Blackstorm 27" QHD MiniLED
Jep Blackstorm nyt paripäivää myös täällä käytössä ja täytyy sanoa että on kyllä loistava pelailuun sekä videoiden katseluun.
Tuottavuudessa, tekstinkäsittelyssä ei ole ehkä paras, vaatii säätämistä jonkin verran että saa hyvän balanssin, tuottavuuteen perus IPS on helpompi / parempi.
Plussat:
-Värit, SDR sekä HDR värintoisto ja rikkaus on todella hyvä, värit pysyy aioissa ei "loimota" kuten jotkut näytöt jos saturaatiota laittaa liikaa.
-HDR ei varmaan ole ihan 1000 nits mutta riittävän kirkas.
-Säätöjä on paljon.
-Liitäntöjen määrä.
-Jalusta, kaikki ergonomia liikkeet toimii, vaikka onkin muovinen halvan oloinen mutta ei ole kuitenkaan huonoimmasta päästä.
-Sopii hyvin elokuville sekä peleille.
-OSD , omat hyvät sekä huonot puolet, mutta esiasetukset on ihan ok, plussaa siitä että on default sekä custom.
-Mustat on mustia ja jotkut pelit jossa seikkaillaan yöllä todella tuntuu että olisi pilkko pimeässä ja eikä ollut edes Local Dimming päällä, LD saa kuvan vielä syvemmäksi, itse pidän vähemmän kirkkaasta näytöstä joten ei ole minulle ongelma vaan bonus.
-Sulava ja responsiivinen tuntuma 120fps.
Miinukset:
-Valikko on ihan ok mutta ei ihan se intuitiivisin, hieman sekava ja tönkkö.
-Jotkut modet ei toimi? Game mode? mikähän toi peliohjaimen kuvake OSD:ssä oikealla ylhäällä lienee..Game rush mode on aina harmaana , ei valittavissa.
-Ohjekirja ei kerro mitään.
-Game Aid grafiikat on rumat, HZ seuranta näytölle on karu.
-Ei ole hyvää esiasetusta tuottavuuteen esim koodaus tai tekstinkäsittely.
-Esiasetukset on kirkkaita (ei välttämättä huono) ainakin itselle.
-Pientä säätämistä jotta sai mieleisen kuvan, ei mitään tuntikauden kalibrointia tosin.
-Ei valmistajan ajureita tai ICC profiilia, eikä myöskään ohjelmistoa jolla voisi työpöydältä ohjata asetuksia.
Siinäpä omat kokemukset, tosin olen käyttänyt perus IPS näyttöjä vuosia, joten tämä näyttö oli tähän hintaan positiivinen yllätys itselle.
Tämä on selvästi halpa vastine esim Asuksen ROG malleille, halpuus näkyy jossain määrin mutta kuvan laadusta ei ole tingitty, tosin kalibroinnit on jätetty käyttäjän vastuulle mutta ei yllätä.
En ole kokeillut konsoleilla vielä mutta kaikenkaikkiaan tähän hintaan ihan kiva viihde näyttö, 27 QHD todella hyvä sweetspot pelailuun, tuottavuuteen perus 4K IPS voisi olla parempi, itse en vain koskaan tottunut 32" kaiketi johtunee myös siitä että istun yleensä aika lähellä näyttöä.
Hyvä näyttö , tämä jää uuteen kotiin.