Kysytäänpä viisaammilta. Aikeissa siis ostaa uusi puhelin. Oon vuodesta 2015 ollut OnePlus - käyttäjä. Ensin OnePlus One 3/2015-12/2017 ja nyt tuosta 12/2017 asti nykyhetkeen on ollut OnePlus 5T. Eli 5T:n kanssa tulee kohtpuoliin 5 vuotta yhteistä matkaa täyteen. Löytyy myös OnePlussan älykello, oli melkoinen heräteostos, mutta mun tarpeisiin ok. Anyway, tyytyväinen olen OnePlussan puhelimiin ollut (toki en tiedä paremmasta jos sellaista on) ja tarkoitus olisi jatkaa yhteisellä tiellä, en vaa ole seurannut puhelinmarkkinoita moneen vuoteen, enkä hirveästi noista "specseistä" ymmärrä, niin ajattelin tänne kirjoittaa.
Mulla ei mitään hirveintä hinkua tai tarvetta ole saada tai ostaa ns. uusinta uutta, kun tän OP 5T:n kanssa homma rokannut melkein 5 vuotta ja taisi maksaa ~550€ silloin. Eli lähtökohtaisesti ei 700-1000€ hintaluokan luurit ole tähtäimessä, mutta ei mahdottomuus. Ensisijaisesti kuitenkin budjetti max. 400-600€. Pitkää ikää toki toivoisin, jos tämä OnePlus 5T:n 5 vuoden elinkaaren saisi uuden luurin kanssa uusittua, niin en panisi pahaksi. Tärkeimmät asiat varmaan hyvä akun kesto, jotka taitaa toki lähes kaikissa uusissa puhelimissa olla erittäin hyviä peruskäyttöön, kaikenmaailman pikalatauksilla jne. Vähintään 90-120hz näyttö olisi myös kiva olla. RAM:ia nyt riittää varmaan väh. se 8GB, muuten esim. muistin koolla ei ole merkitystä. Puhelimella en pahemmin pelaile, mutta katson videoita, leffoja ja sarjoja sillointällöin. Reissuissa on kiva räpsiä kuvia joten kamerat (etu ja taka) saisi olla edes keskivertoa. Ei tarvi mitään markkinoiden parasta "ammattilaatua" olla. Päivityksiä olisi kiva saada jonkin aikaa. Mietin sitä sillä, että jos pyrin pitämään elinkaaren siinä n. 5 vuodessa niin eihän se ole optimaalisinta jos päivitykset loppuu ekan kahden vuoden jälkeen. Jos edes 3-4 vuodeksi saisi päivitykset niin vois olla ihan jees. Mutta aika peruskäyttöön on luuri haussa, muutamilla toiveilla.
Ehdotuksia ja suosituksia ja omia kokemuksia saa ja pitää heittää, jos yllä olevaan kuvaukseen sopii joku OnePlus. Saa toki ehdottaa eri valmistajaa, jos OnePlus on nykyään ihan perseestä. En tosiaan näistä tiedä kovin hyvin nykyään. Ajattelin, että pääsee helpommalla jos kysyy täällä. Kysymyksiäkin saa esittää jos se helpottaa jonkun tuotteen suosittelua. Kiitos!