Minkä mallinen on tämä cooleri??

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 598
Ciao tietäjät! Sain käsiini Noctuan coolerin mutta mistäs hitosta tästä tietää mikä on tämän malli. Kuvavihjeet linkissä :)

17310007 10155075010654144 470511009296495431 o

Noctuahan tämä selvästi on ja 120mm puhaltimella mutta siihen omat tiedot jääkin. Heat pipet on saman väriset kuin itse coolerikin ja niitä neljä kappaletta, eli neljä molemmin puolin. Kanta käsittääkseni 115x, ainakin niin toivon kun laittaisin tän omaan koneeseen jos tää siihen käy i5-2400 kaveriksi. :)

Ja jonkinnäköinen manuaali olisi kiva löytää netistä sillä ei niin mitään hajua miten saan tuon irti ja miten tuo asennetaan omaan rakkineeseen. Eli pidemmittä puheitta, kuva-arvoitus alkakoon - oikeasta vastauksesta mainetta ja optio henkseleiden paukutteluun. :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 598
NH- U12P tai joku sen variantti. Kato tuosta discontinued kohdasta: Compatibility Lists - Support
Juuri itseasiassa katsoin että voisi olla tuollainen NH-U12P, mutta tuolla tiedoissa ei ole listattu 115x-kantaa. Tämä on nyt kiinni Asuksen emossa P7P55 LX joka kyllä käsittääkseni on 1155-kantainen emo(?) Mietin tää saakohan tämän siis kiinni näillä nykyisillä kiinnitysosilla tuohon mun Asuksen P8H67-emoon? Oon auttamattoman pihalla näistä. Onkohan sulla tietoa tästä?

En tiedä edes sitä kumpaan suuntaan nää puhaltimet pyörii ja onko tuon fanin tarkoitus puhaltaa tuon rivaston läpi vai vetää ilma siitä läpi.. Joo, olen melko amatööri, siksi kyselenkin tyhmiä. :D

Lisäksi olisi mukava löytää asennusohje. Löytyi myös suht identtinen cooleri NH-U12P SE2 jossa kaksi puhallinta mutta sieltä 1155-kanta löytyykin listauksesta mutten tiedä toimiiko sen asennusohje nyt tähän cooleriin.
 
Viimeksi muokattu:

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 014
http://noctua.at/media/blfa_files/manual/noctua_nh_u12p_se2_manual_en.pdf

Tuossa asenusohje.

Koska se on jo samantyyppisessä emossa kiinni niin siinä on oltava yhteensopiva kiinnityssarja.

Jäähy asennetaan niin että yleensä tuuletin puhaltaa siilen läpi takapaneelin liittimiä kohti. Noissa tulettimissa on monesti nuoli osoittamaan puhallussuuntaa.

Tornien asennus on kaksivaiheinen. Koska sinulla on se jo kasattuna toisessa koneessa niin ensin puhallin pois ja sen jälkeen se itse torni irti. tornin pitkien sivujen keskellä pitäisi olla ruuvi molemmilla puolilla.

Toisessa vaiheessa sitten pitää purkaa se emolevyn läpi oleva kehikko pois. Vain neljästä kulmasta kiinni. Kannattaa nyt purkaessa katsoa miten ne kiinnikkeet ovat, koska samat kiinnikkeet menee moneen sockettiin niin niissä on säätövaraa.

Uuteen asennettaessa pitää purkaa valmistajan taustalevy tieltä pois.

Kolme tärkeä asiaa muistaa jäähyjen ja prosessorien kanssa pelatessa.
  1. Älä käytä voimaa. Tämä ei ole autoremppa jossa väännetään ruuvit 200Nm:n kireyteen
  2. Käytä sopivia työkaluja. Emolevy yleensä hajoaa kun ruuvimeisseli lipsahtaa kerran.
  3. Älä uudelleenkäytä jäähdytystahnaa. Puhdista vanha pois prosessorilta ja jäähyttimestä ja laita sopiva määrä (vähän) uutta tahnaa tilalle. Metallipohjaiset yleisesti parempia kuin valkoiset (tai pinkit), nestemetalli vaarallista ja yleisesti aivan turhaa peruskäytössä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 598
Kiitos. Tää viesti oli loistava, sopivan selkeä noobille ja hyviä vinkkejä. Selvis tuo coolerin puhallussuunta ja asentokin samalla. Tällä ohjeella etenen kun yritän samalla heittää vanhan koneen kamat uuteen koppaan. Onko muuten mitään seksuaalista merkitystä asennanko coolerin kun kamat on vanhasta kopasta irti vai vasta kun ovat uudessa kopassa kiinni? En jotenkin usko että hirveästi väliä, ainoa että ilman koppaa ehkä helpompi laittaa cooleri kiinni?
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 014
Kiitos. Tää viesti oli loistava, sopivan selkeä noobille ja hyviä vinkkejä. Selvis tuo coolerin puhallussuunta ja asentokin samalla. Tällä ohjeella etenen kun yritän samalla heittää vanhan koneen kamat uuteen koppaan. Onko muuten mitään seksuaalista merkitystä asennanko coolerin kun kamat on vanhasta kopasta irti vai vasta kun ovat uudessa kopassa kiinni? En jotenkin usko että hirveästi väliä, ainoa että ilman koppaa ehkä helpompi laittaa cooleri kiinni?
Pöydällä coolerin oon kasannu ja sit sovittanu paketin koppaan
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 107
Laita nyt ainakin kuuleria vaille noi kiinnityshärpäkkeet kiinni jos kerran emo on irti. Joskus olen kasannu kokonaanki kiinni ennen asennusta mut sitten voi olla, riippuen kopasta, vähän nihkeetä saada se emo paikalleen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 598
Updatea. Nyt lähti siis neitsyys! Eli ekaa kertaa ikinä oli tyhjä koppa johon asettelin joka nikaleen uusiksi, mukaanlukien tämän Noctuan. Kiitos asennusohjeista, niissä oli pari hyvää vinkkiä mitä en olisi tajunnut kasaillessa. Nyt kamat siis SilentiumPC:n Aquarius M60W -kotelossa ja lämmöt laski hyvin. Näyttikseltä vain 4 astetta tehtaan asetuksissa mutta prossulta putosi Firestriken benchmarkissa 20 astetta pois. Nyt käy täydessä rasituksessa 40 asteisena tuo vanha mopoprossu. :D Eli selkeä ero kyllä aiempaan!
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 246
Viestejä
4 217 208
Jäsenet
71 014
Uusin jäsen
goozer

Hinta.fi

Ylös Bottom