Mistä uusi Google palautus sähköpostiosoite loppuvien inet.fi osoitteiden tilalle

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 011
Perheessä/suvussa on 4 Google-tiliä joille tarvii uudet palautus sähköpostiosoitteet
mistä saisi käyvät/turvalliset (ei esim. määräaikaista katoamista) osoitteet poistuvien inet.fi tilien tilalle
(asialla on kiire kun äiti suuressa viisaudessaan jo irtisanoi omansa ja isän inet.fi tilin joten niiden toiminta lakkaa lähiaikoina).

Toinen Google tili ei kelpaa Googlen palautusosoitteeksi joten ristiin palautus ei ole mahdollinen.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 159
Outlook.com ? Ei taida olla katoamassa hetkeen ja taustalla on yritys, jolla on jopa fyysinen käyntiosoite Suomessa. Tämä siis sillä oletuksella että palvelun pitää olla ilmainen.
 

user9999

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 059
Microsofilla on activity policy noissa tileissä eli pitää joskus kirjautua.
Microsoft account activity policy describes when Microsoft may close your account due to account inactivity.

Edit: Itselle tuli joskus ilmoitus OneDrive tilistä, jolle ei ollut käyttöä.

1687273160198.png
 
Viimeksi muokattu:

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 011
Outlook vaati oman palautus sähköpostiosoitteen joten se ei korjaa ongelmaa vaan vain syventää sitä, minkälisäksi se on monimutkainen (paljon ponnahdus säätö ikkunoita) käytää kahdelle eläkeläiselle.
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
235
Iki ry, voi sitten forwardoida minne sitten ikinä haluaakaan. Pitää toki kertaluontoisen jäsenmaksun verran kaivaa kuvetta.

ProtonMailiin tekisin tuossa tapauksessa itse varsinaiset postilaatikot. Edit: näköjään ProtonMailillakin inaktiiviset tilit voivat poistua vuoden jälkeen, joten ehkä jokin muu, jos ei kirjaudu sinä aikana.
 
Viimeksi muokattu:

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 011
Iki ry, voi sitten forwardoida minne sitten ikinä haluaakaan. Pitää toki kertaluontoisen jäsenmaksun verran kaivaa kuvetta.

ProtonMailiin tekisin tuossa tapauksessa itse varsinaiset postilaatikot. Edit: näköjään ProtonMailillakin inaktiiviset tilit voivat poistua vuoden jälkeen, joten ehkä jokin muu, jos ei kirjaudu sinä aikana.
Minulla on iki:n kautta omia kirjautumisia niissä on ongelma se että varmistusviestit tuppaa kulkemaan hitaasti (tai ei ollenkaan) tuon iki lenkin läpi.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 011
Oletko varma? Mulla mielestäni on. Vai tarkoitatko jotain muuta tällä palautusosoitteella?
Itse kun yritin tehdä niin valitti että gmail.com osoite ei kelpaa palautusosoitteeksi.

Niin Verifikaatio ja palautus (Recovery) on kaksi eri asiaa jos olen ymmärtänyt oikein.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
1 523
Itse kun yritin tehdä niin valitti että gmail.com osoite ei kelpaa palautusosoitteeksi.

Niin Verifikaatio ja palautus (Recovery) on kaksi eri asiaa jos olen ymmärtänyt oikein.
Kyllä mulla ainakin tuolla recovery kohdassa on sama Gmail osoite käytössä. En ole mitään ihmeellistä kikkailua joutunut tekemään vaan joskus näin ainakin onnistunut lisäämään.

IMG_20230620_222328.jpg
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 123
Kapsilta jäsenyys, sinne saa parille perheen jäsenelle myös omat laatikot samalla jäsenhinnalla? Tai Firefox Relay mikä on iki.fi tyylinen mutta emailin anonymisointiin?
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 011
Kapsilta jäsenyys, sinne saa parille perheen jäsenelle myös omat laatikot samalla jäsenhinnalla? Tai Firefox Relay mikä on iki.fi tyylinen mutta emailin anonymisointiin?
Olen just hakemassa jäsenyyttä tuntuu kestävän joitain vuorokausia.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 942
Esim. Fastmail ja Runbox ovat halvempia kuin Kapsi ja aukeavat saman tien, tainneet molemmat olla 15+ v. olemassa. Toki edellyttää että muistaa päivittää maksukortin tiedot kun ne muuttuvat, mutta täytyyhän Kapsinkin jäsenmaksu muistaa maksaa.

Ilmaisten sulkeutumisen käyttämättömyyden takia voisi kiertää helposti ajastamalla halutun puhelinsovelluksen tarkastamaan postit imap:lla vain kerran päivässä/viikossa.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 731
Jokos on keksitty ilmainen kätevä emaili, että pääisi vihdoin eroon tuosta inet.ososta googlessa?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 235
Microsofilla on activity policy noissa tileissä eli pitää joskus kirjautua.
Microsoft account activity policy describes when Microsoft may close your account due to account inactivity.

Edit: Itselle tuli joskus ilmoitus OneDrive tilistä, jolle ei ollut käyttöä.

Eikö tuo aktiviteetti täyty sillä kun lisää tuon tilin kännykän emaila sovellukseen. Vaikkei sitä varsinaisesti käyttäisikään luurihan pingailee sitä enemmän tai vähemmän aktiivisesti, eikö tuo riitä sen ylläpitoon?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 575
Eikö tuo aktiviteetti täyty sillä kun lisää tuon tilin kännykän emaila sovellukseen. Vaikkei sitä varsinaisesti käyttäisikään luurihan pingailee sitä enemmän tai vähemmän aktiivisesti, eikö tuo riitä sen ylläpitoon?
Mikkisoftan tapauksessa tuon pitäisi riittää. Lähestulkoon kaikissa muissakin vastaavissa pitäisi riittää.

Tosin, ainakin aikanaan oli joitakin webmail-tarjoajia joille ei riittänyt että POP- tai IMAP-protokollalla kävi postit lukemassa, olikohan 6kk välein piti kirjautua manuaalisesti webmailiin että mailiosoite pysyi voimassa. Toki se meni sulkulistalle seuraavaksi puoleksi vuodeksi ettei muille osoite vapautunut mutta erään palvelun kanssa tuli lähes joka puolen vuoden välein tapeltua tuon kanssa kun koskaan ei muistanut välillä kirjautua webmailiin. Onneksi tuo oli "kolmossähköposti" eli lähes kaatopaikka mutta tuota tuli silti käytettyä kyseisen palvelun käyttäjien kanssa kommunikointiin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 295
Eikö tuo aktiviteetti täyty sillä kun lisää tuon tilin kännykän emaila sovellukseen. Vaikkei sitä varsinaisesti käyttäisikään luurihan pingailee sitä enemmän tai vähemmän aktiivisesti, eikö tuo riitä sen ylläpitoon?
Vähän ympäripyöreästi se on tuolla mainittu:

Activity might include these actions you take when you sign in or while you’re signed in to your Google Account:
- Reading or sending an email


Kyllähän ne tilitiedot siellä jotenkin kulkee kun lukee/lähettää postia POP/IMAP kautta?

Taikka sitten kikkailee ja:
A Google Account is considered active even if it has not been used within a 2-year period if one or more of these applies:
- Your Google Account contains a gift card with a monetary balance.
- Your Google Account has been used to purchase a digital item, for example, a book or movie.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 011
Vähän ympäripyöreästi se on tuolla mainittu:

Activity might include these actions you take when you sign in or while you’re signed in to your Google Account:
- Reading or sending an email


Kyllähän ne tilitiedot siellä jotenkin kulkee kun lukee/lähettää postia POP/IMAP kautta?

Taikka sitten kikkailee ja:
A Google Account is considered active even if it has not been used within a 2-year period if one or more of these applies:
- Your Google Account contains a gift card with a monetary balance.
- Your Google Account has been used to purchase a digital item, for example, a book or movie.
Ymm kyse oli Microsoftin Outlookista ja annoit vastaukseksi Googlen Gmailin :smile:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
243 591
Viestejä
4 252 542
Jäsenet
71 344
Uusin jäsen
Suskari

Hinta.fi

Ylös Bottom