Missä myydä suuri määrä sarjakuvia (3 täyttä isoa Ikea kassia, noin 70-80 kg) Tampereella ja millä hinnalla?

Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 166
Pitäisi tyhjentää hyllyjä ja olisi 3 isoa Ikea kassillista sarjakuvia. Yksi kassi Aku ankan taskukirjoja (noin 120 kpl). Ehkä puoli kassia Aku Ankka lehtiä, roopesetiä ja muuta Aku Ankkaan. Loput vähän kaikkea kuten korkeajännityksiä, marveleita, modesty blaisea, conania jne. Suurin osa hyvässä kunnossa mutta osa huonossa.

Missä näitä kannattaisi alkaa myymään ja millä hinnalla? Kai jonkun Tori ilmoituksen laitan ja samalla vaivalla tännekin mutta osaako joku suositella parempia kanavia? Osaako joku suositella jotain hintaa mitä näistä voisi saada?

Osaako joku sanoa paljonko Antikvariaatti maksaa erilaisista satunnaisista sarjakuvista? Maksaako vaikka sadasta Aku Ankan taskukirjasta 10 euroa vai saako järkeviä summia?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 651
Ilmoitus toriin ja parin kuukauden päästä kysyy joltain lastensairaalalta että ottaako lahjoituksena vastaan ne mitä ei mennyt.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 947
Ihan aikuisten osastollakin varmasti riittää kiinnostusta lukemisesta. Saatanan tylsää olla osastolla ja saada satunnaisesti käteen jokin naisten lehti kun kysyy lukemista.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 088
Osaako joku sanoa paljonko Antikvariaatti maksaa erilaisista satunnaisista sarjakuvista? Maksaako vaikka sadasta Aku Ankan taskukirjasta 10 euroa vai saako järkeviä summia?
Taitaa 10e taskukirjasta olla utopiaa. huuto.net:ssa 2e ja siitä ylöspäin pyynnit aku ankan taskukirjoista.

 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 166
Taitaa 10e taskukirjasta olla utopiaa. huuto.net:ssa 2e ja siitä ylöspäin pyynnit aku ankan taskukirjoista.

Lue tarkemmin. Epäilen että divari tarjoaa korkeintaan jotain 10 euroa sadasta taskukirjasta eli 10 senttiä kappale.

Pystyykö huutonetistä tai torista jollain löytämään toteutuneiden kauppojen hintoja? Pyynnöt tuntuvat menevän 50 sentistä 50 eurooon kappaleelta. Se mietityttää millä hinnalla näitä oikeasti menee kaupaksi.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 613
Jos täydellinen sarja jotain tiettyä Aku taskaria niin voi jotain saada. Muuten en näkisi vaivaa kympin viidentoista euron tähden. Laitoin aikoinaan kerrostalon rappuun noita kassillisen lapulla "wc lukemista, saa ottaa". Oli mennyt siitä parin tunnin sisällä.

Tuo lahjoittaminen olisi ollut parempi, jos sairaalassa siis henkilöitä kellä aikaa lajitella noita osastoille.
 
Liittynyt
21.03.2021
Viestejä
33
Akut ja roopesedät menee nykyään lähinnä lahjoituksena.Facessa on aktiivinen sarjakuvakirppis-ryhmä jossa marvelit jne liikkuu mutta aika harvasta saa sellaisia rahoja että itse viitsisin myydä. Laskusuunnassa on muutenkin sarjisten arvo kun nykynuoria ei oikein kiinnosta.Modestyt menee aika hyvin kaupaksi jos uudenveroisessa kunnossa.
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 166
Tässä nyt vielä kuvat määrästä. Ei kyllä olisi kannattanut Ikean isoihin kasseihin pakata. Ovat todella kauheita siirrellä tuon painoisina.

Kukaan ei osaa varmaan sanoa kuinka paljon noista voisi joku maksaa?


Sarja_Ikea.jpgSarja_Taskukirjat.jpgSarja_MarvelJaMuut.jpgSarja_KorkeaRoope.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 472
Itse lahjoitin facen roskalavalla puolet tuosta määrästä kk takaperin. Meni kyllä about parissa sekunnissa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
452
Tässä nyt vielä kuvat määrästä. Ei kyllä olisi kannattanut Ikean isoihin kasseihin pakata. Ovat todella kauheita siirrellä tuon painoisina.

Kukaan ei osaa varmaan sanoa kuinka paljon noista voisi joku maksaa?


Suurin osa varmaan maksaisi siitä, että joku vie pois. 10 euroa varmaan aika realistinen summa sellaiselle, joka noita oikeasti "keräilee".
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
128
Tässä nyt vielä kuvat määrästä. Ei kyllä olisi kannattanut Ikean isoihin kasseihin pakata. Ovat todella kauheita siirrellä tuon painoisina.

Kukaan ei osaa varmaan sanoa kuinka paljon noista voisi joku maksaa?


Itse olen ostanut käytännössä katsoen samanlaisen määrän kirpputoreilta pitkän ajan saatossa ja maksanut niistä maksimissaan noin 50senttiä/taskukirja, pienistä sitten ehkä 5 senttiä kappale. Ei niillä taida juuri mitään enempää arvoa olla kuin käyttöarvo vessakäynnin yhteydessä, näin ainakin olen itselle ja vaimolle vannottanut. Liittyen siihen kun ne olisi kuulemma pitänyt muuton yhteydessä myydä mutta en jaksanut alkaa siihen rumbaan vaan mieluummin vaikka annan tarvitseville taikka nakkaan takkaan lämpöä antamaan.

Ja nuo hinnat siis maksimi mitä itse maksanut, useasti lähtenyt 10sentin kappalehintaan taskukirjoja joten en usko että maksaa vaivaa lähteä myymään ellei joku tosissaan halua ostaa ja maksaa sellaisen hinnan jolla jää itselle vaivapalkkaa.
 

NewB-66

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
181
Tässä nyt vielä kuvat määrästä. Ei kyllä olisi kannattanut Ikean isoihin kasseihin pakata. Ovat todella kauheita siirrellä tuon painoisina.

Kukaan ei osaa varmaan sanoa kuinka paljon noista voisi joku maksaa?


Marvel ja Tuomari yms. lehdistä voi saada jotain, ainakin divarin pyynnit vaihtelee numerosta riippuen 5-12e.

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 263
Tässä nyt vielä kuvat määrästä. Ei kyllä olisi kannattanut Ikean isoihin kasseihin pakata. Ovat todella kauheita siirrellä tuon painoisina.

Kukaan ei osaa varmaan sanoa kuinka paljon noista voisi joku maksaa?
Monta vuotta sarjakuviin keskittynyt sivusto niin täältä voisi varmaan saada parempaa tietoa

 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 938
Suurin osa varmaan maksaisi siitä, että joku vie pois. 10 euroa varmaan aika realistinen summa sellaiselle, joka noita oikeasti "keräilee".
Erikoinen ajatus tuo maksaminen kun yllä oli jo todettu, miten katoaa saman tien jos lahjoittaa.

Ja "keräilee". Kyllä akkareita oikeasti kerätään. Tuossa kasassa ei kovin montaa puuttuvaa tarvitsisi olla niin ainakin itse heittäisin miettimättä 50€ kouraa ja veisin pois jos sillä lähtee. Se kun tulee postikulujen kannalta toivottoman kalliiksi ostella puuttuvia kappaleita yksittäin.
Näin siis akkarien osalta. Muiden hintataso on itselle arvoitus.

Itse olen ostanut käytännössä katsoen samanlaisen määrän kirpputoreilta pitkän ajan saatossa ja maksanut niistä maksimissaan noin 50senttiä/taskukirja, pienistä sitten ehkä 5 senttiä kappale. Ei niillä taida juuri mitään enempää arvoa olla kuin käyttöarvo vessakäynnin yhteydessä, näin ainakin olen itselle ja vaimolle vannottanut. Liittyen siihen kun ne olisi kuulemma pitänyt muuton yhteydessä myydä mutta en jaksanut alkaa siihen rumbaan vaan mieluummin vaikka annan tarvitseville taikka nakkaan takkaan lämpöä antamaan.

Ja nuo hinnat siis maksimi mitä itse maksanut, useasti lähtenyt 10sentin kappalehintaan taskukirjoja joten en usko että maksaa vaivaa lähteä myymään ellei joku tosissaan halua ostaa ja maksaa sellaisen hinnan jolla jää itselle vaivapalkkaa.
En ymmärrä näitä 10 sentin pyyntihintoja. Lähtee eurolla, parillakin jos joltain puuttuu numero sarjasta ja silloin yhden myydyn hinnalla voisi vaikka laittaa ne 19 muuta lehtikeräykseen. Toki aiheuttaa turhaa kantamista myyntiin ja takaisin, montaa osumaa kalliimmalla ei lähikirppis luultavammin tuota.

En myöskään myisi tuollaista kokoelmaa millään 10 sentillä kappale. Jos parempaa hintaa ei ole tarjolla niin ensisijaisesti lahjottaisin tuttavapiirissä jollekin. Ihmettelen jos ottajia ei löydy.
Toissijaisesti sitten mikä tahansa hyödyllinen kohde tai jos lähistöllä on "itsepalvelukirjasto" mallia ota ja jätä niin pudottelee sinne muutamassa erässä tms. Seurakunta, joku nuorisotila jne voisi myös olla kiinnostunut. Toki tuottaa vain vaivaa mutta ainakin itse näen mieluusti vähän vaivaa jos nollakorvauksen sijaan menee oikeasti hyödyksi.
Fb:ssä en todellakaan lahjottaisi. En jaksaisi leikkiä mitään av, yv ja lopputuloksena hakija olisi joku, joka bongasi sen yhden arvokkaan ja dumppasi muut keräykseen tai jättäisi jopa viemättä kaikkia.

Marvel ja Tuomari yms. lehdistä voi saada jotain, ainakin divarin pyynnit vaihtelee numerosta riippuen 5-12e.

Olin tulossa sanomaan aivan samaa. Tässä on tartuttu akkareihin mutta kannattaa ehdottomasti tarkistaa muidenkin hintataso. Plus se, onko mahdollisesti mukana jotain erikoisnumeroa tms joka voisi olla muita selvästi arvokkaampi.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
128
En ymmärrä näitä 10 sentin pyyntihintoja. Lähtee eurolla, parillakin jos joltain puuttuu numero sarjasta ja silloin yhden myydyn hinnalla voisi vaikka laittaa ne 19 muuta lehtikeräykseen. Toki aiheuttaa turhaa kantamista myyntiin ja takaisin, montaa osumaa kalliimmalla ei lähikirppis luultavammin tuota.

En myöskään myisi tuollaista kokoelmaa millään 10 sentillä kappale. Jos parempaa hintaa ei ole tarjolla niin ensisijaisesti lahjottaisin tuttavapiirissä jollekin. Ihmettelen jos ottajia ei löydy.
Toissijaisesti sitten mikä tahansa hyödyllinen kohde tai jos lähistöllä on "itsepalvelukirjasto" mallia ota ja jätä niin pudottelee sinne muutamassa erässä tms. Seurakunta, joku nuorisotila jne voisi myös olla kiinnostunut. Toki tuottaa vain vaivaa mutta ainakin itse näen mieluusti vähän vaivaa jos nollakorvauksen sijaan menee oikeasti hyödyksi.
Fb:ssä en todellakaan lahjottaisi. En jaksaisi leikkiä mitään av, yv ja lopputuloksena hakija olisi joku, joka bongasi sen yhden arvokkaan ja dumppasi muut keräykseen tai jättäisi jopa viemä
Lähteehän noita sarjakuvia toki paremmallakin hintaa, en sitä lainkaan kiellä. Laitoin vain kokemuksiani vastaavan vastauksen jolla olen oman varastoni ostanut.

Omistan usean kalliimman mustanamion joilla on keräilyarvoa mutta ne pitää tietää erikseen ja tällöin myös myydä erikseen joka taas vaatii aikaa ja vaivaa. Jos halutaan päästä eroon tavaroista bulkkina pitää olla valmis ottamaan vähemmän rahaa vastaan kuin että jaksaa nähdä vaivaa ja myydä ne muutamat "halutut" osat yksinään. Sama juttu siis yksittäisissä Akuissa jotka joku saattaa haluta.
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 166
Onkos täällä ketään jotka ovat kierreleet peräkonttikirppiksissä?

Menisikö siellä sarjakuvat kaupaksi vaikka 1€/sarjakuva?

Katselin että Kuljun Kartanossa olisi 20 päivä tällaiset ja kun paikka maksaa 5€ ei siinä ainakaan juuri muuta häviä kuin omaa aikaa. https://www.hintakaari.fi/i/perakonttikirppis/96/
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 246
Voin ostaa korkkarit 1€/sarjakuva + kohtuulliset postimaksut, mieluummin vähän paljousalennuksena leivotaan ne postikulut hintaan :D

Ja ohuet korkkarit (tai kannettomat) 3kpl/euro ja samoilla posteilla. Noita näyttää olevan kymmeniä, niin ihan kohtuuhinnan minulta saisi :)

Lähesty YV:llä ->
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 955
Ensimmäiset 1-20 taskarit on arvokkaampia jos sulla sattuu olemaan niistä sellaiset painokset joissa liima ei ole pettänyt. Itsellä on edelleen ekat 100 tallessa, mut varsinkin noissa ekoissa on ollut sellaista liimaa joka alkoi jo parikyt vuotta pettää silleen että avaaminen irroittaa sivuja.

Sitten tosiaan noissa Marveleissa jos on "koko kausi" hyväkuntoisena, niin jotain arvoa voi olla niissäkin. Bulkkiankat sitten on tosiaan lahjoitustavaraa.
 
Liittynyt
16.08.2018
Viestejä
1 458
Ei taida Aku Ankoissakaan arvo säilyä. Itse muistan lukeneeni lapselleni joskus vanhaa akuani ja jossain viidennellä sivulla oli jo nukahtanut kuulemastaan. Silmiäni häiritsi suuresti tumman vihreälle painettu musta teksti joka rasitti silmiä. Nykypolvelle Disney = Frozen tai joku Ryhmä hau. Hyvä jos tietävät mikä Mikki Hiiri on.
 
Toggle Sidebar
Ylös Bottom