Minkä puhelimen ostan?

Liittynyt
23.01.2019
Viestejä
32
Telian luurinmetsästyspäivillä liittymän omistajille 399€ 12/256 OnePlus 9 5G

1+7 Pro ku antas vaihossa jäis hintaa tuo hyvityslisän kanssa 260€ :hmm: Jaksaskoha tuota käydä päivittämässä.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 070
1+7 Pro ku antas vaihossa jäis hintaa tuo hyvityslisän kanssa 260€ :hmm: Jaksaskoha tuota käydä päivittämässä.
OnePlus 9:ssä on sama pääkamera kuin OnePlus 8 Prossa mutta OIS on jätetty pois. Sen suhteen ei siis kannata odottaa suurta päivitystä verrattuna OP7 Pro malliin ja telekameraa OP9:ssä ei ole ollenkaan. Ultralaajakulmakamera on kuitenkin parempi.

Näyttö OP9:ssä on 120Hz mutta "vain" 1080p, kun OP7 Prossa on 1440p @90Hz. Suorituskykyä uudemmassa laitteessa on luonnollisesti enemmän mutta SD888 piiri thorttlailee aika paljon kovassa rasituksessa ja vakiona OnePlus on rajoittanut suorituskykyä (OnePlus on rajoittanut suosittujen sovellusten toimintanopeutta parantaakseen puhelintensa akunkestoa - io-tech.fi). Käytännön tasolla erot suorituskyvyssä eivät siis ole mullistavia. Isoin ero tulee ehkä päivitystuessa, mikä OP9:ssä jatkuu vielä kevääseen 2025.

DxOMarkin suuntaa antava arvio (eri pisteytys systeemit eivät ole vertailukelpoisia mutta pareilla on sama pisteytys).

Vanha pisteytys:
Uudempi pisteytys:
Uusin pisteytys:
 
Liittynyt
28.05.2017
Viestejä
365
Näyttäis olevan 199e tarjouksessa tuo OnePlus Nord CE 2 Lite, kannattaako tuohon rahaan vai katsoako mielummin samsungin (A13 tai A22) leiriin? 299e OVHlla OnePlus ilmeisen keskinkertainen tekele.

A22:ssa olisi ainakin oikea ultralaajakulma...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Näyttäis olevan 199e tarjouksessa tuo OnePlus Nord CE 2 Lite, kannattaako tuohon rahaan vai katsoako mielummin samsungin (A13 tai A22) leiriin? 299e OVHlla OnePlus ilmeisen keskinkertainen tekele.

A22:ssa olisi ainakin oikea ultralaajakulma...
No ei se kyllä ole. Tämä oli 199 hintaan hyvä, ehkä nykyiselläkin tarjoushinnalla
 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
497
Jos onnistuu hakea Elisan liikkeestä, niin Xiaomi 11 Lite 5G NE aika hyvä diili 199€. Näytti olevan useammassa liikkeessä vielä saatavilla varaston viimeisiä.
Onko tämä se nyt luuri jos haluaa saada parasta kuvaa ja ok akkua alle 200e? Ja muutenkin tehot varmaan ok?

Itse en vielä tarvitse korvaavaa s20 sampalle vaan tuttu tarvis just budjekti luokan luurin. Tuossa oisko hinta/kamera/teho kohdillaan? Vaikuttas ok.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 070
Onko tämä se nyt luuri jos haluaa saada parasta kuvaa ja ok akkua alle 200e? Ja muutenkin tehot varmaan ok?

Itse en vielä tarvitse korvaavaa s20 sampalle vaan tuttu tarvis just budjekti luokan luurin. Tuossa oisko hinta/kamera/teho kohdillaan? Vaikuttas ok.
Minun mielestä Suomen markkinoilta ei saa tällä hetkellä parempaa puhelinta alle 200€:lla kuin Xiaomi 11 Lite 5G NE. Pääkamera on erittäin hyvä hintaluokassaan ja makrokamerakin käyttökelpoinen toisin kuin monen muun luurin 2MP:n "markkinointi-lisä-kamerat". Ultralaajakulma ei tosin ole mitenkään erikoinen vaan ns. peruskauraa.

Vastaavalla kameralla varustettu ei-NE malli (Mi 11 Lite 5G) sai io-techiltä aikanaan toimituksen valinnan.
NE mallissa on tuohon nähden aavistuksen heikompi prosessori SD778G, mitä kuitenkin käytetään edelleen noin 500€ puhelimissa. Suorituskykyä siis riittää oikein hyvin. NE mallissa on myös pidempi päivitystuki (syksyyn 2025). verrattuna ei-NE malliin.

Akku ei ole 11 Lite 5G NE:ssä kovin iso (4250mAh), kun puhelin on niin ohut. GsmArenan testissä sai kuitenkin ihan hyvän tuloksen (Vastaava kuin 5000mAh akulla varustetulla Poco M4 Pro 5G:llä).


 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
424
Kyllä tässä nyt kovasti polttelisi napata S22 Ultra Powerin tai Gigantin tarjouksesta. Vähän vaikuttaa siltä ettei lähiaikoina ole tulossa kiinnostavia uusia malleja eikä myöskään suuria parannuksia.

IPhone 13 Pro ja 14 Pro välille ei tullut paljoakaan kehitystä, Pixel 7 ja 7 Pro näyttäisi tän hetken tietojen perusteella tarjoavan myös erittäin vähän uutta vuoden takaisiin malleihin nähden ja tuskin edes tulee Suomeen myyntiin. Samsung S23 sarja näyttää ensivuotojen ja kuvien perusteella vähän samanlaiselta tilanteelta. Muilta valmistajilta ei ole tulossa oikein mitään uutta ja hienoa lähiaikoina.

S22 sarja ja Ultra alkaa tuntumaan jopa järkevältä vaihtoehdolta hyvästä tarjouksesta. Toki S23 sarja varmaan sitten parantaa tuota akunkestoa ja myöskin tehoa uusilla piireillä.

Miksi Suomesta ei saa Vivoa, Oppoa, Honorin Ultimatea tai Xiaomin Ultraa... (12 tosin oli pettymys). :kahvi:
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
180
Minun mielestä Suomen markkinoilta ei saa tällä hetkellä parempaa puhelinta alle 200€:lla kuin Xiaomi 11 Lite 5G NE.
Tuota kun tosiaan ei tilaamalla saa, niin onko esim. Xiaomi 11T +100€ hinta perusteltu / kannattava maksaa? Entä mitä listaisit +100€ hintaluokkaan muita hyviä vaihtoehtoja sekä yleisesti että vastauksesta hyötyy moni, että silloin jos tarve olisi saada custom rom tai GSI toimimaan?

Todettakoon muuten vielä että tuohon +100€ hintaluokkaan löytyi dna:lta pari päivää sitten myös täälläkin aiemmin mainittu Moto G200 jossa sd888 (kaiketi perusmalli). Itseäni vaan häiritsee sen 16,8 cm pituus liikaa.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 070
Tuota kun tosiaan ei tilaamalla saa, niin onko esim. Xiaomi 11T +100€ hinta perusteltu / kannattava maksaa? Entä mitä listaisit +100€ hintaluokkaan muita hyviä vaihtoehtoja sekä yleisesti että vastauksesta hyötyy moni, että silloin jos tarve olisi saada custom rom tai GSI toimimaan?

Todettakoon muuten vielä että tuohon +100€ hintaluokkaan löytyi dna:lta pari päivää sitten myös täälläkin aiemmin mainittu Moto G200 jossa sd888 (kaiketi perusmalli). Itseäni vaan häiritsee sen 16,8 cm pituus liikaa.
Xiaomi 11T:ssä on enemmän suorituskykyä ja näyttö 120Hz pelaamista ajatellen. Pääkamera on jonkin verran parempi mutta muut kamerat samat. Akku on myös isompi mutta GsmArenan testeissä akun kestossa se ei välttämättä edes näy 11 Lite 5G NE:hen nähden. MediaTek laitteella idle kulutus taitaa olla jostain syystä kovempi.

300€ hintaluokassa hyviä vaihtoehtoja ovat myös Galaxy A52s 5G ja A33 5G. Tosin A52s:ää sai aiemmin halvemmallakin.
A52s:ssä olisi parempi ultralaajakamera kuin Xiaomeissa ja pääkamerasta löytyy OIS mm. yökuvaukseen. Suorituskyky sama kuin edullisemmassa Xiaomissa. A33:ssa on sitten heikommat kamerat ja suorituskyky A52s:ään nähden mutta päivitystuki vastaavasti porukan pisin (kevääseen 2027 asti). Kyseessä on edullisin Samsungin puhelin 5v tuella.

Jos taas mietitään custom ROM puolta, niin Xiaomeissa se on perinteisesti hyvällä tolalla varsinkin, jos puhelimessa Qualcommin piirin. MediaTek ja Exynos laitteilla tilanne usein heikompi mutta GSI romeja todennäköisesti löytyy jonkinlaisella toimivuudella.
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
772
Hei,
Vaimolle pitäisi katsella uutta puhelinta edellisen tilalle (Samsung galaxy A71). Tärkeimpänä kriteerinä kamera. Samsungin kameraan ei ole tyytyväinen. Tuottaa liikaa epätarkkoja kuvia ja on liian hidas ottamaan kuvaa (suurin osa kuvista meidän lapsista, joten paikallaan pysyminen ei aina heillä onnistu).
Toisena kriteerinä mielellään ainakin 3v käyttöikä.
Hinta korkeintaan 500-600e.
Onko antaa suosituksia? Kiitos jo etukäteen :)
Olen samassa veneessä. Lähinnä otan kuvia lapsista ja eihän ne tosiaan pysy hetkeäkään paikallaan ja puhelin kamerat ovat aina pettymys.

Taitaa olla vaikeimpia kuvaustilanteita. Optinen kuvanvakaus ei auta tässä lainkaan, saattaa jopa pahentaa tilannetta, jos kamera päättää valottaa pidempään kun 'eihän se tärähdä OIS:n kanssa', mutta muksu juoksee alta pois. Esimerkiksi minulla jo hieman vanhempi Samsungin S-sarjalainen juuri tällainen, eli OIS:n apuna kuvasta tulee muuten laadukas ja tarkka hämärässäkin, mutta kaikki kohteet (lapset) etualalla ovat yhtä sumua jos ovat vähänkään liikkeessä.

Uudempi Xiaomi ilman OIS-vakautusta ottaakin tavallaan paljon parempia kuvia, koska motionblur vähäisempää, mutta videokuvaus ilman OIS:aa aiheuttaa sitä järkyttävän rumaa mikrotärinää mitä EIS tuottaa, joten en enää ikinä osta luuria ilman OIS:aa!

Ja sitten tulee vielä ne fokusointi ongelmat. Xiaomin fokus on hidas ja epäluotettava yhtään vähemmässä valaistuksessa (kaikki kuvat sisällä), joten suurin osa kuvista menee heti hylkyyn, koska fokus on ties missä, mutta ei ainakaan lapsen naamassa.

Mitä olen katsonut tuttujen kuvia, niin tuntuu että nämä hämärän sisävalaistuksen otokset onnistuvat parhaiten niillä kalleimmilla Samsungeilla ja iPhoneilla. Niissä taitaa olla jo kameran tekoäly logiikassa funktio, että jos kohteessa liikettä, niin lyhentää valotusaikaa. Ja/tai koska kuvaus perustuu "pinoamiseen", eli useiden lyhyen valotuksen otosten yhdistelyyn, niin mahdollinen liike eliminoituu. Ja tietenkin näissä paremmissa kameroissa on huomattavan valovoimaiset optiikat ja isot kennot, joten sensori yksinkertaisesti saa enemmän valoa per pikseli.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
569
Onko tämä Oneplus 9 5G 12/256 hintansa väärtti tuolla Telian 400€ "asiakasetuhinnalla"?

Tähän asti pärjätty Galaxy A8 (2018) luurilla josta tosin muisti (32G) ollut jo jatkuvasti lopussa vaikka kuinka tekisi tilaa, mutta nyt on viime kuukausina iskenyt häiritsevämpi ongelma kun latausliitin pätkii enemmän ja enemmän, eikä puhdistaminenkaan auttanut.
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
385
Uuden luurin hankkiminen olisi tiedossa. Nykyinen Xiaomi Mi9t Pro pelaa edelleen komeasti, mutta tottakai aina uudempi ja parempi maistuisi. Tärkeimpänä ominaisuutena kamera, erityisesti videointi. Olisin tuon Oneplus 9 ottanut Telialta, mutta ilmeisesti liittymän pitää olla aktiivinen ja käytössä ennen kun tuon asiakasetuhinnan saa. Jos liittymän otti esim viime viikon torstaina, kuten minä, niin puhelinta ei ehdi saamaan tarjoushintaan.

Joten, hyvä videokuvaus, 4k/60fps, hinnaksi nyt vaikka max 500€.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 419
Jos onnistuu hakea Elisan liikkeestä, niin Xiaomi 11 Lite 5G NE aika hyvä diili 199€. Näytti olevan useammassa liikkeessä vielä saatavilla varaston viimeisiä.
Kiitokset vinkistä, tuli juuri haettua kyseinen puhelin ja on kyllä ihmeen edullinen hinta.
Saa jäädä Nokia 8 vihdoinkin eläkkeelle.
Pitää ennen käyttöönottoa tilata vain jostain lompakkokotelo kun ei Elisan myymälässä tähän malliin ollut.

Mielenkiinnosta, miten paljon tehokkaampi tämä 778g on kuin Nokia 8:n Snapdragon 835?
Tehoa varmaankin mukavasti enemmän pienemmällä virrankulutuksella.
Ei sillä, että itse tehoa varsinaisesti paljoa tarvisin kun ei tule puhelimella pelattua mitään raskaita pelejä. Pääasia, että normi käyttö on sulavaa.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 070
Kiitokset vinkistä, tuli juuri haettua kyseinen puhelin ja on kyllä ihmeen edullinen hinta.
Saa jäädä Nokia 8 vihdoinkin eläkkeelle.
Pitää ennen käyttöönottoa tilata vain jostain lompakkokotelo kun ei Elisan myymälässä tähän malliin ollut.

Mielenkiinnosta, miten paljon tehokkaampi tämä 778g on kuin Nokia 8:n Snapdragon 835?
Tehoa varmaankin mukavasti enemmän pienemmällä virrankulutuksella.
Ei sillä, että itse tehoa varsinaisesti paljoa tarvisin kun ei tule puhelimella pelattua mitään raskaita pelejä. Pääasia, että normi käyttö on sulavaa.
Xiaomi 11 Lite 5G NE:ssä on suurinpiirtein kaksinkertainen suorituskyky Nokia 8:aan nähden eli ihan kiva upgrade. Normikäyttöön riittää pitkäksi aikaa.

Geekbench 5
3DMark Wild Life
  • Xiaomi 11 Lite 5G NE: 2474
  • Nokia 8 Sirocco: 1166
    • Sama SD835 piiri kuin original Nokia 8:ssa (ei löytynyt originaalin tulosta databasesta).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Pitäs hommata uutta luuria blackfridayn tienoilla. Vanha OnePlus 7t jolla ikää about 3v. Kamera ykkösprioriteettinä ja muistia pitää olla 256 gigaa sekä androidilla mennään.

Budjetti 500€ ja kiikarissa lähinnä Nord 2t 256 tai Nothing Phone 256/8. Spekseiltään nuo on aika samanmoisia. Edeltävä oli 3t jotta ihan mieluusti pysyisi OnePlussassa, mutta Nothing Phonekin kiehtoisi ja siinä ilmeisesti olisi parempi kamera jotta valinta ei ole helppo? Mitä mieltä porukat täällä on tuosta 500€ luuri valikoimasta vai olisiko siellä vielä joku muu jokeri tulossa erityisesti balackfridaynä kun voisi saada halvennoksesta?

Toinen olisi, että jos latoo tuohta tiskiin esimerkiksi 700€ niin saako jotain paljon nemmän? Oneplus 10t 256 versio on nyt 800€, mutta ehkä voisi blackfridayssä olla sen 700€.
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835
Pitäs hommata uutta luuria blackfridayn tienoilla. Vanha OnePlus 7t jolla ikää about 3v. Kamera ykkösprioriteettinä ja muistia pitää olla 256 gigaa sekä androidilla mennään.

Budjetti 500€ ja kiikarissa lähinnä Nord 2t 256 tai Nothing Phone 256/8. Spekseiltään nuo on aika samanmoisia. Edeltävä oli 3t jotta ihan mieluusti pysyisi OnePlussassa, mutta Nothing Phonekin kiehtoisi ja siinä ilmeisesti olisi parempi kamera jotta valinta ei ole helppo? Mitä mieltä porukat täällä on tuosta 500€ luuri valikoimasta vai olisiko siellä vielä joku muu jokeri tulossa erityisesti balackfridaynä kun voisi saada halvennoksesta?

Toinen olisi, että jos latoo tuohta tiskiin esimerkiksi 700€ niin saako jotain paljon nemmän? Oneplus 10t 256 versio on nyt 800€, mutta ehkä voisi blackfridayssä olla sen 700€.

Mä olen itse pähkäillyt samaa. Vanha P20 pro alkaa jo ikääntyä ja tilalle pitäisi saada useammaksi vuodeksi asia luuri. Kirjoittelinkin jo aikaisemmin että ajatuksena Oneplus 10 pro, Realme Gt 2 pro tai Xiaomi 12 pro.

Nyt näyttäisi että Ilmeisesti Oneplus 10 pro ykkös vaihtoehto jos ei tarjoukset kovene (688€ vanha vaihdossa, tosin vain 8/128)

Xiaomin 12t pro ilmeisesti tulee tänään julkaisuun mutta veikkaan että saa pulittaa aika paljon enemmän. Toki jos kylkiäiset kohdillaan niin mikä ettei.

Jos haluat sen 256 muistia ja hyvän kameran niin kannattaa katsoa näitä uusimpia lippulaivojakin kun niissä alkaa olla vakiona se 256.

Motorola edge 30 ultra ja nyt vissiin tämä Xiaomi 12t pro myös. Esim. Oneplussassa joudut maksamaan tuosta satasen lisää.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 070
Mä olen itse pähkäillyt samaa. Vanha P20 pro alkaa jo ikääntyä ja tilalle pitäisi saada useammaksi vuodeksi asia luuri. Kirjoittelinkin jo aikaisemmin että ajatuksena Oneplus 10 pro, Realme Gt 2 pro tai Xiaomi 12 pro.

Nyt näyttäisi että Ilmeisesti Oneplus 10 pro ykkös vaihtoehto jos ei tarjoukset kovene (688€ vanha vaihdossa, tosin vain 8/128)

Xiaomin 12t pro ilmeisesti tulee tänään julkaisuun mutta veikkaan että saa pulittaa aika paljon enemmän. Toki jos kylkiäiset kohdillaan niin mikä ettei.

Jos haluat sen 256 muistia ja hyvän kameran niin kannattaa katsoa näitä uusimpia lippulaivojakin kun niissä alkaa olla vakiona se 256.

Motorola edge 30 ultra ja nyt vissiin tämä Xiaomi 12t pro myös. Esim. Oneplussassa joudut maksamaan tuosta satasen lisää.
Alla on huhutut Xiaomi 12T malliston Euroopan hinnat. Xiaomi 12T Prosta kuitenkin puuttuu telekamera ja ultralaajakulmakamera on varmaankin heikompi kuin OnePlussassa. Melkein pitäisin perus 12 Prota parempana samaan rahaan kuin 12T Prota.
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
283
Pitäs hommata uutta luuria blackfridayn tienoilla. Vanha OnePlus 7t jolla ikää about 3v. Kamera ykkösprioriteettinä ja muistia pitää olla 256 gigaa sekä androidilla mennään.

Budjetti 500€ ja kiikarissa lähinnä Nord 2t 256 tai Nothing Phone 256/8. Spekseiltään nuo on aika samanmoisia. Edeltävä oli 3t jotta ihan mieluusti pysyisi OnePlussassa, mutta Nothing Phonekin kiehtoisi ja siinä ilmeisesti olisi parempi kamera jotta valinta ei ole helppo? Mitä mieltä porukat täällä on tuosta 500€ luuri valikoimasta vai olisiko siellä vielä joku muu jokeri tulossa erityisesti balackfridaynä kun voisi saada halvennoksesta?

Toinen olisi, että jos latoo tuohta tiskiin esimerkiksi 700€ niin saako jotain paljon nemmän? Oneplus 10t 256 versio on nyt 800€, mutta ehkä voisi blackfridayssä olla sen 700€.
Kannattaa katsoa oneplussan sivuilta esim. 10t mallia. Tuosta vanhasta 7t (256gb) mallista, jos olisi täysin ehjä, saisit 300 euroa vaihto hyvitystä, ja apin kautta ostamalla vielä 10% hinnasta pois. Itse tilasin pari viikkoa sitten eri alennuksilla ja antamalla vanhan 3t:n vaihdossa, hintaa jäi 315euroa (8gb/128malli)
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835
Kannattaa katsoa oneplussan sivuilta esim. 10t mallia. Tuosta vanhasta 7t (256gb) mallista, jos olisi täysin ehjä, saisit 300 euroa vaihto hyvitystä, ja apin kautta ostamalla vielä 10% hinnasta pois. Itse tilasin pari viikkoa sitten eri alennuksilla ja antamalla vanhan 3t:n vaihdossa, hintaa jäi 315euroa (8gb/128malli)
Miten tuo lisähyvitys maksettiin? Saako sen hyvityksenä puhelimen laskuun myöhemmin vai lahjakorttina jolla voi ostaa jotain turhaa. Mulle tulee noita tarjouksia myös mutta tuo käytäntö minulle epäselvä.

Siis tarkoitan että ostan puhelimen heiltä ja saan heti alku hyvityksen ja maksan esim. Klarnalla jolloin lasku jää odottamaan niin eikö tuosta se extra hyvitys tule sitten lahjakorttina vai muuttavatko summaa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
283
Miten tuo lisähyvitys maksettiin? Saako sen hyvityksenä puhelimen laskuun myöhemmin vai lahjakorttina jolla voi ostaa jotain turhaa. Mulle tulee noita tarjouksia myös mutta tuo käytäntö minulle epäselvä.

Siis tarkoitan että ostan puhelimen heiltä ja saan heti alku hyvityksen ja maksan esim. Klarnalla jolloin lasku jää odottamaan niin eikö tuosta se extra hyvitys tule sitten lahjakorttina vai muuttavatko summaa?
En ole itse vielä tuota lisähyvitystä saanut, eivät ole vaihtopuhelinta vielä käsitelleet. Käsittääkseni saat joko rahat takaisin tai kupongin heidän kauppaan. Klarnalla maksamisesta en osaa sanoa.
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835
En ole itse vielä tuota lisähyvitystä saanut, eivät ole vaihtopuhelinta vielä käsitelleet. Käsittääkseni saat joko rahat takaisin tai kupongin heidän kauppaan. Klarnalla maksamisesta en osaa sanoa.

Olikin että vain luottokorttimaksut. Palauttavat tilille kun ovat tarkistaneet laitteen.

Nyt laskemaan alennuksia :cool:
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
114
Kylläpä on se Oneplus Store appi sekava mielestäni o_O Vai onkohan luurissa vika..? Käytän Samsungin s10, pitäis toimia sujuvasti. Mutta on bugisen oloinen, ei esim pysy ostoskorissa tuotteet jos haluaakin palata takas ja lisätä jotain, tai sitten ne ilmestyykin yhtäkkiä taas. En nyt niinkään siitä kielien sekoituksesta välitä, mutta sekava & hidas on koko appi mielestäni.
Koitanpa kuitenkin tässä taistella tilauksen läpi :thumbsup::geek:
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Kylläpä on se Oneplus Store appi sekava mielestäni o_O Vai onkohan luurissa vika..? Käytän Samsungin s10, pitäis toimia sujuvasti. Mutta on bugisen oloinen, ei esim pysy ostoskorissa tuotteet jos haluaakin palata takas ja lisätä jotain, tai sitten ne ilmestyykin yhtäkkiä taas. En nyt niinkään siitä kielien sekoituksesta välitä, mutta sekava & hidas on koko appi mielestäni.
Koitanpa kuitenkin tässä taistella tilauksen läpi :thumbsup::geek:
Puhelimen featuret siis tuotu jo sovellukseenkin :D
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835
Arvaa tappelenko minäkin tuon kanssa. 100€ alennus meni läpi mutta puhelimen hyvitys ei ja kerran meni luvattu 60€ mutta lisähyvitys 150€ jäi pois. Sitten lopetti kaikki hyvitykset ja nyt taas sain 100€ alennuksen päälle.

Taidan pysyä tässä P20 prossa vielä. Liian hienoja nämä uudet mulle kun ei edes tilata osaa. :btooth:
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
114
Arvaa tappelenko minäkin tuon kanssa. 100€ alennus meni läpi mutta puhelimen hyvitys ei ja kerran meni luvattu 60€ mutta lisähyvitys 150€ jäi pois. Sitten lopetti kaikki hyvitykset ja nyt taas sain 100€ alennuksen päälle.

Taidan pysyä tässä P20 prossa vielä. Liian hienoja nämä uudet mulle kun ei edes tilata osaa. :btooth:
Huhhu..ei kyllä tee kovin mieli tilailla kun appi tuota luokkaa suoraan sanoen.
Ei munkaan "pakko" oo vaihtaa just nyt, ihan kivat tarjoukset houkutti vaan. No, jatkanpa tässä rauhassa selaamista eri merkkejä. Samsung on ollut merkki viimeiset 5 vuotta ainakin, ja lippulaivat aina ottanut. S22:n yllättävän huonot arvostelut vaan saanut nyt vilkaisemaan muuallekin. Toisaalta ehkä riittäisi myös esim. s21 fe:kin, kun hinnat pudonneet aika hyvin ja taisi 2022 vuoden puolellakin ilmestyä niin ei heti lopu päivitykset luulisi..
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835
Huhhu..ei kyllä tee kovin mieli tilailla kun appi tuota luokkaa suoraan sanoen.
Ei munkaan "pakko" oo vaihtaa just nyt, ihan kivat tarjoukset houkutti vaan. No, jatkanpa tässä rauhassa selaamista eri merkkejä. Samsung on ollut merkki viimeiset 5 vuotta ainakin, ja lippulaivat aina ottanut. S22:n yllättävän huonot arvostelut vaan saanut nyt vilkaisemaan muuallekin. Toisaalta ehkä riittäisi myös esim. s21 fe:kin, kun hinnat pudonneet aika hyvin ja taisi 2022 vuoden puolellakin ilmestyä niin ei heti lopu päivitykset luulisi..


Mäkin alennusten perässä. Tän vanhan Huawein kanssa lähtisi 10 pro noin 590€ hintaan ja veikkaan että vaikea löytää parempaa tarjousta suhteessa ominaisuuksiin, tuskin kovin paljon parempaa edes mustana perjantaina.

Se vaan että paljonko itse puhelin sitten sohlaa jos onnistuu tilaamaan.....Motorola edge 30 ultra on minulla nyt se himotuin mutta joo toi hinta alennusten jälkeenkin yli 200€ kalliimpi.

Jos nyt toi perr.... Alennus Oneplussalla menee joskus läpi.
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
114
Mäkin alennusten perässä. Tän vanhan Huawein kanssa lähtisi 10 pro noin 590€ hintaan ja veikkaan että vaikea löytää parempaa tarjousta suhteessa ominaisuuksiin, tuskin kovin paljon parempaa edes mustana perjantaina.

Se vaan että paljonko itse puhelin sitten sohlaa jos onnistuu tilaamaan.....Motorola edge 30 ultra on minulla nyt se himotuin mutta joo toi hinta alennusten jälkeenkin yli 200€ kalliimpi.

Jos nyt toi perr.... Alennus Oneplussalla menee joskus läpi.
Se on kyllä edullista jo kun miettii speksejä luurissa.
Onko se 8/128 malli tuo 590€?

Juu itsekin siiheen Motoon kiinnitin huomioni , aika lailla täysin speksit ja ominaisuudet tyydyttävät siinä itseä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 481
Mäkin alennusten perässä. Tän vanhan Huawein kanssa lähtisi 10 pro noin 590€ hintaan ja veikkaan että vaikea löytää parempaa tarjousta suhteessa ominaisuuksiin, tuskin kovin paljon parempaa edes mustana perjantaina.

Se vaan että paljonko itse puhelin sitten sohlaa jos onnistuu tilaamaan.....Motorola edge 30 ultra on minulla nyt se himotuin mutta joo toi hinta alennusten jälkeenkin yli 200€ kalliimpi.

Jos nyt toi perr.... Alennus Oneplussalla menee joskus läpi.
Edge 30 Ultra on parempi kuin OnePlus 10 Pro
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
114
Edge 30 Ultra on parempi kuin OnePlus 10 Pro
Sen vaikutelman saakin näin kokeilematta jo, jos nyt niin voi ilmaista ;D
Mutta GsmArena:ssakaan eivät oikein mitään sellaista tosi huonoa "keksineet" sille, taisi olla että se on "vain" IP52 ja jotain pientä kamerasta(mitä ei tod.näk. kuitenkaan itse huomais näin maallikkona..)
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 481
Sen vaikutelman saakin näin kokeilematta jo, jos nyt niin voi ilmaista ;D
Mutta GsmArena:ssakaan eivät oikein mitään sellaista tosi huonoa "keksineet" sille, taisi olla että se on "vain" IP52 ja jotain pientä kamerasta(mitä ei tod.näk. kuitenkaan itse huomais näin maallikkona..)
Riittää kun lukee ympäri foorumeita tuosta Oneplussan softasta ja prossu siinä on huonompi.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
297
Moi. Kaverille kattelen puhelinta 350e hintaan. OP Nord 2 katellu, muita ehdotuksia? Samsung ei kuulema kelpaa.
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835
Nyt on kyllä paha. Oneplus 10 pro 8/128 hintaan 589€ (joo heidän kauppa toimii nyt minullakin) vai Xiaomi 12t pro 12/256 hintaan 649€ ja vanha puhelin jonnekin muualle.

En tiedä olenko tyhmä mutta edelleen Oneplus houkuttaa enemmän jotenkin tasapainoisemman kokoonpanon suhteen.

Muisti ei ole minulle tärkeä, pölytiiviys töistä johtuen on (Xiaomi ei vissiin luokitusta mutta kestänee jotain), kamerat kelpaa molemmissa ja imuroimaan joudun oli robotti tai ei. :btooth:

Ei näitä kannattaisi tutkia ollenkaan jää muuten ostamatta :btooth:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
187
Ultra 22 tarjouksia katseleville tiedoksi, että oma ultrani ei ole missään vaiheessa toiminut USB-C näytön jatkeena Samsung DeX:llä. Lisäksi vasta havaitsin, ettei Android Auto suostu toimimaan MY23 Skodan kanssa, ei langalla eikä langattomasti. MY19 Audissa sentään toimii heittämällä. Vanhempi S20 Ultra toimii ongelmitta sekä DeX, että Android Auton kanssa.

Hieman turhauttavaa tämmöinen lippulaivan kohdalla, mutta minkäs teet. Forumit täynnä valitusta molemmist ongelmista. Jollain onnekkaalla saattaa jopa toimiakin, itselläni ei vaikka lähes kaikkea yritetty.
 
Liittynyt
06.10.2022
Viestejä
5
Kysytäänpä viisaammilta. Aikeissa siis ostaa uusi puhelin. Oon vuodesta 2015 ollut OnePlus - käyttäjä. Ensin OnePlus One 3/2015-12/2017 ja nyt tuosta 12/2017 asti nykyhetkeen on ollut OnePlus 5T. Eli 5T:n kanssa tulee kohtpuoliin 5 vuotta yhteistä matkaa täyteen. Löytyy myös OnePlussan älykello, oli melkoinen heräteostos, mutta mun tarpeisiin ok. Anyway, tyytyväinen olen OnePlussan puhelimiin ollut (toki en tiedä paremmasta jos sellaista on) ja tarkoitus olisi jatkaa yhteisellä tiellä, en vaa ole seurannut puhelinmarkkinoita moneen vuoteen, enkä hirveästi noista "specseistä" ymmärrä, niin ajattelin tänne kirjoittaa.

Mulla ei mitään hirveintä hinkua tai tarvetta ole saada tai ostaa ns. uusinta uutta, kun tän OP 5T:n kanssa homma rokannut melkein 5 vuotta ja taisi maksaa ~550€ silloin. Eli lähtökohtaisesti ei 700-1000€ hintaluokan luurit ole tähtäimessä, mutta ei mahdottomuus. Ensisijaisesti kuitenkin budjetti max. 400-600€. Pitkää ikää toki toivoisin, jos tämä OnePlus 5T:n 5 vuoden elinkaaren saisi uuden luurin kanssa uusittua, niin en panisi pahaksi. Tärkeimmät asiat varmaan hyvä akun kesto, jotka taitaa toki lähes kaikissa uusissa puhelimissa olla erittäin hyviä peruskäyttöön, kaikenmaailman pikalatauksilla jne. Vähintään 90-120hz näyttö olisi myös kiva olla. RAM:ia nyt riittää varmaan väh. se 8GB, muuten esim. muistin koolla ei ole merkitystä. Puhelimella en pahemmin pelaile, mutta katson videoita, leffoja ja sarjoja sillointällöin. Reissuissa on kiva räpsiä kuvia joten kamerat (etu ja taka) saisi olla edes keskivertoa. Ei tarvi mitään markkinoiden parasta "ammattilaatua" olla. Päivityksiä olisi kiva saada jonkin aikaa. Mietin sitä sillä, että jos pyrin pitämään elinkaaren siinä n. 5 vuodessa niin eihän se ole optimaalisinta jos päivitykset loppuu ekan kahden vuoden jälkeen. Jos edes 3-4 vuodeksi saisi päivitykset niin vois olla ihan jees. Mutta aika peruskäyttöön on luuri haussa, muutamilla toiveilla.

Ehdotuksia ja suosituksia ja omia kokemuksia saa ja pitää heittää, jos yllä olevaan kuvaukseen sopii joku OnePlus. Saa toki ehdottaa eri valmistajaa, jos OnePlus on nykyään ihan perseestä. En tosiaan näistä tiedä kovin hyvin nykyään. Ajattelin, että pääsee helpommalla jos kysyy täällä. Kysymyksiäkin saa esittää jos se helpottaa jonkun tuotteen suosittelua. Kiitos! :)
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 634
Sonylta löytyy ainakin useampi malli. Samsungilla on sitten Galaxy A52s vähän edullisemmassa hintaluokassa. Ominaisuuksien suhteen A52s on kuitenkin tasoissa Xcoverin kanssa. Siinä vaan ei ole iskunkestävää rakennetta (Compare Samsung Galaxy A52s 5G vs. Samsung Galaxy Xcover6 Pro - GSMArena.com).
Ulefonelta ja Blackviewiltä löytyy sitten joitain ruggeroituja luureja mutta jos sellaiselle ei ole tarvetta, niin kannattaa katsoa vaikka ylempänä mainittuja.
Tuli sitten Xcover kotiin, parin päivän kokemukset:

- Onhan tää iso ja painava vs S10e muttei verrattuna muihin uudempiin eroa paitsi painossa. Jos normipuhelimeen laittaisi kuoret niin lopputulos varmaan hyvin lähellä, tässä en ajatellut käyttää

- näyttö vaikuttaa hyvältä, reunukset aika isot muttei yllätä kun iskunkestoa on ilman kuoria.

- Akku kestää toista päivää, huomattavasti paremmin kuin 2 vuotta vanha s10e

- takakuori on helppo avata ja akku/sim/sd asentaa

- Kuorissa on todella hyvä kitkapinta, ei luista märissäkään käsissä

- Tässä on 2 ekstranappia (kyljessä/päällä) mitkä voi ohjelmoida ilman mitään bixby typeryyksiä. Molempiin voi asettaa toiminnot klikkaus ja pohjassa eli 4 eri pikatoimintoa. Todella kätevä esim fikkarin kanssa.

Vaikuttaa erittäin hyvältä tässä hintaluokassa vaikka tulikin firman piikkiin. Hyvä puhelin varsinkin jos odotettavissa että puhelin saa runtua ja vettä säännöllisesti kuten itsellä.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 853
Jos onnistuu hakea Elisan liikkeestä, niin Xiaomi 11 Lite 5G NE aika hyvä diili 199€.
Googlasinkohan oikein että tämän mallin tietoturvapäivitykset loppuisi jo elokuussa 2024? Toisaalta Xiaomin puhelimille taitaa saada custom romeja aika hyvin, ainakin tällä hetkellä LineageOS näyttäisi olevan aika hyvin ajan tasalla.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 070
Googlasinkohan oikein että tämän mallin tietoturvapäivitykset loppuisi jo elokuussa 2024? Toisaalta Xiaomin puhelimille taitaa saada custom romeja aika hyvin, ainakin tällä hetkellä LineageOS näyttäisi olevan aika hyvin ajan tasalla.
11 Litestä on kaksi mallia:
Tuossa NE mallissa on 3+4v tuki, mikä jatkuu siis vielä syksyyn 2025. Epä-NE:ssä on vain luvattu 1+3v tuki.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 853
Tuossa NE mallissa on 3+4v tuki, mikä jatkuu siis vielä syksyyn 2025. Epä-NE:ssä on vain luvattu 1+3v tuki.
Kyllä, kaksi mallia. Mutta varsin virallisen tuntuinen lähde kertoo NE:lle sen elokuun 2024. Jäisikö noin suurelta firmalta virhe korjaamatta jos sellainen olisi lipsahtanut sivulle.

Tosin Intian FAQ on samaa mieltä kuin Intian Xiaomin twiitti, mikä ei sinänsä yllätä.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 070
Kyllä, kaksi mallia. Mutta varsin virallisen tuntuinen lähde kertoo NE:lle sen elokuun 2024. Jäisikö noin suurelta firmalta virhe korjaamatta jos sellainen olisi lipsahtanut sivulle.

Tosin Intian FAQ on samaa mieltä kuin Intian Xiaomin twiitti, mikä ei sinänsä yllätä.
Käsittääkseni io-tech sai vahvistuksen Xiaomilta, että tuki on 4v.
Xiaomin sivuihin ei perinteisesti ole ollut luottamista, kun tiedot usein mitä sattuu. Heillä on esimerkiksi erikseen toinen "XIAOMI SECURITY UPDATES" sivu, mikä ei ole ajan tasalla.
Veikkaan, että sivuilla vain on virhe, vaikka eipä sitä koskaan voi varmaksi sanoa :hmm:. Xiaomi 11 Ultrallekaan ei ole merkitty Android 13 päivitystä, vaikka se pitäisi laitteelle tulla.
Edit: Laitoinpa viestin asiasta uutisketjuun.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 764
Olen sen verran nörtti, että pidän valmistajan päivityslupauksia tärkeämpänä mahdollisuutta roottaukseen ja hyvään custom rom tukeen. Periaatteessa 8 vuotta täyttänyt Oneplus One on edelleen käyttökelpoinen puhelin. Lineage OS ainakin päivittyy vielä puhelimelle.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
119
Siskolle pitäisi kännykkä löytää. Maksimissaan saisi 300 euroa maksaa, mutta mieluusti jonkin verran vähemmän. Tärkeintä olisi, että kamera olisi hintaluokassaan mahdollisimman hyvä.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 070
Siskolle pitäisi kännykkä löytää. Maksimissaan saisi 300 euroa maksaa, mutta mieluusti jonkin verran vähemmän. Tärkeintä olisi, että kamera olisi hintaluokassaan mahdollisimman hyvä.
Edellä mainittu 11T on tarjoushinnallaan hyvä vaihtoehto. Pääkameran kuvanlaatu on varmaan hintaluokkansa paras, joskin siitä puuttuu OIS. Galaxy A52S tarjoaisi monipuolisemman kamerakokonaisuuden paremman ultralaajakulmakameran ja OIS:n myötä mutta sitä ei taida enää saada alle 300€?
Alla viesti viime keväältä:
Edellä mainittu A52s on aika hyvä vaihtoehto. Pääkamera ei ehkä ole hintaluokkansa paras mutta siitä löytyy OIS hämäräkuvaukseen ja ultralaajakulmakamera on parempi kuin monilla kilpailijoilla. Jos painottaa pelkästään pääkameraa, niin ehkä Xiaomi 11T on sitten hyvä vaihtoehto. Se tosin on hieman kookkampi kuin A52s.
 
Liittynyt
29.11.2016
Viestejä
713
Haussa edullinen android 199-400€, tarpeina:
- Dual SIM
- 5G
- Selfiekamera (osaa laukaista sulkimen kun kamera tunnistaa hymyn)
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 440
Viestejä
4 161 809
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom