Minkä tabletin ostan?

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 217
Kannattaa vaan se muistaa että se ipad oli silti sulavampi kuin 400e android tabletit vaikka ikivanha olikin, jos nyt esim netin selaamisesta puhutaan ja hd netflixistä...
iPadeissa kun ne ohjelmistot on ihan erilailla optimoitu...

Tuon asian takia on itselleni ihan selviö että iPad on aina se mikä valitaan ykköstabletiksi, jos kahta tarvii niin itse otan androidin kakkoseksi, ihan vaan siksi että on jotenkin tyhmä ostaa 2 ihan samaa laitetta :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
657
Mieluiten olisinkin tuon vanhan korjauttanut, mutta sen runko vääntyi pudotessa sen verran, että pelkän näytön vaihto ei olisi riittänyt -> korjauskulut liian suuret. Vaihtoehtona oli ottaa rahat tai toinen laite. Ja korjausliikkeessä toiseen laitteeseen olisi joutunut muistaakseni maksamaan vastaavaan 100+e ja vuoden 2018 vastaavaan iPadiin 200+e. Pienemmällä välirahalla tuon 2018 iPadin saan siis hommattua ottamalla rahat ja etsimällä tuon itse jostain.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
Xiaomi Mi Pad 4 PLUS kaufen - 4GB/64GB - 10.1 Zoll - LTE

Taitaa olla lyömätön alle 300e:n tableteissa. Saa vielä valmiiksi avatun bootloaderin ja Xiaomi.eu- romin. Global Priority toimitustavaksi niin ei tarvi tulleja maksaa. Ite mietin kans tuo Samsungin Tab A 10,5- mallia, mutta kyllä se on niin tehoton jo valmiiksi, että sama laittaa 100e lisää ja hankkia kunnon tabletti pidemmäksi aikaa. Noiden prossujen välillä lienee kuitenki ihan peruskäytössäki jo tuntuva ero. Lataustelakka toki hyvä bonus ja Viaplay:sta voi hyvällä tuurilla saada kympin takasi, että ei sinällään paha tuohon hintaan. Normaali hinta ihan älytön.
Kosunen jokusta viestiä aiemmin totesi, että Netflixin HD ei toimi tuossa. Se siis pienenä miinuksena.

Tuohon näyttää saavan tosiaan eu-rommin valittua jo oletuksena, joka on hieno asia, kun ei oikein jaksaisi custom rommien kanssa enää leikkiä. Toisaalta rootattua laite pitää saada joka tapauksessa, jotta pääsee eroon mainoksista. Ja sitten sekin, että onko tuo luotettava rommi, eikä mikään feikkihässäkkä?

8" 64GB LTE-versio vähän kiinnostaa (207€):
Buy Xiaomi Mi Pad 4 - 4GB/64GB - Snapdragon 660 - LTE EDITION

En tosin tiedä onko tuolla LTE:llä omalla kohdalla hirveästi mitään käyttöä, varsinkaan jos se ei pelitä Suomessa kunnolla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 649
Kosunen jokusta viestiä aiemmin totesi, että Netflixin HD ei toimi tuossa. Se siis pienenä miinuksena.

Tuohon näyttää saavan tosiaan eu-rommin valittua jo oletuksena, joka on hieno asia, kun ei oikein jaksaisi custom rommien kanssa enää leikkiä. Toisaalta rootattua laite pitää saada joka tapauksessa, jotta pääsee eroon mainoksista. Ja sitten sekin, että onko tuo luotettava rommi, eikä mikään feikkihässäkkä?

8" 64GB LTE-versio vähän kiinnostaa (207€):
Buy Xiaomi Mi Pad 4 - 4GB/64GB - Snapdragon 660 - LTE EDITION

En tosin tiedä onko tuolla LTE:llä omalla kohdalla hirveästi mitään käyttöä, varsinkaan jos se ei pelitä Suomessa kunnolla.
Laitoin ite sunnuntaina tilaukseen tuon 10-tuuman 64gb-mallin. Mietin joskus aiemmin 8-tuumaista, mutta sehän on vaan vähän kännykkää isompi :)

Uskoisin, että tabletissa riittää ihan hyvin ku lukitsee kortin 3G-verkkoon. Netflixia tuskin tulee paljoa katottua tabletilla, mutta on tuo silti pienoinen haitta.

Xiaomin vehkeet (Mi5, Redmi Note 4, Mi Max 2, Mi8, Mi Band 2&3) ovat olleet sen verran hyviä, että mieluusti kokeilen ekana niitten tablettia :)

Ei oo kyl näkyny mainoksia Xiaomeissa vielä. Nettiä selatessa toki näkyy jos ei käytä mitään estojuttuja. Roottaaminen onnistunee muutamassa minuutissa jos tarvetta on. Siihenhän voi laittaa Xiaomi.eu:n weekly rommin. Kätevä homma kun päivittelee puhelinta ja tablettia samaa tahtia.

Harkitsisin kyllä vakavasti 50e lisäsijoitusta. 2 tuumaa vaikuttaa jo tuntuvasti. Wifi-malli olis riittäny itelle, mutta valitettavasti semmosta ei ole. En keksi äkikseltään sellaista tilannetta, ettei vois jakaa nettiä kännykästä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
Laitoin ite sunnuntaina tilaukseen tuon 10-tuuman 64gb-mallin. Mietin joskus aiemmin 8-tuumaista, mutta sehän on vaan vähän kännykkää isompi :)

Uskoisin, että tabletissa riittää ihan hyvin ku lukitsee kortin 3G-verkkoon. Netflixia tuskin tulee paljoa katottua tabletilla, mutta on tuo silti pienoinen haitta.

Xiaomin vehkeet (Mi5, Redmi Note 4, Mi Max 2, Mi8, Mi Band 2&3) ovat olleet sen verran hyviä, että mieluusti kokeilen ekana niitten tablettia :)

Ei oo kyl näkyny mainoksia Xiaomeissa vielä. Nettiä selatessa toki näkyy jos ei käytä mitään estojuttuja. Roottaaminen onnistunee muutamassa minuutissa jos tarvetta on. Siihenhän voi laittaa Xiaomi.eu:n weekly rommin. Kätevä homma kun päivittelee puhelinta ja tablettia samaa tahtia.

Harkitsisin kyllä vakavasti 50e lisäsijoitusta. 2 tuumaa vaikuttaa jo tuntuvasti. Wifi-malli olis riittäny itelle, mutta valitettavasti semmosta ei ole. En keksi äkikseltään sellaista tilannetta, ettei vois jakaa nettiä kännykästä.
En minä rahan vuoksi sitä pienempää versiota ole valitsemassa. Tätäkin kirjoittelen sängyssä pötkötellen 8" nVidia Shield K1:llä, enkä kaipaa yhtään isompaa laitetta ( myös puhelimen hommaan aina mahdollisimman pienenä). Tässä taitaa tosin olla hieman erilainen kuvasuhde, mutta silti. LTE saattaa olla tosiaan turha, mutta hintaero wifi-versioon ei ole kuin 10e.

Ja siis tarkoitin tietenkin mainoksia YouTubessa ja nettiä selaillessa jne.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 649
En minä rahan vuoksi sitä pienempää versiota ole valitsemassa. Tätäkin kirjoittelen sängyssä pötkötellen 8" nVidia Shield K1:llä, enkä kaipaa yhtään isompaa laitetta ( myös puhelimen hommaan aina mahdollisimman pienenä). Tässä taitaa tosin olla hieman erilainen kuvasuhde, mutta silti. LTE saattaa olla tosiaan turha, mutta hintaero wifi-versioon ei ole kuin 10e.

Ja siis tarkoitin tietenkin mainoksia YouTubessa ja nettiä selaillessa jne.
Kyllähän se 10e on sama sijoittaa jos on pienintäkään mahollisuutta, että sitä tarvii.

Mulla on auttanut Samsungin nettiselain ja Youtube Vanced noihin, mutta varmaan paremmat estot vaatii kikkailuja.

Nyt muutes ponnahti hinnat ylöspäin. "Tarjoushinnat" oli melko pitkään voimassa eli tuskin menee kauaa ku tulevat uudestaan. Tuo mun tilaama 10" 4/64gb nousi 257e-> 297e. Tais nousta kaikki 40e:lla. Noilla hinnoilla en ostais.
 

JMN

Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
75
Onko noista pienistä, about 7-8" tuuman tabuista autoon navigaattorin korvaajaksi nykypäivänä? Kattelin että esim. Huawein mediapad T3 ei oo hinnankiroissa juurikaan ja tuostakin GPS varmasti löytyy.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
Nyt muutes ponnahti hinnat ylöspäin. "Tarjoushinnat" oli melko pitkään voimassa eli tuskin menee kauaa ku tulevat uudestaan. Tuo mun tilaama 10" 4/64gb nousi 257e-> 297e. Tais nousta kaikki 40e:lla. Noilla hinnoilla en ostais.
No niinpä näköjään nousi. Jäi sitten tässä vaiheessa ainakin tilaamatta.

En pistä pahakseni jos joku vinkkaisi tänne sitten kun tarjouksia on taas menossa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
93
En minä rahan vuoksi sitä pienempää versiota ole valitsemassa. Tätäkin kirjoittelen sängyssä pötkötellen 8" nVidia Shield K1:llä, enkä kaipaa yhtään isompaa laitetta ( myös puhelimen hommaan aina mahdollisimman pienenä). Tässä taitaa tosin olla hieman erilainen kuvasuhde, mutta silti. LTE saattaa olla tosiaan turha, mutta hintaero wifi-versioon ei ole kuin 10e.

Ja siis tarkoitin tietenkin mainoksia YouTubessa ja nettiä selaillessa jne.
Itse vaihdoin Nvidian Shieldistä (alkuperäinen) Huawei Mediapad M5 8" -malliin. Hyvä on ollut ja myös Netflix HD:nä toimii. Itselle tuo kokoluokka on just passeli matkakäyttöön sekä kirjojen / sarjisten lukuun. Tosin on tuo sitten selvästi hintavampi kuin Xiaomit.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
Itse vaihdoin Nvidian Shieldistä (alkuperäinen) Huawei Mediapad M5 8" -malliin. Hyvä on ollut ja myös Netflix HD:nä toimii. Itselle tuo kokoluokka on just passeli matkakäyttöön sekä kirjojen / sarjisten lukuun. Tosin on tuo sitten selvästi hintavampi kuin Xiaomit.
Jees. 339€ näyttää olevan nyt Suomessa halvimmillaan LTE-versiona:
HUAWEI MEDIAPAD M5 8.4” 4G

Täytyy laittaa tämäkin mietintään.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
93
Pähkäilin pitkään Nexus 10 korvaamista, kun alkoi hidastelemaan. Harkitsin vakavasti uutta ipadia - joka varmaan olisi ollut hyvä vaihtoehto. Päädyin kuitenkin pysyttäytymään androidissa, ja tilasin BF- tarjouksesta Huawei Mediapad M5 10.8 LTE-mallin. Kolmisen viikkoa käytettyäni suurin yllätys on ollut akun kesto - jopa useampia päiviä minun käytöllä. Aikaisemmasta poiketen olen antanut roikkua wifi:ssa jatkuvasti. Videoita tosin vähän, mutta HS digilehti päivittäin + muutakin surffailua. Toiminut muutenkin hyvin ja jouhevasti.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
Pähkäilin pitkään Nexus 10 korvaamista, kun alkoi hidastelemaan. Harkitsin vakavasti uutta ipadia - joka varmaan olisi ollut hyvä vaihtoehto. Päädyin kuitenkin pysyttäytymään androidissa, ja tilasin BF- tarjouksesta Huawei Mediapad M5 10.8 LTE-mallin. Kolmisen viikkoa käytettyäni suurin yllätys on ollut akun kesto - jopa useampia päiviä minun käytöllä. Aikaisemmasta poiketen olen antanut roikkua wifi:ssa jatkuvasti. Videoita tosin vähän, mutta HS digilehti päivittäin + muutakin surffailua. Toiminut muutenkin hyvin ja jouhevasti.
Millainen Huawein käyttöliittymä on Nexukseen verrattuna? Puhelimissa en ole liiemmin siitä välittänyt, vaikka kaikkeen tottuu ja vaikka se varmasti asiansa ajaakin.

Tuon M5:n lisäksi sen Lite versio vaikuttaa mielenkiintoiselta. 32GB Wifi-version hinta on Suomessakin mm. Powerissa tällä hetkellä juuri alle 300€ ja mm. täällä on aika hehkuttava revikka. Kenelläkään täällä kommentteja tuosta?

Applen tuotteiden logiikka, omintakeiset liittimet ja kaikkien muidenkin toimintamallien tuputus on niin ärsyttävää, että niitä ei pysty mitenkään edes harkitsemaan näillä hinnoilla, vaikka varmaan teknisesti ihan päteviä ovatkin. Joku -50% ale, niin sitten voisi ehkä pohtia asiaa uudestaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
93
Eipä tuo Huawein käyttöliittymä paljoa silmille hypi, lähinnä selvimmän eron huomaa asetukset-valikoissa. Normaalisti tulee käytettyä kuitenkin itse sovelluksia. Toki suosisin vanilla anroidia sinänsä. Onhan nuo Android Pien uudet navigointiominaisuudet tyylikkäämpiä mutta ehkä toimivat paremmin puhelimessa kuin tabletissa. Android Pien pitäisi tulla alkuvuodesta myös M5:een, mutta tarkkaa päivää ei ole.

Olen oppinut käyttämään myös noita sormenjälkitunnistimen eleitä. Se on ihan kätevää että ei tarvitse noita ruudulla näkyviä navigointinappeja.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 749
Omasta mielestä Huawei M5:n emui-käyttöliittymä on ihan hirveä, siirretty suoraan vain puhelimista, joka näkyy (mun mielestä) ihan tolkuttoman kokoisina ikoneina ja ui-elementteinä. Sain onneksi ui:n enemmän mieleiseksi nova launcherin ja kehittäjäasetuksien avulla, näyttää enemmän vanillalta.

Rauta on huonossa paikassa olevia virta- ja volume-nappeja lukuunottamatta tosi hyvä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
93
Juu onneksi eri launcherilla voi korjata paljon. Itseasiassa voisi myös sanoa että Android ei ylipäänsä ole kovin hyvin optimoitu tabletille vs ipad.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 217
Sitä huawein ui:n kokoa edelleenkin pystyy aika hyvin säätämään näytön asetuksista, oma m3 lite näyttää ainakin ihan hyvälle.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
93
Millainen Huawein käyttöliittymä on Nexukseen verrattuna? Puhelimissa en ole liiemmin siitä välittänyt, vaikka kaikkeen tottuu ja vaikka se varmasti asiansa ajaakin.

Tuon M5:n lisäksi sen Lite versio vaikuttaa mielenkiintoiselta. 32GB Wifi-version hinta on Suomessakin mm. Powerissa tällä hetkellä juuri alle 300€ ja mm. täällä on aika hehkuttava revikka. Kenelläkään täällä kommentteja tuosta?

Applen tuotteiden logiikka, omintakeiset liittimet ja kaikkien muidenkin toimintamallien tuputus on niin ärsyttävää, että niitä ei pysty mitenkään edes harkitsemaan näillä hinnoilla, vaikka varmaan teknisesti ihan päteviä ovatkin. Joku -50% ale, niin sitten voisi ehkä pohtia asiaa uudestaan.
Minun käytössä käyttöliittymän vaihtumisella ei ole ollut vaikutusta. Eikä juuri silläkään, että Lollipopista on hypätty Oreoon :)
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
Minun käytössä käyttöliittymän vaihtumisella ei ole ollut vaikutusta. Eikä juuri silläkään, että Lollipopista on hypätty Oreoon :)
OK, ja näin se varmasti menee täälläkin. En minä tabletilla paljon muuta tee kuin katson leffoja eri striimauspalvelusita ja surffailen satunnaisesti, joten loppujen lopuksi aika sama millainen se käyttöliittymä on.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 458
Nexus 7 rikkoutumisen myötä uusi tabletti lähtisi hankintaan. Leirin vaihto edessä, Apple Ipad 2018 32Gt Wifi malli mielessä. Tarkoituksena oli vielä tänään hakea mutta sitten vilkaisin hinta.fi palvelusta hinnan kehitystä. Viime viikolla olisi saanut Gigantista 259€ & Verkkiksestä 259.90€, törmäsikö kukaan näihin tarjouksiin ? 300€ on viime vuonna saanut useampaankin otteeseen mutta ei kuitenkaan noin halvalla. Ei hirviästi nappaisi maksaa viikkoa myöhemmin yli 70€ enempi .. parempi olisi kun en olisi vilkaissut ;)
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 649
Nexus 7 rikkoutumisen myötä uusi tabletti lähtisi hankintaan. Leirin vaihto edessä, Apple Ipad 2018 32Gt Wifi malli mielessä. Tarkoituksena oli vielä tänään hakea mutta sitten vilkaisin hinta.fi palvelusta hinnan kehitystä. Viime viikolla olisi saanut Gigantista 259€ & Verkkiksestä 259.90€, törmäsikö kukaan näihin tarjouksiin ? 300€ on viime vuonna saanut useampaankin otteeseen mutta ei kuitenkaan noin halvalla. Ei hirviästi nappaisi maksaa viikkoa myöhemmin yli 70€ enempi .. parempi olisi kun en olisi vilkaissut ;)
Foorumilla oli tuo tarjous linkattuna. Voihan sen ostaa Gigantista ja toivoa, että hinta laskee 50 päivän palautusoikeuden aikana. Odottamalla se laskee varmasti, mutta silloin joutuu olemaan ilman tablettia jonkin aikaa :)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 217
Tuo on ainut kerta kun ollut noin halvalla, en usko että menee uusiksi suht pitkään aikaan...
Toinen noista lafkoista laski pricematchin takia sen hintansa samaan, eli vain toinen alunperin pisti sen tarjoukseen...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
201
Noniin. Kävin hakemassa Samsung tab S3:n. Käyttö 90% Netflixiä varten ja nimenomaan HD -tuettu oli hakusessa. Tiedossa oli, että kuvasuhde on huono, mutta päätin silti kokeilla.

Tabu tulille ja samantien Netflix käyntiin. Ensin ihmetys ja sitten järkytys. Test patterns ei mene 720p ylemmäs. Kokeilin kaikkea mahdollista ja ei. Sitten kokeilin puhelimella ja siinä sama homma. Sen jälkeen KVG ja ilmeisesti tämä onkin enemmän feature kuin vika!

Ostin siis 400e lätyn vain todetakseni, että netflixin käsitys HD:sta on 720p. Ihanaa!

Kysymys kuuluu: voitteko kokeilla laitteillanne mitä test patterns videot näyttää resoluutioksi?

Olin jo yhteydessä Netflixin tukeen kysyäkseni onko kaikissa androideissa nykyään lukittu 720p. Toisessa päässä oli kuitenkin joku ihan kädetön (tahallaan??) kaveri, eikä mitään selvinnyt.

Onneksi on nykyään tuo palautusoikeus noille romuille..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
201
Netflix on listalta pitää löytyä ja sitten vielä l1
Siellähän se on tuettujen laitteiden listalla, myös HDR listalla. Myös puhelin on HD -laitteiden listalla.

Tarkennetaan vielä sen verran, että Test Patterns S1E7 näyttää 1080p. Kaikki muut 720p..
 

AkO

Liittynyt
04.02.2019
Viestejä
1
Nyt tulee varmaan hölmö kysymys, mutta onko täysin päin puuta ajettu idea, jos ottaa v. 2015 hommatun Huawei mediapad t1:n tilalle käyttöön Huawei Mediapad M2? Tiedän, että tuo M2 on myös jokusen vuoden jo vanhempi. T1 toiminut moitteettomasti kouluhommissa ja nyt alkaa akku sanomaan itsensä irti. Olisi mahdollisuus saada täysin uusi M2 niin halvalla, että siitä se ajatus sitten lähti. Toki saa vinkata myös muista kohtuu hintaisista hyvistä tableteista. Tulee vain opiskelukäyttöön.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
201
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
Ompas outoa, ehkäpä asiaa kannattaa kysyä Netflixiltä?
Se on harmi ku tosta Android appsista ei näe millä laadulla sen hetkinen video tulee, et vois testata ihan kunnon videolla eikä test pattern. Tuntuu noi test pattern joskus bugaavan ihan perus selaimellakin ettei laatu nouse, mutta kun katsoo kunnon sisältöä niin kyllä pukkaa HDta ku aktivoi statistiikan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 151
Oletko poistanut Netflix apin ja asentanut uudelleen play storesta?
Minulla antoi puhelin (Pixel XL) ja tabletti (Galaxy Tab S 10.5) molemmat vain 540p:tä. Tyhjensin Netflixin datat ja loggasin uudestaan sisään niin nyt tulee 720p ja 1080p. (HD tilaus)
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
21
Kumpaan raati kallistuisi 10.5 koossa. Tab A vai tab S4 ? Leffojen satunnaiseen katseluun ja nettiselaukseen tulisi vaimolle lahjaksi. Lähinnä tuo 300€ hintaero kiinnostaa saako tohon vastinetta tarpeeksi rahalle. Ei tunnu olevan s4 demona liikkeissä lpr.ssa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 011
Noniin. Kävin hakemassa Samsung tab S3:n. Käyttö 90% Netflixiä varten ja nimenomaan HD -tuettu oli hakusessa. Tiedossa oli, että kuvasuhde on huono, mutta päätin silti kokeilla.

Tabu tulille ja samantien Netflix käyntiin. Ensin ihmetys ja sitten järkytys. Test patterns ei mene 720p ylemmäs. Kokeilin kaikkea mahdollista ja ei. Sitten kokeilin puhelimella ja siinä sama homma. Sen jälkeen KVG ja ilmeisesti tämä onkin enemmän feature kuin vika!

Ostin siis 400e lätyn vain todetakseni, että netflixin käsitys HD:sta on 720p. Ihanaa!

Kysymys kuuluu: voitteko kokeilla laitteillanne mitä test patterns videot näyttää resoluutioksi?

Olin jo yhteydessä Netflixin tukeen kysyäkseni onko kaikissa androideissa nykyään lukittu 720p. Toisessa päässä oli kuitenkin joku ihan kädetön (tahallaan??) kaveri, eikä mitään selvinnyt.

Onneksi on nykyään tuo palautusoikeus noille romuille..
Teen työkseni netti-tv virityksiä ja meillä on juuri tällä hetkellä ongelma, että samsungin tabit ja puhelimet eivät tuntemattomasta syystä siirry korkeimman kuvanlaadun käyttämiseen, vaan jumahtavat alempiin resoluutioihin.

Sama appsi esim. Huaweilla antaa korkeimman reson kuvan.

Näinköhän kyseessä voisi olla sama ongelma.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
201
Teen työkseni netti-tv virityksiä ja meillä on juuri tällä hetkellä ongelma, että samsungin tabit ja puhelimet eivät tuntemattomasta syystä siirry korkeimman kuvanlaadun käyttämiseen, vaan jumahtavat alempiin resoluutioihin.

Sama appsi esim. Huaweilla antaa korkeimman reson kuvan.

Näinköhän kyseessä voisi olla sama ongelma.
En osaa yhtään sanoa. Tämä minun ongelma tuntuu olevan ihan Netflix android app spesifinen ja koskee isoa osaa(kaikkia??) laitteista:
Netflix's Android App Maxes Out at 720p Only : Android

Menemällä vanhaan versioon pääsee 1080p resoluutioon, mutta sehän nyt ei ole minkäänlainen vaihtoehto.

Ompas outoa, ehkäpä asiaa kannattaa kysyä Netflixiltä?
Se on harmi ku tosta Android appsista ei näe millä laadulla sen hetkinen video tulee, et vois testata ihan kunnon videolla eikä test pattern. Tuntuu noi test pattern joskus bugaavan ihan perus selaimellakin ettei laatu nouse, mutta kun katsoo kunnon sisältöä niin kyllä pukkaa HDta ku aktivoi statistiikan.
Kirjoitin jo aiemmin, että olin jo Netflixin tukee yhteydessä ja siellä joko ei tunnistettu ongelmaa tai leikittiin tyhmää. Veikkaan molempia.
Mistä tuo statistiikka aktivoidaan? Androidissa ei ilmeisesti mistään?

Olen myös kokeillut appin uudelleenasentamista jne, mutta sillä ei ole vaikutusta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
Mistä tuo statistiikka aktivoidaan? Androidissa ei ilmeisesti mistään?
Selaimessa siis ihan vaan Ctrl+Alt+Shift+D kun katsot videota, siitä löytyykin sit tarvittavat tiedot, ikävä kyllä Androidissa ei tietenkään ole tätä mahdollisuutta. Liekkö myöskään tuossa win10 appissakaan tuota, en käytä...
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 350
Liittynyt
27.02.2019
Viestejä
71
Moro, mikähän olisi hyvä media tabletti meikäläiselle? Netissä surffaaminen, videoiden katselu ja ei ehkä tekstinkäsittely ohjelman helppo käytettävyys olisi pahitteeksi.

Nykyinen tabletti on Galaxy tab a6. Muuten olen tyytyväinen, mutta tuntuu että 2gb ram on selkeä pullonkaula ja ilmeisesti ei tue edes Netflix hd. Jopa nettisivujen latailu ja selaaminen nykii.

IPad ei kiinnosta semmosen omistaneena kun nykyään laitteet ovat mulla androideja.

Hirveästi en ole Suomesta ainakaan kohtuu huokeasti vaihtoehtoja löytänyt paitsi Huawein mediapad m5, sekään ei jostain syystä aivan kauheasti nappaa
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 250
Hirveästi en ole Suomesta ainakaan kohtuu huokeasti vaihtoehtoja löytänyt paitsi Huawein mediapad m5, sekään ei jostain syystä aivan kauheasti nappaa
Kyllä minä melkein sen M5:n (ei Lite) näppäimistökotelolla ostaisin. Jos vastaavan tehoista muuta merkkiä haluaa, niin sitten se on varmaan Samsungin lippulaivat (ei A sarja) ja hintaa on heti enemmän.

Jos taas ei tarvitse markkinoitten tehokkainta laitetta, niin vaihtoehtoja on enemmän.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
321
Moro, mikähän olisi hyvä media tabletti meikäläiselle? Netissä surffaaminen, videoiden katselu ja ei ehkä tekstinkäsittely ohjelman helppo käytettävyys olisi pahitteeksi.

Nykyinen tabletti on Galaxy tab a6. Muuten olen tyytyväinen, mutta tuntuu että 2gb ram on selkeä pullonkaula ja ilmeisesti ei tue edes Netflix hd. Jopa nettisivujen latailu ja selaaminen nykii.

IPad ei kiinnosta semmosen omistaneena kun nykyään laitteet ovat mulla androideja.

Hirveästi en ole Suomesta ainakaan kohtuu huokeasti vaihtoehtoja löytänyt paitsi Huawein mediapad m5, sekään ei jostain syystä aivan kauheasti nappaa
Itse ostin käytettynä Samsung Tab S3:sen torista ja sitten tilasin amazonista kotelo+näppäimistö paketin siihen 30€:lla... Uutena minusta Tab S3:nen on vielä liian kallis, jos ei sitten kohta ala poistomyynteihin tulemaan.

Tyytyväinen olen kyllä ollut ostokseen ollut.

Tuossa plussaa tekstinkäsittelymielessä on tuo kynä, joka tulee aina mukana. Näyttö toki myös loistava Samsungissa(amoled), mutta M5:ssa on paremmalla kuvasuhteella sarjojen katseluun. Tehot taitavat olla samaa luokkaa noissa tabeissa.

Itsellä silloin ostaessa (viime syksynä) oli viimeisinä vaihtoehtoina nuo kaksi tabia.
 
Liittynyt
27.02.2019
Viestejä
71
No se on nyt tuo mediapad M5 jonka tilasin. Ihmetellään sitten kun on saapunut.
 
Liittynyt
27.02.2019
Viestejä
71
Jaa a. Nyt tosiaan tuli tämä m5. Miksei launcheria saa oletukseksi.? Aina kun sormenjälki tunnistinta painaa, ottaa käyttöön taas alkuperäisen
 
Liittynyt
27.02.2019
Viestejä
71
Noniin no sieltähän se löytyi. Hyvältä kyllä vaikuttaa. Todella sulava, näyttö tarkka ja työpöytä yllättävän hyvä.
 
Liittynyt
27.02.2019
Viestejä
71
Mikä olisi hyvä näppäimistö/trackpad yhdistelmä mediapad m5lle? Lukenut että huawein oma olisi aika herkkä rikkoontumaan..
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
617
Mikähän tabletti olisi järkeenkäypä lähinnä sanomalehtien lukemiseen, nettisurffailuun ja pieneen pelailuun. Raja menee 200e ja tietenkin mitä halvempi sen parempi. Tietysti voisi etsiä jotain käytettyäkin niin saisi turhat ilmat hinnasta pois jos löytää hyvänkuntoisen ja suht tuoreen.

Tai mitenkä tämä neljä vuotta vanha NVidian Shield? Olisi ehkä sopivamman kokoinen kuin nämä nykytrendin 10", tosin tarkoitettu enemmän pelailuun, mutta tuo voisi olla myös hyvä vaihtoehto tuohon lehtien lukuun kun on vähän pienempi...
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
321
Mikähän tabletti olisi järkeenkäypä lähinnä sanomalehtien lukemiseen, nettisurffailuun ja pieneen pelailuun. Raja menee 200e ja tietenkin mitä halvempi sen parempi. Tietysti voisi etsiä jotain käytettyäkin niin saisi turhat ilmat hinnasta pois jos löytää hyvänkuntoisen ja suht tuoreen.

Tai mitenkä tämä neljä vuotta vanha NVidian Shield? Olisi ehkä sopivamman kokoinen kuin nämä nykytrendin 10", tosin tarkoitettu enemmän pelailuun, mutta tuo voisi olla myös hyvä vaihtoehto tuohon lehtien lukuun kun on vähän pienempi...
Huawei MediaPad T5 10 WiFi+LTE Android-tabletti 199,90 €

Verkkokauppa tarjoaa 3 vuoden takuun.

Arvostelu:
Huawei MediaPad T5 10 Review: Affordable & Great Gaming Performance

Minun suositukseni on Huawein Mediapad T5, hinta 199€.
Tehokkuudeltaan suurinpiirtein samassa kalliimaan M5 liten kanssa. Full hd näyttö, joka minusta riittää tuon kokoisessa tabissa...
Sisäistä muistia ei ole niin paljon, mutta kortilla saa laajennettua.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
427
Netistä lukenut että Galaxy 2018 tabissa olisi wifi ongelmia ja 2019 on tulossa kohta puoleen. Olen myös katsellut Lenovon uutta Tab10M tabua mikä todennäköisesti riittäisi sekin omaan käyttöön joskin Lenovon sekoilut päivitysten kanssa epäilyttävät (jotkut viime vuoden mallit saavavat Oreon toiset taas eivät jne), toisaalta Samsungin 2018 malliin on ilmeisesti luvattu Pie päivitys, mutta siinä taas nuo edellä mainitut wifi ongelmat.
Samsung Galaxy Tab A 10,5 WiFi (musta) - Tabletit ja iPad
Lenovo Tab M10 10,1&quote; tabletti 16 GB WiFi (musta) - Tabletit ja iPad

Vaikeita nämä valinnat.
 
Liittynyt
05.01.2019
Viestejä
32
Huawei MediaPad T5 10 WiFi+LTE Android-tabletti 199,90 €

Verkkokauppa tarjoaa 3 vuoden takuun.

Arvostelu:
Huawei MediaPad T5 10 Review: Affordable & Great Gaming Performance

Minun suositukseni on Huawein Mediapad T5, hinta 199€.
Tehokkuudeltaan suurinpiirtein samassa kalliimaan M5 liten kanssa. Full hd näyttö, joka minusta riittää tuon kokoisessa tabissa...
Sisäistä muistia ei ole niin paljon, mutta kortilla saa laajennettua.
T5 kiinnostaa, mutta pohdin sijoittaako WiFi+LTE 2GB muistilla vai WiFi versio 3GB muistilla...
Käyttö sekalaista, luultavasti tenavat alkavat pelailemaan lasten pelejä lähitulevaisuudessa enemmälti.

LTE olisi plussaa, mutta toisaalta kotona tuo suurimman osan ajasta oleilee.
Joten kysymys kuuluukin onko tuo 3GB LTE uhrauksen väärti...?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 655
Viestejä
4 187 504
Jäsenet
70 776
Uusin jäsen
Fancy

Hinta.fi

Ylös Bottom