Minkä puhelimen ostan?

Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 560
Menin luuria vaihtamaan mutta jäi vähän vielä kesken. hintaluokka 500-1000 e, ei Samsung eikä Iphone, ja mahdollisimman hyvä tietysti. Nykyinen edge 20 pro ei oikein miellytä, on muutamia huonoja ominaisuuksia jotka häiritsee. OP10 Pro, Xiaomi 12 ja Experia 1 IV esim. Onko muita hyviä vastaavia. Elisalle tulossa 50 e lahjakortti, eli sieltä
Jos kerta apple ja Samsung ei vaihtoehtoja niin tätä kyllä suosittelisin Google Pixel 7 Pro 5G -puhelin, 128/12 Gt, Snow – Verkkokauppa.com
 
Liittynyt
14.09.2022
Viestejä
260
Menin luuria vaihtamaan mutta jäi vähän vielä kesken. hintaluokka 500-1000 e, ei Samsung eikä Iphone, ja mahdollisimman hyvä tietysti. Nykyinen edge 20 pro ei oikein miellytä, on muutamia huonoja ominaisuuksia jotka häiritsee. OP10 Pro, Xiaomi 12 ja Experia 1 IV esim. Onko muita hyviä vastaavia. Elisalle tulossa 50 e lahjakortti, eli sieltä
Kiinnostas nuo huonot puolet tuossa motorolassa. Itsellä puh.osto edessä ja vaihtoehdot on tällä hetkellä motorola edge 20 tai edge 30, sony 10 iv tai hieman kalliimpi sony 5 III tai 5iv.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 560
Jos kriteerinä oli ostaa Elisalta niin taitaa jäädä haaveeksi
Jäi huomaamatta tuo mutta lahjakortin takia ei kyllä kannata kauppaa ja puhelintakin vielä rajata. Tuon kortin voi myydä helposti netissä kuitenkin. Jos nyt olisi kaiken muun lisäksi tosiaan pakko vielä elisalta tuo valita niin Sony Xperia 5 III 5G
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Jäi huomaamatta tuo mutta lahjakortin takia ei kyllä kannata kauppaa ja puhelintakin vielä rajata. Tuon kortin voi myydä helposti netissä kuitenkin. Jos nyt olisi kaiken muun lisäksi tosiaan pakko vielä elistalta tuo valita niin Sony Xperia 5 III 5G
Juu ei oikein tuollaisen 50e takia, jos tuo olisi isompi lahjis niin ehkä sitten. Harmi ettei nuo 7:t ole vieläkään tulleet Gigantissa myyntiin ja löytyy vain 6a tällä hetkellä.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
146
Kiinnostas nuo huonot puolet tuossa motorolassa. Itsellä puh.osto edessä ja vaihtoehdot on tällä hetkellä motorola edge 20 tai edge 30, sony 10 iv tai hieman kalliimpi sony 5 III tai 5iv.
Sormijälkitunnistin aukaisee luurin monesti kun laittaa taskuun ja luuri tekee sitten omiaan. Näytön kosketusherkkyys on outo, mulla tulee helposti virheosumia. Oneplus8 oli edellinen niin on tuo paljon sitä parempi. Tästä tulisi parin viikon sisään myyntiin muutaman kk vanha.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
146
Jos kriteerinä oli ostaa Elisalta niin taitaa jäädä haaveeksi
Telia vastatarjous oli niin hyvä että jäi numero siirtämättä, eli tsekkaanpa tuon Pixel vaihtoehdonkin
edit: ei saa korottomalla osamaksulla kun ei ole operaattoreilla, eli jää ulos. 7 Pro esim. 400€ lisää hintaan 3v maksuajalla
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
146
Jos laajennan valikoimaa niin saako Samsung puhelimesta mitenkään bloatwarea pois ilman haittavaikutuksia
 
Liittynyt
05.07.2018
Viestejä
61
Tekisi mieli vaihtaa puhelinta. Nykyinen puhelin on Xiaomi mi10t. Olisiko suositella minkä puhelimen ostaisin seuraavaksi? Hintaluokka max 500€.
 
Liittynyt
16.06.2019
Viestejä
352
Jos laajennan valikoimaa niin saako Samsung puhelimesta mitenkään bloatwarea pois ilman haittavaikutuksia
Mitähän näillä bloatwareilla tarkalleen tarkotetaan? No, anyway. Juuri käynnistelin tossa a53:sta jonka hommasin mutsille ja siinä ainakin tulee vastaan valikko, jossa voi ruksia pois Sampan sovelluksia jos ei niitä halua asentaa. Ite en pidä minään ongelmana bloattia myöskään omassa s21 fe:ssä.
Puhelimissa uskallan Samppoja suositella, koska näissä toimii esim autosoftat toisin ku esim oli Huawei/Xiaomi kohdalla. Ja toimivilta vermeiltä vaikuttaa muutenkin.
Samsung muuten merkkinä - vältän kuin ruttoa kaikessa muussa kulutuselektroniikassa ja kodinkoneissa. Lähes poikkeuksetta ollu huonoja kokemuksia laadun suhteen mitä oon merkkiin näppini sotkenut.
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 710
Mitähän näillä bloatwareilla tarkalleen tarkotetaan?
Itse tarkoittaisin kaikkia sovelluksia mitä en itse käytä tai tarvitse. Eli monestihan voi tulla vaikkapa netflix, tiettyä karttapalvelua jne jne. kun monella on ne omat sovellukset mitä tykkäävät käyttää (vaikka se oma taustakuva eivätkä halua jotain turhaa taustakuva palvelua mistä voi ostaa maksullisia animoituja teemoja tjsp)

Toki tämä on vähän kaksipiippuinen juttu, eli vaikka olisi oma akunkäyttö softa, sää, taustakuva, kello, herätys jne jne. softat mitä haluaa käyttää minusta on hyvä että kun ostaa uuden kännykän niitä on tarjolla. Ongelmaksi tulee se jos niitä ei voi poistaa. Tietysti jotkut jutut (sanotaan nyt vaikka google play) on hyvä pitää siellä "väkisin" ettei käyttäjällä ole mahdollista poistaa "kaikkea" puhelimesta siten ettei niitä pahimmillaan saisi takaisin ilman teknistä osaamista.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 596
Itse tarkoittaisin kaikkia sovelluksia mitä en itse käytä tai tarvitse. Eli monestihan voi tulla vaikkapa netflix, tiettyä karttapalvelua jne jne. kun monella on ne omat sovellukset mitä tykkäävät käyttää (vaikka se oma taustakuva eivätkä halua jotain turhaa taustakuva palvelua mistä voi ostaa maksullisia animoituja teemoja tjsp)

Toki tämä on vähän kaksipiippuinen juttu, eli vaikka olisi oma akunkäyttö softa, sää, taustakuva, kello, herätys jne jne. softat mitä haluaa käyttää minusta on hyvä että kun ostaa uuden kännykän niitä on tarjolla. Ongelmaksi tulee se jos niitä ei voi poistaa. Tietysti jotkut jutut (sanotaan nyt vaikka google play) on hyvä pitää siellä "väkisin" ettei käyttäjällä ole mahdollista poistaa "kaikkea" puhelimesta siten ettei niitä pahimmillaan saisi takaisin ilman teknistä osaamista.
Saahan nuo valmiit bloatit pois käytöstä niin eivät häiritse taustalla missään vaiheessa? Saattaa ne jonkun verran tilaa viedä sieltä kun ei pysty poistamaan, mutta aika marginaalinen taitaa olla. Varsinkin jos saa muistikortin sisuksiin niin ei oo jaksanu tuosta tilasta stressata.
 
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 193
Kyllähän sampassa aika reilusti on bloatia, mitä muistelen a-sarjan luurista (A40). Kun sitä listaa kelaa niin aika paljon vaikuttaa olevan kikkaretta josta ei äkkiseltään arvaa mitä se tekee/mihin tarvitaan. Varovaisuudella poistaisin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 186
Omia kokemuksia A52s:ta ja sen "bloatista": Minkä puhelimen ostan?

Toki jos ei halua mitään aina lähtien hälytyskellosta jne. niin sitten varmaan kannattaa katsoa jonkun custom-firmiksen ja sen tukemien puhelimien suuntaan...

Suurimmat osat ns. normaaleista softista mitä tuli bundlattuna sai poistettua ongelmitta (esim. Netflix), ainoa poikkeus taisi olla MS:n jotain softia joita ei saanut poistettua, mutta se ei itseäni haitannut koska olisin asentanut ne jokatapauksessa.

Lisäksi mukana tuli tuki joitakin "tuplia" Googlelta ja Samsungilta, esim. viesti-sovellus. Niitä ei muistaakseni saanut poistettua, mutta toisen taisi saada disabloitua.

Android 13:n päivityksen yhteydessä kyseli, että haluanko asentaa jotain pelejä tms. mutta sen sai ohitettua ongelmitta kun otti vain ruksit pois.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
146
No saakeli, tuli vielä käytyä käpäilemässä luureja ja mukaan jäi S22 Ultra, oli niin tyylikäs kampe että vakuutti. Onhan se kaikkien vertailujen huippuakin.
 

TKR

Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
204
No saakeli, tuli vielä käytyä käpäilemässä luureja ja mukaan jäi S22 Ultra, oli niin tyylikäs kampe että vakuutti. Onhan se kaikkien vertailujen huippuakin.
Jos ostit listahinnalla eli noin tonnilla, niin helmikuun loppupuolella saanee S23 Ultran ennakkotilauskampanjasta suunnilleen samaan hintaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 401
Jos tuosta A50 tykkäsit ja ominaisuudet oli riittävät ni eikö A53 voisi olla ihan passeli korvaaja? Tai jos vähän vaihtelua / erikoisempaa haluaa niin nothing phone 1 verkkokaupan tarjouksesta (399€) olisi myös hyvä vaihtoehto.
Hei! Tänään pakko mennä kaupoille ei piuha lataus toimi ollenkaan. Budjetti n. 300-400e väliaikaisluuria. Saisi olla liikkumiseen eleet 120hz näyttö ja mielellään 256gb muttei pakollinen ja qhd näyttö. Kallistun varmaan tuohon samsungiin ajaa asiaa varmaan sen vuoden verran. Puhelimen korjaus maksaisi 180e opo 8 latausportti ja akku mutta toisaalta tässä tulee elinikä vastaan parin vuoden kuluttua.

Telia kauppa luultavasti tulee olemaan ostopaikka vien vanhan vaihdossa.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 443
Hei! Tänään pakko mennä kaupoille ei piuha lataus toimi ollenkaan. Budjetti n. 300-400e väliaikaisluuria. Saisi olla liikkumiseen eleet 120hz näyttö ja mielellään 256gb muttei pakollinen ja qhd näyttö. Kallistun varmaan tuohon samsungiin ajaa asiaa varmaan sen vuoden verran. Puhelimen korjaus maksaisi 180e opo 8 latausportti ja akku mutta toisaalta tässä tulee elinikä vastaan parin vuoden kuluttua.

Telia kauppa luultavasti tulee olemaan ostopaikka vien vanhan vaihdossa.
Tuli tarjous oneplus nord 2T saa nyt 289€ eli parempi vaihtoehto kun samsung A53 malli
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 401
Tuli tarjous oneplus nord 2T saa nyt 289€ eli parempi vaihtoehto kun samsung A53 malli
Tämä vaikuttaa lupaavalle ei tarvitse opetella mitään uutta ja saa uuden luurin. Olin jo mietinnässä iphone 14 pro mutta tuo sopisi lompakolle paremmin.

Edit: tuon taidan hommata työpuhelimeksi (pölyinen työ) ja jonkun lippulaivan muuhun käyttöön.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.05.2017
Viestejä
563
Mietinnässä luuri iPhone 11 tilalle. Haussa hieman suurempi näyttö, parempi akun kesto ja yleinen hyvä toimivuus ilman hirveää määrää bloattia. Aikoinaan xiaomin omien softien koko ruudulle pomppivat mainokset ärsyttivät suunnattomasti.
Kamera samaa tasoa vähintään kuin tuossa nykyisessä. Yks tärkeä pointti olis saada noi whatsapp viestit uuteen luuriin kun tässä on etäsuhteessa tullut oltua jo 5kk ja suhde jatkuu.

HintaluokkaNa tonni on liikaa.. joten Androidiin todennäköisesti valinta osuu. En tiedä sitten onko mtn järkeä esim pixel 6a:ssa.
 
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
Olen nyt vähän aikaa käytellyt samsungin s22 luuria. Se on ehkä vähän paksu ja painava mutta ominaisuudet hyvät. Duuni vaihtuu ja luurit myös.

Olen ollut tyytyväinen tähän mutta tuleeko mieleen hyvä vaihtoehtoja, ehkä jopa edullisempia?

Mitä olen käynyt läpi niin Apple, Kiinan ihmeet ja s21. En oikeastaan käytä muita Apple-tuotteita joten en ole sitä niin pohtinut. Luottoa löytyy myös Samppaan enemmän kuin kiinalaisiin. S21 riittäsii, mutta onko sen päivitettävyys yhtä pitkä jos samaan aikaan ostaa, vai meneekö se niin että 4v julkaisusta.

Entä onko A53 havaittavasti hitaampi? Olin joskus suht tyytyväinen a51:een.

Entä nuo Googlet tai Motorolat? Lienevät tosiasiassa kiinalaisia? Motorola Moto g on aiemmin ollut, hintaansa nähden hyvä mutta hajosi parin vuoden kohdalla, itse asiassa perheessä oli kaksi ja molemmat hyytyivät.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 596
Olen nyt vähän aikaa käytellyt samsungin s22 luuria. Se on ehkä vähän paksu ja painava mutta ominaisuudet hyvät. Duuni vaihtuu ja luurit myös.

Olen ollut tyytyväinen tähän mutta tuleeko mieleen hyvä vaihtoehtoja, ehkä jopa edullisempia?

Mitä olen käynyt läpi niin Apple, Kiinan ihmeet ja s21. En oikeastaan käytä muita Apple-tuotteita joten en ole sitä niin pohtinut. Luottoa löytyy myös Samppaan enemmän kuin kiinalaisiin. S21 riittäsii, mutta onko sen päivitettävyys yhtä pitkä jos samaan aikaan ostaa, vai meneekö se niin että 4v julkaisusta.

Entä onko A53 havaittavasti hitaampi? Olin joskus suht tyytyväinen a51:een.

Entä nuo Googlet tai Motorolat? Lienevät tosiasiassa kiinalaisia? Motorola Moto g on aiemmin ollut, hintaansa nähden hyvä mutta hajosi parin vuoden kohdalla, itse asiassa perheessä oli kaksi ja molemmat hyytyivät.
Monet kehuu tuota A53:a. Itsellä oli käytössä kyseinen duuniluurina ja mielestäni oli uskomattoman hidas. Vertailuna vuoden 2020 Sony xperia 5 ii. Sovellukset kesti avautua ja kun klikkasit bluetoothin tai vastaavan päälle niin meni useampia sekunteja (vrt heti). Sit aika mohlo puhelin eikä sopinut omaan käteen. Tuossa oli Työmoodi/käyttäjä erikseen kun piti aktivoida eli tämä saattoi hidastaa luuria kyllä. En ainakaan itse suosittele, hintaluokassaan ehkä hyvä.
 
Liittynyt
27.07.2019
Viestejä
14
Tuli tarjous oneplus nord 2T saa nyt 289€ eli parempi vaihtoehto kun samsung A53 malli
Itse tässä pari päivää puntaroinut tuon 2T:n suhteen, ostopäätös käytännössä on tehty, mutta mietin että ostaako 289€:lla 8/128 mallin vai 389€ 12/256 version.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
813
Monet kehuu tuota A53:a. Itsellä oli käytössä kyseinen duuniluurina ja mielestäni oli uskomattoman hidas.
Eihän sitä tainnut kukaan suositella, kun A52s oli vielä saatavilla. Nyt sitten lusikka kauniiseen käteen jne., kun tuo on se Samsungin keskitason malli jota myydään.

Oman kokemukseni mukaan Sampan A32 on pari vuotta vanhaksi entry level -malliksikin aivan käsittämättömän jäinen tapaus. Ainakaan A-sarjaa ei siis tule tähän tupaan.
 
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
Monet kehuu tuota A53:a. Itsellä oli käytössä kyseinen duuniluurina ja mielestäni oli uskomattoman hidas. Vertailuna vuoden 2020 Sony xperia 5 ii. Sovellukset kesti avautua ja kun klikkasit bluetoothin tai vastaavan päälle niin meni useampia sekunteja (vrt heti). Sit aika mohlo puhelin eikä sopinut omaan käteen. Tuossa oli Työmoodi/käyttäjä erikseen kun piti aktivoida eli tämä saattoi hidastaa luuria kyllä. En ainakaan itse suosittele, hintaluokassaan ehkä hyvä.
Joo, tuo työmoodi oli erikseen. Olin kyllä tyytyväinen sekå A40:een että A51:een ja ajattelin että en viitsi enempää maksaa kun tämäkin hyvin riittää, mutta S22:n jälkeen voi olla vaikea enää kelpuuttaa huonompaa :)
 
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 193
Ei vissiin mitään sutjakoimpia käyttökokemukseltaan halpa/keskisarjan sampat, mutta jostainhan ne erot täytyy saada puhelimien välille. ;) A52s oli ilmeisesti jo "liian hyvä" ja samppa "korjasi" tilanteen A53:lla.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 443
Itse olen käyttänyt sekä A53 ja Nord2T ja nord malli on paljon sujuvampi käyttää kun tuo samsungin exynos piiri on alitehoinen ja kannattaa mielummin valita A52s malli mikä on suorituskykyisempi mutta saatavuus on heikko kun on poistumassa markkinoilta.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Eli pientä puhelinta haen, jossa on Android 11/12/13 ja toki käytetty kelpaa ei tarvi olla viimeistä huutoa, mutta s10e:ta nopeampi
Mikä tahansa S-sarjalainen, mitä uudempi, sitä parempi päivitystuki.

Esim s21 taisi saada 5v päivitykset ja on vielä kohtuu kokoinen...
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 528
Itse tässä pari päivää puntaroinut tuon 2T:n suhteen, ostopäätös käytännössä on tehty, mutta mietin että ostaako 289€:lla 8/128 mallin vai 389€ 12/256 version.
Sama mietinnässä. Sit jos Nord 3 julkaistaan kuun lopussa niin jäin miettii että pitäiskö sitä odottaa...:hmm::x3:
 
Liittynyt
23.10.2019
Viestejä
67
Onko ehdotuksia/suosituksia/kokemuksia hyvistä kamerapuhelimista, ~500€ ja alle.

Honor malleista käyttäjäkokemuksia?
Motorola?
Samsung?
Miten Huaweit, onko jollakin käytössä uudempia malleja?
Pixel?

Iphone mallit voi jättää listasta pois, vaikka niissä kamera puoli onkin vahvoilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.07.2019
Viestejä
14
Sama mietinnässä. Sit jos Nord 3 julkaistaan kuun lopussa niin jäin miettii että pitäiskö sitä odottaa...:hmm::x3:
Jaahas, täytyypäs itse etsiä tietoa myös jos uutta on tulossa.


edit. Kovin vähänlaisesti on tietoa missään saatavilla jos jo kuunloppuun olisi uuden mallin julkistus:hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 348
Pari kuukautta sitten jo melkein ostin tarjouksesta Sampan A53:sen mutta viime hetkellä iski valtava pettymys (olin jo kovin innostunut laitteesta ja ostohousut uutuudenkiillossa päällä) kun huomasin, että 3,5mm kuulokeplugia ei ollutkaan. :( Nyt kun tehnyt tässä tuntikausia vertailuja niin tuo olisi ollut ihan helmivalinta muuten mulle.

Onko 3,5mm kuulokeplugit lähdössä hiljalleen kaikista uusista luureista?

Vaatimukset olisivat:

+ 3,5mm kuulokeplugi
+ muistikorttipaikka
+ pitkä päivitystuki (johon voi luottaa, ei kuten nokia)
+ mahdollisesti puhdas android
- ei kiinalaisia (voiko näihin mihinkään luottaa? edes oneplus?)
- ei hmd global (bulkkikiinaluuri) nokiaa (muuten voisi mennä vielä mutta ne päivitysongelmat/petokset)

Hintahaarukka: n. 100 - 400 € (enemmän oikeastaan kiinnostaa "vuosihinta", eli miten pitkän tuen saa rahalla, eli tavallaan laitteen hinta voisi olla vähän enemmänkin kuin 400e, esim. jos 5 vuottakin saisi tukea niin kyllä sen 500e voisin ihan hyvin laittaa kiinni (100e/v))

Nyt on ollut Nokia 5-sarjan luuria. Vähän mopoilee jossain tilanteessa mutta luuria ei tule käytettyä niin kauheasti niin ei ole haitannut. Napsun parempaakin luokkaa voisi olla seuraava laite.

Hmd global tosiaan meni ihan hyvän alun jälkeen kusemaan nokia-vehkeensä ja toimintansa; liikaa malleja, päivitysten pahat sotkut (laatu ja lupausten pettäminen). Jotain luin, että oneplus:kin olisi nyt valitettavasti samalla tiellä.

Tein GSMArena:n kustomhaun omilla tarpeilla (valmistajista vain sony ja samsung, + oneplus ihan vertailuna) ja yllättäen aika heikosti mitään vaihtoehtoja on tarjolla. Sampan M-sarjaa ei pahemmin ole tarjolla täällä, eikä ehkä edes kannattaisikaan sitä ostaa.

Sampan A23 5G nousee tuossa haussa oikeastaan ainoana vaihtoehtona. MUTTA, sitä kun vertailee A53:seen niin n. 50e ero hinnoissa noissa on vähän siihen mitä A53:ssa olisi paremmin (esim. IP67-suojaus, parempi näyttö, teho/muisti, kamera, sormenjälkilukija ruudun alla). Mutta kun se kuulokeplugi puuttuu. Ottaa vieläkin päähän todella paljon eikä tekisi mieli ostaa tuota heikompaa A-sarjalaista, enkä tiedä miten se vertautuu nokian 5-sarjaan, onko mopompi vai parempi? A53 on varmasti paljon parempi.

Samaan tarjoushintaluokkaan (~250e) tuon A23 5G:n kanssa menee Sony Xperia 10 IV, joka näyttää olevan melkein samanlainen laite (+ IP65/IP68 suojaus, OLED näyttö, vähän enemmän muistia). Onko Sonyn käyttöliittymästä kokemuksia?

Sitten vertailuna oli vielä OnePlus Nord CE 2 Lite 5G, joka vaikuttaa ihan pätevältä edullisemman luokan tuotteelta (selvästi heikompi toki kuin A53), hintakin olisi nyt tarjouksessa 179e, johon pitää vielä ottaa huomioon, että tämän mukana tulisi laturi ja jopa tpu suojakuori, ne joutuu muihin hankkimaan erikseen. Harmi vain että: kiina, menossa samaan suuntaan hmd globalin nokioiden kanssa laadussa ja päivitysluotettavuudessa(?).

Katsoin vielä erikseen vertailuna sampan vanhempaa A52s 5G joka kyllä olisi ollut aikas hyvä mutta hinta (~400e) ja saatavuus on heikkoa nyt, ja päivitystuki loppuu seuraavaan android versioon, + ehkä 1 vuosi turvapäivityksiä?

Mistä näkee puhelinten päivityslupaukset? Miten näissä ne on:

- Samsung A23 5G
- Samsung A53 (ihan vertailuna kiinnostaa) (EDIT: 4 Android-päivitystä (yksi jo tullut) sekä 5 vuotta tietoturvapäivityksiä)
- Sony Xperia 10 IV
- OnePlus Nord CE 2 Lite 5G (2 versiota + vuosi turva? nyt on jo yksi versiopäivitys tullut)

Onko ihan lähiaikoina tulossa jotain näiden laitteiden tasoisia uutuuksia? Mikään superkiire ei ole uutta laitetta ostaa nyt.
 
Viimeksi muokattu:

TKR

Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
204
...[Galaxy A53:ssa] 3,5mm kuulokeplugia ei ollutkaan. :( Nyt kun tehnyt tässä tuntikausia vertailuja niin tuo olisi ollut ihan helmivalinta muuten mulle.
Osta A53 ja käytä USB-C-adapteria.

Halppis-Samsung kannattaa unohtaa, kuten totesit.
Sonylla on onnettoman lyhyet päivitystuet.
OnePlusin ohjelmisto on varsin surkeaa.

PS. Matkapuhelinfoorumilta löytyy enemmän keskustelua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 348
Osta A53 ja käytä USB-C-adapteria.
Jaa että tuollaisia adaptereita on, nopeasti googlaamalla tuotteita ja arvosteluita huomasi, että pitäisi löytää joku joka kestää ja jolla äänenlaatu ei kärsi, enkä tiedä miten vammainen tuollainen jatke on taskukäytössä. Kiitti vinkistä kuitenkin. Pitää miettiä. Pitäisi sitten ostaa luurin lisäksi vielä adapteri, laturi ja tpu suoja, noistahan tulee jo luurin päälle ihan kivasti lisää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Jaa että tuollaisia adaptereita on, nopeasti googlaamalla tuotteita ja arvosteluita huomasi, että pitäisi löytää joku joka kestää ja jolla äänenlaatu ei kärsi, enkä tiedä miten vammainen tuollainen jatke on taskukäytössä. Kiitti vinkistä kuitenkin. Pitää miettiä. Pitäisi sitten ostaa luurin lisäksi vielä adapteri, laturi ja tpu suoja, noistahan tulee jo luurin päälle ihan kivasti lisää.
Itse ostin jostain nettikaupasta kuuloeadapterin, jossa on myös lataus mahdollista. Ainakin omassa Xiaomissa lataus on hitaampi, mutta lataus sentään onnistuu samaan aikaan kun kuuntelee.

Ainakin Xiaomi 11T luurissa tuo toimii. Oli postien kanssa 10€.

Puhelimesta nyt en osaa oikein sanoa mikä olisi hinnaltaan ja ominaisuuksiltaan hyvä. Ehkä tuo ylempänä mainittu Oneplus?
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
604
Itsellä max. 300€ hintaluokassa on Oneplus Nord 2T nyt voittamassa, iso miinus on vain sd-korttipaikan puuttuminen. Joten mietinnässä on että malttaako odotella vielä keväämmälle jos jokin vastaava tulisi samaan hintaluokkaan. Toki aina jos jää odottamaan "parempaa" saa odotella ikuisesti, mutta tuo tilan puute on ainoa miinus.

Muuten Pixeli 6a varmaan veisi voiton, mutta sen muutamat puutteet ja saatavuus (taloudellisen tilanteen vuoksi) ei kata operaattoreita (ilmane osari) laittaa sen syrjään.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Pari kuukautta sitten jo melkein ostin tarjouksesta Sampan A53:sen mutta viime hetkellä iski valtava pettymys (olin jo kovin innostunut laitteesta ja ostohousut uutuudenkiillossa päällä) kun huomasin, että 3,5mm kuulokeplugia ei ollutkaan. :( Nyt kun tehnyt tässä tuntikausia vertailuja niin tuo olisi ollut ihan helmivalinta muuten mulle.

Onko 3,5mm kuulokeplugit lähdössä hiljalleen kaikista uusista luureista?

Vaatimukset olisivat:

+ 3,5mm kuulokeplugi
+ muistikorttipaikka
+ pitkä päivitystuki (johon voi luottaa, ei kuten nokia)
+ mahdollisesti puhdas android
- ei kiinalaisia (voiko näihin mihinkään luottaa? edes oneplus?)
- ei hmd global (bulkkikiinaluuri) nokiaa (muuten voisi mennä vielä mutta ne päivitysongelmat/petokset)

Hintahaarukka: n. 100 - 400 € (enemmän oikeastaan kiinnostaa "vuosihinta", eli miten pitkän tuen saa rahalla, eli tavallaan laitteen hinta voisi olla vähän enemmänkin kuin 400e, esim. jos 5 vuottakin saisi tukea niin kyllä sen 500e voisin ihan hyvin laittaa kiinni (100e/v))

Nyt on ollut Nokia 5-sarjan luuria. Vähän mopoilee jossain tilanteessa mutta luuria ei tule käytettyä niin kauheasti niin ei ole haitannut. Napsun parempaakin luokkaa voisi olla seuraava laite.

Hmd global tosiaan meni ihan hyvän alun jälkeen kusemaan nokia-vehkeensä ja toimintansa; liikaa malleja, päivitysten pahat sotkut (laatu ja lupausten pettäminen). Jotain luin, että oneplus:kin olisi nyt valitettavasti samalla tiellä.

Tein GSMArena:n kustomhaun omilla tarpeilla (valmistajista vain sony ja samsung, + oneplus ihan vertailuna) ja yllättäen aika heikosti mitään vaihtoehtoja on tarjolla. Sampan M-sarjaa ei pahemmin ole tarjolla täällä, eikä ehkä edes kannattaisikaan sitä ostaa.

Sampan A23 5G nousee tuossa haussa oikeastaan ainoana vaihtoehtona. MUTTA, sitä kun vertailee A53:seen niin n. 50e ero hinnoissa noissa on vähän siihen mitä A53:ssa olisi paremmin (esim. IP67-suojaus, parempi näyttö, teho/muisti, kamera, sormenjälkilukija ruudun alla). Mutta kun se kuulokeplugi puuttuu. Ottaa vieläkin päähän todella paljon eikä tekisi mieli ostaa tuota heikompaa A-sarjalaista, enkä tiedä miten se vertautuu nokian 5-sarjaan, onko mopompi vai parempi? A53 on varmasti paljon parempi.

Samaan tarjoushintaluokkaan (~250e) tuon A23 5G:n kanssa menee Sony Xperia 10 IV, joka näyttää olevan melkein samanlainen laite (+ IP65/IP68 suojaus, OLED näyttö, vähän enemmän muistia). Onko Sonyn käyttöliittymästä kokemuksia?

Sitten vertailuna oli vielä OnePlus Nord CE 2 Lite 5G, joka vaikuttaa ihan pätevältä edullisemman luokan tuotteelta (selvästi heikompi toki kuin A53), hintakin olisi nyt tarjouksessa 179e, johon pitää vielä ottaa huomioon, että tämän mukana tulisi laturi ja jopa tpu suojakuori, ne joutuu muihin hankkimaan erikseen. Harmi vain että: kiina, menossa samaan suuntaan hmd globalin nokioiden kanssa laadussa ja päivitysluotettavuudessa(?).

Katsoin vielä erikseen vertailuna sampan vanhempaa A52s 5G joka kyllä olisi ollut aikas hyvä mutta hinta (~400e) ja saatavuus on heikkoa nyt, ja päivitystuki loppuu seuraavaan android versioon, + ehkä 1 vuosi turvapäivityksiä?

Mistä näkee puhelinten päivityslupaukset? Miten näissä ne on:

- Samsung A23 5G
- Samsung A53 (ihan vertailuna kiinnostaa) (EDIT: 4 Android-päivitystä (yksi jo tullut) sekä 5 vuotta tietoturvapäivityksiä)
- Sony Xperia 10 IV
- OnePlus Nord CE 2 Lite 5G (2 versiota + vuosi turva? nyt on jo yksi versiopäivitys tullut)

Onko ihan lähiaikoina tulossa jotain näiden laitteiden tasoisia uutuuksia? Mikään superkiire ei ole uutta laitetta ostaa nyt.
Toiset haikailee johtojen perään, itse ainakin rakastan sitä ettei tarvitse pelleillä johtojen kanssa.

En edes muista koska viimeeksi puhelimessa olisi ollut fyysinen johto kiinni.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 299
Toiset haikailee johtojen perään, itse ainakin rakastan sitä ettei tarvitse pelleillä johtojen kanssa.

En edes muista koska viimeeksi puhelimessa olisi ollut fyysinen johto kiinni.
Edellistä puhelin edeltävässä oli vielä 3,5mm plugi, jota pidin tärkeänä ominaisuutena.
Edellisessä sitä ei enää ollut, vastentahtoisesti ostin langattomat napit.
En kaipaa enää tuota plugia tai langallisia kuulokkeita puhelimen kaveriksi :D
Käyttöä on tosin harvoin, pitää vaan muistaa pitää nappikotelon akussa virtaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 186
Langattomien nappien isoin ongelma on se, että hukkaan ne väliaikaisesti ja saan etsiä niitä. Toistaiseksi en ole kokonaan hukannut niitä... Varmaan sekin onnistuu jokupäivä. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 348
Toiset haikailee johtojen perään, itse ainakin rakastan sitä ettei tarvitse pelleillä johtojen kanssa.
En kaipaa enää tuota plugia tai langallisia kuulokkeita puhelimen kaveriksi
Paljonko joutuu pulittamaan, että saa langattomilla napeilla "hyvää äänenlaatua" musiikin kuuntelua varten? (tämä tietenkin on hyvin henkkohtasta, toisille kelpaa joku onneton piipityskin musiikkia varten ja sitten toisella laidalla on ne "kultakorvat" joilla pitää olla kullatut johdot ja sadantonnin vehkeet joilla vasta saa mukamas parhaan äänenlaadun) Vai onko langaton tiedonsiirto rajoittava tekijä laadulle? (muistaisin hämärästi, että ainakin vielä jokunen vuosi sitten olisi ollut, ainakin bluetoothilla) Miten noissa riittää käyttöaika, joutuu latailemaan varmaan aika tiuhaan jos paljon kuuntelee musiikkia?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Paljonko joutuu pulittamaan, että saa langattomilla napeilla "hyvää äänenlaatua" musiikin kuuntelua varten? (tämä tietenkin on hyvin henkkohtasta, toisille kelpaa joku onneton piipityskin musiikkia varten ja sitten toisella laidalla on ne "kultakorvat" joilla pitää olla kullatut johdot ja sadantonnin vehkeet joilla vasta saa mukamas parhaan äänenlaadun) Vai onko langaton tiedonsiirto rajoittava tekijä laadulle? (muistaisin hämärästi, että ainakin vielä jokunen vuosi sitten olisi ollut, ainakin bluetoothilla) Miten noissa riittää käyttöaika, joutuu latailemaan varmaan aika tiuhaan jos paljon kuuntelee musiikkia?
Itsellä nappikuulokkeet myös, mutta joulukuussa ostin uudet sennheiser hd 599 johdolliset kuulokkeet. Eipä se johto siinä paljon haittaa ja samalla pystyy myös lataamaan puhelinta. Nuo kuulokkeet oli 69€ postitettuna. Normaalisti olisi kalliimmat. Oon kumminkin tykännyt äänenlaadusta, eikä ole tarvinnut käyttää korvanappeja, joita myös täytyy välillä ladatakin.

Bt kuulokkeita varmasti on myös hyviä, mutta ovat luultavasti samalla kalliimpiakin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
215
Tarve olisi Cellmapper-kartoitusharrastukseen kattavasti 4G-taajuuksia tukeva Android-luuri. Eli joku Qualcomm-piirisarjaan perustuva kampe. Plussaa isosta akusta, puhtaasta Androidista (tai LineageOS-tuesta tai muusta hyvästä custom ROMista). Mikäköhän olisi hyvä uutena tai miskei käytettynäkin myytävä edullinen luuri?
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 299
Paljonko joutuu pulittamaan, että saa langattomilla napeilla "hyvää äänenlaatua" musiikin kuuntelua varten? (tämä tietenkin on hyvin henkkohtasta, toisille kelpaa joku onneton piipityskin musiikkia varten ja sitten toisella laidalla on ne "kultakorvat" joilla pitää olla kullatut johdot ja sadantonnin vehkeet joilla vasta saa mukamas parhaan äänenlaadun) Vai onko langaton tiedonsiirto rajoittava tekijä laadulle? (muistaisin hämärästi, että ainakin vielä jokunen vuosi sitten olisi ollut, ainakin bluetoothilla) Miten noissa riittää käyttöaika, joutuu latailemaan varmaan aika tiuhaan jos paljon kuuntelee musiikkia?
Mitähän nuo JBL:t oli käytettynä täältä, 20-30€? Malli on varmaan 2-4v. vanha ja uusissa mahdollisesti paremmat akut, mutta lienee 2-4h kuunteluaikaa ja rasiasta lonkalta 2-3x lisää.
Kaikille JBL:n "signature sound" ei varmasti kelpaa, enkä noilla musiikkia ole pahemmin edes kuunnellut, äänikirjoja, youtubea jne. Siihen riittävän kuuloiset, ei liian diskanttivoittoiset.
Mutta kyllä noilla musiikkikin kuulosta ihan hyvälle omaan korvaan, ainakin kun ei ole muita tullut kokeiltua.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Paljonko joutuu pulittamaan, että saa langattomilla napeilla "hyvää äänenlaatua" musiikin kuuntelua varten? (tämä tietenkin on hyvin henkkohtasta, toisille kelpaa joku onneton piipityskin musiikkia varten ja sitten toisella laidalla on ne "kultakorvat" joilla pitää olla kullatut johdot ja sadantonnin vehkeet joilla vasta saa mukamas parhaan äänenlaadun) Vai onko langaton tiedonsiirto rajoittava tekijä laadulle? (muistaisin hämärästi, että ainakin vielä jokunen vuosi sitten olisi ollut, ainakin bluetoothilla) Miten noissa riittää käyttöaika, joutuu latailemaan varmaan aika tiuhaan jos paljon kuuntelee musiikkia?
Jostain tarjouksesta kesällä hommasin samsung galaxy buds prot ja toimii omassa käytössä hyvin ja olen ihan tyytyväinen äänenlaatuun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
240
Pixeleitä kannattaa sitten välttää, jos on yhtään herkkä näytön PWM:lle. Se on niissä aivan järkyttävän hidas ja välkyntä suht karmeaa jopa näytön kirkkaus täysillä.
 
Liittynyt
16.06.2019
Viestejä
352
Jostain tarjouksesta kesällä hommasin samsung galaxy buds prot ja toimii omassa käytössä hyvin ja olen ihan tyytyväinen äänenlaatuun.
Just katoin pari päivää sitte ja Torissa oli 40e vähän käytetyt, teki mieli hommata varalle. Äänenlaadullisesti erittäin hyvät equtettuna - käytettävyydessä joitakin pikkujuttuja tullu vastaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 348
Mites jos on vaihtoehtona 6 tai 8 GB rammia, onko noilla määrillä mitään käytännön eroa, ottaen huomioon, että tarkoitus olisi luuritella sen koko tukiajan, eli 4-5 vuotta? Varmaan siitä on apua jos paljon ajaa ohjelmia samaan aikaan, mutta noin ihan tulevaisuuden "normaalin" kehitysbloatin ottaen huomioon? Ja kyseessä siis se sampan A53.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 419
Viestejä
4 198 898
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom