Okei. No ehkä tämä on enemmän mielipide asia miten tykkää käyttää. Itse voin selata valikoita kun ei ole niin paljon tavaraa muutenkaan (sovelluksia esim.).Esimerkiksi windows-tietokonetta voi käyttää siten, että painat näppäimistön windows-painiketta, kirjoitat mitä haluat tehdä ja painat enter. Ainakin iPhonessa, Sonyssa ja Huaweissa on vastaava toiminto, eli pyyhkäiset sormella alaspäin ja kirjoitat käskyn tai hakusanan. Kyseisen toiminnon pystyy toki virttelemään kaikkiin Android-laitteisiin. Itse olen esimerkiksi käyttänyt Samsungissa Microsoftin launcheria, jossa on kyseinen toiminto, mutta toimivuus ei ole aivan yhtä hyvä kuin esimerkiksi iPadin originaalissa toteutuksessa.
Jos kirjoitan esimerkiksi iPadin hakuun jonkin tiedoston nimen, niin tabletti osaa etsiä tiedostoa myös sähköpostieni liitteistä ja eri pilvipalveluista. Hakua voi käyttää jopa laskimena, eli jos kirjoitan hakuun esimerkiksi sqrt(2), niin laite laskee kyseisen lausekkeen arvon. Haun toimivuudessa on eroja eri valmistajien välillä. Kaikkien valmistajien hakutoiminnot eivät vättämättä ole yhtä fiksuja, mutta appien avaus ja yhteystietojen haku ovat ne tärkeimmät jutut.
Mielestäni valikkojen selaaminen on liian hidasta ja kömpelöä, kun voit yksinkertaisesti kirjoittaa mitä haluat tehdä.
Mutta joo onhan noissa varmaan eroja eri merkeillä ja mitä launcheria käyttää. Itsellä nova launcher käytössä ja siitä on sovellus valikossa haku sovelluksille, en muista hakeeko muutakin kun ei tule käytettyä.
. No nyt ei ole hengenhätä niin voi vähän aikaa tutkailla markkinoita.