Mistä ostaa windows käyttöjärjestelmä ja paljonko hintaa.

Jostain murosta tai täältä ostanut 7e Windows lisenssejä ja on toimineet. Ei noita täydellä hinnalla kannatakaan ostaa.

Tuolta löytyy kokemuksia. Hyvin toiminut itselläkin jo usean kerran

Täältä ostin joskus pari vuotta sitten ja on toiminut hyvin ja ei ollut kallis. En tietysti voi varmaksi sanoa miten luotettava paikka, mutta ainakin pari vuotta sitten pysty maksamaan paypalilla.

Liitteet

• 53666df60f1e814da59cd4afc3fb6d84.png
    53666df60f1e814da59cd4afc3fb6d84.png
    7,6 KB · Luettu: 396

Itse olen myös ostanut noita halpoja lisenssejä. Ostin yhden lisenssin jemmaan tulevaa käyttöä varten, mutta en arvannut, että lisenssi vanhenee parissa kuukaudessa.

"Tietokannan mukaan koodi on ollut käyttämättömänä myynnin jälkeen yli kahden kuukauden ajan ja lakannut siten toiminnasta. Suositeltavaa olisi, että koodi käytetään tämän 60 päivän sisällä sen ostopäivästä "

Täältä ostin joskus pari vuotta sitten ja on toiminut hyvin ja ei ollut kallis. En tietysti voi varmaksi sanoa miten luotettava paikka, mutta ainakin pari vuotta sitten pysty maksamaan paypal

Ostin nyt tuolta gamers outletista Windows 11 home lisenssin ja hyvin toimi, koodin sai maksun jälkeen näkyviin kaupan sivulle. Paypallilla pystyi maksamaan.

Aiheeseen liittyen LTT teki Windows lisensseistä ihan opettavaisen videon. Halvoille lisensseille vaihtoehtona on käyttää Windowsia myös kokonaan ilman lisenssiä pienin rajoituksin. Halvat OEM-lisenssit ovat myös laillisia mutta ongelmaksi muodostuu, ettei halpojen lisenssien alkuperästä voi varmistua (voivat olla myös piraatti generoituja). Lisäksi halpojen lisenssien kauppapaikat saattavat olla muulla tavoin epämääräisiä (kalastelevat mahdollisesti luottokorttitietoja tms).

Mulla iloisesti toimii aktivoimaton Windows 10. Ainoa oikea rajoitus on käyttöliittymän muokkauset omaan makuun, pääasiassa siis taskbarin ja notification arean eri asetukset, mutta nekin voi tehdä kunhan asennuksen jälkeen ei päästä sitä nettiin, silloin se toimii ihan kuin aktivoitu, noi asetukset voi laittaa kuntoon ja ei kun kovaa ajoa. Tuossa videolla mielestäni sitä ei oltu mainittu. Mä olisin ehkä saanut tämän vielä uudelleenaktivoitua(rauta oli muuttunut), mutta menin päivittämään build version aktivoimattomalla ja sitten siinä tuli erilainen herja jolla ei kai enää voi aktivoida sitä.

Itseasiassa pitkän aikaa mun mietitytti että onko se aktivointi edes nimellisesti vaadittu muodollisesta laillisuus -näkökulmasta, koska klikkaamalla sitä aktivointi-juttua ei tullut mitään tekstiä tms. ja kuka hemmetti muistaa mitä asennusvaiheen puolikkaan raamatun pituinen plaa plaa plaa teksti sisälsi tai ei sisältänyt. Hiljattain huomasin että nyt se näyttää sen lisenssiehdot, ja siellä tosiaan vaaditaan aktivointia.
"5. Valtuutettu ohjelmisto ja aktivointi. Asiakkaalla on oikeus käyttää tätä ohjelmistoa vain, jos hänellä on siihen liittyvät käyttöoikeus ja ohjelmisto on aktivoitu oikein aidolla tuoteavaimella tai muulla valtuutetulla tavalla. " Jolloin aktivoimaton on ohjelmisto johon ei ole käyttöoikeutta. Ne ei vaan välitä asiasta mitään ja täten kenenkään tavallisen ihmisen ei ole mitään syytä välittää.

Aiemmissa Windowseissa se aktivoimattomuus alkoi herjaamaan jossain vaiheessa ja saattoi muuttaa työpöydän taustan mustaksi ja tälläistä temppuilua, mutta siitä on jossain kohtaa ilmeisesti luovuttu.

Olen lisäksi törmännyt johonkin hieman hämäriin ohjeisiin jolla ilmeisesti sen aktivoinnin voi tehdä "itse". Tuossahan videolla Linus mainitsee asiassa, kohdassa Yaarrr/MAS sriptit. Luulisi että jossain vaiheessa tuo video lähtee vetämään, koska lisenssiehdot yksiselitteisesti tosiaan vaatii aktivoinnin, joten tuo on miten piratoida Windows.

Mutta miksi vaivautua? Laittaa vaan säädöt kuntoon asennusvaiheessa ilman nettiä.

Lidlissäkin oli itsepalvelukassoissa jotain vajaa pari kuukautta aktivoimaton Windows, oletan että niillä on jokin keskitetty systeemi ja ne eivät olleet ehtineet konffata niitä kuntoon.

Lidlissäkin oli itsepalvelukassoissa jotain vajaa pari kuukautta aktivoimaton Windows, oletan että niillä on jokin keskitetty systeemi ja ne eivät olleet ehtineet konffata niitä kunkuntoon
Todnäk niiden oma aktivointipalvelin vaan sekoillut ja seuraavassa bootissa taas ihan legit.

Itseasiassa pitkän aikaa mun mietitytti että onko se aktivointi edes nimellisesti vaadittu muodollisesta laillisuus -näkökulmasta, koska klikkaamalla sitä aktivointi-juttua ei tullut mitään tekstiä tms. ja kuka hemmetti muistaa mitä asennusvaiheen puolikkaan raamatun pituinen plaa plaa plaa teksti sisälsi tai ei sisältänyt. Hiljattain huomasin että nyt se näyttää sen lisenssiehdot, ja siellä tosiaan vaaditaan aktivointia.
"5. Valtuutettu ohjelmisto ja aktivointi. Asiakkaalla on oikeus käyttää tätä ohjelmistoa vain, jos hänellä on siihen liittyvät käyttöoikeus ja ohjelmisto on aktivoitu oikein aidolla tuoteavaimella tai muulla valtuutetulla tavalla. " Jolloin aktivoimaton on ohjelmisto johon ei ole käyttöoikeutta. Ne ei vaan välitä asiasta mitään ja täten kenenkään tavallisen ihmisen ei ole mitään syytä välittää.

4. A -kohta kannattaa pitää mielessä kun on ostamassa "käytöstä poistettuja" oem lisenssejä ;)

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
261 751
Jäsenet
74 840
Uusin jäsen
jousam

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom