Mistä pieni radio?

Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 262
Mistä löytyisi erittäin pieni aaa am/fm radio sisäänrakennetulla kaiuttimella? 70-80- luvulla näitä oli vaikka mitä, nyt ei meinaa löytyä mistään. Vertaan kokoa vanhaan panasonicciin, eli saisi olla kokoluokassa 65x54x21mm

edit: mielellään vielä vaihdettavalla paristolla
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.11.2021
Viestejä
3
Biltemasta löytyis tuommone 10,90€ pikkuradio näytöllä

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 035
Hulvaton keskustelu. Mitäs jos aloittaja etsisi itse laitteen, kun jopa 10 senttiä korkea taskuradio on valtavan kokoinen.

Aliexpress auki ja etsimään.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 262
Hulvaton keskustelu. Mitäs jos aloittaja etsisi itse laitteen, kun jopa 10 senttiä korkea taskuradio on valtavan kokoinen.

Aliexpress auki ja etsimään.
Herra Hulvaton varmaan antaa itse esimerkin alkuperäisen viestin mukaisesta jos kykenee. Melkolailla nollapostaus muuten.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 035
Annoin jo vinkin, että Aliexpress auki vaan rohkeasti. Varmasti löytyy joku laite tarpeisiisi, koska täällä ehdotetut eivät sovi, koska ovat valtavan kokoisia.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 262
Sama vastaus sulle kuin edellisellekin, lukutaidossa vähän petraamista. Haetaan radiota jossa sisäänrakennettu kaiutin. Jos tämä olisi niin helppo juttu kuin itsekin aluksi oletin, en sitä täällä kysyisi. Luulin itsekin, että tämä on nykytekniikalla pala kakkua, kun näitä kerran oli kaupan jo reilu 30-50vuotta sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.12.2018
Viestejä
204
Hyvä-äänistä kaiutinta on aika hankala tehdä pieneen kokoon.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 262
Hyvä-äänistä kaiutinta on aika hankala tehdä pieneen kokoon.
Tottakai hifi vehkeet on erikseen. Mulla on tässä juuri käsissä Panasonic RF-7D 70-luvulta, äänenvoimakkuus on niin hyvä kuin erittäin pienestä radiosta nyt voi olettaa (itseasiassa yllättävän kovaakin soi!). Ilmaantui vaan tarve saada lisää saman kokoisia.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
48
Minua rupesi kiinnostamaan tuollaisen käyttötarkoitus? Eikö joku mini puhelin fm radiolla kävisi?
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 257
Kaiuttimillinen radio on löytynyt jokaisesta omistamastani kännykästä. Osa on ollut pienempiä kuin nuo "taskuradiot".

Alissa on tullut vastaan rannekelloja joissa radio ja kaiutin. Eli varmaan aloittajalle sieltä löytyy.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Mistä löytyisi erittäin pieni aaa am/fm radio sisäänrakennetulla kaiuttimella? 70-80- luvulla näitä oli vaikka mitä, nyt ei meinaa löytyä mistään. Vertaan kokoa vanhaan panasonicciin, eli saisi olla kokoluokassa 65x54x21mm

edit: mielellään vielä vaihdettavalla paristolla
Itse hommasin tälläisen alista...löytyy myös amazon.de ... Löytyy kaikki tarvittava, pienikokoinen, ja soi jopa yllättävän hyvin.

Hyvä olla varalla jos vaikka tässä maailmantilanteessa kaatuu verkot niin on edes yksi laite joka ei tarvi nettiä. Lataa akun usbin kautta... On suositeltu kapistus niin alissa että amazonissakin.

€ 28,63 39%OFF | RETEKESS V115 Radio FM AM SW Portable Radio Shortwave FM Speaker Support TF Card Recorder Sleep Time

Edit...vähän on isompi kuin tarvitsevasi mut tuskin löydät mitään paremmin soivaa ihan pikkuluokasta ellet kuuntele kuullokkeilla.

Taitaa retekesillä olla kyl noita pienempiäkin vaihtoehtoja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
137
Minä heitän tästä takavasemmalta törkeän kalliin ehdotuksen Icom IC-R6, jos hinta ei ole tärkeä ja ilmoitetusta kokotoiveesta (86x58x30mm) voi joustaa muutaman sentin sinnetänne. Itselläni on tuon antiikkinen edelläkävijä, 1997 ostettu Icom IC-R2 radioskanneri jolla kuuntelee taajuuksia 0,495-1310 MHz, myös FM/AM lähetyksiä.

Valitettavasti hyöty tuosta on nykyään marginaalinen kun ei enää ole esim. NMT:tä, EFHK:n lentohöpinä ei ihan kuulu kylille asti ja muukin aiemmin mielenkiintoinen radioliikenne on nykyään salattua. Mutta kaiuttimen äänenlaatu on hyvä, käyttää AA-pattereita jotka kestävät erittäin kauan ja toimii erinomaisena maailman(lopun)radiona melkein missä vaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Kaverilla oli röökiaskin kokoinen radio joskus, siinä oli kaiutinkin. Merkkiä en kylläkään muista.

Tuo menee "aika lähelle" koon puolesta, mutta kai sekin on aloittajalle liian iso?




Toisella kaverilla oli tuon näköinen aikanaan. Ei hajonnut, vaikka ui välillä vedessä ja putosi (pudotettiin?) kerrostalon portaista aika korkealta. Tuossa tosin ei ole kajaria.


e: Tietysti yksi vaihtoehto, jos ei mikään saatavilla oleva kelpaa, on modata olemassaoleva radio pienempään koteloon. Tai joku yksinkertainen rakennussarja, jonka tunkee niin pieneen tilaan kuin saa. Kaiutin ja paristot vievät paljon tilaa, niistä voi lähteä optimoimaan. :smoke:
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 428
Viestejä
4 199 106
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom