Mulla hajosi OnePlus 8 Pro puhelin josta kyllä tykkäsin. Onnekseni firma ostaa uuden, epäonnekseni en saa
ihan vapaita käsiä valintaan. Nyt kaipais neuvoja uuden puhelimen valintaan. Ennen luulin että ostaisin vaan
uudemman OnePlussan, mutta tuo nykyinen OnePlus oli vähän meh.
Listalta mikä annettiin valkkasin vaihtoehdoksi:
- iPhone 14 Pro 5G
- OnePlus 11 5G (varmaan saa muunkin OnePlussan halutessaan)
- Samsung Galaxy S23
listalla oli S22+, muttei S23+ se saattais oikein nätisti pyytämällä olla mahdollinen
Yritin myös saada listalle Galaxy S23 ultraa, jossa olis sentään joku erottava tekijä; S-pen. Saa nähdä onnistuuko.
Ja myös Sonyn Experia 1 V 5G kyselin, koska sekin olisi vähän erilainen.
Täältä ketjusta bongasin myös Motorolan lippulaivan, joka varmaan kans onnistuisi.
Mitä arvostan:
- Akkukesto
- Latausnopeus
- +3 vuoden päivityslupaukset
- Tupla-sim ( en ole nyt tarvinnut hetkeen, mutta ollut kiva kun ollut tarvetta)
- Hyvähkö kamera
Oneplus 8 Pro on ollut mulle riittävä, mutta ei siitä haittaa ole jos on parempi )
- Näytön koko sais olla reiluhko
Katson videota/luen kännyllä niin iso toimii paremmin. Ei tarvi olla kuiten niin iso kuin OnePlus 8 Pro,
mutta ei nyt hirveän paljon pienempikään. Tietty olis hyvä, että mahtuisi jotenkin käteen, mulla ole mikään
jättikoura ole.
- Korjaus mahdollisuus.
Vähän sylettää, ku puhelimia ei nykyään kannata korjata: Esimerkiksi iPhone 14 Pro:ssa, jos menee takalasi rikki
niin pitää korjata vissiin puoli puhelinta.
- Langallinen tiedoston siirron nopeus, jos vaikka haluais siirtää ison massan kuvia.
Plussaa:
- Langaton lataus.
En ole käyttänyt, mutta ei nyt hirveästi haittaa jos sitä ei ole. Mutta olishan se kiva, että yli tonnin puhelimessa
olis se mukana.
- muistikorttituki
- 3.5 mm ääni/kuulokeliitäntä
- Vedenkestävyys
Ei ole ehkä niin tärkeää, ku harvoin sitä veneilee, mutta olishan se kiva jos puhelin ei mene rikki siitä ku lapset
heittää pönttöön.
- Alert Slider
Olen tottunut käyttämään, mutta kai siitä oppii poiskin.
- Avoimuus
Yleensä ottaen olen tykännyt Androidista, koska se on avoimempi kuin iPhone.
- OTG tuki.
Oli ihan kiva, ku näyttö meni rikki, että luurin saa auki ilman näytönvaihtoa.
- Lidar.
iPhonessa on sentään jotakin tekniikka, mitä ei kilpailijoissa ole. Sillä vois vähän leikkiä.
Ei niin tärkeää:
- Applen ekosysteemi, olen ollut Androidissa kiinni pitkään ja en ole varma onko seuraava läppäri PC vai Mac.
Ts. ei ole mulla vielä kauheasti synergia etua onko iPhone vai ei. Itseasiassa, ku on roikkunut Androidissa niin
ehkä enempi päinvastoin.
Vähän vaikuttaisi että ne valinnat menee Samsung S23(+) ja iPhonen välille, ja vaaka tuntuu kallistuvan
iPhonelle, vaikka vähän tuntuu hankalata vaihtaa leiriä. Saa ehdottaa ton iPhone 14 Pro hintaluokan puhelimia,
voin yrittää saada niitä listalle.
Minun puolesta esittää argumentit Android ja iPhonen välille, mutta olkaa varovaisia ettei mene offtopicin puolelle
.