Pertti Kosunen
Basic Input/Output System
Minkälaiseen käyttöön ne on tulossa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minkälaiseen käyttöön ne on tulossa?
Lenovon Tab 4 10 plus hintaan 222€ (taitavat käyttää suomen alvia, joten muutamia euroja nousee hinta, kun tänne tilaa)
https://www.amazon.de/dp/B072C7V7C2?ref_=Oct_DLandingS_PC_NA_0&th=1
Tuotehaku | Hinta.fiOnko muita varteenotettavia vaihtoehtoja 200-400 euroa hintaluokassa? 10-tuumainen androis tabletti siis hakusessa.
Tekniikka siitä hieman kehittynyt ja tabletit muuttuneet. Ainakin tuo M3 lite 10 on todella hidas ja kankea käyttää. En tiedä onko syy prosessorissa (snapdragon 435) vai huawein softassa, mutta en kyllä suosittele tuota kenellekään.
Eikä siinä ole LTE:ltä tuohon kosusen hintaan. Näyttö on FullHD ja prossu on todella hidas. Muistia on vähän ja android on 7.
Itse en ostaisi tuota M3:sta.
Tuota LTE-mallia sai jokin aika sitten 250€ Elisalta, ostin tuon äitille laskujen maksuun, Areena/Ruutu yms. käyttöön. En tarkemmin testaillut, mutta asentelin tarvittavat ohjelmat sisään ja minusta se toimi ihan siedettävästi, huomattavasti paremmin kuin edellinen Huawein halpis-tabletti jota jouduin päivittelemään parisen vuotta sitten. Ei se 100% vakaa ollut, jouduin tekemään 10s resetin virtanapista, kun softan kautta ei saanut virtoja pois eikä uudelleenkäynnistettyä, mutta mitään isompaa ongelmaa ei tullut vastaan.Eikä siinä ole LTE:ltä tuohon kosusen hintaan. Näyttö on FullHD ja prossu on todella hidas. Muistia on vähän ja android on 7.
Itse en ostaisi tuota M3:sta.
Ei välttämättä. Vaikka suurempaan laitteeseen mahtuu suurempi akku, niin se suurempi näyttö myös vie enemmän virtaa. Ja näyttöhän se on se mikä sitä virtaa eniten vie laitteissa.ja eikös akkukestokin ole hieman parempi isommissa tableteissa?
Itse olen tykännyt Huawei mediapad M3 10 litestä, mutta minulla on käyttötarkoitus erilainen. Lähinnä sänkyssä jotain YouTube, Netflix, surffailua netissä. Äänentoisto tässä on tabletiksi hyvä ja Oreokin pitäisi tulla.
Noissa käyttötarkoituksissa Androidin eduksi voidaan laskea parempi selain- ja videosoitin-tarjonta, sekä joissain laitteissa mahdollisuus laajentaa tallennustilaa muistikortilla. Tosin jos Safarilla pärjää ja videoita katsoo lähinnä YouTubesta niin nuo edut sitten häviävät. Android-puolella monissa malleissa oleva laajakuvanäyttö on tietenkin videokäytössä yleensä plussaa. iPadin hinta/laatu-suhde on parempi kuin vastaavanhintaisten Android-tablettien ja ohjelmistopäivitysten jatkuvuus on huomattavasti parempi, joten kannattaa tehdä melkein peruskäyttöä ajatellen valinta joko 200 euron Android-tabletin (säästän rahaa nyt) tai iPadin välillä (kestää pidempään, mutta maksaa enemmän).Menenkö uudella Applen laitteelta vai löytyykö Android puolelta parempia vaihtoehtoja omiin käyttötarkoituksiini?
Noissa käyttötarkoituksissa Androidin eduksi voidaan laskea parempi selain- ja videosoitin-tarjonta, sekä joissain laitteissa mahdollisuus laajentaa tallennustilaa muistikortilla. Tosin jos Safarilla pärjää ja videoita katsoo lähinnä YouTubesta niin nuo edut sitten häviävät. Android-puolella monissa malleissa oleva laajakuvanäyttö on tietenkin videokäytössä yleensä plussaa. iPadin hinta/laatu-suhde on parempi kuin vastaavanhintaisten Android-tablettien ja ohjelmistopäivitysten jatkuvuus on huomattavasti parempi, joten kannattaa tehdä melkein peruskäyttöä ajatellen valinta joko 200 euron Android-tabletin (säästän rahaa nyt) tai iPadin välillä (kestää pidempään, mutta maksaa enemmän).
iPad 2 minin suurin heikkous on vain gigan RAM-muisti. Myös suoritinarkkitehtuuri ja näytönohjain ovat vuodelta 2013.Millaista ~200€ tablettia ajattelit? Eihän Android-puolella tunnu saavan edes alle 250€ tablettiin FHD näyttöä ja RAMiakin on käytännössä se max 3GB, useimmiten 2GB. Prossu ja etenkin GPU:kin on usein kohtuu heikohko. Heittäisin rohkean väitteen, että alle 300€ Android-tabletti ei ole ainakaan harppaus eteenpäin tuosta nykyisestä iPad Mini 2:sta. Ja onko loppupeleissä järkeä sitten vaihtaa, jos ei vaihda selkeästi parempaan?
Kuva ei noissa jumita, kunhan katselee sellaista videomateriaalia, jota laite osaa rautapurkaa. esim. YouTube ja Netflix toimivat hyvin.Edit1: Tekeekö noilla 150e hintaluokan tableteilla mitään edellä mainituista asioista kuten videoiden katselu? Jumittaako kuva?
iPad 2 minin suurin heikkous on vain gigan RAM-muisti. Myös suoritinarkkitehtuuri ja näytönohjain ovat vuodelta 2013.
Edit1: Tekeekö noilla 150e hintaluokan tableteilla mitään edellä mainituista asioista kuten videoiden katselu? Jumittaako kuva?
Kiikarissa olisi kiinan vehke, joten kiinnostaa tuo varoituksen sananen.Ihan vaan huomautuksena sitten, että Netflix on erittäin tarkka millä laitteella näyttää HD materiaalia (DRM). Voit samantein unohtaa sen Kiina vehkeillä!
Widevine digital rights management explainedKiikarissa olisi kiinan vehke, joten kiinnostaa tuo varoituksen sananen.
Saksan Amazon ottaa kaiken tarvittavan rahan automaattisesti (loppusumma näkyy tilausprosessin vikalla sivulla). Osaa laitteista ei saa oletusfirmiksellä suomenkieliseksi, mutta englanti kyllä luonnistuu.Tässä aikani seuraillen fiksun kokoisia alle 9" tabletteja ja niiden vähäistä tarjontaa, näyttää siltä fiksuinta olisi tilata saksanmaalta Huawei Mediapad M5 jos meinaa saada suht uutta rautaa sopivassa koossa.
Onko tuolta saksasta / muusta ulkomaailmasta tilaamisessa mitään erityistä mitä pitäisi tietää, VAT yms. asioita?
Tattista. Minulla oli käsitys että laitteen kuin laitteen saa suomen kielelle alkaen ensimmäisestä bootista jos ns. legit androidi. Pitänee tutkia tuota asiaa, ei sillä ettei englanti sujuisi mutta mielellään sen suomeksi saisi.-
Osaa laitteista ei saa oletusfirmiksellä suomenkieliseksi, mutta englanti kyllä luonnistuu.
Saksan Amazonista tilattu Huawei Mediapad M3 8.4 tarjosi asennuskieleksi suomen ilman mitään säätämistä.Tattista. Minulla oli käsitys että laitteen kuin laitteen saa suomen kielelle alkaen ensimmäisestä bootista jos ns. legit androidi. Pitänee tutkia tuota asiaa, ei sillä ettei englanti sujuisi mutta mielellään sen suomeksi saisi.
Mi Pad 4 now looks a lot real with appearance on FCC, 3C ChinaOnko täällä kokemuksia Teclast T10:stä? Uusi tabletti pitäisi ostaa ja tuo tarttui silmään. Pääosin mitä olen lukenut, niin kokemukset on ollut positiivisia.
Voi tietenkin päivittää normaalisti ne päivitykset mitä laitteelle tulee. Custom rommeilla voidaan sitten jatkaa päivitystä, kun laitevalmistaja ei enää uusia päivityksiä tuo, tai niillä saadaan ominaisuuksia mitä ei normaalisti ole.En oikein tota custom rom -asiaa täysin ymmärrä, mutta kaiketi kyse siitä, että käyttiksen voisi itse päivittää. Mutta jos ostaa esim. Huawei MediaPad M5 Pro:n (taitaakohon sitä vielä Suomesta saada), voisiko sen käyttistä joskus itse päivittää?
+ Esim. suurin LineageOS ja monet muutkin ovat käyttöliittymältään lähellä vakio-Androidia eli samalla pääsee eroon valmistajan muokatusta käyttöliittymästä. (Tosin nykyään tilanne ei ole enää niin paha, kun mopommatkin piirit jaksavat pyörittää melko hyvin noita valmistajien UI-virityksiä.)Custom rommeilla voidaan sitten jatkaa päivitystä, kun laitevalmistaja ei enää uusia päivityksiä tuo, tai niillä saadaan ominaisuuksia mitä ei normaalisti ole.
"As for the pricing, the 4GB + 64GB + WiFi model will cost 1399 yuan ($215). This is 100 yuan less than the Xiaomi Mi Pad 3."Xiaomi Mi Pad 4 Pricing Leaked On Official Site
Hyviä uutisia, Xiaomin Mi Pad 4 on ~sata dollaria halvempi kuin Mi Pad 3 ja myös LTE malli on tulossa.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.