvän enää kovin hyvin. Omistan LG C242 telkkarin ja sitä olisi tarkoitus käyttää pelaamiseen koneen kanssa. Prossujen nimet ovat niin hepreaa, että niistä en osaa juurikaan mitään sanoa.
Löytyykö markkinoilta ylipäätänsä mitään hyvää valmiiksi kasattua vai pitääkö minun alkaa opettelemaan kokoamaan se itse?

Ei noissa paljon muuta eroa kuin että droonikaupalla on suuremmat katteet. Dutzossa ainoakisi levyksi vähän pieni ssd, mutta 150 euroa lisää ja hankkii toisen 2t ssd:n lisäksi.

Valmiiksi kasattuna saa muutamasta paikasta (ainakin Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu - Datatronic) siten että valitset itse osat ja tilaat ne kasattuna, toki näissä nyt ongelmana se että kuten mainitsitkin, näytönohjaimien saatavuus on tällä hetkellä erittäin heikkoa. Tuolta kannalta joku tuon Dutzon kaltainen paketti olisi varmaan helpoin ja paras ratkaisu, luvattu toimitusaika maaliskuun puolessa välissä nyt varmaan ainakin lähellä totuutta, yksittäisnäytönohjaimista vastaavia tilausaikoja ei tällä hetkellä ole kauheasti tarjolla, niissä joissa on niin hinnat sitten melko älyttömällä tasolla. Lähinnä ongelmana tuossa Dutzossa tosiaan tuo SSD-tila, mutta näyttäisi että "määrittele" napin kautta senkin pystyy vaihtamaan suoraan 2 TB-malliin, jota kyllä ehdottomasti suosittelisin.

Statistiikka

Viestiketjuista
267 967
Jäsenet
76 135
Uusin jäsen
Mika.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom