Minkä puhelimen ostan?

Saakohan DNA:ltä tuota 200€ hyvitystä jos laitetta ei löydy tuolta hyvitys listalta. Itellä olisi vanha Motorola G5, mutta sitä ei tosiaan tuosta löydy, kelpaiskohan se kuitenkin.
 
Saakohan DNA:ltä tuota 200€ hyvitystä jos laitetta ei löydy tuolta hyvitys listalta. Itellä olisi vanha Motorola G5, mutta sitä ei tosiaan tuosta löydy, kelpaiskohan se kuitenkin.

Saa. Siellähän lukee listan alapuolella tyyliin "etkö löydä laitettasi listalta" ja sitä klikatessa sanotaan, että hyvitys on vähintään 1e.

Ketjun perusteella myyjätkin ovat joissain asioissa ulapalla. Kaippa nuo kuuluu sitten asiakkaan esitellä siellä, että näin teidän sivuilla lukee.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä OP11-tarjous on kyllä kiinnostava, kaapista löytyi vielä vanha Galaxy Nexus jonka voisi laittaa vaihdossa. Olisi melkoinen hyppäys puhelimen koossa nykyisestä Xperia 5 II:sta mutta eiköhän tuohonkin tottuisi. Jotenkin näistä tämän vuoden malleista Motorola Edge 40 Pro on kiinnostavampi ihan jo puhtaamman Androidin takia, mutta Motorolalla taitaa harvemmin olla vastaavia tarjouksia.
 
Viimeksi muokattu:
En huomannut aluksi, että tarjouksen saa myös isompimuistiseen malliin eli hinta on 599e miinus vaihtopuhelimen arvo. En maksaisi kuitenkaan 70e muisteista, mutta se on jokaisen itse pohdittava asia tarviiko niitä.
- Isompi muisti on nopeampaa (UFS 3.1 vs. 4 (käytännön ero?)).

- Tulee äidille eli pitää nähdä hieman vaivaa hoitaa toisen asioita (koska taas on tallennustila täynnä koiravideoita). Onedrivessä teran verran tilaa eli sen puolesta ei ongelmaa.

- Mikä tilanne 3/4/5 vuoden päästä? Hyötyä tuskin nyt, mutta onko tuplamuistista etua elinkaaren loppupuolella?

- Heikkeneekö suorituskyky, jos täyttöaste on 100/128Gb vs. 100/256Gb?

Kommentoikaa vapaasti.
Kai näille kaikille asioille voi laskea arvoa. Omenaluureissa on ollut aina ryöstöhinnoittelu lisätilalla, mutta 70€ ero on harkinnan arvoinen.

Kiitos @TommiZeliard tuon 36kk alehinnan esiin tuomisesta!
 
Jotenkin näistä tämän vuoden tuo Motorola Edge 40 Pro on kiinnostavampi ihan jo puhtaamman Androidin takia, mutta Motorolalla taitaa harvemmin olla vastaavia tarjouksia.

Mulla on just samat mietteet. Tuntuu hullulta maksaa Motorolasta 899e kun sillä ei saa edes näyttöä LTPO:lla. 529e OP11:sta on vaan ihan lyömätön hinta tuohon Motorolaan verrattuna ja sillä hinnalla pitää sietää muutamia pieniä miinuksia mm käyttiksen osalta. Motorolan kunnollista tarjousta voinee odottaa sitten kun Edge 50 Pron julkaisu lähestyy.
 
Aika kova on tuo OP11-tarjous, mutta itse luuri ei vaan kiinnosta yhtään. Aivan liian iso ja lisäksi OnePlussan erikoisuudet ahdistavat. Samanlainen tarjous jos tulisi S23:sta (tai Zenfone 10:stä), niin säntäisin kauppaan saman tien jonkun vanhan vaihtoluurin kanssa.
 
Aika kova on tuo OP11-tarjous, mutta itse luuri ei vaan kiinnosta yhtään. Aivan liian iso ja lisäksi OnePlussan erikoisuudet ahdistavat. Samanlainen tarjous jos tulisi S23:sta (tai Zenfone 10:stä), niin säntäisin kauppaan saman tien jonkun vanhan vaihtoluurin kanssa.
Tuollehan oli edellisviikolla 150€ lisävaihtohyvitys. :speechless:
 
Tuollehan oli edellisviikolla 150€ lisävaihtohyvitys. :speechless:
Se ei tässä paljon auta, kun en ollut silloin asiasta tietoinen ja nyt ei näytä tarjousta olevan. Tai no, DNA:n sivuilla on joku 50€ "lisäetu", mutta 128GB S23:n lähtöhinta on siellä 899€, joten tuosta tulee lisäalennuksen kanssa sama hinta kuin mm. Gigantissa ja Powerissa on normaalistikin. Ei siis aiheuta omalla kohdalla peliliikkeitä ostohousujen kanssa. Lisäksi tuolla ei ole "maksan kerralla" -optiota tarjolla lainkaan, eli pitäisi ostaa kuukausimaksulla, joka taas ei ole minun juttu.

Onko missään liikkeessä, tai vaihtoehtoisesti noissa kuukausimaksuissa tarjolla jotain "jos luuri putoaa ja menee rikki, saat korjauksen tai uuden samanlaisen tilalle ilman lisäkustannuksia tai ulinoita" -optiota järkevällä lisämaksulla? Kotivakuutus on yksi vaihtoehto, mutta niissä on yleensä omavastuut ja ikävähennykset sun muut, joten lopputuloksena jää aina pahasti tappiolle ja tulee bonuksena syyllinen olo, että edes joutuu koko vakuutusta käyttämään. Gigantin lisämaksullisesta Tuoteturvasta ei tietääkseni ole ainakaan hirveästi tuota parempaa hyötyä.
 
UFS 4.0 is a lot faster than UFS 3.1. It doubles the sequential read from 2.1GB/s to 4.2GB/s and more than doubles the sequential write to 2.8GB/s from 1.2GB/s.

Samsung, the company that had the pleasure of unveiling UFS 4.0, says that it also consumes 46% less power than UFS 3.1
Onhan se nopeampaa, mutta peruskäytössä sillä ei ole mitään merkitystä. Tai ainakaan itse en tee luurilla mitään sellaista, jossa tuo näkyisi mitenkään.
 
Kiitos vinkkaajalle tuosta OP11 -tarjouksesta, pistin tilaukseen Nordin tilalle :thumbsup:. Sit täytyy raijjata vanha luuri myymälään ja toivoa että saapi tuon 200€ hyvityksen. :cigar2:
 
Se ei tässä paljon auta, kun en ollut silloin asiasta tietoinen ja nyt ei näytä tarjousta olevan.
Koitin emojilla vinkata, että ei saisi sanoa mutta sanon kuitenkin. Tuota tietoa ei kuitenkaan näe hintaseurannasta. Seuraava satasen ale ei ole siis all time low.

Itsehän myöhästyin S23+ alesta joka oli vielä merkittävämpi...
 
Tytär uitti Samsung A71 wc-pöntössä ja siitä kuoli ainakin näyttö eli tarvis uutta luuria noin 200€ hintaluokassa. Toivomuksena ainakin 128 Gt tallennustilaa ja jos olis ainakin parempi kamera.

Onko tuosta OnePlus Nord CE 2 Lite 5G mihinkään? Miten prossu ja kamera vertautuu tuohon A71? Tai olisiko jotain muuta vaihtoehtoa. Mielellään Dna, elisa, telia akselilta jonka sais suurinpiirtein heti?

Tyttären omia ehdotuksia samsungin A14 5G tai A23 5G mut tossa a23 taitaa olla vain 64 Gt
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vinkkaajalle tuosta OP11 -tarjouksesta, pistin tilaukseen Nordin tilalle :thumbsup:. Sit täytyy raijjata vanha luuri myymälään ja toivoa että saapi tuon 200€ hyvityksen. :cigar2:

Tätä pohdiskellut pitkin tätä päivää, taitaa homma omallakin kohdalla päättyä samaan lopputulokseen. Nord-tilaus näillä näkymin peruutukseen, kaapista kaivettu romupuhelin DNA:n liikkeeseen ja sieltä sitten (toivottavasti) vähintään 201 euron hyvityksellä OnePlus 11 mukaan. :nb: DNA:n sivusto arvioi romupuhelimen hinnaksi 26 euroa, saa nähdä mitä liikkeessä ovat mieltä.
 
Kiitos asianosaisille tuon op11 tarjouksen linkkaajille. Op7t vaihtui tähän noin 450 euron välirahalla
 
Tytär uitti Samsung A71 wc-pöntössä ja siitä kuoli ainakin näyttö eli tarvis uutta luuria noin 200€ hintaluokassa. Toivomuksena ainakin 128 Gt tallennustilaa ja jos olis ainakin parempi kamera.

Onko tuosta OnePlus Nord CE 2 Lite 5G mihinkään? Miten prossu ja kamera vertautuu tuohon A71? Tai olisiko jotain muuta vaihtoehtoa. Mielellään Dna, elisa, telia akselilta jonka sais suurinpiirtein heti?

Tyttären omia ehdotuksia samsungin A14 5G tai A23 5G mut tossa a23 taitaa olla vain 64 Gt

Yrittäisin kaivaa muutaman kympin lisää budjettiin niin saa Nord ce 3 liten. Siinä paljon parempi kamera kuin 2 litessä.
 
Yrittäisin kaivaa muutaman kympin lisää budjettiin niin saa Nord ce 3 liten. Siinä paljon parempi kamera kuin 2 litessä.
Tuo näyttääkin olevan elisalla asiakasetuhintaan 249€ mites suhteutuu tuo nord ce 3 lite 5g ja sampan A33 5g ovat melkosaman hintaisia.

Edit. Eipä sillä taidakkaan olla merkitystä kun tuota A33 ei saa mistään lähiseudulta.
 
Yrittäisin kaivaa muutaman kympin lisää budjettiin niin saa Nord ce 3 liten. Siinä paljon parempi kamera kuin 2 litessä.

Mihis tämä perustuu, kuvat mitä netistä löysin oli hyvin samankaltaisia, toki CE3 litessä enemmän megapikseleitä.
 
Mihis tämä perustuu, kuvat mitä netistä löysin oli hyvin samankaltaisia, toki CE3 litessä enemmän megapikseleitä.

No ihan siihen, että oon vuoron perään ottanu molemmilla kuvia ja ilman säätöjä tuon Ce 2 liten kuvat näytti paskoilta tuon kolmosen rinnalla.
 
Pitäis teinille (poika) laittaa uusi luuri 14v synttärilahjaksi. Entinen on Samsung A40 ja tais saada sen 11v synttärilahjaksi ja ei oo tässä välissä edes kinunnut uutta, eli ajanut asiansa hyvin. Vissiin pelailua, tiktokkia, snappia, yms pääasiallinen käyttö.

Minkä olisi hyvä laite tilalle ja semmoinen joka ei aiheuta toisilta nuorilta jotain lällättelyä? Hintaluokaksi ajattelin 200-300, mutta voin laittaa max 400€. Tuskin sen prameampaa laitetta teini vielä tarttee.

Alustavasti kattelin tuota A54 mallia. Varmaan menisi A34, mutta on hieman isompi fyysisesti, niin ottaisin tuon kalliimman koon takia ja tuleehan siinä hieman parempi tekniikka(?).

Jotain muuta ehdotusta, ennen kuin painan tilaa nappia?
 
Tuo näyttääkin olevan elisalla asiakasetuhintaan 249€ mites suhteutuu tuo nord ce 3 lite 5g ja sampan A33 5g ovat melkosaman hintaisia.

Edit. Eipä sillä taidakkaan olla merkitystä kun tuota A33 ei saa mistään lähiseudulta.
No päädyttiin sitten tuohon A34 5g:n kun teini ei syttynyt tuohon Oneplussaan ja kun aijemmin ollut samppa. Ja tuosta laitteesta kuullut kehuja vaikka joutui sitten taas budjettia kasvattamaan lisää. Mutta kaipa tuo taas jokusen vuoden kestää.
 
No päädyttiin sitten tuohon A34 5g:n kun teini ei syttynyt tuohon Oneplussaan ja kun aijemmin ollut samppa. Ja tuosta laitteesta kuullut kehuja vaikka joutui sitten taas budjettia kasvattamaan lisää. Mutta kaipa tuo taas jokusen vuoden kestää.

A34/A54 ja A53 on ihan ok laitteita ja OP:n leiristä niille parempi vastine on Nord 2T eikä Nord Ce 3 Lite.
 
Tänään ostan OnePlus 11:n DNA:n liikkeestä.

Olen yleensä ostanut kaikki suojakuoret ja -lasit AliExpressistä, mutta se vaatii käytännössä kuukauden odottamista ennen kuin puhelinta voi kuljettaa töihin tai ylipäätää käyttää "vapaammin". Sandstone- kuori maksaa 24e ja Screenorin panssarilasi 3kk:n takuulla 30e. Melkoiset katteet noihin saadaan kyllä laitettua. Valitettavasti OnePlussan mukana ei tule edes silikonisuojaa, joten "pakollinen" lisäkulu iskee heti päällensä.

Oletteko ostaneet suojakuoren ja panssarilasin liikkeestä mukaan uuteen puhelimeen? Onko esimerkiksi Screenorin 30e:n lasi laadultaan merkittävästi parempi kuin parin euron kiinalaiset? Toimiiko sormenjälkitunnistin molempien kanssa? Onko tapana ostaa myös kameran linssien suoja? Minulla hajosi 11T Pro:sta heti aluksi yksi kameran linssi, joka ei onneksi näy kuvissa mitenkään, mutta suojalle olisi näköjään ollut käyttöä. Suojakuori sen sijaan on hyvä olla kun lukee kommentteja liukkaudesta ja monestihan puhelin hajoaa juurikin kulma edellä tippuessaan.
 
Tänään ostan OnePlus 11:n DNA:n liikkeestä.

Olen yleensä ostanut kaikki suojakuoret ja -lasit AliExpressistä, mutta se vaatii käytännössä kuukauden odottamista ennen kuin puhelinta voi kuljettaa töihin tai ylipäätää käyttää "vapaammin". Sandstone- kuori maksaa 24e ja Screenorin panssarilasi 3kk:n takuulla 30e. Melkoiset katteet noihin saadaan kyllä laitettua. Valitettavasti OnePlussan mukana ei tule edes silikonisuojaa, joten "pakollinen" lisäkulu iskee heti päällensä.

Oletteko ostaneet suojakuoren ja panssarilasin liikkeestä mukaan uuteen puhelimeen? Onko esimerkiksi Screenorin 30e:n lasi laadultaan merkittävästi parempi kuin parin euron kiinalaiset? Toimiiko sormenjälkitunnistin molempien kanssa? Onko tapana ostaa myös kameran linssien suoja? Minulla hajosi 11T Pro:sta heti aluksi yksi kameran linssi, joka ei onneksi näy kuvissa mitenkään, mutta suojalle olisi näköjään ollut käyttöä. Suojakuori sen sijaan on hyvä olla kun lukee kommentteja liukkaudesta ja monestihan puhelin hajoaa juurikin kulma edellä tippuessaan.

Ajattelin mennä tuolla tehdasasenteisella (muovi?)kalvolla näytön osalta ainakin toistaiseksi - en osaa panssarilasiin kommentoida, mutta suojakuori oli kyllä välittömästi saatava. DNA:n liikkeestä kun pääsin autoon ja avasin puhelimen pakkauksen (halusin varmistaa, toimiiko vanhahko SIM-kortti vai onko haettava Elisalta uusi kortti), oli laite heti lipsahtaa kädestä. :rofl2: Olisin sieltä ostanut samalla suojakuorenkin, mutta tarjosivat vain 40 euron hintaista. Arvelin että muualta löytyisi halvemmalla, ja tosiaan Powerin hyllytysvirheen takia OnePlussan oma Sandstone-kuori myytiin 10 eurolla (25 euron sijaan). Tuossa on mukavasti pitoa, enkä voi hinnasta valittaa.

Joissain suojakuorissahan (esimerkkinä tämä) on muuten liikuteltava linssisuojus, tiedä sitten miten moinen toimii pidemmän päälle käytännössä.
 
Tänään ostan OnePlus 11:n DNA:n liikkeestä.

Olen yleensä ostanut kaikki suojakuoret ja -lasit AliExpressistä, mutta se vaatii käytännössä kuukauden odottamista ennen kuin puhelinta voi kuljettaa töihin tai ylipäätää käyttää "vapaammin". Sandstone- kuori maksaa 24e ja Screenorin panssarilasi 3kk:n takuulla 30e. Melkoiset katteet noihin saadaan kyllä laitettua. Valitettavasti OnePlussan mukana ei tule edes silikonisuojaa, joten "pakollinen" lisäkulu iskee heti päällensä. Oletteko ostaneet suojakuoren ja panssarilasin liikkeestä mukaan uuteen puhelimeen?

Halpoja suojia saa muualtakin kuin suoraan Kiinasta. Amazonista parin euron katteelta ja alle viikon toimitusajoilla, joskus parin päivän. Sitten on myös suomalaisia tai vähintään suomenkielisiä liikkeitä kuten MyTrendyPhone, Hudomi (näkyy muuttuneen), yms, Ruotsin puolella 24Shop, jota Giganttikin myy ja josta tulee päivässä tai kahdessa kotiin tavarat yms.
Noita näkyy jälleenmyyvät myös jotkut selvästi yksityishenkilöt eri kauppapaikoilla parin euron katteilla myös.

Kuten tiedät, valikoima on niin laaja, että siihen mahtuu sekä laadukasta, että laaduntoa ja vastaavasti se ei ole tänä päivänä mikään laadun tae, että kivijalkaliikkeessä myydään jotain. Itseasiassa hyvin todennäköistä, että se on sitä samaa Kiina- tavaraa brändättynä. Aivan korkeintaan Saksan kautta kierrätettyä. Muutaman euron katteet näille soisi, mutta ei useiden kymppien.
 
Eipä saanut DNA:n myymälästä hyvitystä ja lisähyvitystä ollenkaan, koska puhelin ei ollut lähtenyt päälle ja sen takia siitä ei saatu IMEI-koodia. En ollut itse paikalla. Kyseessä siis rikkinäinen vanha luuri.

Tämähän on selvästi nettisivuilla ilmoitetun toimintamallin vastaista. Jos puhelinta ei löydy listasta (kuten meidän tapauksessa) niin ei pitäisi haitata asiaa. Aina pitäisi saada vähintään 1e ja sitä myötä lisähyvitys. Myös toimimattomasta pitää saada hyvitys. Kyllä ottaa jonkin verran kupoliin. Miten muilla on mennyt vaihtokaupat rikkinäisten luurien kanssa?
 

Liitteet

  • DNA2.JPG
    DNA2.JPG
    68,1 KB · Luettu: 139
  • DNA.JPG
    DNA.JPG
    58,6 KB · Luettu: 139
Eipä saanut DNA:n myymälästä hyvitystä ja lisähyvitystä ollenkaan, koska puhelin ei ollut lähtenyt päälle ja sen takia siitä ei saatu IMEI-koodia. En ollut itse paikalla. Kyseessä siis rikkinäinen vanha luuri.

Tämähän on selvästi nettisivuilla ilmoitetun toimintamallin vastaista. Jos puhelinta ei löydy listasta (kuten meidän tapauksessa) niin ei pitäisi haitata asiaa. Aina pitäisi saada vähintään 1e ja sitä myötä lisähyvitys. Myös toimimattomasta pitää saada hyvitys. Kyllä ottaa jonkin verran kupoliin. Miten muilla on mennyt vaihtokaupat rikkinäisten luurien kanssa?
Kyllähän IMEI jostain päin luuria pitäisi löytyä ihan printattuna / laser-kaiverrettuna, nykyluureissa usein SIM-kelkassa, josta esimerkkinä Moto G9 Play ja iPhone 13:

Screenshot 2023-07-12 155040.png


Ja kyllähän nuo DNA:n omat ehdotkin melko yksiselitteiset ovat, eli myyjä-hessu ei ole ollut tilanteen tasalla.
 
Juu minullakin pyysi käynnistämään puhelimen kun vaihdoin oman pois DNA-liikkeessä. Sentään käynnistyi ja sain uuden puhelimen.
 
Ja kyllähän nuo DNA:n omat ehdotkin melko yksiselitteiset ovat, eli myyjä-hessu ei ole ollut tilanteen tasalla.

Ongelman ilmetessä olin puhelimessa myyjän kanssa ja selitin heidän sivuilta löytyvät tekstit. Eihän rikkinäisen luurin osalta voida vaatia asiakkaan tietävän mitään IMEI- koodeja eikä niistä muutenkaan puhuta ehdoissa. Aikoi kysyä asiasta kollegaltaan, mutta niin vain oli jäänyt puhelin kauppaan. Yritän olla chatin kautta yhteydessä, mutta nämä on taas niin irrallaan toisistaan, että melkoinen tuuri pitäisi käydä jos puhelimen saisi vielä jotenkin vaivattomasti ostettua. Liikkeeseenkin on 100 km matkaa.
 
Eipä saanut DNA:n myymälästä hyvitystä ja lisähyvitystä ollenkaan, koska puhelin ei ollut lähtenyt päälle ja sen takia siitä ei saatu IMEI-koodia. En ollut itse paikalla. Kyseessä siis rikkinäinen vanha luuri.

Tämähän on selvästi nettisivuilla ilmoitetun toimintamallin vastaista. Jos puhelinta ei löydy listasta (kuten meidän tapauksessa) niin ei pitäisi haitata asiaa. Aina pitäisi saada vähintään 1e ja sitä myötä lisähyvitys. Myös toimimattomasta pitää saada hyvitys. Kyllä ottaa jonkin verran kupoliin. Miten muilla on mennyt vaihtokaupat rikkinäisten luurien kanssa?

Itse varmuuden vuoksi käynnistin (toimivan, tosin) vaihdokkilaitteen myyjän silmien edessä ja näytin myös että kameratkin toimivat vielä. Totesi vain, että priimakuntoinen laite näyttäisi olevan. Sitten sain sivuston mukaisen hyvityksen, 26 euroa siitä.

EDIT: Myyjä oli kyllä tietoinen 200 euron lisähyvityskampanjasta.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille vastanneille!

Nord 3 peruttu ja oneplus 11 haettu ja itseasiassa 2 kpl

(en tiedä onko tää jo vähän ohi ketjun, mutta kerrotaan nyt kuitenkin)

Ensinnäkin soitin DNA asiakas palveluun ja peruin tilauksen Nord 3:sesta. Kyselin samalla tästä Op11 tarjouksesta ja noista lisä hyvityksistä, mutta asiakas palvelija kuulosti kyllä todella epävarmalta ja ei oikein tuntunut tietävän varmaksi mitään käytäntöjä.

Varasin netistä 1kpl noita op11 128gb Poriin ja hain seuraavana päivänä. Laitoin oman käyttiksen Nord1 kuntoon putsasin päältä yms. ja nappasin jonku vanhan romu luurin varmuuden vuoksi mukaan. Kyselin kaupanteon yhteydessä datan siirrosta ja myyjä sanoi, että se maksaa 59€ joten päädyin antamaan sen romu luurin. (myyjä kertoi vasta kauppojen jälkeen, että olisi 30pvä aikaa palauttaa vaihtolaite). Tuo ns romuluuri lähti päälle, mutta siitä puuttui korttikelkka joten sanoi, että ei hyvitä mitään siitä tuon 200€ lisäksi, mutta ilmeisesti olisi pitänyt 1€ hyvittää? sanoi kyllä, että kelkka paikallaan olis saanu 20€. No kaupat tehtiin 529€ jäi hintaa op11 128gb. Oli viimeinen 128gb mitä kaupassa enää oli. Toki varannutkin sen olin.

Mentiin vaimon kanssa syömään ja sillä välin huomasin, että vihreä 256gb versio oli pudonnut 799€ takuu hintaan ja sama vaihtolaite hyvitys. Varasin sen samantein ja marssin takaisin kauppaan, nyt annoin oman Nord1 vaihto ehdokiksi, mutta vien sen vasta lauantaina vaihtoon. Hyvittivät siitä 53€. eli op11 256gb jäi hintaa 546€ ei paha sekään.

Mutta summa summa. Sen mitä myyjien kanssa juttelin (2 erinkin + asiakas palvelija puhelimessa eilen) ymmärrän kyllä, että ei sitä nyt aivan kaikesta voi perillä olla, mutta sellainen tietämättömyys/epävarmuus on kyllä kokoajan läsnä. Olkaa perillä itse asioista ja tarpeen tullen näyttäkää DNA omilta sivuilta noita ehtoja.

On kyllä tuohon hintaan todella hyvä diili täällä ainakin ollaan tyytyväisiä.
 
sellainen tietämättömyys/epävarmuus on kyllä kokoajan läsnä.

Tämähän se kummastuttaa. Näitä kampanjoita on kuitenkin aina silloin tällöin. Hyvitystouhu on ilmeisesti koko ajan päällä ja lisähyvitys on sitten erikseen tietyistä tuotteista joskus. En ymmärrä miten on niin vaikeaa tehdä yksinkertaiset ehdot asioista ja opastaa myyjille miten näissä tilanteissa kuuluu toimia. Eihän siinä ole mitään järkeä, että jatkuvasti saa lukea ketjuista kuinka osa saa ostettua puhelimen ja osa ei. Ja siis nimenomaan käsittämätöntä se, että asiakkaan pitää alkaa latelemaan ohjeita DNA:n omilta nettisivuilta. :D
 
Oma Galaxy S3 ei lähtenyt päälle. Takakuori auki ja akun alta IMEI-koodi esille. Luultavasti siis tarvitsevat vain sen imein, jotta saa tiedot kirjattua ylös. Vaihtoarvo 0€, mutta en alkanut eurosta purnaamaan.
 
Nord 3 8gb /128gb käytössä. Toimii todella sulavasti vs OnePlus 8pro.
Ajattelin etten tarvitse 16gb Ramia ja muutenkin kaikki kuvat yms menee pilveen. Hyvä päätös.
 
Oma Galaxy S3 ei lähtenyt päälle. Takakuori auki ja akun alta IMEI-koodi esille. Luultavasti siis tarvitsevat vain sen imein, jotta saa tiedot kirjattua ylös. Vaihtoarvo 0€, mutta en alkanut eurosta purnaamaan.

Tänään soitti DNA:n edustaja. Vaatii tosiaan tuon IMEI- koodin vaihdon onnistumiseen. Aikoi laittaa palautetta eteenpäin, että vaatimus lisätään myös selvästi ehtoihin. Valitettavasti mitään poikkeusta ei voitu tehdä omaan tapaukseen vaan vaihtokaupat vaatisi sen IMEI:n kaivamisen ja uuden 200km reissun myymälään. Odotin hieman, että jotenkin olisi tilanne hoidettu niin, että saan puhelimen, koska vika oli ainoastaan heidän. On mielestäni melkoista paskaa jos tuota IMEI- vaatimusta ei oikeasti saada ehtoihin nopeasti.

Onneksi lähden lauantaina kesälomareissulle paikkaan, jossa on lähellä neljä myymälää, joten yritän kaivaa IMEI:n siihen mennessä. Luulisi takakuoren alta löytyvän kiinalaisistakin (Mi Max 2).

Kyllä ottaa kupoliin, ettei vuonna 2023 kaikkien näiden kampanjoiden jälkeen saada ehtoja ja kaikkien myyjien toimintaa jokaisessa liikkeessä sille mallille, että nämä hommat rullaa smoothisti.
 
yritän kaivaa IMEI:n siihen mennessä. Luulisi takakuoren alta löytyvän kiinalaisistakin (Mi Max 2).
IMEI tarra näyttäisi tosiaan olevan takakannen alla, näkyy videolla noin 0:55-1:05 välissä:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
IMEI tarra näyttäisi tosiaan olevan takakannen alla, näkyy videolla noin 0:55-1:05 välissä:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Jos/kun se tuolta löytyy (pääsen illalla aukaisemaan) niin tympäsee vaan entistä enemmän. Eikö puhelimia tutkivat myyjät tosiaan katso takakuoren alle jos kyseessä on rikkinäinen puhelin ja nimenomaan etsitään sitä IMEI- koodia puhelimesta? :D Jumankauta tuon takia jäi siis uusi puhelin saamatta ja näyttää vieläpä siltä, että Turku/Raisio- akselilta nämä ovatkin loppuneet. Ehkä tämä on merkki jostain ylempää, että tilaa vaan se Motorola Edge 40 Pro...
 
Itsekkin kävin hakemassa OP11 16/256 Titan Black DNA myymälästä ja ei ihan suorilta meinannut vaihto onnistua.

Annoin vaihdossa vanhan kiinalaisen Bluboo Xtouch puhelimen ja alkuun myyjä koitti etsiä sitä dna:n vaihtohyvityslaskurista ja kun sitä ei sieltä löytynyt sanoi että ei voida ottaa vaihdossa.
Näytin sitten dna:n sivuilta sitä sivua jossa mainitaan että kaikki kelpaa vaihdossa ja saa vähintään 1€ hyvityksen. Muutaman puhelun jälkeen laittoivat koneelle jonkun toisen puhelinmallin joka löytyi laskurista ja arvo 2€ :D

Eli sain sen 202€ vaihtohyvityksen...
 
Jos/kun se tuolta löytyy (pääsen illalla aukaisemaan) niin tympäsee vaan entistä enemmän. Eikö puhelimia tutkivat myyjät tosiaan katso takakuoren alle jos kyseessä on rikkinäinen puhelin ja nimenomaan etsitään sitä IMEI- koodia puhelimesta? :D Jumankauta tuon takia jäi siis uusi puhelin saamatta ja näyttää vieläpä siltä, että Turku/Raisio- akselilta nämä ovatkin loppuneet. Ehkä tämä on merkki jostain ylempää, että tilaa vaan se Motorola Edge 40 Pro...
Eipä perus myyjällä ole tietoa, taitoa tai työkaluja avata tuota takakantta, kun on parilla ruuvilla + klipsikiinnityksellä paikallaan, eli syyttävä sormi osoittanee enemmän valmistajan suuntaan, jos IMEI:tä ei ole printattu esim. SIM-kelkkaan.
En tiedä onko peräti jokin vaatimus länsimaissa, että IMEI pitää löytyä jostain päin luuria ilman että laitetta tarvitsee lähteä työkalujen kanssa purkamaan, mutta nämä kiina-luurit nyt tietysti on oma lukunsa.

Edit: jottei tarvitse uutta viestiä tehdä niin lainataan alta tähän:
Imei voi olla paketin kyljessäkin
Toki paketissa IMEI on ja todennäköisesti luurin takakannessakin on ollut tarra (kuten mm. Samsungeissakin on), mutta eiköhän tässä lähetty olettamasta että tarra on irroitettu ja paketti viskattu kierrätykseen heti ensimmäisenä päivänä.
 
Viimeksi muokattu:
Itsekkin kävin hakemassa OP11 16/256 Titan Black DNA myymälästä ja ei ihan suorilta meinannut vaihto onnistua.

Annoin vaihdossa vanhan kiinalaisen Bluboo Xtouch puhelimen ja alkuun myyjä koitti etsiä sitä dna:n vaihtohyvityslaskurista ja kun sitä ei sieltä löytynyt sanoi että ei voida ottaa vaihdossa.
Näytin sitten dna:n sivuilta sitä sivua jossa mainitaan että kaikki kelpaa vaihdossa ja saa vähintään 1€ hyvityksen. Muutaman puhelun jälkeen laittoivat koneelle jonkun toisen puhelinmallin joka löytyi laskurista ja arvo 2€ :D

Eli sain sen 202€ vaihtohyvityksen...

Tämä just on meikäläisen koko pointtina. Juuri näinhän sen pitäisi mennä jos tulee ongelmia. Kun asiakkaalle luvataan netissä, että mikä tahansa puhelin käy vaihdossa niin silloin asiat hoidetaan niin, että asiakas lähtee liikkeestä uuden puhelimen kanssa eikä entinen romu mukanaan.

Tuossakin ties kuinka moni uskoo ensimmäisen kielteisen vastauksen ja luuri jää saamatta. DNA:n sivuilla on päivänselvä maininta miten toimitaan jos puhelinta ei löydy listalta. Aina saa vähintään euron ja mitään IMEI- koodeja ei vaadita. Puolet porukasta ei varmaan tiedä, että puhelimessa on sellainen, saatika sijaintia.

Sitten vielä tämä, että myymälä sekä edustaja puhelimessa tänään olivat sitä mieltä, että IMEI- koodi on ehdoton ja sillä varmistetaan sekin, ettei puhelin ole varatettu. Tässä tapauksessa kuitenkin taas nähdään, että paskaa puhuivat ja asiat voidaan hoitaa jos ne halutaan hoitaa.

Ei jumankauta voi olla näin tuulella käyvää touhua, että joissain paikoissa mennään asiakas edellä ja toisissa luetelleen jotain ihmeellisiä selityksiä miksi hyvitystä ei voisi antaa. Mihin sähköpostiosoitteeseen tästä voisi laittaa reklamaation? Pitääpä siirtyäkin tuonne kiistatilanteisiin. Hyvä kuitenkin tiedostaa nämä asiat aina kampanja-aikoina, että tietää vaatia oikeuksiaan.
 
Jos/kun se tuolta löytyy (pääsen illalla aukaisemaan) niin tympäsee vaan entistä enemmän. Eikö puhelimia tutkivat myyjät tosiaan katso takakuoren alle jos kyseessä on rikkinäinen puhelin ja nimenomaan etsitään sitä IMEI- koodia puhelimesta? :D Jumankauta tuon takia jäi siis uusi puhelin saamatta ja näyttää vieläpä siltä, että Turku/Raisio- akselilta nämä ovatkin loppuneet. Ehkä tämä on merkki jostain ylempää, että tilaa vaan se Motorola Edge 40 Pro...
Ei ne myyjät niitä puhelimia lähde availemaan puhelimista joista ei kuulu takakansi irrota käyttäjän toimesta että jokin koodi löytyisi. Liikaa hommaa.
 
Ei ne myyjät niitä puhelimia lähde availemaan puhelimista joista ei kuulu takakansi irrota käyttäjän toimesta että jokin koodi löytyisi. Liikaa hommaa.

Jos eivät lähde availemaan niin ei pitäisi lähteä vaatimaankaan moista koodia. Voivat joko itse etsiä ja jos eivät löydä niin sitten vaihtohyvitys maksuun ihan kuten nettisivuilla mainostetaan.
 
Tämä just on meikäläisen koko pointtina. Juuri näinhän sen pitäisi mennä jos tulee ongelmia. Kun asiakkaalle luvataan netissä, että mikä tahansa puhelin käy vaihdossa niin silloin asiat hoidetaan niin, että asiakas lähtee liikkeestä uuden puhelimen kanssa eikä entinen romu mukanaan.

Tuossakin ties kuinka moni uskoo ensimmäisen kielteisen vastauksen ja luuri jää saamatta. DNA:n sivuilla on päivänselvä maininta miten toimitaan jos puhelinta ei löydy listalta. Aina saa vähintään euron ja mitään IMEI- koodeja ei vaadita. Puolet porukasta ei varmaan tiedä, että puhelimessa on sellainen, saatika sijaintia.

Sitten vielä tämä, että myymälä sekä edustaja puhelimessa tänään olivat sitä mieltä, että IMEI- koodi on ehdoton ja sillä varmistetaan sekin, ettei puhelin ole varatettu. Tässä tapauksessa kuitenkin taas nähdään, että paskaa puhuivat ja asiat voidaan hoitaa jos ne halutaan hoitaa.

Ei jumankauta voi olla näin tuulella käyvää touhua, että joissain paikoissa mennään asiakas edellä ja toisissa luetelleen jotain ihmeellisiä selityksiä miksi hyvitystä ei voisi antaa. Mihin sähköpostiosoitteeseen tästä voisi laittaa reklamaation? Pitääpä siirtyäkin tuonne kiistatilanteisiin. Hyvä kuitenkin tiedostaa nämä asiat aina kampanja-aikoina, että tietää vaatia oikeuksiaan.
No lähtökohtaisesti perus palstalaisella on varmasti parempi know-how puhelimista kuin jollain random myyjällä sinne kun ei mitään hirveitä ole vaatimuksina, vähän varmaan voi suhteellisuuden tajuakin käyttää.
 
No lähtökohtaisesti perus palstalaisella on varmasti parempi know-how puhelimista kuin jollain random myyjällä sinne kun ei mitään hirveitä ole vaatimuksina, vähän varmaan voi suhteellisuuden tajuakin käyttää.

Siirsin keskustelun (tuskin siirtyy, mutta anyway) tuonne kiistaketjuun: Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Vastataan nyt vielä sen verran, että eiköhän olettamus ole kuitenkin, että DNA:n myyjä, joka myy ammatikseen puhelimia, tietäisi puhelimista ja oman firmansa tarjouksista ja vaihtokäytännöistä enemmän kuin perus palstalainen. Ja jos ei tiedä niin pitäisi ainakin ottaa selvää ja hoitaa asia kuntoon. Mielestäni se ei liity mihinkään suhteellisuuden tajuun kun on saanut lukea aiemminkin täältä muiden kokemuksia ongelmista ja sitten tulee vielä omakin tapaus päälle. Kyllähän maan isoimpien firmojen pitäisi laittaa kommunikaatiot ja asiat sille tolalle, ettei jokaisella myyjällä ole täysin omaa toimintamallia, kuten @bahis :n tapauskin osoittaa. Ei voi olla niin, että kauppojen onnistuminen on siitä kiinni sattuuko tuurilla paikalle ammattitaitoinen myyjä. Tämä omalta osaltani tässä ketjussa tästä asiasta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 265
Viestejä
4 972 253
Jäsenet
79 747
Uusin jäsen
rippon

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom