Minkä pelin ostamista kadut?

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 548
Listataas omat

Uncharted 4 (PS4)
Fallout 4 (PS4)
MGS 5 (PS4)
Dying light (PC)
Far cry 4 (PC)
Max payne 3 (x360)
Call of duty mw3 (x360)
Skyrim (x360)
GTA 4 (PC)

PCllä pettymykset johtuneet pääosin huonosta porttauksesta, konsoleilla taas itse pelistä.
Mikä tuossa oli mielestäsi huonoa? Musta ainakin yks parhaimmista coopeista mitä on koskaan ollu. Mielenkiintoiset maailmat, hienot viholliset ja vuorokaudenkierto örkkeineen. Tota on vaan niin hauska pelaa pelkästään farmittamalla kamaa ja yrittämällä tuhota örkkejä mahdollisimman monella tavalla. Ainoo miinus oli tavaroiden ja vihujen spawnaaminen aina samoihin paikkoihin. Huomattavasti jännempää olis ollu ku tavarat on vaan kerran yhdessä paikassa, niinku Far Cry kolmosessa että joutu oikeesti jotain tekemään tavaroiden edeteen eikä vaan restartata peliä. Ja uudelleenpeluuarvoa ei kovin paljon ole. New Game+ ei paljon anna haastetta hardin jälkeen ja se rupee lähinnä puuduttamaan. Nightmare taas menee jo tosi paljon vaikeemmaks noitten pisteitten nollaamisen kanssa aina kuollessa.
Toivottavasti mahdollinen jatko-osa korjaa nää pikkuongelmat.

Far Cry nelosesta en osaa sanoo mitään ku vasta hommasin, mutta toivottavasti tulee samanlaiset sävärit ku kolmosesta.

Nii ja yks pettymys tuli vielä mieleen: Brink. Borderlandsin vanavedessä ostin ku vähän samantyylinen grafiikka. Paskan marjat. Juokse. Tapa. Kuole. Spawnaa. Tapa. Kuole. Spawnaa. Ja tätä uudelleen ja uudelleen. Ei jaksanu muutamaa tuntia kauempaa. Eikä paska käyttöliittymä parantanu yhtään asiaa.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 084
Oliskohan mahdollista jättää tästä triidistä nämä "mikäs tossa nyt oli huonoa, mun mielestä 5/5 peli"..?
Tässä triidissä on kyse mielipiteestä ja itse ainakin luen mielenkiinnolla miksi joku peli on jonkun mielestä pettymys. Toki vaatii että myös vähän perustellaan niitä heittoja eikä vaan listata pelien nimiä, se ei palvele tätä ketjua mitenkään.
Mutta koska tämä ketju on vaarassa ajautua taas yhdeksi merkityksettömäksi juupas-eipäs vänkkäämiseksi, niin eikö niitä vääntöjä voi jättää pois sitten kokonaan..? ;)
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 453
Korjataan nyt vielä, että kyseessä siis tämä uusi Doom ja GTA:ta pelasin kyllä ihan pc:llä. En vain ymmärrä miksi tuo GTA on "mestariteos". Omasta mielestä tylsää pakkopullaa koko peli. Hyvä jos itse pidit, mutta ei ollut minun makuuni.
GTA V:n kanssa olin aluksi samaa mieltä mutta kun se imaisi sisäänsä niin onhan se huikea peli, esimerkiksi joka ikinen tehtävä on niin pirun mietitty ja hiottu alusta loppuun. Varsinkin pelin loppupäässä jokainen tehtävä on kuin yksittäinen kovan budjetin actionleffa, huikeeta. About ainoita openworld pelejä jota jaksaa pelata myös senkin jälkeen kun kaikki tehtävät ja pääjuoni on mennyt läpi, koska itse pelimaailma on niin elävä, eteenkin 1st person kuvakulmasta pelattuna. GTA IV oli sen sijaan aikanaan pettymys.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 548
Oliskohan mahdollista jättää tästä triidistä nämä "mikäs tossa nyt oli huonoa, mun mielestä 5/5 peli"..?
Tässä triidissä on kyse mielipiteestä ja itse ainakin luen mielenkiinnolla miksi joku peli on jonkun mielestä pettymys. Toki vaatii että myös vähän perustellaan niitä heittoja eikä vaan listata pelien nimiä, se ei palvele tätä ketjua mitenkään.
Mutta koska tämä ketju on vaarassa ajautua taas yhdeksi merkityksettömäksi juupas-eipäs vänkkäämiseksi, niin eikö niitä vääntöjä voi jättää pois sitten kokonaan..? ;)
Olen erimieltä. Jos ei kysytä miksi joku ei nappaa tai miksi nappaa niin täähän menee pelkäksi gallupiksi ;)

Toki pitää olla rajansa, mutta en nää miksi ei voisi vaihtaa ajatuksia myös syistä puolesta ja vastaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
200
Mikä tuossa oli mielestäsi huonoa? Musta ainakin yks parhaimmista coopeista mitä on koskaan ollu. Mielenkiintoiset maailmat, hienot viholliset ja vuorokaudenkierto örkkeineen. Tota on vaan niin hauska pelaa pelkästään farmittamalla kamaa ja yrittämällä tuhota örkkejä mahdollisimman monella tavalla. Ainoo miinus oli tavaroiden ja vihujen spawnaaminen aina samoihin paikkoihin. Huomattavasti jännempää olis ollu ku tavarat on vaan kerran yhdessä paikassa, niinku Far Cry kolmosessa että joutu oikeesti jotain tekemään tavaroiden edeteen eikä vaan restartata peliä. Ja uudelleenpeluuarvoa ei kovin paljon ole. New Game+ ei paljon anna haastetta hardin jälkeen ja se rupee lähinnä puuduttamaan. Nightmare taas menee jo tosi paljon vaikeemmaks noitten pisteitten nollaamisen kanssa aina kuollessa.
Toivottavasti mahdollinen jatko-osa korjaa nää pikkuongelmat.

Far Cry nelosesta en osaa sanoo mitään ku vasta hommasin, mutta toivottavasti tulee samanlaiset sävärit ku kolmosesta.

Nii ja yks pettymys tuli vielä mieleen: Brink. Borderlandsin vanavedessä ostin ku vähän samantyylinen grafiikka. Paskan marjat. Juokse. Tapa. Kuole. Spawnaa. Tapa. Kuole. Spawnaa. Ja tätä uudelleen ja uudelleen. Ei jaksanu muutamaa tuntia kauempaa. Eikä paska käyttöliittymä parantanu yhtään asiaa.
PCllä pettymykset johtuneet pääosin huonosta porttauksesta
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
61
witcher 3 itsellä kanssa kaduttaa, onneksi sentään alessa oli. Harmi kun yli 2h kuitenkin tuli kokeiltua ettei voi palauttaakaan. Tiesin Witcher 2 pelanneena etten tykkää Geraltista hahmona eikä itse tappelukaan oikein nappaa. Silti koitin kepillä jäätä, jos kuitenkin 3 olisi parempi, koska kaikkihan sitä oli kehunut.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 405
witcher 3 itsellä kanssa kaduttaa, onneksi sentään alessa oli. Harmi kun yli 2h kuitenkin tuli kokeiltua ettei voi palauttaakaan. Tiesin Witcher 2 pelanneena etten tykkää Geraltista hahmona eikä itse tappelukaan oikein nappaa. Silti koitin kepillä jäätä, jos kuitenkin 3 olisi parempi, koska kaikkihan sitä oli kehunut.
Asian vierestä:

Minulla ihan sama kuvio. Taistelu jotenkin ankeaa, jatkuva väistä ja hyökkää on nopeasti puuduttavaa. Miksi taikoja on vain viisi ja pari niistä hyödyllisiä? Geraltin voi melkeinpä kuitenkin korjata. Katso huviksesi Youtubesta alkuperäisellä puolalaisella ääninäyttelyllä videota ja hämmästy.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 530
Listataas omat

Uncharted 4 (PS4)
Fallout 4 (PS4)
MGS 5 (PS4)
Dying light (PC)
Far cry 4 (PC)
Max payne 3 (x360)
Call of duty mw3 (x360)
Skyrim (x360)
GTA 4 (PC)

PCllä pettymykset johtuneet pääosin huonosta porttauksesta, konsoleilla taas itse pelistä.
Mikä unchartedissa tökkii? Jos lajityypistä pitää, niin mainio peli.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 688
World of Warcraft. Pelasin sitä 20min ja siinä ajassa se tappoi mielenkiinnon niin täysin, että en ole koskaan sen jälkeen siihen enää koskenut.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 361
witcher 3 itsellä kanssa kaduttaa, onneksi sentään alessa oli. Harmi kun yli 2h kuitenkin tuli kokeiltua ettei voi palauttaakaan. Tiesin Witcher 2 pelanneena etten tykkää Geraltista hahmona eikä itse tappelukaan oikein nappaa. Silti koitin kepillä jäätä, jos kuitenkin 3 olisi parempi, koska kaikkihan sitä oli kehunut.
Pakko kyllä sen verran kommentoida "offtopiccia", mutta kyllä itsellä W3 vaati ainakin 10h ennen kuin se vei mukanaan. Kyllähän se tuli jossain kolmessa "erässä" pelattua (kk luokan tauoilla siis) ettei se nyt mitään yönunia vienyt, mutta mikäpä peli tekisi niin...
Pointti vain se, että jotkut pelit ei aukea millään siinä refund ajassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 186
La Noire on kaduttanut eniten. Ennakkotilasin pelin arvostelun perusteella ja pelityyppi ei sopinut minulle yhtään. Alku meni hyvin, mutta sitten mokasin yhden selvän jutun, kun epähuomiossa jäi ratkaiseva vihje huomaamatta. Pomon haukut otti sen verran itsetunnon päälle etten ole vieläkään voinut jatkaa peliä. :btooth:

Metro ja Farcry 2 ovat osoittautuneet hankinnoiksi, joista olen jotain maksanut (5€\kpl) ja ne on jäänyt kokonaan pelaamatta. Muut pelaamattomat pelit ovat lähinnä maksa mitä haluat pelejä, joten niillä ei ole niin väliä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
200
Mikä unchartedissa tökkii? Jos lajityypistä pitää, niin mainio peli.
Järkyttävän tiukka skriptaus tuntuu enemmänkin että peli ohjaa pelaajaa eikä toistepäin. Tarina yrittää ottaa itsensä vakavasti, välivideota välivideon perään:wtf: tilanteet tyyliin rämpytä nappia x edetäksesi, pelaaminen tuntuu lähinnä rutiinilta katselen animaatiota kun nathan menee jonkun esteen läpi -Wuhuu! Yritin ekan läpipeluu kerran innostua vielä pelistä mutta ei napannut sitten yhtään
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 646
witcher 3 itsellä kanssa kaduttaa, onneksi sentään alessa oli. Harmi kun yli 2h kuitenkin tuli kokeiltua ettei voi palauttaakaan. Tiesin Witcher 2 pelanneena etten tykkää Geraltista hahmona eikä itse tappelukaan oikein nappaa. Silti koitin kepillä jäätä, jos kuitenkin 3 olisi parempi, koska kaikkihan sitä oli kehunut.
Itellä tää meni just niin, että inhosin Geralttia ja koko Witcherin maailmaa yköspelissä. Kakonen sit imas jotenki ihan erillä tavalla mukaansa. Kolmonen oli sit vähän ku levälleen laitettu kakkonen; toisaalta maailman tutkimnen oli ihan jännää, mutta toisaalta paketti levis ihan kokonaa käsistä välillä siihen haahuiluun. Pääjuoniki oli todella keskinkertanen kolmosessa, ja lähinnä se oli enemmän este kuin kannustin jatkaa peliä.
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 848
Olin ihan touhutipat housussa kun Mafia 3 julkaistiin, olihan Mafia 2 aika häikäisevän hyvä. Mutta 3:nen ihan totaali vomiitti konsoli porttaus
Kuullu kans paljon huonoa tosta portista, mutta jotenkin aatellut että olisivat jo korjanneet??? Ehkä sen vois syksymmällä ostaa ja refundaa sitten jos hirvittää :p
 
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
67
Kuullu kans paljon huonoa tosta portista, mutta jotenkin aatellut että olisivat jo korjanneet??? Ehkä sen vois syksymmällä ostaa ja refundaa sitten jos hirvittää :p
Osta mieluumin kaljaa, se on niin susi huono peli että ainoa tapa saada siitä hyvä on tehdä se kokonaan uusiks.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 028
Battletoads (NES)
Hubaa ensimmäiset kaksi kenttää, sen jälkeen vastaan tulee legendaarinen Turbo Tunnel jota en päässyt koskaan läpi. 3-vuotias siskoni tosin kiskoi tuon ensiyrittämällä läpi :vihellys:


Wolverine - The last warrior (NES)
Kamala peli kaikin puolin

Megaman X6 (PSX)
Keskeneräisenä julkaistu ja vasemmalla kädellä väännetty pelipökäle, joka ratsastaa edellisten osien maineella.

Vagrant Story(PSX)
Tylsä, ruma, epäpelattava. En jaksanut alkua pidemmälle vaikka juonessa oli hitusen mielenkiintoa.

Unholy War(PSX)
Metal Gear Solid oli myyty loppuun, joten mukaan tarttui aivoton ja umpipaska tappelupeli/lautapeli -hybridi.

Soul Reaver 2 (PS2)
Teknisesti surkea tekele ja pelattavuudeltaan mielenkiinnotonta pakkopullaa.

Silent Hill - Shattered Memories (PS2)

Kamala porttaus keskinkertaisesta Wii pelistä

Star Ocean 3 - Till End of Time (PS2)
Luotaantyöntävä roolipelin irvikuva.

Silent Hill Downpour(X360)
Tiesin, ettei kyseessä ole mikään mestariteos.. Kuvittele Silent Hill ilman kauhua ja lattealla tunnelmalla. Puskin tuon tekeleen väkisin läpi ja loppuratkaisu oli "yllättäen" melkoista kurapaskaa.

Final Fantasy XIII (X360)

Epäpelattava, haasteeton putkijuoksu. Mitä tapahtui avoimelle maailmalle, roolipelaamiselle ja mielenkiintoiselle juonelle? Pelin jatko-osat ovat kuuleman mukaan vielä huonompia..

Sonic 4 (X360)

Sonic 1 oli hyvä, Sonic 2 oli parempi, Sonic 3 mestariteos.. Sonic IV on sieluton ADHD-kakaroille suunnattu rahastusyritys.

Castlevania (X360)
Ei mitään yhteistä legendaarisen tasoloikkasarjan kanssa. Tönkkö, kankea, puuduttava hiiviskely kauniissa maisemissa.

Donkey Kong Country Tropical Freeze (WII U)
Kaikkien aikojen vaikein tasoloikka? Alkuperäisten Donkey Kong Countryjen tunnelmasta ei ollut pihaustakaan jäljellä, peli muistutti enemmän Giana Sistersin uusversiota, jossa bimbot oli korvattu apinoilla.

Jedi Knight - Jedi Academy (PC)

Valosapelin kontroillointi hiirellä on aivan hanurista, pitkän kantaman aseet kutittelevia hernepyssyjä ja kentät ovat jättimäisiä labyrinttejä.

Quake III Arena(PC)
AD-HD sinkohippo ei kiinnosta, varsinkaan publalla Wallhack ja God-mode -peelojen seurassa.

Dota II (PC)
En maksanut senttiäkään mutta aikaa kului senkin edestä. Tiimipohjainen moninpeli jossa on maailman huonoin peliyhteisö.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
324
Stalker: Call Of Pripyat (PC)
Stalker: Clear Sky (PC)

Ostin Stalker bundlen Steamistä, johon kuului noiden lisäksi Shadow Of Chernobyl. SOC todella loistava peli, mutta sitten nämä kaksi...

Final Fantasy XIII-2 (PS3)
En tiedä mitä mun päässäni liikkui kun ostin tuon pelin 20€. Muistaakseni odotin tuohon aikaan Final Fantasy X/X-2 HD Remasterin julkaisua, joka mulla oli ennakkoon, mutta pojat päättivät kokoajan lykkiä julkaisua. Pelin Battle mekaniikka tuttua Final Fantasy XII, mutta Auto-Attackin hakkaamista se suurimmaksi osaksi on. Pelin päähenkilö muutenkin niin hermoja raastava, että ei senkään takia tee mieli pelata tuota peliä. Ainoa hyvä asia tässäkin pelissä oli musiikit, kuten muissakin sarjan peleissä yleensäkin.

Final Fantasy X-2 HD Remaster (PS3)
Final Fantasy X HD Remasterin mukana tuli, pelasin 30 min ja totesin, että paskaahan se oli niinkuin PS2 aikaan.

Need For Speed: ProStreet (PS2)
Tykkäsin ja tykkään vieläkin todella paljon Need For Speed: Carbonista, joten ajattelin ostaa ihan mielenkiinnon vuoksi. Itse en päässyt oikein kiinni katukilpailun vaihtumisesta ratakilpailuihin. Onneksi Most Wanted 2012 palasi takaisin katukilpailuun, mutta ei ostettavilla eikä tuunattavilla autoilla.

HEKTOR (PC)
Steamistä ostin kerta halvalla sai. Tunnin pelailun jälkeen sellainen paskahalvaus, että ei ole tullut tuohon peliin koskettu pitkällä tikullakaan.

Shadow The Hedgehog (PS2)
Hirveä peli kaikin puolin...ei muuta lisättävää.

The Golden Compass (PS2)
Kyseinen elokuva muutenkin diippi IMO joten oli myös pelikin. Tänä päivävä mietinkin, että miksi edes ostin kyseisen pelin.

Assassin's Creed III (PC)
Hiton pitkä "tutoriaali-episoodi" ja muutenkin tarpeeksi buginen IMO. Pelasin kumminkin läpi tarinan vuoksi, joka oli ihan hyvä. Uusinpiin en ole edes koskenut, paitsi Assassin's Creed IV: Black Flag, joka on loistava peli.

Reaper: Tale of a Pale Swordsman (PC)
Aluksi ihan mukava peli ajantappoon, mutta en ole kosketunut tuohon peliin pitkään aikaan, koska kyllästyminen (Jopa ajantappo-peliksi tylsä).

LIMBO (PC)
Aluksi ihan mukavan tuntuinen Puzzle, mutta jonkin ajan päästä kävi tylsäksi. Nätin näköinen peli muuten, mutta jotenkin itseään toistava.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.06.2017
Viestejä
2 791
Master of Orion 3 oli pahin pettymys minkä muistan.
(Master of Orion 2:han on parhaita pelejä ikinä joten odotukset 3:en suhteen oli tietysti kovat)
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 288
Ghost recon future soldier: hienot oli mainosvideot ja itse peli kyllä melkoista kuraa. Pelasin kyllä kertaalleen läpi ja itse asiassa vieläpä toiseen kertaan kavereiden kanssa ja sillein se meni ihan viihteestä perseillessä popuppaavien vihujen yms suhteen. Mutta 18h kellossa ja taisin ostaa aikalailla täyteen hintaan
GTA V Ostin PC:lle julkkaripäivänä nyt kellossa 34 tuntia, joista varmaan puolet kavereiden kanssa onlinea. Ihan hauska ja on hieno jne, mutta joku siinä vaan nyt ei ole oikein. IV vielä säväytti.
BF 1 Ehkä tämä vielä joskus pääsee vauhtiin. Tosin se vaatii lisäinvestointeja minulta, kun DLC:t pistää ostaa :facepalm:
Napoleon: total war Empireä satoja tunteja, tätä viisi. Ongelma taitaa olla vain ja ainoastaan rajattu mappi. En vain siedä sitä. Toki se Empiressäkin (ja muissakin total wareissa) on, mutta tässä se jotenkin jurppii
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
184
Nykyään tulee ostettua pelit niin halvalla ettei juuri pääse harmittelemaan. Esim. joku Borderlands: The Pre-sequel kaikessa keskinkertaisuudessaankaan ei kauheasti harmita kun tuli vain se 5-7e maksettua.

Suurimmat pettymykset siis kohdistuu lähinnä kickstarterissa backattuihin tuotoksiin.

Moebius. Suurella innolla tuli backattua Jane Jensenin seuraavaa tuotosta, mutta aika kehnoksihan tämä lopulta jäi. Aika perus itä-eurooppa seikkailukamaa varsin rasittavalla päähenkilöllä.
Zombie Playground. Tämä on sellainen kunnon "miksi mä backasin tätä?"-tapaus. Peli kehitetty yhden maalauksen perusteelta, jota itsekin aikoinaan vilkuilin ja mietin että vois olla hauska peli. Noh, kerran tainnut tätä kokeilla betassa ja siihen se sitten jäikin.
Wasteland 2. Oletettavasti ihan hyvä peli, mutta UI ja nykyään perfektionistina toi koko tiimin kasaus alussa itse stressaa liikaa.
Unohtui myös backerhousut jalkaan vetäessä että post apocalyptic -pelit ei ole ikinä napannut, enkä jostain syystä tunnu pääsevän niiden maailmaan sisään - mikä RPG:n tapauksessa on viimeinen naula arkkuun. Pitänyt kuitenkin vuosia sen tuossa asennettuna jos joskus innostuis koittamaan taas uudestaan.

Sitten voi kaivaa sieltä jonnevuosilta muutaman täysihintaisen pettymyksen kuten Kingpin, joka ei vaan säväyttänyt ja sitten Ultima Online, jossa heti alkukaupungin ulkopuolella tuli niin pahasti gankittua mun nyyppä avataria että jäi pelaamatta pidemmälle, prkl! :D
 

tpu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
939
Zelda Triforce Heroes. Täyttä paskaa koko peli.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
464
Verdun. Kiinnostava, mutta toteutus ihan paskaa ja kammottavasti optimoitu, buginen kökkö, jota ei edes kukaan näemmä pelaa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 490
Mielipiteesi on väärä.
Jotain kertoo vihaamastani peliyhteisöstä ja tämänkin foorumin mielenlaadusta, että tällainen umpiturha viesti saa 13 muun hyväksynnän, vaikka alkuperäisessä oli perusteltu oma näkökanta ja samaa kantaa oli muutama muukin jatkanut.

Vaikka viesti olisi kuinka kirjoitettu vitsilla ja olisit alkuperäisen postaajan kanssa kuinka eri mieltä, niin juuri tällaisten viestien mukana lammastelu on se, minkä vuoksi vähän isommassa maailmassa niin peliarvostelijat kuin -tekijätkin saavat tappouhkauksia ja toisaalta miksi jihadistit riehuvat Lontoon kaduilla. Erona vain se, että ensimmäisessä riehutaan suunnilleen "kuuluuko ananas pizzaan" -tasoisista mielipidekysymyksistä, toisessa on takana fakta vs. fiktio ja elämänmittainen itsepetos.

---

Vaikka en maksanutkaan kuin noin 15€, niin uusi Doom on varsin pettymys. Hyvistä lähtökohdistaan huolimatta siinä on aivan liian monta mekaniikkaa, jotka eivät mielestäni toimi ja ovat pidemmän päälle kamalaa pakkopullaa. Ensimmäisen 5 tunnin jälkeen en ole enää koskenut, sillä se on jo mielestäni nähty.

En pidä siitä, että viholliset spawnaavat jatkuvasti suoraan nenän eteen ja tappaminen rajoittuu lukituille, areenamaisille alueille. Jokaista vihollislaatua spawnataan areenalle aina muutama kappale, eikä vihollisista saada jännempiä yhdistelmiä. Tasosuunnittelu on todella unohdettavaa. Upgrade-systeemi on päälleliimattu, eikä mitään hyötyä antaa pelaajalle yhtäkkiä enemmän energiaa ja suojaa. Kaikkiin aseisiin saa jatkuvasti ammuksia, joten kaikki lahdataan 2-3 aseella eikä vaihtelua senkään pohjalta synny. Aseiden erikoisominaisuudet ovat huonoja ja tylsästi toteutettu. Lähitaistelulopetukset ovat nähty nopeasti, ja on suorastaan rasittavaa, että kuolemattomuusframejen loputtua saattaa olla taas kuoleman kielissä kun armada panoksia osuu ennen kuin pääsee takaisin liikkeeseen. Vaikka Doom-tyyppi yrittää miten olla badass, niin ensimmäisen parin tehtävän jälkeen ollaan kuitenkin tilanteessa, että suljetaan huoneeseen tai hissiin kuuntelemaan pakotettua ekspositiota. Taustamusiikki on yliäänekästä ja tympeää thrash-mättöä. Doom on isolle peliyhtiölle liian turvallinen ja ylituotettu, mikä näkyy pelin tasapaksuutena.

Jos Doomin osto on pohdituttanut ja haluaa laajemman analyysin pelistä, niin Errant Signal - Doom käsittelee sekä pelin hyviä puolia että mainitsemiani epäkohtia ammattimaisemmin.
 
Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
683
Jotain kertoo vihaamastani peliyhteisöstä ja tämänkin foorumin mielenlaadusta, että tällainen umpiturha viesti saa 13 muun hyväksynnän, vaikka alkuperäisessä oli perusteltu oma näkökanta ja samaa kantaa oli muutama muukin jatkanut.
Joillekin ei ole näemmä huumorintajua riittävästi jaettu.. Itse ainakin otin tuon kommentin ihan läpällä, koska hyvin harva tuollaista tosissaan kirjoittelisi. Ja vaikka kirjoittaja olisikin ollut tosissaan (en usko että oli), niin viestistä tykänneistä suurin osa varmastikin otti asian yhtä huumorilla, kuin minäkin.

Suosittelisin hieman rennompaa asennetta, kun nettifoorumeilla vierailet. Helpottaa elämää kummasti.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 490
Joillekin ei ole näemmä huumorintajua riittävästi jaettu.. Itse ainakin otin tuon kommentin ihan läpällä
"It was only a joke" on ylikäytetty "vapaudu vankilasta" -kortti ja varsin huono perustelu käyttäytyä kusipäisesti, vaikka kyseessä olisi vain ns. leppoisa nettikeskustelu.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 134
MXGP 1, 2, 3. Aina odottanut, että jotain oikeasti uutta sieltä tulee, mutta samaa kakkaa kaikki.
Aivan liian helppo peli, eikä juuri mitään sisältöä, että jaksaisi paria iltaa enempää tahkoa.
 
Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
683
"It was only a joke" on ylikäytetty "vapaudu vankilasta" -kortti ja varsin huono perustelu käyttäytyä kusipäisesti, vaikka kyseessä olisi vain ns. leppoisa nettikeskustelu.
Kun kyseessä on lepposa nettikeskustelu ja joku heittää siihen läpällä leppoisan kommentin, niin mikä siitä kommentista tekee kusipäisen?

Mielestäni on paljon kusipäisempää ruveta valittamaan tällaisesta mitättömästä asiasta.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 405
Kun kyseessä on lepposa nettikeskustelu ja joku heittää siihen läpällä leppoisan kommentin, niin mikä siitä kommentista tekee kusipäisen?

Mielestäni on paljon kusipäisempää ruveta valittamaan tällaisesta mitättömästä asiasta.
En tähän ketjuun enää osallistu, mutta Arcane nosti ihan järkevän kissan pöydälle. Ilmeisesti ainakin tässä ketjussa parvena ajattelu on jo ottanut sijansa, joten voimme vain jäädä kisun kanssa toivomaan ettei Io-tech mätäne ihan täysin ajan mittaan.

En kuvailisi leppoisaksi läppää "mielipiteesi on väärä", vaikka huvittavahko se voisi ollakin, muttei niin kauan kuin sen ottaa aina joku hieman tosissaan, enkä puhu nimimerkki Arcanesta nyt ollenkaan, koska hän on perillä internetin syöpätilastoista varsin tarkasti.

Tämän takia käytetään nykyään vammaisuuden siunaamaa /S merkintää ainakin Redditissä, ettei nyt kukaan harhaudu ymmärtämään mitään väärin ei missään tapauksessa.

EDIT. kielellinen korjaus
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
979
The golf club. Ei tuohon tullut moninpeliä edes koskaan. Nyt on tulossa jo 2 osa vaikka ekakin on keskeneräinen.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 860
Melkein oli jo jäänyt unholaan mutta Batman: Arkham Knight oli todellakin ihan monumentaalinen pettymys. Ei vain se surkea PC porttaus vaan senkin jälkeen kun PC versio oli pelattavassa kunnossa niin itse peli oli puuduttavaa, itseään toistavaa paskaa.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 264
Pääasiassa tulee pohdittua hyvinkin tarkkaan, mitä pelejä ostaa, tai sitten tulee ostettua niin halvalla, ettei juurikaan väliä. Yksi kuitenkin on, mikä sinänsä ehkä kaduttaa. Alien Isolation: Tuli ostettua heräteostoksena alesta reilulla kympillä, kun kaipasi uutta pelattavaa ja muisti hyvät arvostelut. Peli itsessään oikeinkin nätti ja hyvän oloinen. Ei voi juuri haukkua. Musta ei vaan itsestäni ole kauhupelien pelaajaksi. On jäänyt totaalisen kesken, kun ei vain kykene pelaamaan kuin sen hetken, ennen kuin tarvitsee taas sammuttaa ja lyödä piirretyt pyörimään et selviäis kuumotuksista.
:rofl:

Itellä on sama ongelma: en pysty pelaamaan liian jänniä pelejä, saati sitten ihan oikeita kauhupelejä. Harmittaa siinä mielessä, että osa näistä on varsin kiinnostava oloisia, kuten tämä Alien Isolation.
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
1 111
Melkein oli jo jäänyt unholaan mutta Batman: Arkham Knight oli todellakin ihan monumentaalinen pettymys. Ei vain se surkea PC porttaus vaan senkin jälkeen kun PC versio oli pelattavassa kunnossa niin itse peli oli puuduttavaa, itseään toistavaa paskaa.
Sehän oli sama peli kuin Citykin, mitä nyt uusi tarina, Bat-tankki, pieniä tuunauksia siellä täällä ja todella hyvät grafiikat. Itse nautin kovasti. Tehtävät oli yhtä aikaa sekä monipuolisia että itseään toistavia: yhdessä tehtävälinjassa on aina pelkkää saman tekemistä (Two-Face: estä kolme samankaltaista pankkiryöstöä, Pingviini: tuhoa kuusi samankaltaista asevarastoa yms.), mutta tehtävälinjat erosi toisistaan tarpeeksi. Vaihdoin aina eri tehtävälinjalle kun alkoi puuduttamaan ja meno tuntui viihdyttävältä aina 100% läpäisyn loppuun asti.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 128
:rofl:

Itellä on sama ongelma: en pysty pelaamaan liian jänniä pelejä, saati sitten ihan oikeita kauhupelejä. Harmittaa siinä mielessä, että osa näistä on varsin kiinnostava oloisia, kuten tämä Alien Isolation.
Täällä myös samoja ongelmia. Olen aina ollut huono katsomaan kauhuelokuvia ja sama pätee peleihin. Pelasin hiljattain Metro 2033:n ja Last Lightin läpi ja niissäkin tuli kuumotuksia riittämiin ja välillä vaan juoksin suoraan checkpointille. Resident Evil 7 kiinnostaisi, mutta tulisikohan siitä mitään :D
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 264
Täällä myös samoja ongelmia. Olen aina ollut huono katsomaan kauhuelokuvia ja sama pätee peleihin. Pelasin hiljattain Metro 2033:n ja Last Lightin läpi ja niissäkin tuli kuumotuksia riittämiin ja välillä vaan juoksin suoraan checkpointille. Resident Evil 7 kiinnostaisi, mutta tulisikohan siitä mitään :D
Metro 2033:n olen pelannut, ja se oli kyllä turhan kuumottava, mutta pakko oli uskaltaa puskea. Last Light on vielä pelaamatta, onko se mielestäsi pahempi vai helpompi kuumotuksen kannalta?
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 128
Metro 2033:n olen pelannut, ja se oli kyllä turhan kuumottava, mutta pakko oli uskaltaa puskea. Last Light on vielä pelaamatta, onko se mielestäsi pahempi vai helpompi kuumotuksen kannalta?
2033 oli omasta mielestäni pelottavampi etenkin kirjaston ja librarianien takia. Siellä kuumotteli ihan pirusti, kun noihin ei aseetkaan tehonnut. Last Lightissä taas ahdistavinta oli maan päällä suoalueella iltahämärässä, kun vedessä meni ties mitä hirviöitä. Muita pelottavia paikkoja ei jäänyt mieleen.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
8
En tiedä, kadunko varsinaisesti peliostoksiani, mutta onhan se mielenkiintoista jälkikäteen katsoa esimerkiksi Steamin pelikellotietoja ja todeta, että eipä tullut joihinkin peleihin kauheasti syvennyttyä. Omalta listaltani esimerkkejä, joissa kello pysähtyi vain muutamien kymmenien minuuttien kohdalle:

Call of Duty: Modern Warfare 2:
Ajattelin silloin 2009 uuden PC:n kunniaksi hommata jonkin mukavan räiskyttelyn, mutta jäi kertakokeiluun.

Far Cry 3 Blood Dragon:
Etukäteen kuvittelin, että pitäisin kuin hullu puurosta, mutta en ole näemmä tätäkään ensimmäisen kerran jälkeen käynnistänyt. Pitänee palata asiaan, koska kyllähän tämän pitäisi minulle toimia, tiedän sen :)

Shadow Warrior:
Miksiköhän olen käynnistänyt tämän vain kerran? Muistaakseni vaikutti todella hauskalta äksöniltä, mutta jostain syystä jäänyt sitten kuitenkin.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 214
Far Cry Primal. Samaa tylsää pakkopullaa, Far Cry 1 oli tullessaan huikea, Far Cry 2 meh. Sen jälkeen pidin taukoa Primaliin saakka. Ihan hauskaa ratsastaa mammutilla tai sapelihammastiikerillä ja käyttää sitä pöllöä, mutta siihen se jääkin. Joka kerta kun avaan tuon pelin ja about 30-60min pelaamisen jälkeen mietin vain että miksi pelaan tätä ja suljen sen. Ehkä pelaan juonen väkisin loppuun, ehkä en.
Jos tuon saisi pelattua niin voisi hyvällä omallatunnolla poistaa sen! :beye:
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 264
Far Cry 3 Blood Dragon:
Etukäteen kuvittelin, että pitäisin kuin hullu puurosta, mutta en ole näemmä tätäkään ensimmäisen kerran jälkeen käynnistänyt. Pitänee palata asiaan, koska kyllähän tämän pitäisi minulle toimia, tiedän sen :)
Kyllähän toi Blood Dragonin huumori jaksoi kantaa yhden läpipelun verran, kannattaa vähän kokeilla puskea josko imaisisi mukaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Call of Duty: Modern Warfare 2:
Ajattelin silloin 2009 uuden PC:n kunniaksi hommata jonkin mukavan räiskyttelyn, mutta jäi kertakokeiluun.
Legendaarinen MW2... Kyllä tuo oli aikoinaan sellainen esitys Infinity Wardilta, ettei mitään rajaa. Omistetut palvelimet veks ja samoin modaustuki. Täyslaidallinen tappoputkipalkintoja (taktinen ydinpommi) ja kaiken kukkuraksi häviöputkipalkinnot, "jos ei osaa pelata, autetaan vähän muiden kustannuksella" :think:

Sitten ne kartat... Rust on jo ihan suoranainen vitsi väsyneeltä pelintekijältä, joka perjantaina varttia vaille neljä päättää, että otetaan mukaan tällainen kenttä. Ylivoimaiset aseet olivat aivan kauheita ja ne älyttömät hahmonparannushärpättimet :D

Koko peli oli muutamaa pientä poikkeusta lukuunottamatta run & gun -pelien Extreme Edition on Steroids. Oi niitä aikoja.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 646
Kyllähän toi Blood Dragonin huumori jaksoi kantaa yhden läpipelun verran, kannattaa vähän kokeilla puskea josko imaisisi mukaan.
Itellä alko väsyttää vähän niinku jo puolessa välissä. Enemmän itellä jopa alussa oli innostusta ku 2-3h jälkeen, missä vaiheessa tuli jo vähän "nähty" fiilis. Jotenki tuntu että enemmänki olis tuosta ideasta saanut irti. Eipä tämä kaduttanut ostona, kympin maksoin Far cry packsita jossa 1,2,3 ja Blood Dragon.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Jotain kertoo vihaamastani peliyhteisöstä ja tämänkin foorumin mielenlaadusta, että tällainen umpiturha viesti saa 13 muun hyväksynnän, vaikka alkuperäisessä oli perusteltu oma näkökanta ja samaa kantaa oli muutama muukin jatkanut.
Tottakai se oli läppä. Jotain kertoo nettifoorumien lukijoista jos tuollainen menee tunteisiin ja sen ottaa tosissaan.

PS. Kaikki Witcher 3:n vihaajat on väärässä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 991
Täällä myös samoja ongelmia. Olen aina ollut huono katsomaan kauhuelokuvia ja sama pätee peleihin. Pelasin hiljattain Metro 2033:n ja Last Lightin läpi ja niissäkin tuli kuumotuksia riittämiin ja välillä vaan juoksin suoraan checkpointille. Resident Evil 7 kiinnostaisi, mutta tulisikohan siitä mitään :D
Ei kannata RE7 sitten edes kokeilla jos pelkää kauhupelejä, tosin kun saa mutkaa kouraan niin homma muuttuu ihan täysin. Tosin olikos tuosta jopa demo olemassa? En kyllä Metroja laskisi kauhupelikategoriaan lainkaan.

Itse inhosin kauhupelejä pitkään mutta Amnesian jälkeen niitä on tullut pelattua enemmänkin. Mikäli kauhupelissä saa pyssyn (tai haulikon), sitten ei pelota enää yhtään. Näin kävi myös RE7:ssä. Noh, ainakaan Amnesiassa ei oltu kauhun kanssa yksin, pelottavissa kohdissa alkoi pelihahmoltakin taju lähtemään. :D
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 084
Tuli tuossa aiemmin moitittua Miscreatedia, otetaas sen verran takaspäin että kävin eilen testaamassa peliä pitkän tauon jälkeen ja sehän on saanu hurjasti lihaa luiden päälle, peli näyttää hienolta ja tuntuisi jo paljon bugittomammalta.
Mutta pelaillaan nyt pari päivää ja katotaan onko tuosta mihinkään.. :think:
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 350
Ensimmäisenä tulee mieleen Battlefield 1.
Niin siinä sitten kävi, että betaa pelasi enemmän kuin releasia. Betassa taisi olla lähemmäs 70h, kun taas nyt on jäänyt johonkin 42h. Onneksi ostin ihan vain standard pelin, niin menetys ei ollut kovin suuri.
Nätti peli, ei siinä, mutta väärään suuntaan meni omaan makuun vs BF3/4. Ei liity niinkään miljööseen, vaan enemmänkin ns. konsolimaisempaan ammuskeluun. Samana päivänä kun pelasi BF1 ja BF4, niin on se BF4 vaan shooterina niin paljon napakampi.
Eihän sitä tiedä jos joskus tulee pelin pariin palattua, tosin PC pelaajien määrä on kyllä hirmuisessa laskussa. Edellisen vuorokauden PC peak oli 32k pelaajaa, ja BF4 edelleen 18k. Ikäero huomioiden aika rankat lukemat. Ehkä ne uudet DLC:t sitten aina vähän pompsauttaa lukemia, eli myöhemminkin voisi alennuksien myötä harkita lisäreiden hankkimista. Toisaalta tarviiko, jos aina välillä tulee se premium friends vai mikä lie nimeltään, eli jos squadissa jollain Premium niin saa pelata samoja karttoja anyway.
Noh, edelleen on BF4 puolella pelejä, eli pysytellään siellä toistaiseksi. Reipas 1000h tällä hetkellä plakkarissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Far Cry Primal. Samaa tylsää pakkopullaa, Far Cry 1 oli tullessaan huikea, Far Cry 2 meh. Sen jälkeen pidin taukoa Primaliin saakka. Ihan hauskaa ratsastaa mammutilla tai sapelihammastiikerillä ja käyttää sitä pöllöä, mutta siihen se jääkin. Joka kerta kun avaan tuon pelin ja about 30-60min pelaamisen jälkeen mietin vain että miksi pelaan tätä ja suljen sen. Ehkä pelaan juonen väkisin loppuun, ehkä en.
Jos tuon saisi pelattua niin voisi hyvällä omallatunnolla poistaa sen! :beye:
Heti, kun pelasin tuon pelin läpi niin loppui kiinnostus. Peli ei sinällään ole huono, mutta nuo pakkopullatehtävät niin niitä on aivan liikaa. Menet vaan suoraan niihin päätehtäviin niin pääset läpi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 201
Bloodborne (ps4)

Kolme kertaa olen pelin aloittanut alusta kun kerran pitäisi olla loistava - ehkä vika on minussa? Joka kerta jäänyt pariin tuntiin. En ymmärrä mikä tässä on niin hyvää. Ei ainakaan juoni, kontrollit, grafiikka, tai immersio. Valaiskaa joku.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
150
Bloodborne (ps4)

Kolme kertaa olen pelin aloittanut alusta kun kerran pitäisi olla loistava - ehkä vika on minussa? Joka kerta jäänyt pariin tuntiin. En ymmärrä mikä tässä on niin hyvää. Ei ainakaan juoni, kontrollit, grafiikka, tai immersio. Valaiskaa joku.
Juoni, kontrollit, grafiikka ja immersio on nimenomaan hyvää. Tai no hyvä grafiikka nyt on siinä ja siinä, itse tykkään taidetyylistä paljon jonka takia grafiikat näyttävät mielestäni hyvältä. Päällisin puolin bloodbornen ja muiden from softwaren pelien veto on hienosti toteutettu staminapohjainen taistelumekaniikka ja kenttäsuunnittelu. Osa sitten lisäksi tykkää kovasti heidän tavasta kertoa tarinaa. Tarina ja lore on "piilotettu" tavaroiden kuvauksiin ja peliympäristöön.

Mutta eihän me voida sille mitään jos sulla on huono pelimaku etkä tykkää. ;) Jätä vaan pelaamatta, tosin suosittelisin melkeen pelaamaan pidemmälle jotta saat tuntumaa vähän enemmän. Mihin asti muuten pääsit? Saitko bosseja tapettua ja shortcutteja kentissä unlokattua? Onnistumisen tunne on näissä myös erittäin suuri suhteellisen haasteellisuuden takia.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 668
Viestejä
4 292 350
Jäsenet
71 686
Uusin jäsen
Bliblop

Hinta.fi

Ylös Bottom