Minkä puhelimen ostan?

Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
114
Juu en saisikaan :D Eli just puhuin luurissa Telian myyjän kanssa joka sanoi että henkilö chatissa oli ymmärtänyt väärin koko vaihtodiilin, oli kuulemma jotenkin kääntänyt sen päässään niin että annan s22:n vaihdossa s22:seen(?), vaikka kyse on siis s10:stä ja niin kirjoitinkin. Se siitä diilistä siis, väärinymmärrys koko juttu & näitä näköjään sattuu.. Minulla on hieman pitempi matka lähimpään Telia kauppaan, niin soitin onneksi ensin et onhan tämä voimassa vielä, eipä ollut eikä koskaan ole ollutkaan ;D
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
114
Onko toi jokin ”yleinen” telian vaihtohyvitystarjous vai vaan just sulle?
Ei se koskaan ollut olemassakaan koko tarjous, lue se mitä ylempänä kirjoitin, oli väärinymmärrys kyseessä heidän puolelta. Todellisuudessa vaihtohyvitys olisi myyjän, jonka kanssa tänään juttelin, mukaan 128€. Plus se A8 tabletti. Silti, saan 200€ paremman vaihtotarjouksen Dnalla(200€ + mun s10 hyvityshinta), ja sieltä myös se A8 kaupan päälle siis. Nappaan sen. Ja se on varmistettu että on oikein :D
 
Liittynyt
23.11.2020
Viestejä
24
Viestejä on niin paljon, että kysynpä vielä erikseen:

Olen nyt useamman kerran peräkkäin hommannut semisokkona Samsungin lippulaivan koska vuosia sitten oli hyvä kokemus S-mallistosta. Nyt kuitenkin olen tullut siihen tulokseen, että en tarvitse noin hyvää / akunkesto on tuntunut olevan kohtalaisen surkea noissa. Onko immeisillä suositella siis hyvän hinta-/laatusuhteen puhelinta, jossa erityinen huomio akun kestossa. Hinta mielellään n. 500eur kieppeillä, mutta ehkä pari satkua voisi nipistää ylöspäin jos on perustelut kohdallaan. Olen kuullut, että OnePlus osuisi kuvaamiini spekseihin hyvin. Haluaisin kuitenkin ihan periaatteesta välttää kiinalaista, mikäli tämä on edes realistisesti mahdollista. Puhelin saisi olla Android, 128gt muistia riittää. iLuureihin en koske.

Tattista,
-A
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 652
Samsung A53 akku kestää ainakin tosi hyvin. Ja paremmat päivitykset myös kuin näissä yleisissä "eiku osta A52s".
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
262
Sony Xperia 10 IV 5G on tarjouksessa 349 € (DNA). Huomiota herätti lähes ylivoimainen akun kesto GSMArenan testissä, verrattuna saman ikäisiin/hintaluokkaan. Ja IP65/68 suojaus hyvä ominaisuus. Onko puhelimessa jotain huomioitavaa esim. heikko suorituskyky; yleiskäyttöön olisi tulossa, muttei pelaamiseen?

Muok. Gigantin 249 € olisi ollut mahtava diili, muttei ole enää voimassa. Lisähyvitys kyllä 30.10. asti, mutta puhelin maksaa ovh:n 499€
Harvassa budjettipuhelimessa on edes roiskesuojausta.
En itsekään pystynyt vastustamaan kiusausta tuolla 249e hinnalla (itseasiassa vaihtokoneesta sai vielä normaalinkin hyvityksen eli hinnaksi jäi omalla kohdalla vain 200e) kun tärkein peruste kännykälle oli juurikin tuo akkukesto. Vertailukohtana minulla oli iphone 13mini ja xperia1, joten ns.paremman luokan puhelimista siirryin alaspäin. Sain sen mitä halusin (aidosti hyvän akkukeston, järkevän kokoisessa puhelimessa), mutta alla pari muuta huomiota:
+ yllätyksekseni eSim tuki
+ notification led <3
+ riittävä suorituskyky kaikissa käyttämissäni sovelluksissa

- äänekäs vibra
- kamera "riittävä" (ja sisältää mm. ultrawide- ja telelinssin), mutta ei samalla tavoin erinomainen kuvanlaatu kuin vaikka Xperia1:n tasoinen , samoin etukamera heikompi
- ei erillistä kamerapainiketta kuten Xperia 1:ssä (tosin sama puute myös iphonessa ja lähes kaikissa muissakin puhelimissa)
- hitaahko lataus, mutta hyvä akkukesto kompensoi kun ei tule sellaisia kiireellisiä lataustarpeita.
- jotain elementtejä joista huomaa että ollaan keskiluokassa (muovinen takakansi, ambient light sensor ei yhtä pehmeä toiminnaltaan kuin Xperia 1:ssä, vain yksi kaiutin, ei 960fps hidastusta)

Xperia 1 ja iphone 13mini jäävät laatikkoon, erityisesti iphone on ollut pettymys akkukeston suhteen.
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
781
No joo, taidan suosiolla odotella parempia tarjouksia Xperia 10 IV puhelimesta, 349€ tuntuu olevan normaali hinta.
Liekö huono hetki tarjouksille, kun mustat perjantait ym. kohta tulossa.

ps. Itsellä 13 minin akun kulutus on asettunut n. 15%/vrk, sis. 30 min/vrk ruutuaikaa. Omasta mielestä 13 mini on parhaimmillaan kevyessä käytössä, kun pienen akun takia tehokkaampi käyttö kärsii.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 273
Viestejä on niin paljon, että kysynpä vielä erikseen:

Olen nyt useamman kerran peräkkäin hommannut semisokkona Samsungin lippulaivan koska vuosia sitten oli hyvä kokemus S-mallistosta. Nyt kuitenkin olen tullut siihen tulokseen, että en tarvitse noin hyvää / akunkesto on tuntunut olevan kohtalaisen surkea noissa. Onko immeisillä suositella siis hyvän hinta-/laatusuhteen puhelinta, jossa erityinen huomio akun kestossa. Hinta mielellään n. 500eur kieppeillä, mutta ehkä pari satkua voisi nipistää ylöspäin jos on perustelut kohdallaan. Olen kuullut, että OnePlus osuisi kuvaamiini spekseihin hyvin. Haluaisin kuitenkin ihan periaatteesta välttää kiinalaista, mikäli tämä on edes realistisesti mahdollista. Puhelin saisi olla Android, 128gt muistia riittää. iLuureihin en koske.

Tattista,
-A
Jos ei pidä olla Android, niin Iphoneissa on perinteisesti erittäin luotettavat akkukestot.. Varsinkin jos ostaa jonkun "max" mallin, vaikka vanhankin.

Jos Android, niin Pixel 6a, tai Pixel 7, tai juurikin OnePlussa.
 
Liittynyt
05.04.2022
Viestejä
228
Työluuri pitäisi valita. Vaatimuksia:

- Maks 600€ 0% alv
- Android
- Riittävän hyvä suorituskyky ja kamera (tuskin ongelma tässä hintaluokassa)
- Ei mieluusti joku 7" näyttökokoa lähestyvä möhkäle
- Hyvä akunkesto, niin ei tarvi joka päivä ladata
- Dual sim, tosin ei ehdoton. En oikein vielä tiedä firman käytäntöjä työpuhelimen seurannan yms suhteen, niin vielä harkinnassa pidänkö oman puhelimen ja työpuhelimen erillään vai en.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 605
Viestejä on niin paljon, että kysynpä vielä erikseen:

Olen nyt useamman kerran peräkkäin hommannut semisokkona Samsungin lippulaivan koska vuosia sitten oli hyvä kokemus S-mallistosta. Nyt kuitenkin olen tullut siihen tulokseen, että en tarvitse noin hyvää / akunkesto on tuntunut olevan kohtalaisen surkea noissa. Onko immeisillä suositella siis hyvän hinta-/laatusuhteen puhelinta, jossa erityinen huomio akun kestossa. Hinta mielellään n. 500eur kieppeillä, mutta ehkä pari satkua voisi nipistää ylöspäin jos on perustelut kohdallaan. Olen kuullut, että OnePlus osuisi kuvaamiini spekseihin hyvin. Haluaisin kuitenkin ihan periaatteesta välttää kiinalaista, mikäli tämä on edes realistisesti mahdollista. Puhelin saisi olla Android, 128gt muistia riittää. iLuureihin en koske.

Tattista,
-A
Mainittu Samsung A53 voisi olla yksi vaihtoehto.

Sulle ei sitten oikein sovellu Xiaomi 11T, joka olisi telian asiakkaille 199€ (-30€ ylimääräinen hyvitys vaihtolaitteesta). Tai jos ei ole Telian asiakas ennestään, niin -40€ liittymänvaihdosta. Muualla tuo 11T maksaa nyt 249€.

Xiaomi olisi noista nopeampi, samankokoinen 5000mAh akku, nopeampi 67W lataus. Kai A53 puhelimen nopeuskin ehkä riittäisi, mutta nopeampi parempi :) Kiinalaisuuden lisäksi en ole oikein mitään huonoa havainnut. Edellinen puhelin oli OnePlus Nord 2. Enkä ole tuota Samsung A53 päässyt itse kokeilemaan, kun hinta/laatu on minusta parempi tuossa halppis Xiaomissa.

 
Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
555
Viestejä on niin paljon, että kysynpä vielä erikseen:

Olen nyt useamman kerran peräkkäin hommannut semisokkona Samsungin lippulaivan koska vuosia sitten oli hyvä kokemus S-mallistosta. Nyt kuitenkin olen tullut siihen tulokseen, että en tarvitse noin hyvää / akunkesto on tuntunut olevan kohtalaisen surkea noissa. Onko immeisillä suositella siis hyvän hinta-/laatusuhteen puhelinta, jossa erityinen huomio akun kestossa. Hinta mielellään n. 500eur kieppeillä, mutta ehkä pari satkua voisi nipistää ylöspäin jos on perustelut kohdallaan. Olen kuullut, että OnePlus osuisi kuvaamiini spekseihin hyvin. Haluaisin kuitenkin ihan periaatteesta välttää kiinalaista, mikäli tämä on edes realistisesti mahdollista. Puhelin saisi olla Android, 128gt muistia riittää. iLuureihin en koske.

Tattista,
-A
Itselläni oli galaxy s20fe:n kanssa sama juttu että piti päivittää koska rikoin lasin. Olisi pitänyt ostaa esim. Saksan Amazonista uusi 20fe jollakin 400€:lla, eikä s22 ultraa. Kun vertaa A53:sen ja 20fe:n speksejä niin taitaa jäädä a53:sen eduksi vain pidemmälle ulottuvat päivitykset.*


 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
112
9-vuotiaalle pojalle pitäis ostaa uutta luuria, nykyisenä kulkineena honor 20pro jossa etu- ja takalasi säpäleinä :D Dnalla oli asiakkaille tarjouksessa Oneplus nord ce 2 5g hintaan 188e. Onko tuohon hintaan parempaa vaihtoehtoa? Tärkeintä että Brawl Stars toimii ja akku kestää kohtuullisesti :hmm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 605
9-vuotiaalle pojalle pitäis ostaa uutta luuria, nykyisenä kulkineena honor 20pro jossa etu- ja takalasi säpäleinä :D Dnalla oli asiakkaille tarjouksessa Oneplus nord ce 2 5g hintaan 188e. Onko tuohon hintaan parempaa vaihtoehtoa? Tärkeintä että Brawl Stars toimii ja akku kestää kohtuullisesti :hmm:
Tuolle vaihtoehto voisi olla Xiaomi 11T. Telian asiakkaille 199€. -30€ vaihtopuhelimesta. Tai jos ei ole ennestään Telian asiakas, niin -40€ numeronsiirrosta.


Screenshot_2022-10-19-17-11-21-181_com.miui.gallery.jpg

Itse hyödynsin nuo -40€ ja -30€ jutut. Nyt tuo 11T näytti olevan muualla myynnissä 299€.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
Katselin tuota 11T:tä että jos päivittäisi oman vanhan Xiaomi Pocon budettimallin Xiaomin parempaan ja kalliimpaan.
Yhden jännän speksin huomasin, Poco ottaa suurnopeus videota 1080p resolla 240 ja 960 fps nopeuksilla, kun 11T joutuu tyytymään 720p resoon. Johtuukohan mediatekin prossusta, että rajoitettu, en muuten ymmärrä jos kalliimpi on heikompi. Mistä muusta joutuu tinkimään?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 605
Katselin tuota 11T:tä että jos päivittäisi oman vanhan Xiaomi Pocon budettimallin Xiaomin parempaan ja kalliimpaan.
Yhden jännän speksin huomasin, Poco ottaa suurnopeus videota 1080p resolla 240 ja 960 fps nopeuksilla, kun 11T joutuu tyytymään 720p resoon. Johtuukohan mediatekin prossusta, että rajoitettu, en muuten ymmärrä jos kalliimpi on heikompi. Mistä muusta joutuu tinkimään?
4K@30/60fps onnistui 11T Pro mallilla. Kun 11T mallilla toimii vain 30fps. Ei sitten varmaan juuri muusta tarvitse tinkiä.

 
Liittynyt
22.12.2019
Viestejä
593
No joo, taidan suosiolla odotella parempia tarjouksia Xperia 10 IV puhelimesta, 349€ tuntuu olevan normaali hinta.
Liekö huono hetki tarjouksille, kun mustat perjantait ym. kohta tulossa.

ps. Itsellä 13 minin akun kulutus on asettunut n. 15%/vrk, sis. 30 min/vrk ruutuaikaa. Omasta mielestä 13 mini on parhaimmillaan kevyessä käytössä, kun pienen akun takia tehokkaampi käyttö kärsii.
Itse ostin Xperia 10IV kuukausi takaperin kun vanha Compact antoi periksi. Onhan tämä "ihan ok", mutta erillistä kameranappia luurin kyljessä tuli äkkiä ikävä. Yllättävän suuri vaikutus, ja jos oisin tajunnu miten paljon sillä yhdellä napilla on vaikutusta omaan käyttöön, olisin jättäny ostamatta ja etsinyt vanhaan luuriin vaihtonäytön. Jos muista merkeistö olet vaihtamassa niin voin suositella, jos vanhemmasta Sonysta, niin suositus varauksella...

Akku tässä on hyvä. 2pv kestää kirkkaasti normaalissa arkikäytössä, 3 tai jopa 4pv jos käyttö pienempää.
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
781
Itse ostin Xperia 10IV kuukausi takaperin kun vanha Compact antoi periksi. Onhan tämä "ihan ok", mutta erillistä kameranappia luurin kyljessä tuli äkkiä ikävä.
Makuasioita, en itse ole käyttänyt erillistä kameranappia, vaikka se on ennemmin puhelimessa ollut. Nappi on monesti ollut aika kömpelö viritelmä; Se ei ole kaksitoiminen, tarkennus pitää osoittaa sormella näytöltä. Lisäksi nappi on tunnoton, toisin kuin varsinaisissa kameroissa.

Eli ei ongelmaa kameranapista, enemmän puhelimen hinta nyt hiertää, kun sitä on saanut satasen DNA:ta halvemmalla ja vaihtopuhelimia riittää. Jos haluaa IP65 luokituksen, niin kilpailijoita on aika vähän tuossa hintaluokassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
210
Varhaisteineille pitäisi ostaa uudet peruspuhelimet ...en ole itse seurannut näitä kaupuloita taas vuosiin. Mitäs täällä raati suosittelee sanotaan ny vaikka 100-200e haitarilla? Toki mielummin vähemmän kuin enemmän - mutta jos muutamalla kympillä saa hinnalla vastiketta, niin sitten sieltä yläpäästä.

Ainoa ihan selkeä vaatimus olisi että ei kiinalaisia merkkejä, mikä toki karsii tarjotaa jo melkoisen tehokkaasti.
 
Liittynyt
23.11.2020
Viestejä
24
Kiitos jo tähän asti tulleista vinkeistä! Mikä on ihmisten kokemus, onko black friday - tarjouksissa yleensä ollut mitään kunnollisia puhelimia? En itse muista ollenkaan kun ei niihin aikoihin vuodesta ole puhelimia tullut ikinä katseltua.. :think:
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
375
Kiitos jo tähän asti tulleista vinkeistä! Mikä on ihmisten kokemus, onko black friday - tarjouksissa yleensä ollut mitään kunnollisia puhelimia? En itse muista ollenkaan kun ei niihin aikoihin vuodesta ole puhelimia tullut ikinä katseltua.. :think:
Noh...yleisesti ottanhan täällä ollaan muutaman viime vuoden ajan todettu singlesday/blackweek/blackfriday/cybermonday -"tarjousten" olevan pääasiassa hatullinen sitä itseään. Pääasiassa hypetystä jolla tuulipukukansa saadaan kuluttamaan siinä uskossa että olisi jotenkin erityisen halpaa. Tottakai joukossa on muutamia ihan oikeasti hyvällä alennuksella olevia tuotteita, mutta isossa kuvassa koko homma on kyllä jotain muuta kuin mahtavaa tarjouskarusellia.

Puhelimista on viime vuosina ollut toki tarjouksia, mutta ne on niitä ihan samoja mitä saattaa tässä syksyn aikana saada jonakin viikonlopputarjouksena tms.
Eli jos nyt löydät jostain jonkin alennuksessa olevan luurin, joka omiin tarpeisiisi on käypäinen, niin oletettavasti et sitä sen halvemmalla saa odottamalla kuukauden eteenpäin.
Verkkokauppa.com on niitä harvoja josta saattaa tulla muutama ihan ok tarjous, mutta sieltä jonkin 50kpl tarjouserän ostaminen vaatii lähinnä kyttäämistä sekunnin tarkalleen tarjousten alkua ja erittän hyvää tuuria.

Viime vuoden BF-tarjousketjuista voi bongata esim Oneplus 9Pro:n sen hetkiseen all time low hintaan 100-200e:n alesta:

Tuoltahan näitä aikaisempia voi katsella ja hakua käyttämällä jotain suuntia arpoa:
2021: Black Friday -tarjoukset

2020:
2019:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 605
Kiitos jo tähän asti tulleista vinkeistä! Mikä on ihmisten kokemus, onko black friday - tarjouksissa yleensä ollut mitään kunnollisia puhelimia? En itse muista ollenkaan kun ei niihin aikoihin vuodesta ole puhelimia tullut ikinä katseltua.. :think:
Esim Telian + 30€ kierrätyspuhelimen viemisestä liikkeeseen loppuu 6.11. Ja en tiedä kauanko Xiaomi 11T hinta pysyy (samoin Telialla) 199€.

Muualla maksaa yleisesti 299€.

Olen ainakin itse ollut tyytyväinen luuriin, eli ostamaan vaan, jos puhelimelle sattuu olemaan nyt tarvetta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 529
Esim Telian + 30€ kierrätyspuhelimen viemisestä liikkeeseen loppuu 6.11. Ja en tiedä kauanko Xiaomi 11T hinta pysyy (samoin Telialla) 199€.

Muualla maksaa yleisesti 299€.

Olen ainakin itse ollut tyytyväinen luuriin, eli ostamaan vaan, jos puhelimelle sattuu olemaan nyt tarvetta.
Eikös sulla ollut 11T Pro?
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
1 006
Itse ostin Xperia 10IV kuukausi takaperin kun vanha Compact antoi periksi. Onhan tämä "ihan ok", mutta erillistä kameranappia luurin kyljessä tuli äkkiä ikävä. Yllättävän suuri vaikutus, ja jos oisin tajunnu miten paljon sillä yhdellä napilla on vaikutusta omaan käyttöön, olisin jättäny ostamatta ja etsinyt vanhaan luuriin vaihtonäytön. Jos muista merkeistö olet vaihtamassa niin voin suositella, jos vanhemmasta Sonysta, niin suositus varauksella...

Akku tässä on hyvä. 2pv kestää kirkkaasti normaalissa arkikäytössä, 3 tai jopa 4pv jos käyttö pienempää.
Mistä compactista vaihdoit tuohon Xperia 10 IV:hen? XZ1:n vai XZ2:n compactista?

Meillä siis yksi XZ1 Compacteista on alkanut vikaantumaan - aiemmin volumenäppäimet lopettivat toimintansa ja nyt näyttölaatta on alkanut irvistää puhelimesta - vaikea sanoa, onko akku pullistunut vai jostain muusta syystä liimaus pettämässä.

Eli noin 5 vuotta käytössä ollut, niin siksi tulin katselemaan tätä ketjua, että mikä on tilanne Compactien suhteen? Uusia ei ole tainnut XZ2:n jälkeen tulla... Ainakaan aidosti kompakteina.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 605
Eikös sulla ollut 11T Pro?
Joo. Mulla oli vuoden vanha 11T Pro, jonka ostin käytettynä. Luin jotain arvosteluja ja totesin, että 11T olisi ihan hyvä sekin. Nyt siis Pro on myyty (230€) ja 11T on ollut käytössä.

Eipä tuota Pro mallin ikää paljon kumminkaan huomannut. Muutakuin virtanapin tuntumassa, kun uusi 11T on parempi. Ja että Prossa on 120W lataus ja 11T 67W lataus. Toki jos Pro mallia käyttää ja lataa samaan aikaan, niin lataus ei toimi enää täydellä teholla. Akku kestää 11T vähän paremmin, kun ei ole vielä kulunut. Puhelinten nopeudessa on jotain eroa, mutta itse en ole oikein eroa omassa käytössä edes huomannut. Koska ei ole tullut esim pelattua mitään.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 729
Mistä compactista vaihdoit tuohon Xperia 10 IV:hen? XZ1:n vai XZ2:n compactista?

Meillä siis yksi XZ1 Compacteista on alkanut vikaantumaan - aiemmin volumenäppäimet lopettivat toimintansa ja nyt näyttölaatta on alkanut irvistää puhelimesta - vaikea sanoa, onko akku pullistunut vai jostain muusta syystä liimaus pettämässä.

Eli noin 5 vuotta käytössä ollut, niin siksi tulin katselemaan tätä ketjua, että mikä on tilanne Compactien suhteen? Uusia ei ole tainnut XZ2:n jälkeen tulla... Ainakaan aidosti kompakteina.
Hieman tyyppivika tuo Sonyn lasin pullistelu. Liimaus pettänyt ja alkaa temppuilemaan näyttöpanneeli, kun ei ota kunnolla kosketusta. Sony ei tule enää tekemään Compact malleja, ainakaan euroopan markkinoille. Jos vastaavaa tulee, niin tulee Ace mallimerkillä ja Aasian markkinoille. Nämä viimisimpiä tietoja.
 
Liittynyt
22.12.2019
Viestejä
593
Mistä compactista vaihdoit tuohon Xperia 10 IV:hen? XZ1:n vai XZ2:n compactista?

Meillä siis yksi XZ1 Compacteista on alkanut vikaantumaan - aiemmin volumenäppäimet lopettivat toimintansa ja nyt näyttölaatta on alkanut irvistää puhelimesta - vaikea sanoa, onko akku pullistunut vai jostain muusta syystä liimaus pettämässä.

Eli noin 5 vuotta käytössä ollut, niin siksi tulin katselemaan tätä ketjua, että mikä on tilanne Compactien suhteen? Uusia ei ole tainnut XZ2:n jälkeen tulla... Ainakaan aidosti kompakteina.
XZ2 Compact oli nelisen vuotta käytössä, sitä ennen tosin tuo XZ1 compact. Kakkosessa alkoi kosketusnäyttö elämään omaa elämäänsä, rekisteröi haamukosketuksia ihan miten sattui monesti päivässä, sitte toimi puoli päivää hyvin ennen uutta sekoamista.
Uusia Compacteja ei varmaa tule, mutta tämä 10IV on ihan siedettävän kokonen, leveydessä ei kauheasti eroa compactiin, korkeutta jonkin verran. Onnistuu yhdellä kädellä käyttö paremmin kuin leveämmillä malleilla.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
1 006
Hieman tyyppivika tuo Sonyn lasin pullistelu. Liimaus pettänyt ja alkaa temppuilemaan näyttöpanneeli, kun ei ota kunnolla kosketusta. Sony ei tule enää tekemään Compact malleja, ainakaan euroopan markkinoille. Jos vastaavaa tulee, niin tulee Ace mallimerkillä ja Aasian markkinoille. Nämä viimisimpiä tietoja.
Nähtävästi on, koska oma XZ1:n Compactin lasi alkoi irtoamaan noin 2,5 vuoden iässä. Ajattelin silloin, että olisiko syynä ollut se, että juuri ennen 2 vuoden takuun päättymistä vein puhelimen huoltoon, jossa vaihdettiin audioliitäntä, joka oli siis heikentynyt niin paljon, että vain tietyssä asennossa antoi luureihin ääntä. Eli ajattelin, että huolto-operaation vuoksi (epäonninen kasaaminen tms.) näyttö alkaa nyt irrota ja harmillisesti kyseinen huolto oli jo mennyt konkkaan (Mobylife) jolloin ei olisi voinutkaan yrittää peräänkuuluttaa mahdollista huollon osuutta vikaan.

Pikaliiman avulla sain pidettyä luuria vielä vuoden ajan hengissä, kunnes 3,5 vuoden ikäisenä sadepäivänä syksyllä puhelin vain sekosi näytöltään, eli ei pystynyt enää syöttämään avauskuviota luuriin…

Tässä toisessa ja toisella käyttäjällä olevassa XZ1 Compactissa siis alkanut nyt irvistämään parin millimetrin verran niin, että sivusta näkee valkeaa taustavaloa, ja tammikuun alussa tulisi 5 vuotta täyteen. Aiemmin siis mennyt volumenäppäimet mykäksi.

Voipi siis olla, että nämä eivät vaan pääse haaveilemaani elinkaaren pituuteen eli 7-8 vuoden ikään asti :/ Toki 5 vuottakin on hyvä, sillä yllättävän moni vaihtaa vuosittain tai kahden vuoden välein. Luurien vaihtofrekvenssillä on iso merkitys, sillä näissä on varsin monia erilaisia metalleja, jolloin niiden tarve Kongosta ja Kiinasta vähenee kun ei vaihdeta niin usein.

Taitaa kompaktien osalta homma mennä siihen, että suunnilleen iPhone 12 Mini on ainoita vahvoja ehdokkaita kyseisessä sarjassa…
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
45
Samsung S22 Telian etuasiakasintaan 749e ja kaupan päälle A8 tabletti. Mitä mieltä, onko hyvä diili, tabletille ei välttämättä kovaa tarvetta, mutta voisihan se kiva lisä olla ostajalle kuulemma? Muualla 899e pelkkä puhelin. Hinta jo maksimissa mitä raaskii laittaa.
 
Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
555
Samsung S22 Telian etuasiakasintaan 749e ja kaupan päälle A8 tabletti. Mitä mieltä, onko hyvä diili, tabletille ei välttämättä kovaa tarvetta, mutta voisihan se kiva lisä olla ostajalle kuulemma? Muualla 899e pelkkä puhelin. Hinta jo maksimissa mitä raaskii laittaa.
Itse ostin Samsungin Elisan myymälästä Prisman yhteydessä. Sain suoraan puhelimen ja tabletin mukaani, sekä 5% s-bonusta. En tiedä onko Telian kaupoissa sama juttu että saa S-bonusta kauppakeskuksesta?
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
114
Vieläköhän tämä Telian Xiaomi 11T tarjous on voimassa, 199€ asiakkaille? Eli jos siirtyy sinne Dnalta, oliko niin että tulisi 40€ hyvitys puh. liittymän siirrosta + sitten 30€ lisähyvitys vanhan laitteen hyvityshinnan lisäksi? Riittäisi kyllä se 199-40 jo tosin noin aluksi, jollei molempia(40€ & 30€ + vanha laite) saa kerralla käyttää niin että menisi 11T:n asiakasetuhinnasta pois..? Mulla on joku vanha luuri laatikossa mistä saisi sen euron siis. Voisi sitten kun liittymä on avattu hyödyntää sitä 30€ + vanha laite(1€) vaikka.
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 470
Vieläköhän tämä Telian Xiaomi 11T tarjous on voimassa, 199€ asiakkaille? Eli jos siirtyy sinne Dnalta, oliko niin että tulisi 40€ hyvitys puh. liittymän siirrosta + sitten 30€ lisähyvitys vanhan laitteen hyvityshinnan lisäksi? Riittäisi kyllä se 199-40 jo tosin noin aluksi, jollei molempia(40€ & 30€ + vanha laite) saa kerralla käyttää niin että menisi 11T:n asiakasetuhinnasta pois..? Mulla on joku vanha luuri laatikossa mistä saisi sen euron siis. Voisi sitten kun liittymä on avattu hyödyntää sitä 30€ + vanha laite(1€) vaikka.
Ainakin Telian sähköpostilinkki tuohon 11T vie 349e hintaan..
mutta sivuilla lukee saatavilla edullisemmin Telian asiakkaille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 605
Vieläköhän tämä Telian Xiaomi 11T tarjous on voimassa, 199€ asiakkaille? Eli jos siirtyy sinne Dnalta, oliko niin että tulisi 40€ hyvitys puh. liittymän siirrosta + sitten 30€ lisähyvitys vanhan laitteen hyvityshinnan lisäksi? Riittäisi kyllä se 199-40 jo tosin noin aluksi, jollei molempia(40€ & 30€ + vanha laite) saa kerralla käyttää niin että menisi 11T:n asiakasetuhinnasta pois..? Mulla on joku vanha luuri laatikossa mistä saisi sen euron siis. Voisi sitten kun liittymä on avattu hyödyntää sitä 30€ + vanha laite(1€) vaikka.
Pitäisi tosiaan olla ainakin tänään vielä voimassa. En tiedä sitten koska loppuu.

Screenshot_2022-10-23-19-33-47-576_com.hsv.freeadblockerbrowser.jpg

Itse kävin Telia liikkeessä paikanpäällä. Nuo 40€ ja 30€ edut otin erikseen, kun en alkuun tiennyt tuosta pienemmästä edusta.
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
114
Pitäisi tosiaan olla ainakin tänään vielä voimassa. En tiedä sitten koska loppuu.



Itse kävin Telia liikkeessä paikanpäällä. Nuo 40€ ja 30€ edut otin erikseen, kun en alkuun tiennyt tuosta pienemmästä edusta.
Okei, kiitti infosta. Jos sitä niiden chatissa kysyis mikä olisi sen asiakashinta, kun tosiaan näyttää hinnaksi nyt 349 :hmm:
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
114
Kysyin, sanovat että hinta paljastuu kun liittyy asiakkaaksi :D
Jaaha, ei näköjään paljon apua sieltä sit :DNäinköhän joutuu kauppaan oikein raahautumaan, ei oo ihan tässä vieressä vaan..tai soitto myyjälle, en tiiä, pitää kattoo :D
 

3me

Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
412
Jaaha, ei näköjään paljon apua sieltä sit :DNäinköhän joutuu kauppaan oikein raahautumaan, ei oo ihan tässä vieressä vaan..tai soitto myyjälle, en tiiä, pitää kattoo :D
Ainakin vielä tuota on saatavilla harmaana, sivujen mukaan tarjous on voimassa 6.11. asti. Oma arvaus on että noita riittäisi 3-7 päivää.
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
114
Ainakin vielä tuota on saatavilla harmaana, sivujen mukaan tarjous on voimassa 6.11. asti. Oma arvaus on että noita riittäisi 3-7 päivää.
Juu äsken chatissakin sanoivat että se 199€ on voimassa 6.11 asti. En tiedä sitten tuosta 40€ siirtohyvityksestä, siitä ei tiennyt chatissa mitään kuulemma, mutta sanoi että voi olla myymälässä se etu ainoastaan.
 
Liittynyt
25.07.2022
Viestejä
33
MIetin hommata puhelinta kamera kuvaus/video harrastuksen alotukseen (myöhemmin järj.kameraa), kummatkin laitteet aika tuntemattomia itselle niin kyselen oisko ehdottaa jotain 50-150e vanhempiakin (käytetyt) puhelimia joissa ois suht hyvät kamer/video ominaisuudet?

Vertaukseen itsellä ollut samsung j6 paras puhelin, ihan ok kamera mutta parempaan haluis jo tutustua että innostuis harrastaa enemän
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
1 373
MIetin hommata puhelinta kamera kuvaus/video harrastuksen alotukseen (myöhemmin järj.kameraa), kummatkin laitteet aika tuntemattomia itselle niin kyselen oisko ehdottaa jotain 50-150e vanhempiakin (käytetyt) puhelimia joissa ois suht hyvät kamer/video ominaisuudet?

Vertaukseen itsellä ollut samsung j6 paras puhelin, ihan ok kamera mutta parempaan haluis jo tutustua että innostuis harrastaa enemän
Tuohon hintaan saisi Huawein P20 Pro / Mate 20 Pro / ehkä myös P30 Pro. Kaikissa hyvä kamera (P30 Pro:ssa paras) ja Googlen palvelut, toisin kuin uudemmissa Huaweissa. Näissä ei tosin ole 4K 60fps videota.

Samsungin S10 / S10+ saisi varmaankin myös tuolla budjetilla. Näissä on 4K 60fps videokuvaus. Miinuksena vain 2x optinen zoomi vrt. Huawein 3x (P20 Pro ja Mate 20 Pro) ja 5x (P30 Pro). S20 / S20+ menee yli budjetin.

Sonylta Xperia 5 tai Xperia 1. Näissä myös vain 2x optinen zoomi eikä 4K 60fps videota. Xperia 5 II ja 1 II menee yli budjetin.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 809
MIetin hommata puhelinta kamera kuvaus/video harrastuksen alotukseen (myöhemmin järj.kameraa), kummatkin laitteet aika tuntemattomia itselle niin kyselen oisko ehdottaa jotain 50-150e vanhempiakin (käytetyt) puhelimia joissa ois suht hyvät kamer/video ominaisuudet?

Vertaukseen itsellä ollut samsung j6 paras puhelin, ihan ok kamera mutta parempaan haluis jo tutustua että innostuis harrastaa enemän
Google Pixel 3a luuria voisi saada käytettynä 100-150 euron väliltä tai kenties allekin. Tori, eBay Saksa tms.

Sitten jos budjetti venyy, niin 190 euron hintaan voisi Pixel 4a mallin:


Kamerat noissa on samanlaisia. GCam sovelluksella voisi saada kenties uudempaakin Google cameraa toimimaan noissa.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Tuohon hintaan saisi Huawein P20 Pro / Mate 20 Pro / ehkä myös P30 Pro. Kaikissa hyvä kamera (P30 Pro:ssa paras) ja Googlen palvelut, toisin kuin uudemmissa Huaweissa. Näissä ei tosin ole 4K 60fps videota.

Samsungin S10 / S10+ saisi varmaankin myös tuolla budjetilla. Näissä on 4K 60fps videokuvaus. Miinuksena vain 2x optinen zoomi vrt. Huawein 3x (P20 Pro ja Mate 20 Pro) ja 5x (P30 Pro). S20 / S20+ menee yli budjetin.

Sonylta Xperia 5 tai Xperia 1. Näissä myös vain 2x optinen zoomi eikä 4K 60fps videota. Xperia 5 II ja 1 II menee yli budjetin.
@tonioni

Huawei mate 20pro itsellä ollut ja se teki kyllä hyvää jälkeä, sen jälkeen tuli Oneplus 8pro ja nyt s21 samsung ja molemmat häviää tuolle Huaweille, pixel 4a emännällä ja sillä saa myös hyvää jälkeä, mutta hämärässä sitten on taas pulassa sen kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
125
@tonioni

Huawei mate 20pro itsellä ollut ja se teki kyllä hyvää jälkeä, sen jälkeen tuli Oneplus 8pro ja nyt s21 samsung ja molemmat häviää tuolle Huaweille, pixel 4a emännällä ja sillä saa myös hyvää jälkeä, mutta hämärässä sitten on taas pulassa sen kanssa.
Kyllähän 4a:ssa on ihan loistava hämäräkuvaus?
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
772
Tuota Huawein P30 Pro mallia itsekkin aikanaan ajattelin ostaa sen loistavan kameran takia, mutta sitten alkoi paljon tulla raportteja, että mallissa fokusointi ongelmia, mikä olisi rautavika ja johtaa kameramoduulin vaihtoon (kallis homma takuun ulkopuolella). En ikinä ostanut. Vaimollakin meni P20 Huaweista kamera uusiksi takuun aikana, kun fokus seikkaili ihan missä vaan. Ainakin itse arvostan kamerassa, että fokus oikeasti toimii nopeasti ja varmasti, koska hyvästä kennosta ja valovoimaisesta optiikasta ei ole paljoa apua kuvanlaatuun jos fokus on ihan metsässä.

Halvallahan noita nyt saisi. Jos meinaa käytettynä katsoa, niin ota paljon kuvia ennen ostopäätöstä, että onko kyseisen yksilön autofokus luotettava.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
227
Mikä puhelin Oneplus nord 2 tilalle? max 700e ja langaton lataus pitää löytyä.
Nykyiseen luuriin olen ollut tyytyväinen mutta autosta nykyään löytyy langaton lataus ja haluaisin sen takia päivittää luuria. Tarkoitus olisi katsella BF tarjouksia mutta mitkät mallit kannattaa ottaa harkintaan?
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
227
Galaxy S22, sitä saa nyt 799€ joten ehkä BF hinta voisi tuurilla olla sen 699€…
Pidetään mielessä mutta tuohon hintaan mielummin ostan Oneplus 10pro 749e. Sampan tabletti löytyy ja tuo käyttöjärjestelmä on huonompi minun mielestä verrattuna Oneplussa android.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 187
Pidetään mielessä mutta tuohon hintaan mielummin ostaa Oneplus 10pro 749e. Sampan tabletti löytyy ja tuo käyttöjärjestä on huonompi minun mielestä verrattuna Oneplussa android.
Olin ajatellut että kunhan ennätän, varoitan että OnePlus -> Samsung siirtymä ei ole niitä sujuvampia. En ole 19 kk aikana vieläkään oppinut löytämään tästä S21 luurista asetuksia. Hyvä että tiesit jo tämän huomioida.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 695
Viestejä
4 189 269
Jäsenet
70 782
Uusin jäsen
tolvmaister

Hinta.fi

Ylös Bottom