Riippuu kuinka nopeaan lataukseen olet tottunut aiemmin? Phonearenan artikkelin mukaan Pixel 7a akun lataus tyhjästä täyteen kestää yhteensopivalla langallisella laturilla noin kaksi tuntia. Langaton lataus on hitaampi (7,5W) ja aika tuplaantuu. Minä ainakin lataan luuria vain öisin, jolloin ei ole mitään väliä latautuuko luuri tunnissa, kahdessa vai kolmessa.
![]()
Google Pixel 7a battery and charging
Here are the Pixel 7a’s battery specs and battery lifewww.phonearena.com
Kun nopeaan lataukseen (täyteen alle tunnissa) pääse "käsiksi", niin sen jälkeen itselle ainakin todella vaikea ostaa tuollaista etana vauhtia latautuvaa luuria.
Nopea lataus vapauttaa ja on varsinkin hajamielisemmälle korvaamaton. Itse en todellakaan aina muistanut/muista laittaa puhelinta yöksi lataukseen ja nopean latauksen myötä se ei haittaa, kun voi esim. aamutoimien ajaksi heittää puhelimen lataukseen ja se riittää työpäiväksi kyllä. Sama homma, kun akku lopussa ja kohta lähtö jonnekin.
Akun koolla ei ole silloin oikeastaan mitään väliä, kun se on lopussa, niin se on lopussa.
Tämä toki ihan käyttäjästä kiinni, mutta en itse ainakaan edes tajunnut, miten iso helpotus tuo nopea lataus on, ennen kun tulin ostaneeksi puhelimen, mistä se löytyy.