Itse jaksan odottaa vaikka sen 50e hinnanalennuksen, kun olen ollut ostamassa puhelinta jo kohta vuoden ajan (kuulostaa hullulta näin kirjoitettuna mutta totta). S20 fe voisi olla kyllä hyvä vaihtoehto juuri noiden päivitysten takia. Toisaalta en tiedä onko siitä mulle haittaa jos päivitystuki loppuu parin vuoden jälkeen kun tämä nykyinenkin vielä pihisee jotenkin. Luonnollisesti tietoturvan takia ei ole enää järkevää käyttää 6v vanhaa puhelinta
Niin, eiväthän ne laitteet lakkaa toimimasta, vaikkei päivityksiä tulisikaan. Mutta tietoturvan kannalta olisi parempi, että ainakin aktiivisemmassa käytössä olevat laitteet saisivat tietoturvapäivityksiä. FE:tä on helppo suositella, sillä se on teknisesti yksi parhaista hintalukassaan. Kannattaa kuitenkin muistaa, että päivitystuen pituus lasketaan aina laitteen julkaisupäivästä, joten viimevuotisten mallien ostaminen ei välttämättä kannata.
One Plussassa ja Samsugissa ei ole kunnollista hakutoimintoa, mutta toisaalta ilmoitusvalikkoon pääsee One Plussassa helpommin. Muutoin kaikki laitteet ovat peruskäyttöliittymältään melko samanlaisia käyttää. Kaikissa nykypuhelimissa on vakiona lähes samanlainen elekäyttöliittymä, mutta Androidiin saa myös perinteiset painikkeet näytön alareunaan. Mielestäni isoimmat erot ovat valmistajien omissa apeissa, kuten puhelin- ja kalenterisovelluksissa. Käyttöliittymä on osittain makuasia ja tottumiskysymys. Esimerkiksi itselleni toimiva hakutoiminto on se tärkein juttu, niin tiekoneella kuin puhelmessa, mutta se on vain oma mielipiteeni. Valitse sellainen laite, josta pidät itse!